Corolla E10 Gtsi

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Hallo mensen,

Ik heb enige tijd geleden een Toyota Corolla E10 Gtsi met 96.000km op de klok gekocht bij Toyota Pluym in Pijnacker. Mijn vorige Auto`s waren een Corolla E11 Linea Terra (weggedaan wegens te braaf) en mijn eerste kindje een E10 Gxi (weggedaan wegens koprol motorrijder). Als eerste vraag als Newbie hier aan jullie: is deze auto misschien hier op het forum bekend (altijd leuk hoop je dan)? Ik had in mijn eerste weken helaas al een vervelende ve(r)rassing met startproblemen en een ratel in het blok, bleek dat het blok oververhit is geweest. Pluym heeft vervolgens zonder discussie onder garantie een nieuw onderblok er in gelepeld en nu start hij weer als een zonnetje en trekt als een lier, dikke pluim voor de dealer dus!!

Verder ben ik al een aantal weken aan het rond spitten voor tips en dit forum is echt een bron van ervaring dus dat is ideaal! Mijn bedoeling is om een aantal dingetjes te veranderen aan de auto zonder hem te opvallend te maken. Hij ziet er zo al sportief zat uit naar mijn smaak dus ik ben niet van plan om tupperware en kachelpijpen te monteren :D De velgen zijn wat op het randje dus met de volgende bandenwissel ga ik daar eens voor orienteren, ze hebben wel wat maar ik ga dat eerst eens laten bezinken 8-)


Wat ik tot nu toe heb gedaan is een K&N vervangingsfilter installeren en naar tip via Frank de resonantiebuis naar het luchtfilterhuis verwijderd. Het geluid is nu echt cool zonder vervelend te zijn alleen vraag ik me af of de motor nu geen warme lucht hapt???

Ik ben inmiddels in onderhandeling om een originele veerpootbrug los te peuteren en om de fisheye mistlampjes er in te krijgen die mijn Gxi had, dit mis ik wel aan de gtsi. Weet iemand hier of de bevestigingsbrackets wel al in de bumper zitten of dat ik die nog ergens anders vandaan moet halen (in de set zit alleen lampen en bekabeling)?

Qua verlichting gaan sowiso de oranje knippers vervangen worden voor heldere exemplaren en nu heb ik al begrepen dat dit originele toyota onderdelen moeten zijn ivm de kwaliteit en vochtbestendigheid. Heeft iemand daar een typenummer voor bij de hand?? De koplampbehuizingen gan gewoon blijven zoals ze zijn, ik ben wel aan het malen of ik er gewoon Bluevisions in ga zetten zoals mijn vorige corolla´s (wat perfect bevalt) of dat ik een xenonset er in zet. Wat dat betreft ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met de firma Xenononline, die vragen E125,- per set maar ik heb geen idee waar ik met Xenon op moet letten..

Als ik met deze dingetjes iets verder geholpen kan worden zou dat cool zijn! Ik zal ook een picie van onder de kap plaatsen, daar ziet het er bijzonder lekker uit allemaal :shock:


Cheers!


Nard
Bijlagen
458536112_6_tHK7.jpeg
458531492_6_SXEj.jpeg
458554885_6_bDHc.jpeg
Laatst gewijzigd door NardRock op di mar 24, 2009 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10295
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Co'tje »

Mooie auto hoor, komt me zo 1 2 3 niet bekend voor.

veel suc6 met de plannen..

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Tnx, ik ben er ook erg blij mee. Ik was jouw kruisraket ook al tegen gekomen, mooie wagen! :D
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10295
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Co'tje »

Dank je.


ik vind jou velgen btw heel niet misstaan hoor, ze komen wel mooier uit als de auto wat lager ligt denk ik..

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Ja idd, dat staat uiteindelijk ook op het programma maar daarvoor moet ik nog even financieel bijkomen... Wil ik meteen een goede set eronder met nieuwe torsiestangen, ik heb begrepen dat dat laatste ook veel scheelt. De velgen zien er op zich inderdaad niet slecht uit maar er zitten bubbels op dus misschien is opnieuw schuren en poedercoaten genoeg, dat wou ik van het plaatje na het verlagen af laten hangen :)

Grtz
Bijlagen
458550477_6_mzub.jpeg
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Leon »

Mooie GTSi hoor! En die velgen misstaan 'm zeker niet.

Wat betreft de Xenon, als je het ervoor over hebt, is het zeker een aanrader. Daar kan geen halogeenlamp tegenop!
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Na enige informatie te hebben opgegraven over Xenon verlichting heb ik gister dan toch besloten een goede Xenon set te bestellen. In mijn Gorilla E10 zitten tot nu toe standaard H4 lampjes.
P1010090.JPG
Ik ben niet voor een El-cheapo Harikiri set gegaan maar voor een HID set die onder Philips licentie wordt gemaakt met Philips onderdelen, kwaliteit en garantie. Aangezien de leverancier hiervan (XenonOnline) bij mij om de hoek woonde is de goede man met demo auto de volgende morgen persoonlijk langsgekomen (service :)) en na E125,- lichter te zijn heb ik de 6000k set gekozen met bijbehorende LED stadslichten. De set was compleet met 2 lampen, 2x ballast, kabels, inbouwmateriaal en inbouwhandleiding en alle materialen.
P1010086.JPG
P1010084.JPG
Als eerste begonnen met de stadslichtunit en de koplamunit er uit te ratelen. Hierbij viel het met op dat er het een en ander groeide in de naden en hoeken van de lampunits dus ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om alles wat groen is definitief uit mijn koplampen te verjagen, de pluk mos was wel gezellig maar moest ook plaats maken voor de vooruitgang.
P1010093.JPG
P1010100.JPG
P1010101.JPG
P1010106.JPG
Vervolgen zijn de standslichtjes eenvoudig om te pluggen, oude eruit en nieuwe er in. Voor de elektronisch minder begaafde mensen of voor mensn zoals ik die dit nogal eens vergeten; LED'jes zijn diodes en werken dus maar in 1 richting. Als ze niet werken vloek dan niet meteen de zevende circel van de hel naar boven maar draai het lampje om :?
P1010094.JPG
P1010096.JPG
Hierna kwam het kl*te gedeelte. Normaal moet er in de behuizing van de koplamp een gat gefreest worden om de 2e kabelboom uit de koplampunit te laten komen, de aansluitingen hiervan zitten dus nog voor het afsluitrubber. Aangezien ik geen zin had om een waterdichte koplamp te gaan vorozien van een gat en al helemaal geen zin had om de boel naar z'n grootje te zagen heb ik ervoor gekozen om de hele bekabeling door het rubber naar buiten te halen. De aansluiting van de lamp komt overigen zo ver naar buiten dat er echt geen plaats is in de koplamp voor al die spaghetti. Voor het verschuiven moesten de polen van de 3-pools stekker losgehaald worden, door het rubber getrokken en weer vastgezet worden in de stekker. Al bij al was dit nogal een geklooi maar als het zit, niet meer aankomen ;)
P1010102.JPG
Vervolgens kwam het plaatsen van de ballast units. Na een tijdje rondgekropen te hebben op het forum heb ik naar voorbeeld van de meesten van jullie (mijn dank hiervoor) de ballast onder de koplamp geplaatst, past precies ondanks de forse afmeting van de ballasten van deze set.
P1010107.JPG
Vervolgens was het een kwestie van de koplampen terugzetten, alles aansluiten, motor starten en lampen aan!

Niet dus....

Na wederom een hoop gevloek, alles gecontroleerd en het klopte dus moest er iets stoms aan de hand zijn. Na wederom met hangende pootjes het forum op te zijn gekropen kwam ik enkele berichten tegen dat ze bij Toyota de positieve en negatieve polen nogal graag omdraaien. Dit was dus gelukkig snel opgelost door bij de 3 polige stekker de + en de - te switchen (2 rode draden dus dat was ook wat verwarring waard).
P1010104.JPG
Nog eens geprobeert en de eerste keer dat de lampen aan gingen was het al het gemor en gekl**i waard!
P1010108.JPG
P1010109.JPG
De foto's van het resultaat zijn in het volle zonlicht genomen en ik vind het nu al spectaculair. Vanavond eens een stukje rijden danmaar :) :) :) Ow ja en maandag langs de Toyota dealer om de stand van de koplampen te laten checken om niet mijn tegenliggers de wenkbrauwen eraf te schroeien :shock:

Ik hoop dat iemand iets heeft aan deze beschrijving, voor vragen kan er altijd ge pm-ed worden. De volgende stap worden heldere knippers en kattenogen om de voorkant af te maken, maar dat wordt iets voor de volgende keer.

Cheers!

-NardRock
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
mark m
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3756
Lid geworden op: do mar 29, 2007 20:42
CCNL lidnummer: 703
Type Corolla: AE111
Type Corolla: Astra J ST
Locatie: Steenwijk

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door mark m »

Mooie beschrijving!!

Ohja, als je vanavond een rondje hebt gedaan zul je helemaal versteld staan en niet meer terug willen naar halogeen ;)
Veel plezier ermee
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Kees »

Bedankt voor de oplossing van mijn Xenon probleem! Ga nu toch maar eens het stof van mn setje afblazen en nog een poging doen!!
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Tnx heren! Ik krijg straks wat vrienden over de vloer en dan gaan we een stukje rijden, ik zal wat fotootjes maken maar ik denk idd dat ik niks anders meer wil!

@ Kees: Heel graag gedaan, blij dat ik wat terug kan doen voor alles wat ik op het forum heb gevonden! Als het niet lukt dan laat maar weten. Was jij trouwens toevallig ook degene die de Toyota veerpootbrug aan Frank had bezorgd???
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10295
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Co'tje »

Erug mooie beschrijving.

ziet er goed uit hoor die lampen, denk dat ik ook ooit maar eens voor xenon ga..


ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Kees »

NardRock schreef:@ Kees: Heel graag gedaan, blij dat ik wat terug kan doen voor alles wat ik op het forum heb gevonden! Als het niet lukt dan laat maar weten. Was jij trouwens toevallig ook degene die de Toyota veerpootbrug aan Frank had bezorgd???
Als dat die jongen met die zwarte e10 uit omgeving Rotterdam was dan kan dat best ja :D hou niet altijd bij met wat ik wel eens verkoop
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Hehe het was makkelijk geweest als je er nog een had liggen, bij mij komt er ook zo'n poot in tzt :)

Ik heb aan het begin van de avond een rondje gereden (nu mag ik dat niet meer van de Nederlandse staat) en de lichtopbrengst is echt gigantisch :) F*ck niet gedacht dat dat zo veer zou komen, niemand heeft geseind maar je ziet verkeersborden en strepen echt tot op de maan. De dames waren bij mij in het appartement gebleven en die hebben ons een rondje door de stad zien maken, was alleen een kwestie van de lichtbundel volgen :)

Xenon alaaf :p

De foto's doen de lampen nog geen recht aan btw!
Copy of P1010111.JPG
Copy of P1010116.JPG
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
playboy
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3402
Lid geworden op: do okt 04, 2007 11:45
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Skyline
Locatie: Hoorn N-H

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door playboy »

haha wat een grapjas ben jij, maar het klopt wel :D leuk verhaal!
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!

Custom ''Playboy'' Rolla Allways in my heart !!!
Custom ''Monster'' G40 Allways in my heart !!!
Custom ''white Pearl'' Skyline R33 Allways in my heart !!!
(never made 2k15 ;( )
Frank..
Junior member
Junior member
Berichten: 137
Lid geworden op: do apr 10, 2008 10:55
Type Corolla: E10
Type Corolla: GTSi

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Frank.. »

Haha, moest 2x lachen terwijl ik je berichten las.
Lekker bezig zo.
Die xenon ziet er goed uit en die velgen vind ik ook erg netjes onder je wagen.
Als dat die jongen met die zwarte e10 uit omgeving Rotterdam was dan kan dat best ja :D hou niet altijd bij met wat ik wel eens verkoop
Bijna goed Kees, donker blauwe e10. :)
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Haha tnx, moet ook leuk zijn om te lezen niet ;-) Het is idd een donkerblauwe maar dus wel de goeie Frank :D

FF een korte update; omdat het lekker weer was ben ik toch maar begonnen met het polijsten van de lak. Hij is zwart metallic en zit nog aardig strak in de lak dus ook dat wil ik zo houden. De vorige eigenaar is volgens mij nationaal kampioen struikduiken geweest dus er zitten overal van die rottige kleine krasjes op. Linksachter zaten wat lelijke diepe vegen en een oppervlakkige deuk dus vandaag bezig geweest met de achterkant om dat eraf te krijgen. Gvd*(&^(^%$^%#(@!! wat een p*kke werk.... (zoals velen van jullie weten) maar wel de moeite waard! Zonet nog ff de nieuwe Gtsi logo's besteld voor op de zijkanten om de vervaalde exemplaren te vervangen en de achterkanten staan er weer fris op :p De kattenogen komen er ook aan dus daar ga ik me volgend weekend mee amuseren :)

Rock 'n Roll!

-NardRock
Bijlagen
Het rechter paneel is al gepolijst, links is de toestand van de rest van de auto :s
Het rechter paneel is al gepolijst, links is de toestand van de rest van de auto :s
Maar het komt goed :)
Maar het komt goed :)
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door Kees »

NardRock schreef:Hehe het was makkelijk geweest als je er nog een had liggen, bij mij komt er ook zo'n poot in tzt :)
Wanneer kom je m ophalen.....? :)
Citaat:
Als dat die jongen met die zwarte e10 uit omgeving Rotterdam was dan kan dat best ja hou niet altijd bij met wat ik wel eens verkoop


Bijna goed Kees, donker blauwe e10.
Blauw, zwart, what the f*ck.... :lol: Kleurendoof he :lol:
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Kees schreef:
NardRock schreef:Hehe het was makkelijk geweest als je er nog een had liggen, bij mij komt er ook zo'n poot in tzt :)
Wanneer kom je m ophalen.....? :)
Wordt denk ik iets van volgende maand, moet nu ff bijkomen van mijn andere investeringen maar ik wil hem absoluut er in hebben!!!

pm :)
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Ok ff een korte update in verband met het hele Xenon gebeuren; Ik was zo intelligent geweest om mijn groot licht niet te testen voor ik het beest losliet op de snelweg en toen ik vorige week groot licht in iemand zijn bek wilde schijnen ging mijn rechter koplamp uit en mijn linker bleef rustig doorbranden :| Niet ok dus, ik meteen gebeld met die gast waar ik het van heb gekocht en wat bleek ik had de verkeerde stekker omgewisseld. De 3-polige stekker die ik in het topic beschrijf heeft inderdaad 2 rode draden, waarvan 1 voor het dimlicht en 1 voor het groot licht. Wat daadwerkelijk omgedraaid moet worden is de stekker op de ballast :s Alles er weer uitgeschroefd dus en de stekker omgedraaid en nu werkt alles perfect :D
P1010124.JPG
P1010125.JPG
Verder bevalt het qua zicht enorm goed, het enigste erg vervelende mindpunt is inderdaad het strooilicht wat je hebt in de standaard koplamp. Mij interesseert dit geen biet maar tegenmoetkomers zie ik nogal eens slingerend bijna de berm in gaan en er wordt nogal wat geknipperd. Als je voor de auto staat is het ook absurd fel, uit dit oogpunt weet ik nog niet helemaal zeker of ik er echt mee rond ga blijven rijden..

Verder vandaag mijn motor gereinigd, er zat veel stof op en er zaten wat roetige boutjes hier en daar dus het ziet er weer strak uit na een dag schrobben schroeven en polijsten. :D
P1010127.JPG
Vandaag heb ik ook de Gtsi logootjes ontvangen dus hopen dat het morgen ook zo'n weer is en dat ik de andere helft van de Rolla kan polijsten en de logootjes er op kan pleuren, die vervaalde "i"tjes beginnen me aardig op mijn zenuwen te werken
P1010126.JPG
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Ik was weer ongeduldig en ik heb de nieuwe logo's er op geplakt. Netjes zoals het hoort met lospulken, ontvetten, drogen (gaap) maar het resultaat is super!!!!!! Absolute aanrader :)
Copy of P1010129.JPG
Copy of P1010130.JPG
Copy of P1010131.JPG
Copy of P1010132.JPG
Copy of P1010133.JPG
Verder heb ik nog een filmpje gemaakt van het geluid met de resonantiebuis eruit, dat is ook echt een strakke move, toen ik vanmorgen bij de dealer was om mijn koplampen te laten checken zij een van de monteurs die zelf ook jaren Gtsi heeft gereden dat het harder en bassiger was zijn toenmalige K&N open filter :D Het rijden wordt er nu ook wel echt leuk op, ff tussengas geven of vol gas tot aan de begrenzer en er wordt een hoop omgedraaid naar die 14 jaar ouwe bak :p Hier kan ik dit helaas niet uploaden maar voor de hyves gebruikers http://nardrock.hyves.nl/album/13586025 ... 65/0/lKoi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grtz!

-NardRock
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
mark m
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3756
Lid geworden op: do mar 29, 2007 20:42
CCNL lidnummer: 703
Type Corolla: AE111
Type Corolla: Astra J ST
Locatie: Steenwijk

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door mark m »

Welke buis heb je eruit gehaald?

Of heb je de box onder de accu "afgedopt"
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Het is de buis die uitkomt rechtsonderin het luchtfilterhuis, schuin naar beneden loopt en zich vertakt naar beneden (richting schutbord) en naar voor (om de accu heen en naar boven). Het is een hele kromkelige hoekige PP buis en zit met 3 boutjes vast als ik het me goed herinner. Het filterhuis hapt dus de lucht rechts onderin net achter de accu.

Het geluid is echt niet meer normaal zo, heb vandaag lekker met de raampjes open gereden en bij vollast heeft ie in de lage toeren een enorme Subaru achtige roffel en in de hoge toeren brult ie echt dat het niet meer netjes is :) Met rustig rijden merk je er gelukkig niks van dus dat is ideaal.

Heb jij nu nog de E10 of is die E11 van jou??

Grtz
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
mark m
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3756
Lid geworden op: do mar 29, 2007 20:42
CCNL lidnummer: 703
Type Corolla: AE111
Type Corolla: Astra J ST
Locatie: Steenwijk

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door mark m »

NardRock schreef:
Heb jij nu nog de E10 of is die E11 van jou??

Grtz

Ga ik dat ook maar eens proberen :D

Ik rij nu in een e11. Bij mijn e10 (diesel) is de distributieriem vorig jaar geknapt met veel motorschade als gevolg :( . Daarna deze e11 gekocht
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Ja het is absoluut een aanrader, het geluid is echt super :)

Kl*te van je E10, die ziet er echt strak uit.. Ik heb hiervoor een E11 1.6 benzine gehad en die liep echt heel mooi, het inlaattraject scheelt niet veel dus ik denk dat je dezelfde sound krijgt :)

Grtz!
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
NardRock
Starting member
Starting member
Berichten: 89
Lid geworden op: za jan 03, 2009 11:11
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: Gtsi
Locatie: Sittard

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door NardRock »

Beste luitjes

Het is weer eens tijd voor een korte update. Ik heb inmiddels een aantal kleine dingetjes aangepakt aan mijn Corolla. De aanzuigbuis is er nog altijd uit en maakt nog altijd een fantastisch geluid. Ik ben sinds dien tegen een aantal onderdelen aangelopen bij bevriende sloperijen, waarvan de eerste een originele 3-punts veerpootbrug. Die zit er inmiddels een aantal maanden in en ik vind het wel een aardig verschil. De carrosserie helt minder in de bochten heb ik het idee en hij stuurt vooral strakker.

Optisch heb ik inmiddels gekozen voor heldere koplampen in verband met de enorme hoeveelheid strooi licht die ik van mijn Xenon installatie had met de standaard koplampen. Deze units hadden stadslicht aansluitingen in de koplamp behuizingen dus de knipperlicht units aan de zijkant zijn niet aangesloten, ik gebruik nog altijd de standaard knipperlichten in de bumpers. Ze zitten er wel in om de glazen gelijk te maken en het ziet er prima uit vind ik. De lampen zijn vooral 's avonds erg evil, ze zijn kleiner qua doorlaatbaar lichtoppervlak waardoor de lampen iets naar binnen staan, zeker met mistlichten aan of met de knipperlichten staat het hem goed!

Verder heb ik mistlampen gemonteerd (Hella), hetzij provisorisch, ik moet er van de zomer nog fatsoenlijke steunen voor maken als ik de bumper ga overspuiten (lak bladdert wat af) maar dat komt wel goed.

Als laatste ben ik gisteren tegen heldere knipperlichten aangelopen bij een sloper die een sloop Corolla had staan. Die zijn nu gemonteerd en maken hem van voren officieel af!

Grtz

-NR-
Bijlagen
veerpootbrug
veerpootbrug
mistlichten, heldere koplampen en logo matzwart
mistlichten, heldere koplampen en logo matzwart
Heldere knippers
Heldere knippers
Heldere knippers close up
Heldere knippers close up
01.jpg
Mijn Gorilla: viewtopic.php?t=30160
AudioSystemRolla
President member
President member
Berichten: 1895
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 09:25
CCNL lidnummer: 698
Type Corolla: E10
Type Corolla: corolla
Locatie: midden van NL

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door AudioSystemRolla »

ziet er goed uit hoor !

je hoort het maar weinig heldere koplampen vanaf de sloop ;)
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
tunerken_86
Junior member
Junior member
Berichten: 131
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 02:50
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Locatie: belgië

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door tunerken_86 »

Idd :)
Staat hem inderdaad mooi :)

Grtz
AadM.
Junior member
Junior member
Berichten: 109
Lid geworden op: di aug 24, 2010 17:28

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door AadM. »

Mooi project, leuk om door te lezen!!

Heb je 'n foto van die buis, waar je hem ziet? want dat lijkt me ook wel wat voor m'n e11:)
Corolla G6R
lausteen
Starting member
Starting member
Berichten: 85
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 20:37
Type Corolla: E10
Type Corolla: BMW E30

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door lausteen »

Ziet er netjes uit! Geluk dat je die heldere knippers op de sloop hebt weten te vinden, hier (Rotterdam) hebben ze niet eens Corolla's staan op de sloop :o gaan blijkbaar niet zo vaak stuk :lol:

Welke mistlampen zijn dat nou precies? Ik zoek ze ook nog.
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: Corolla E10 Gtsi

Bericht door petros »

NardRock schreef:Beste luitjes

Het is weer eens tijd voor een korte update. Ik heb inmiddels een aantal kleine dingetjes aangepakt aan mijn Corolla. De aanzuigbuis is er nog altijd uit en maakt nog altijd een fantastisch geluid. Ik ben sinds dien tegen een aantal onderdelen aangelopen bij bevriende sloperijen, waarvan de eerste een originele 3-punts veerpootbrug. Die zit er inmiddels een aantal maanden in en ik vind het wel een aardig verschil. De carrosserie helt minder in de bochten heb ik het idee en hij stuurt vooral strakker.

Optisch heb ik inmiddels gekozen voor heldere koplampen in verband met de enorme hoeveelheid strooi licht die ik van mijn Xenon installatie had met de standaard koplampen. Deze units hadden stadslicht aansluitingen in de koplamp behuizingen dus de knipperlicht units aan de zijkant zijn niet aangesloten, ik gebruik nog altijd de standaard knipperlichten in de bumpers. Ze zitten er wel in om de glazen gelijk te maken en het ziet er prima uit vind ik. De lampen zijn vooral 's avonds erg evil, ze zijn kleiner qua doorlaatbaar lichtoppervlak waardoor de lampen iets naar binnen staan, zeker met mistlichten aan of met de knipperlichten staat het hem goed!

Verder heb ik mistlampen gemonteerd (Hella), hetzij provisorisch, ik moet er van de zomer nog fatsoenlijke steunen voor maken als ik de bumper ga overspuiten (lak bladdert wat af) maar dat komt wel goed.

Als laatste ben ik gisteren tegen heldere knipperlichten aangelopen bij een sloper die een sloop Corolla had staan. Die zijn nu gemonteerd en maken hem van voren officieel af!


Grtz

-NR-
Ben wel even benieuwd hoe het lichtbeeld is bij jouw lampen. Ik heb dezelfde xenon set en deze meteen in mijn heldere lampen gezet. Lichtopbrengst valt me wat tegen, en echt enorm veel verstrooiing van het licht. Verkeersborden op de snelweg lichten enorm op, maar hoeveelheid licht op de weg valt tegen. Lampen zijn zo goed mogelijk afgesteld. Is het lichtbeeld met xenon bij de standaard lampen beter?
Plaats reactie