Corolla E10 Gtsi

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door petros »

NardRock schreef:Beste luitjes

Het is weer eens tijd voor een korte update. Ik heb inmiddels een aantal kleine dingetjes aangepakt aan mijn Corolla. De aanzuigbuis is er nog altijd uit en maakt nog altijd een fantastisch geluid. Ik ben sinds dien tegen een aantal onderdelen aangelopen bij bevriende sloperijen, waarvan de eerste een originele 3-punts veerpootbrug. Die zit er inmiddels een aantal maanden in en ik vind het wel een aardig verschil. De carrosserie helt minder in de bochten heb ik het idee en hij stuurt vooral strakker.

Optisch heb ik inmiddels gekozen voor heldere koplampen in verband met de enorme hoeveelheid strooi licht die ik van mijn Xenon installatie had met de standaard koplampen. Deze units hadden stadslicht aansluitingen in de koplamp behuizingen dus de knipperlicht units aan de zijkant zijn niet aangesloten, ik gebruik nog altijd de standaard knipperlichten in de bumpers. Ze zitten er wel in om de glazen gelijk te maken en het ziet er prima uit vind ik. De lampen zijn vooral 's avonds erg evil, ze zijn kleiner qua doorlaatbaar lichtoppervlak waardoor de lampen iets naar binnen staan, zeker met mistlichten aan of met de knipperlichten staat het hem goed!

Verder heb ik mistlampen gemonteerd (Hella), hetzij provisorisch, ik moet er van de zomer nog fatsoenlijke steunen voor maken als ik de bumper ga overspuiten (lak bladdert wat af) maar dat komt wel goed.

Als laatste ben ik gisteren tegen heldere knipperlichten aangelopen bij een sloper die een sloop Corolla had staan. Die zijn nu gemonteerd en maken hem van voren officieel af!


Grtz

-NR-
Ben wel even benieuwd hoe het lichtbeeld is bij jouw lampen. Ik heb dezelfde xenon set en deze meteen in mijn heldere lampen gezet. Lichtopbrengst valt me wat tegen, en echt enorm veel verstrooiing van het licht. Verkeersborden op de snelweg lichten enorm op, maar hoeveelheid licht op de weg valt tegen. Lampen zijn zo goed mogelijk afgesteld. Is het lichtbeeld met xenon bij de standaard lampen beter?
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Bedankt voor de reacties! Cool om te lezen :) Sorry voor de late reply, was ff van de kaart gevallen met de feestdagen.

@ AadM: er is niet echt een foto van te maken; wat ik heb gedaan is de originele luchtfilterbox los halen en de plastic buizen die van de gril af komen richting de luchtfilterbox eruit plukken. Dat zijn volgens mij 2 of 3 kronkelige delen die zijn ervoor gemaakt om koude(re) lucht aan te zuigen en geluid te dempen. Qua prestaties merk ik geen verschil maar het geluid is te vergelijken met een open luchtfilter met het behoudt van je originele inlaattraject! Zeker een keer proberen, ik rij er nu een anderhalf jaar probleemloos mee rond. Ik heb hem midden in de winter een maand laten staan; een meter sneeuw eraf scheppen, de startmotor draait 2 keer en hij loopt :)

Filpmje van het geluid op mijn Hivs: http://nardrock.hyves.nl/album/39175735 ... 65/0/lKoi/" onclick="window.open(this.href);return false;

@ lausteen: De mistlampen zijn van Hella maar ze zijn dacht ik ook nog origineel te krijgen van Toyota, hetzij een stuk duurder. Het enigste wat ik nog moet doen is fatsoenlijke beugels maken want ze zitten nog provisorisch vast op het moment waardoor de rechter naar linksvoor en de linker naar rechtsachter schijnt :s Mja komt goed, binnenkort gaat de bumper eraf om te spuiten, zitten de beugels er zo in.

@Petros: Ik kan me inderdaad wel vinden in jouw verhaal. Ik had de lampen in eerste instantie een stuk lager staan dan ze mochten om geen mensen te verblinden en ik heb ze een paar weken geleden hoger gezet maar de lichtopbrengst voor de auto is inderdaad niet veel meer dan de standaard H4 lampen. Het licht is helderder (dat was Nederlands hoop ik) maar mijn oude Bluevision Plus lampen waren absoluut feller. Voordeel wel is dat de Bluevisions erg snel doorfikken en de lampen duur zijn. De Xenon zit er nu een jaar in denk ik en werkt in tegenstelling tot de Halfords setjes nog altijd aan allebei de kanten. Ik heb de Xenon ook in heldere koplampen zitten, in de standaard lampen had ik juist debiel veel strooilicht, echt asociaal voor tegemoetkomend verkeer dus vandaar dat ik heldere units heb gekocht, daar heb ik in principe geen strooilicht mee eerlijk gezegd. De verkeersborden en strepen zie je inderdaad tot in China.

Wat voor heldere koplampunits heb je ? Die van mij zijn Blackhouse koplampen. Let me know, ben wel benieuwd eigenlijk!

Cheers!
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door petros »

@Petros: Ik kan me inderdaad wel vinden in jouw verhaal. Ik had de lampen in eerste instantie een stuk lager staan dan ze mochten om geen mensen te verblinden en ik heb ze een paar weken geleden hoger gezet maar de lichtopbrengst voor de auto is inderdaad niet veel meer dan de standaard H4 lampen. Het licht is helderder (dat was Nederlands hoop ik) maar mijn oude Bluevision Plus lampen waren absoluut feller. Voordeel wel is dat de Bluevisions erg snel doorfikken en de lampen duur zijn. De Xenon zit er nu een jaar in denk ik en werkt in tegenstelling tot de Halfords setjes nog altijd aan allebei de kanten. Ik heb de Xenon ook in heldere koplampen zitten, in de standaard lampen had ik juist debiel veel strooilicht, echt asociaal voor tegemoetkomend verkeer dus vandaar dat ik heldere units heb gekocht, daar heb ik in principe geen strooilicht mee eerlijk gezegd. De verkeersborden en strepen zie je inderdaad tot in China.

Wat voor heldere koplampunits heb je ? Die van mij zijn Blackhouse koplampen. Let me know, ben wel benieuwd eigenlijk!

Cheers!
Thanks for the response! Ik heb de zelfde heldere koplampen die jij er in hebt zitten. Wat jij omschrijft is precies het zelfde effect wat ik dus ook heb. Was laatst in de garage in die monteur maakte wel een opmerking over de felheid en strooilicht naar boven. Tot nu toe echter geen knipperende tegenliggers gehad. Maar wat ik van je begrijp is dat de standaard koplampen te veel strooilicht hebben? Toevallig zelf ook de bluevisions gehad en daar kwam met de standaard koplampen meer licht vanaf :S.
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Joa, ik vind het strooilicht in de Blackhouse lampen nogal meevallen, ik heb ze speciaal gekocht om dit zo laag mogelijk te houden. In de standaard koplamphuizen zitten ribbels in het glas om de lichtbundel te verspreiden en er optimaal gebruik van te maken. Als je daar een veel sterkere lamp in zet dan gaat hij dus verblinden. Ik rij nu sinds de APK van gister rond met de standaard lampen en de standaard behuizingen maar ik ga toch weer de xenon terug zetten, zeker bij voetgangers en borden is het wel een enorm verschil vind ik.. En de blackhouse zien er veel vetter uit ;-)

Grtz!
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Voorlopig een laatste update, nu is het geld op :s Vorige week maandag is de wagen glansrijk door de apk gekomen (niet anders verwacht ook als toyota rijder) en de volgende dag de koplampen en Xenon weer terug gezet. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de neus wat op te frissen door het logo opnieuw matzwart te spuiten (de verf bladderde er iets vanaf, niet goed geschuurd denk ik) en een TRD logo te monteren wat ik nog had liggen. FF gepoetst en het resultaat is erg naar tevredenheid!

Ook heb ik gelijk de dempers van mijn kofferbak vervangen, die heb ik net iets te vaak op mijn knar gekregen afgelopen weken met het koude weer. Dit is een pracht van een Corolla kwaaltje en is snel opgelost door goeie dempers van de sloop (opnieuw gespoten, zat wat roest op) en meteen de speling uit de ontgrendelingskabel gehaald zodat de klep weer van binnenuit open kan (ook klassiek Corolla euvel).

Nu kan ie er weer ff tegenaan! Over een paar weken gaat de voorbumper er nog af om opnieuw te spuiten (bladdert wat verf af hier en daar) en fatsoenlijke steunen voor de mistlichten te maken.

Tot die tijd

Good Fight, Good Night!

-NR-
Bijlagen
2011-01-15 12.20.55.jpg
2011-01-15 12.10.51.jpg
2011-01-15 12.10.35.jpg
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
playboy
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3402
Lid geworden op: do okt 04, 2007 11:45
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Skyline
Locatie: Hoorn N-H

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door playboy »

ja ziet er netjes uit zo man !!
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

Custom ''Playboy'' Rolla Allways in my heart !!!
Custom ''Monster'' G40 Allways in my heart !!!
Custom ''white Pearl'' Skyline R33 Allways in my heart !!!
(never made 2k15 ;( )
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Zo, tijd voor voorlopig het laatste wat aan de corolla nog noest gebeuren; de bumper. Die moest nodig een nieuw laagje lak krijgen in verband met steenslag en een flinke kras die iemand me ooit heeft nagelaten op een parkeerplaats...

Geen zin om E300,- uit te geven dus zoals alle kleine kindjes zeggen: zelf doen!

Op de lak niet bezuinigen dus netjes naar de Toyota dealer en originele lak bestellen, een spuitbusje voor E17,50 of iets dergelijks, geen wereldbedrag in ieder geval. De blanke lak had ik nog, ook Toyota. Eerst de bumper opgeschuurd tot hij zo glad als een babybilletje was, beginnende met P500 naar P1000 nat opbouwend. Daarna met spuitplamuur de krassen, steenslag en klassieke stukjes afbladderende verf rond de knipperlichten e.d. afgeplamuurd, weer schuren, plamuren, schuren. plamuren etc etc.
Na een laagje of 5 een grondlaag erop, daarvoor heb ik de matzwarte rallyspray van Motip gebruikt, die bleek daar prima voor geschikt te zijn. Na een laagje of 4 mat zwarte tijd voor de kleur. De hele bumper wederom licht opgeschuurd met P1000 nat en droog gemaakt. Stof en vetvrij maken met Acrysolvent en de zwart metallic erop!
Na 3 lagen was het busje toch wel echt leeg, dus naar voorbeeld van mijn vooraf opgedane internetkennis de eerste laag blanke lak direct op de laatste kleurlak gespoten, de glans zou dan beter uitkomen.
Weer laten drogen en aflakken met een laagje of 3 blanke lak. Daarna de bumper weer monteren en voila! Hij was in eerste instantie nog wat mattig maar wel kleurecht. Vandaag (1 maand later i.v.m. uitharden) de lak gepolijst en de glans begint langzaam op te komen, de stukken die perfet gepolijst zijn matchen 100% met de rest van de auto, de zijkanten zijn nog wat grote vlakken om met de hand te polijsten (en had ik net geen zin meer in) dus die moeten nog een keer een beurt krijgen.

Voorlopg wasdit de laatste klus, hij wordt evt nog verlaagd als ik dat een keer goedkoop kan doen maar dat moet nog maar ff wachten, eerst een nieuw huis en een nieuwe motor!

Rock 'n Roll

-NR-
Bijlagen
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
AudioSystemRolla
President member
President member
Berichten: 1895
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 09:25
CCNL lidnummer: 698
Type Corolla: E10
Type Corolla: corolla
Locatie: midden van NL

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door AudioSystemRolla »

dat ziet er erg goed uit hoor ;)
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Tnx :)
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3747
Lid geworden op: zo dec 21, 2008 15:40
CCNL lidnummer: 793
Type Corolla: E12
Type Corolla: 1.4 D4D
Locatie: Dendermonde (België)

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Noedel »

Ja inderdaad, en dat om met spuitbusje gedaan te zijn :)

Grtz
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Zo, ff een snelle update, vandaag in een leeg uurtje een velg geschuurd en afgelakt, ziet er weer wat frisser uit.

1 down, 3 to go :(

Verder nog er over aan het denken een dakkapel in te bouwen (zit hier in Limburg dus een dakraam klinkt ook zo lullig dan) en de eeuwige verlaagkwestie is nog altijd niet opgelost.... Geen zin om 1200,- uit te geven en bang voor stuiteren en drempelvrees met verlagingsveren :( Maar ja, je moet altijd iets te dromen houden he :)

Verder rock 'n Roll!!!!

NR
Bijlagen
velgen spray 01.jpg
velgen spray 02.jpg
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
CCNL lidnummer: 600
Type Corolla: EE101

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Bas Carwash »

Mooie E10! Ziet er netjes uit.

Van wat voor verlagingsetje ben jij eigenlijk aan het dromen? Voor 200 Euro heb je een set verlagingsveren en voor 500 Euro heb je Koni inserts met veren etc... 1200 Euro betaal je voor een KW schroefset of zo.
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Tnx :) Ik probeer hem eigenlijk niet te opzichtig te maken en de originele looks te behouden maar dan met een modernere uitstraling. Ik heb het geluk dat hij nog erg goed is, ik ben net de 100.000 gepasseerd en er zit een revisieblok in :)

Die Koni inserts, is dat dan een kopie van een originele schokbrekers maar dan volgens koni specs en met de verlaagde veren erbij? Dan valt me 500 euro nog mee, dat is dan zeker de moeite waard. Ik wil hem niet meer dan 30mm verlagen ivm gebruiksgemak maar hij mag best iets steviger geveerd, de 3 punts veerpotbrug doet al een hoop maar strakker mag altijd :) Vooral omdat ik deze wielmaat cool vindt wil ik hem iets lager om de kuipen beter te vullen en de stand wat mooier te krijgen, grotere wielen vind ik niet altijd een oplossing daarvoor, ben wat meer oldskool wat dat betreft.

Tnx voor de tip i.e.g.!

grtz

NR
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2453
Lid geworden op: di sep 07, 2010 15:22
CCNL lidnummer: 821
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi
Locatie: Zeist

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Sgt_Lyna »

Ziet er zeker netjes uit :) ben zelf ook e.e.a. aan het op-luxen zeg maar ;)
Kan eigenlijk niet zo goed kiezen tussen de standaard bumper met lip en de savage bumper.
Dus... ik dacht in de winter de standaard en in de zomer de savage ^^
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
peter_D
President member
President member
Berichten: 1876
Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
CCNL lidnummer: 710
Type Corolla: AE111
Type Corolla: Levin-BZ-R
Locatie: Hardinxveld

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door peter_D »

NardRock schreef:Voorlopig een laatste update, nu is het geld op :s Vorige week maandag is de wagen glansrijk door de apk gekomen (niet anders verwacht ook als toyota rijder) en de volgende dag de koplampen en Xenon weer terug gezet. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de neus wat op te frissen door het logo opnieuw matzwart te spuiten (de verf bladderde er iets vanaf, niet goed geschuurd denk ik) en een TRD logo te monteren wat ik nog had liggen. FF gepoetst en het resultaat is erg naar tevredenheid!

Ook heb ik gelijk de dempers van mijn kofferbak vervangen, die heb ik net iets te vaak op mijn knar gekregen afgelopen weken met het koude weer. Dit is een pracht van een Corolla kwaaltje en is snel opgelost door goeie dempers van de sloop (opnieuw gespoten, zat wat roest op) en meteen de speling uit de ontgrendelingskabel gehaald zodat de klep weer van binnenuit open kan (ook klassiek Corolla euvel).

Nu kan ie er weer ff tegenaan! Over een paar weken gaat de voorbumper er nog af om opnieuw te spuiten (bladdert wat verf af hier en daar) en fatsoenlijke steunen voor de mistlichten te maken.

Tot die tijd

Good Fight, Good Night!

-NR-
nette e10 8-) als ik de neus zo eens ziet lijkt die veel op mijn oude corolla ;)

peter
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
CCNL lidnummer: 600
Type Corolla: EE101

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Bas Carwash »

Als je een knappe set wilt hebben zou ik voor de Koni's gaan. Contacteer deze gasten ff:

http://www.gmb-tuning.nl/

Koni sportkit kost 479 Euro + 10 Euro verzendkosten. Verlaging is 35mm en je gebruikt je originele veerpoten, echter dan met speciale Koni inserts. Set is zelfs in hardheid instelbaar.

Installatie kun je prima zelf doen. Check mijn projecttopic maar eens. Als je een beetje handig bent en een beetje met staal kan werken is het een fluitje van een cent. Tis alleen wel een smerig klusje ;)
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

@Sgt_Lyna: Dan hou je hem in ieder geval heel in de winter, wel makkelijk als sneeuwschuiver trwns ;-)

@Peter_D: Joa, hij is niet te moeilijk in ieder geval maar in vind hem prima zo :)

@Bas Carwash: Tnx voor de tip, het is goed om te weten dat je niet meteen de hoofdprijs kwijt bent, want dat dacht ik dus! Het geheel gaat nog ff moeten wachten, ik wil binnen nu en een jaar een ander huis hebben samen met mijn vriendin en in deze tijd moet je bloeden als een rund bij de verkoop, dat heeft nu ff hoge prioriteit. Ik sla het linkje op en als het gaat gebeuren dan weet ik ze te vinden, tnx! Ik heb ook ff jou topic bekeken, flinke mod die je daar als laatste hebt uitgevoerd :D Vette shit :) Als mijn 4A-FE het ooit gaat opgeven lijkt me een 7M GE-T wel een mooie kandidaat, kijken of dat past :)
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Mensen,

Even een korte vermogensupdate!

Enkele weken geleden heb ik een mooie vermogenswinst gescoord voor weinig geld :) Naar aanleiding van een youtube filmpje heb ik de spanning van mijn gaskabel gecheckt en wat blijkt; teveel speling. Zo staat de gasklep niet helemaal open als je vol gas geeft. FF de 2 contramoertjes los, achterste moer aandraaien zodat de speling bijna weg is en aandraaien. Het verschil is direct merkbaar! Van dat soort Russische low-tech oplossingen houden we :)

Tweede update is de K&N inlegfilter die ik er gister in heb gelegd. Deze heeft in mijn vorige Corolla E11 gezeten die mijn pa over heeft genomen en hij wou hem niet meer afstaan... Nu gaat de E11 weg en kon ik gister de filter naar die van mij omleggen. Ook dit is weer merkbaar, zeker in de hoge toeren trekt hij gewon mooie door. Er kan eeuwig gediscussieerd worden over vermogenswinst, CAI's en paddestoelen, maar ik denk dat de originele filterbox met een goed sport inlegfilter de beste optie is, Toyota heeft het niet voor niets zo gemaakt. In mijn vorige corolla's had ik dezelfde setup en zo'n K&N is echt een flink verschil in gasrespons en doortrekken in hoge toeren dus ik blijf erbij :) Ik heb overigens wel voor het geluid nog altijd de resonantiebuis eruit dus daar lever je waarschijnlijk weer wat in, maar ja je mot toch wat :s

Rock 'n Roll!

-NR-
Bijlagen
2011-11-19 11.23.21.jpg
2011-11-19 11.22.36.jpg
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Na enig conflict met een vocht probleem aan de kant van de bijrijder heb ik na de goede tip van Sgt_Lyna eindelijk de bekabeling van de mistlichten fatsoenlijk naar voren lopen. Tevens is de bekabeling vervangen voor dikkere draad, was wat op het randje en staan de lampen niet meer in serie geschakeld maar parallel, wat er voor zorgt dat ze nu wel fatsoenlijk fel branden. Door de bekabeling te verleggen is mijn vochtprobleem opgelost dus 3 vliegen in 1 klap.

Woohoo!

-NR-
Bijlagen
mistlichten met stadslichten
mistlichten met stadslichten
2011-12-31 12.51.38klein.jpg
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2453
Lid geworden op: di sep 07, 2010 15:22
CCNL lidnummer: 821
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi
Locatie: Zeist

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Sgt_Lyna »

Ziet er goed uit! :)
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Sgt_Lyna schreef:Ziet er goed uit! :)
Met dank aan :)
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2453
Lid geworden op: di sep 07, 2010 15:22
CCNL lidnummer: 821
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi
Locatie: Zeist

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Sgt_Lyna »

NardRock schreef:
Sgt_Lyna schreef:Ziet er goed uit! :)
Met dank aan :)
No probs :) Daar is het forum voor!
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Zo, even snelle update.

Afgelopen weekend de Corolla eens wat aandacht gegeven in plaats van de hele dag op de motor te hangen. De motorruimte weer eens goed gepoetst en gewaxt, nog wat kabeltjes weggewerkt en een uur bezig geweest met een mistlamp te vervangen die al een maand kapot was. Helaas per ongeluk een 6V lampje gegrepen dus een kwartier later lampje 2 op de plaats geworsteld. Oefening baart kunst :s Nu nog wachten of de witte nummerplaatverlichting van Noedel door de douane komt en dan is de rolla verlichtingstechnisch weer in orde. Ik had ook bij Heuts een led lampje voor de binnenverlichting gekocht maar dat was nog niet eens genoeg licht om je eigen neus te zien en ik had op een anusbleek sterkte gehoopt. Ach ja komt wel weer eens :)

Zondag tevens de voorbumper die opnieuw gespoten was voor het eerst gewaxt en het minimale verschil in glans is nu echt volledig verdwenen dus dames en heren; hiervoor hoef je niet naar de spuiter, lekker zelf doen en je bent voor 2 tientjes klaar :)

Verder gisteravond de aluminium tellerringen gemonteerd die ik via marktplaats op de kop had getikt en na een kort moment van blinde paniek omdat de secondenlijm het kunststof wit had uit laten slaan de rest van de avond bezig geweest met dit weg te poetsen.... Alleen de plexiglas is nog wit uitgeslagen dus ik ga vanavond me de polish aan de slag en dan volgen er uiteraard foto's!

Als laatste denk ik er nog aan om een coming home module te plaatsen op de mistlampen, kost geen drol en is een leuke additie. Ik zag een super beschrijving staan van Rolo voor plaatsing in een E12, vanavond eens kijken of ik die kabeltjes ook allemaal heb :)

En verlagen... Oh verlagen maar daar zijn voorlopig geen centjes meer voor na de verkoop van mijn woning in dit klimaat :(

Maar ja, tot die tijd: Good fight, good night!

-NR-
Bijlagen
knokkels open gehaald met motorruimte poetsen
knokkels open gehaald met motorruimte poetsen
Voorbumper gewaxt en lapjes weer aan het werk
Voorbumper gewaxt en lapjes weer aan het werk
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Fotoooooo's....

Uiteindelijk is het plexiglas er bijna als nieuw uitgekomen, de polish heeft ook meteen alle oude veegjes en krassen er uit gehaald! Vette shit :) Het eindresultaat vind ik super, zoals al bij andere Corolla's hier op het forum te zien is vind ik dit een nette manier om de binnenkant wat meer sfeer te geven.

Ook gisterenavond bezig geweest met mijn oude gasdempers als hoodlifters te gebruiken, nog ff een steuntje maken en dan is dat ook weer gefixt (foto's volgen)
Bijlagen
De tellerunit zoals hij er uit kwam
De tellerunit zoals hij er uit kwam
Plexi eraf en ringetjes erin gelijmd
Plexi eraf en ringetjes erin gelijmd
Dampuitslag van de  van secondelijm :(
Dampuitslag van de van secondelijm :(
Kraakhelder!
Kraakhelder!
Eindresultaat dag
Eindresultaat dag
Eindresultaat dag
Eindresultaat dag
Eindresultaat dag
Eindresultaat dag
P1050708.JPG
Eindresultaat by night
Eindresultaat by night
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
playboy
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3402
Lid geworden op: do okt 04, 2007 11:45
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Skyline
Locatie: Hoorn N-H

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door playboy »

Netjes hoor !!
Het zijn de kleine dingen die het doen he ;)
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

Custom ''Playboy'' Rolla Allways in my heart !!!
Custom ''Monster'' G40 Allways in my heart !!!
Custom ''white Pearl'' Skyline R33 Allways in my heart !!!
(never made 2k15 ;( )
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2453
Lid geworden op: di sep 07, 2010 15:22
CCNL lidnummer: 821
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi
Locatie: Zeist

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Sgt_Lyna »

Zijn inderdaad die kleine dingen die het doen, ziet er goed uit!
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
jordysport
General member
General member
Berichten: 163
Lid geworden op: wo mar 28, 2012 09:10
Type Corolla: E10
Type Corolla: 1.6 Xli

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door jordysport »

Zitten er voor die klokken ook gewoon stekkers voor het toerental?
Ik heb er namelijk 1 zonder toerental en wil graag met...
Toyota Corolla E10 1.6 16v .::. Speed is the key!
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2453
Lid geworden op: di sep 07, 2010 15:22
CCNL lidnummer: 821
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi
Locatie: Zeist

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Sgt_Lyna »

jordysport schreef:Zitten er voor die klokken ook gewoon stekkers voor het toerental?
Ik heb er namelijk 1 zonder toerental en wil graag met...
Jep kun je gewoon overzetten, alles is al aangelegd ;)
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
jasperaap
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 400
Lid geworden op: ma sep 19, 2011 15:59
Type Corolla: E12
Type Corolla: T - Sport

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door jasperaap »

Gaaf, ben stiekem benieuwd of dit ook zou staan op mijn E12 T sport tellers (rood). Maakt het gelijk een stuk luxer, ook door polish netjes geworden.
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Tnx allen! Ik ben ook echt tevreden met het resultaat, gelukkig niet te opzichtig maar echt een fijn verschil met rijden!

@Jasperaap: De Alfa Romeo 147 (uche) van mijn vriendin is een zeer luxe uitvoering en heeft beige/witte tellerplaten met rode verlichting en een subtiel chroom randje, ik vind dit (sorry om te zeggen) echt zo ge*l als de t*ring uitzien, heb er over gedacht om het bij mij ook zo te maken maar ik heb het toch simpel gehouden om het in de sfeer van de Gtsi te houden. In een nieuwere auto staat het denk ik wel, ik zou het zeker proberen, ook met zwarte platen en rode verlichting!

@ Alle Alfa haters: sorry :)
Bijlagen
Alfa_Romeo_147_8_76d.jpg
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
Plaats reactie