Even wat geschiedenis; na mijn eerste Corolla ('87-er HB) die wat betreft reparaties behoorlijk in de papieren begon te lopen, heb ik bij de Toyota-garage (toen nog Autonova) een Starlet GTSi (volledige sport-optiepakket) uit '96 gekocht. Deze werd twee jaar terug hier voor de deur gestolen. Gelukkig wassie all-risk (nooit meer wat anders!) en kreeg ik wat geld van de verzekering terug. Nooit genoeg natuurlijk. Hij was de twee ton gepasseerd, net volledige beurt gehad en wat zaken laten vervangen (radiateur, volledige reminrichting, enz) en mijn sletje kon nog ruim 2 ton verder. Zover is het helaas dus niet gekomen.
Na bijna twee maanden lopend en auto-lenend te hebben doorgebracht, een brandweerrode E10 GTSi gekocht. Ik was er heel blij mee. Het reed toch wel wat zekerder dan de Starlet, en voorliggers gingen ineens wat eerder opzij
Ruim een maand geleden voor de grap gaan kijken bij een G6 (volgens de advertentie), wat een echte G6R bleek te zijn! Leuke deal gemaakt met de verkoper en de rolla bevalt echt super!
De vorige eigenaar had al wat dingen gedaan, wat mij weer wat werk scheelt:
- Green luchtfilter en de uitlaatlijn vervangen naar 'open' (heeft een beschaafde brom, en ben er inmiddels aan gewend)
- 3 cm. verlaagd, nooit gedacht dat dat zoveel rijplezier zou opleveren.
De originele velgen waren behoorlijk verweerd en de banden waren echt aan vervanging toe. Met de verkoper afgesproken dat de velgen en banden van mijn E10 overgezet zouden worden. Die stonden onder de rode E10 echt geweldig, en ik was bang dat het onder de G6R zou tegenvallen, maar ik ben er eigenlijk best blij mee.
Vandaag eindelijk maar eens wat fatsoenlijke foto's gemaakt: