Mijn Toyota Corolla E12 Sports Aniversery Update

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Ikke Niet
Full member
Full member
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Type Corolla: Corolla

Mijn Toyota Corolla E12 Sports Aniversery Update

Bericht door Ikke Niet »

Ik zit nu enige tijd op het Corollaforum en dacht dat het nu wel eens tijd werd om iets van mezelf te laten zien.

Ik heb eerst een E9 gehad en toen een E11. De E11 heb ik weggedaan omdat ik een dochter kreeg en eigenlijk beter een 5deurs moest hebben en airco. Ik heb er wel een goed baasje voor gevonden, namelijk mijn vader welke zijn oude Carina II ervoor weg heeft gedaan.

Ik rij nu in een Toyota Corolla E12 Sports Aniversery uit 2006. Ik heb hem als demo gekocht bij een dealer toen hij 10 maanden oud was en nog geen 10.00 km op de teller had. Aangezien ik ongeveer 150 km per dag rijd om van/naar mijn werk te gaan is met name comfort voor mij een hoge prioriteit.

Ik heb wel iets aangepast maar heb niet zoveel geld om zover te gaan als sommige hier (jammer genoeg). Ik heb 2 kinderen dus ook andere bestemmingen voor mijn geld.

Wat wil ik nog:
* Van die hoekkapjes zoals ze in de Sol uitvoering zaten. Hier wil ik dan de tweeters van mijn Bostons Acoustics SL60 in verwerken.
UPDATE 27/07/2009: ik heb de tweeterkapjes binnen en ga zodra ik tijd heb de tweeters erin verwerken.
* Nog een set Boston Acoustics SL60. Deze wil ik dan in de hoedenplank verwerken samen met de tweeters van de set die reeds in de achterdeuren zit. De hoedenplank krijgt dan 2 speakers met 4 tweeters. Onder de hoedenplank wil ik dan de 6 scheidingsfilters maken. De verdeling van de kabels wil ik dan ook pas op de hoedenplank maken zodat er maar weinig kabel heen lopen. Ook wil ik dan van die stekkers gebruiken die ik ook bij mijn subwoofer heb gebruikt. De hoedenplank kan er dan toch nog snel uit.
*Alles meer bekleden met bitumen om te zorgen dan mijn geluid beter klinkt en ik minder geluid van buiten krijg.
* Een K&N inlegfilter (geen open air) en daar een slang vanaf voor op aan te sluiten. UPDATE 17/11/2009: De K&N zit erint. Het is een verschil. Nu alleen de slang nog zien te maken.
Bijlagen
Hier een foto van mijn auto. Als ik hem gepoetst heb komen er meer/betere foto op te staan.
Hier een foto van mijn auto. Als ik hem gepoetst heb komen er meer/betere foto op te staan.
Onder de motorkap zit een stabilisatorstang. Ik vind het in de E12 een flink stuk schelen.
Onder de motorkap zit een stabilisatorstang. Ik vind het in de E12 een flink stuk schelen.
Ook loopt onder de motorkap de bekabeling naar mijn audio. Het is een 50 mm2 kabel van het merk Dietz. Ook heb ik een zekering onder mijn motorkap zitten. Deze heb ik aan de luchtfilterbehuizing gemaakt. Het was wel wat werk om de kabel netjes weg te werken.
Ook loopt onder de motorkap de bekabeling naar mijn audio. Het is een 50 mm2 kabel van het merk Dietz. Ook heb ik een zekering onder mijn motorkap zitten. Deze heb ik aan de luchtfilterbehuizing gemaakt. Het was wel wat werk om de kabel netjes weg te werken.
Hier is het iets beter op te zien.
Hier is het iets beter op te zien.
Het moeilijkste was de dikke kabel door het schutbord te krijgen.
Het moeilijkste was de dikke kabel door het schutbord te krijgen.
Ook zit onder de motorkap de ballasten van mijn Pilot Xenonverlichting.
Ook zit onder de motorkap de ballasten van mijn Pilot Xenonverlichting.
Dit is de Pilot Xenon 6000k verlichting welke door de ballasten wordt aangedreven.
Dit is de Pilot Xenon 6000k verlichting welke door de ballasten wordt aangedreven.
Dit is een foto van mijn middenconsole. Zoals je ziet zit er een carkit in en een telefoonhouder.
Dit is een foto van mijn middenconsole. Zoals je ziet zit er een carkit in en een telefoonhouder.
Een close up van mijn Parrot LS3200 carkit.
Een close up van mijn Parrot LS3200 carkit.
Het schermpje van de Parrot LS3200 kan ik zo van de Brodit houder afschuiven en in het opbergvakje opbergen zodat niemand hem ziet zitten. Hiervoor heb ik wel in het opbergvakje een gat moeten maken om de kabel van het schermpje er door heen te krijgen. De Brodithouder kan ik er zo af halen, deze zit geklikt.
Het schermpje van de Parrot LS3200 kan ik zo van de Brodit houder afschuiven en in het opbergvakje opbergen zodat niemand hem ziet zitten. Hiervoor heb ik wel in het opbergvakje een gat moeten maken om de kabel van het schermpje er door heen te krijgen. De Brodithouder kan ik er zo af halen, deze zit geklikt.
Ook heb ik een HTC Touch HD telefoon (met daarop onder andere TomTom 7) in een speciale Brodit active houder welke weer bevestigd is op een speciale Brodit houder.
Ook heb ik een HTC Touch HD telefoon (met daarop onder andere TomTom 7) in een speciale Brodit active houder welke weer bevestigd is op een speciale Brodit houder.
Achter mijn dashbord heb ik een aparte sigarettenhouder bevestigd welke afgetapt is van de originele sigarettenhouder. Hierin zit de oplader van de Brodithouder. Vervolgens heb ik de kabel achter het middenconsole weggewerkt waardoor je nog maar een klein stukje kabel ziet zitten en niet zoals in veel gevallen een complete kabel.
Achter mijn dashbord heb ik een aparte sigarettenhouder bevestigd welke afgetapt is van de originele sigarettenhouder. Hierin zit de oplader van de Brodithouder. Vervolgens heb ik de kabel achter het middenconsole weggewerkt waardoor je nog maar een klein stukje kabel ziet zitten en niet zoals in veel gevallen een complete kabel.
Dit is een overzicht zoals mijn kofferbak er nu uitziet.
Dit is een overzicht zoals mijn kofferbak er nu uitziet.
Hier is de installatie zonder de subwoofer.
Hier is de installatie zonder de subwoofer.
De subwoofer ligt er snel uit door deze stekker.
De subwoofer ligt er snel uit door deze stekker.
Laatst gewijzigd door Ikke Niet op zo dec 13, 2009 16:22, 5 keer totaal gewijzigd.
Bekijk mijn vorderingen op: viewtopic.php?f=50&t=30911 en geniet van mijn "gestuntel".
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
CCNL lidnummer: 748
Type Corolla: E10
Type Corolla: Yaris
Contacteer:

Re: Mijn Toyota Corolla E12 Sports Aniversery

Bericht door R-Auris »

Nette Corolla hoor!

hoe blijft die sub staan als je rijd? zie geen blokjes ofzo waar hij tussen blijft hangen.
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
Ikke Niet
Full member
Full member

Bericht door Ikke Niet »

Vervolg:

Ik heb eerst aan de achterzijde van de bank 18 mm MDF gemaakt en vervolgens daar alles tegenaan gemaakt zodat de apparatuur nooit direct contact kan krijgen met de stalen plaat achteraan de bank.
Bijlagen
Omdat ik de originele radio behouden heb moest ik iets verzinnen om er toch een versterker op aan te kunnen sluiten. Mijn keuze is gevallen op een Audio Controle LC6. Deze zet high om naar low en voegd er ook gelijk een subwooferkanaal bij welke ook direct gefilterd is. <br /><br />De Audio Controle LC6 is aangesloten op de speakerkabels vanaf mijn carkit (zodat deze blijft functioneren) met 2,5 mm2 Caliber kabels. Deze kabels zijn in een tuinslang gedaan om alle kansen op storingen te minimaliseren.
Omdat ik de originele radio behouden heb moest ik iets verzinnen om er toch een versterker op aan te kunnen sluiten. Mijn keuze is gevallen op een Audio Controle LC6. Deze zet high om naar low en voegd er ook gelijk een subwooferkanaal bij welke ook direct gefilterd is.

De Audio Controle LC6 is aangesloten op de speakerkabels vanaf mijn carkit (zodat deze blijft functioneren) met 2,5 mm2 Caliber kabels. Deze kabels zijn in een tuinslang gedaan om alle kansen op storingen te minimaliseren.
Nog een voordeel van de Audio Controle LC6 is dat ik in mijn opbergruimte van mijn middenconsole een knop heb kunnen bevestigen waarmee ik het volume van mijn subwoofer kan regelen.<br /><br />Ik kan dus de subwoofer zo goed als uit schakelen als mijn kinderen meerijden, maar ook extra bass geven als dit haast niet in een nummer zit of juist zachter zetten.
Nog een voordeel van de Audio Controle LC6 is dat ik in mijn opbergruimte van mijn middenconsole een knop heb kunnen bevestigen waarmee ik het volume van mijn subwoofer kan regelen.

Ik kan dus de subwoofer zo goed als uit schakelen als mijn kinderen meerijden, maar ook extra bass geven als dit haast niet in een nummer zit of juist zachter zetten.
Vanaf de Audio Controle LC6 gaat het verder via Audison RCA professional kabels naar mijn DLS CA51 versterker. Deze is 4 x 50 watt RMS 4 Ohm en heeft ook nog een subwoofer uitgang van 1 x 170 RMS 4 Ohm.
Vanaf de Audio Controle LC6 gaat het verder via Audison RCA professional kabels naar mijn DLS CA51 versterker. Deze is 4 x 50 watt RMS 4 Ohm en heeft ook nog een subwoofer uitgang van 1 x 170 RMS 4 Ohm.
De versterker wordt gevoed door een Dietz 1 Farad power Cap condensator.
De versterker wordt gevoed door een Dietz 1 Farad power Cap condensator.
Vanaf de versterker gaat er een 4 mm2 Caliber kabel naar mijn subwoofer en 4 2,5 mm2 Caliber kabels naar mijn scheidingsfilters. De kabels naar mijn scheidingsfilters heb ik per 2 stuks in een tuinslang gedaan. Dit om het mooi strak weg te kunnen werken en alle kans op storingen te minimaliseren.
Vanaf de versterker gaat er een 4 mm2 Caliber kabel naar mijn subwoofer en 4 2,5 mm2 Caliber kabels naar mijn scheidingsfilters. De kabels naar mijn scheidingsfilters heb ik per 2 stuks in een tuinslang gedaan. Dit om het mooi strak weg te kunnen werken en alle kans op storingen te minimaliseren.
Ik heb 8 scheidingsfilters. Dit omdat ik 2 sets Boston Acoustiscs SL60 heb. Deze bestaan uit een losse speaker met tweeter. In elke deur zit nu een speaker in een zelf gemaakte (en zwart gespoten) MDF ring. Ook zit er een kleine sheet Dynamat verwerkt in de deur.
Ik heb 8 scheidingsfilters. Dit omdat ik 2 sets Boston Acoustiscs SL60 heb. Deze bestaan uit een losse speaker met tweeter. In elke deur zit nu een speaker in een zelf gemaakte (en zwart gespoten) MDF ring. Ook zit er een kleine sheet Dynamat verwerkt in de deur.
Als subwoofer heb ik een Boston Acoustics G2 subwoofer in de geprefabriceerde kist. Deze kist heb ik zelf voorzien van andere bekabeling (4 mm2 in plaats van 2,5 mm2) en van geluidswerende wol voor een nog vollere bas.
Als subwoofer heb ik een Boston Acoustics G2 subwoofer in de geprefabriceerde kist. Deze kist heb ik zelf voorzien van andere bekabeling (4 mm2 in plaats van 2,5 mm2) en van geluidswerende wol voor een nog vollere bas.
Omdat de kist niet zo groot is past hij precies naast de versterker waardoor ik nog meer kofferbak over heb.
Omdat de kist niet zo groot is past hij precies naast de versterker waardoor ik nog meer kofferbak over heb.
Bekijk mijn vorderingen op: viewtopic.php?f=50&t=30911 en geniet van mijn "gestuntel".
corollad4d
Full member
Full member

Bericht door corollad4d »

Als er een beetje klittenband onderzit heb je dat probleem vaak niet...

Ik zie dat je een audiocontrol LC6 gebruikt, bevalt dit?

ik zit er over te denken om een DQL8 te kopen, zodat ik ook een equalizer heb. Het enige wat ik dan nog mis is een ta.
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Ikke Niet
Full member
Full member

Bericht door Ikke Niet »

R-Rolla schreef:Nette Corolla hoor!

hoe blijft die sub staan als je rijd? zie geen blokjes ofzo waar hij tussen blijft hangen.
Merkwaardig genoeg tot nu toe goed. Wellicht omdat dat ding loodje weeg. Ik wil ook geen blokjes maken maar ik wil onder de kist klitteband maken. Dit had ik ook in mijn vorige auto onder mijn kist en dat werkte perfect en je zag er niets van.
Ikke Niet
Full member
Full member

Bericht door Ikke Niet »

corollad4d schreef:Als er een beetje klittenband onderzit heb je dat probleem vaak niet...
Je was me net voor ;)
Ikke Niet
Full member
Full member

Bericht door Ikke Niet »

corollad4d schreef:Ik zie dat je een audiocontrol LC6 gebruikt, bevalt dit?
Tot nu toe wel. Er zit wel een piepje in mijn systeem maar dat is er alleen maar als ik mijn carkit gebruik, dus daar komt het volgens mij ook vandaan.

Het probleem met Audio Control is wel dat het moeilijk te vinden is. Maar kwaliteit is altijd moeilijk te vinden.
Ikke Niet
Full member
Full member

Bericht door Ikke Niet »

corollad4d schreef:Het enige wat ik dan nog mis is een ta.
Wat is ta ???????????????????
corollad4d
Full member
Full member

TA, Time alignment,

om het afstandsverschil van je linker en rechterkanaal op te heffen.
Aangezien je zelf links je speakers dichtbij hebt, en rechts wat verder weg kun je dit corrigeren door het linkerkanaal enkele milliseconden te vertragen. Hierdoor krijg je een beter 'beeld' van het geluid.
Je moet het zien dat je het geluid beter in het çentrum van de auto kunt zetten, en toch een goed stereo beeld hebt, en links en recht gelijke goed hoort

EDIT: helemaal vergeten, nette auto!!
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Marvin
CCNL Member
CCNL Member
CCNL lidnummer: 182
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11 G6

Bericht door Marvin »

Mooie auto! 8-)
Druk maken moet je aan de de compressor over laten!
Bouloama
Senior member
Senior member

Bericht door Bouloama »

Verwacht je geen problemen met de Pilot xenon en de nieuwe regels? Ik heb het zelfde kitje met de zelfde lampen (kleur) er in zitten en ga ze binnenkort toch maar uitbouwen!

Erg mooie E12 en de kleur is echt spetterend.. heb je ook een foto met de volle zon er op?
g6reke
President member
President member
Type Corolla: Honda

Bericht door g6reke »

corollad4d schreef:TA, Time alignment,

Je moet het zien dat je het geluid beter in het çentrum van de auto kunt zetten, en toch een goed stereo beeld hebt, en links en recht gelijke goed hoort

EDIT: helemaal vergeten, nette auto!!
De stem in het centrum krijgen beter gezegd ;)
Honda Accord Tourer 2011

Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
CCNL lidnummer: 370
Type Corolla: AE82
Contacteer:

Bericht door toyo bob »

Nette auto en mooi kleurtje.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Ikke Niet
Full member
Full member

Bericht door Ikke Niet »

Aangezien je zelf links je speakers dichtbij hebt, en rechts wat verder weg kun je dit corrigeren door het linkerkanaal enkele milliseconden te vertragen. Hierdoor krijg je een beter 'beeld' van het geluid.
Dit probleem heb ik niet. Dit is in de filters van mijn speakers en tweeters te stellen. Voordeel van Boston Acoustics.
Ikke Niet
Full member
Full member

Bericht door Ikke Niet »

Bouloama schreef:Verwacht je geen problemen met de Pilot xenon en de nieuwe regels? Ik heb het zelfde kitje met de zelfde lampen (kleur) er in zitten en ga ze binnenkort toch maar uitbouwen!
Ja, ik verwacht er problemen mee. Het is ook een belachelijke regel. Ik ben alleen iets aan het uitzoeken omdat meerdere wetten elkaar tegenspreken. Als ik meer weet zal ik het posten.
Ikke Niet
Full member
Full member

Bericht door Ikke Niet »

Bouloama schreef:Erg mooie E12 en de kleur is echt spetterend.. heb je ook een foto met de volle zon er op?
THNX, ik moet de auto eerst oppoetsen met Meguiar's, als ik er een goed adres voor kan vinden. Ik ben namelijk tegen vaste prijzen, vind ik een vorm van monopolipositie (= 3x woordwaarde). Met andere woorden: ik zoek een adres met (veel) korting in de buurt van Rotterdam of Breda.
g6reke
President member
President member
Type Corolla: Honda

Bericht door g6reke »

Ikke Niet schreef:

Dit probleem heb ik niet. Dit is in de filters van mijn speakers en tweeters te stellen. Voordeel van Boston Acoustics.

Dit is iets anders hoor, TA stel je niet op je filters in ;)

Ben erg weg van jou kleur,staat hem perfect. 8-)
Honda Accord Tourer 2011

Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Leon
Forum Admin
Forum Admin
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Contacteer:

Bericht door Leon »

Mooie E12 in een hele mooie kleur!! 8-)
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
mark m
Ambassador member
Ambassador member
CCNL lidnummer: 703
Type Corolla: AE111
Type Corolla: Astra J ST

Bericht door mark m »

Ziet er allemaal goed uit hoor! Hele mooie kleur (en uitvoering) ook!

Hoe is het geluid in combinatie met de originele radio?
Laat je deze radio erin of wil je nog iets anders erin zetten, met meer mogelijkheden?
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Ikke Niet
Full member
Full member

Bericht door Ikke Niet »

g6reke schreef:Dit is iets anders hoor, TA stel je niet op je filters in ;)

Ben erg weg van jou kleur,staat hem perfect. 8-)
Ik dacht dat het wel op mijn filters in te stellen was. Ik kan namelijk iets instellen dat er meer volume uit mijn rechterspeakers komt dan uit mijn linkerspeakers. Dit is dan toch hetzelfde of wordt ik dan echt gek (yes, eindelijk).
Ikke Niet
Full member
Full member

Bericht door Ikke Niet »

mark m schreef:Ziet er allemaal goed uit hoor! Hele mooie kleur (en uitvoering) ook!

Hoe is het geluid in combinatie met de originele radio?
Laat je deze radio erin of wil je nog iets anders erin zetten, met meer mogelijkheden?

Voorlopig laat ik deze radio erin zitten. De reden: geld.

Als ik er een andere in ga zetten ben ik zo'n hoop kwijt. Ik heb namelijk teveel wensen. Kunnen aansluiten van schermen achter (voor de kids), draaien op Windows Mobile, TomTom erop, sub uitgang, bluetooth carkit erin (kan de parrot direct weg), aansluiting voor USB of cardreader en dat soort fratsen.
Ikke Niet
Full member
Full member

Bericht door Ikke Niet »

Kan je voor mij eens kijken op http://mobile.bostonacoustics.com/Manuals/SL60Man.pdf en dan op de 2e pagina. Het heet On-Axis/Off-Axis bij hun. Dat is toch hetzelfde??? Alleen het nadeel is dat de instelling altijd hetzelfde hierbij blijft, bij een Audio Control heeft het als voordeel dat je het handmatig steeds kan bijstellen.
corollad4d
Full member
Full member

Ikke Niet schreef:
Kan je voor mij eens kijken op http://mobile.bostonacoustics.com/Manuals/SL60Man.pdf en dan op de 2e pagina. Het heet On-Axis/Off-Axis bij hun. Dat is toch hetzelfde??? Alleen het nadeel is dat de instelling altijd hetzelfde hierbij blijft, bij een Audio Control heeft het als voordeel dat je het handmatig steeds kan bijstellen.
Dat on/off axis heeft te maken met je afstraalgedrag van je speakers. een 6.5 inch zal gemiddeld bij een 1000hz (geloof ik) steiler afvallen dan dat hij on axis doet. Ik denk dat het filter dan dus gecorrigeerd is om dit afval te corrigeren zodat je toch nog een vlakke frequentie response hebt off axis.
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Ikke Niet
Full member
Full member

Bericht door Ikke Niet »

corollad4d schreef: Dat on/off axis heeft te maken met je afstraalgedrag van je speakers. een 6.5 inch zal gemiddeld bij een 1000hz (geloof ik) steiler afvallen dan dat hij on axis doet. Ik denk dat het filter dan dus gecorrigeerd is om dit afval te corrigeren zodat je toch nog een vlakke frequentie response hebt off axis.

Ik dacht het te snappen door de tekening die erbij zit, maar :snipersmile: mij maar lek. Ik ben hem weer kwijt.
Ikke Niet
Full member
Full member

Bericht door Ikke Niet »

Even een korte update.

Ik heb een K&N inlegfilter geplaatst. Deze zouden ze eigenlijk vanaf fabriek al moeten plaatsen (maar dan zullen ze wel te weinig verdienen).

Ik zal er niet harder door gaan rijden, maar hij trek en rijd wel soepeler. Het is echt een verschil.
Bijlagen
33-2252.jpg
GranTurismo
CCNL Member
CCNL Member
CCNL lidnummer: 775
Type Corolla: ZZE121

Bericht door GranTurismo »

Die van mij werd er ook nog eens wat zuiniger door :D
Groet van Arno

2005 Corolla 3drs 1.6 VVT-i < project-topic
OZ Ultraleggera | Potenza 215/45/17 | TTE Front Strut Bar
Custom-made Exhaust | Eibach Pro 30mm | Progress Rear Sway Bar
Ikke Niet
Full member
Full member

Bericht door Ikke Niet »

GranTurismo schreef:Die van mij werd er ook nog eens wat zuiniger door :D
Daar zit ik ook op te hopen. Ik heb pas mijn eerste tank ermee gereden en dat scheelde niets. Maar dat komt omdat ik natuurlijk wel moest uitproberen of hij beter trekte. Dat proberen is dadelijk ook over en dan ben ik wel nieuwsgierig of hij ook zuiniger is.
Ikke Niet
Full member
Full member

Re: Mijn Toyota Corolla E12 Sports Aniversery Update: 17/11/2009

Bericht door Ikke Niet »

Op verzoek: hier een korte handleiding hoe je de radio uit een E12 kan halen.
Bijlagen
Draai eerst de knop van de versnellingspook af.
Draai eerst de knop van de versnellingspook af.
Haal daarna de asbak eruit.
Haal daarna de asbak eruit.
Trek daarna het kapje rond de versnellingspook los. Eerst aan de onderzijde.
Trek daarna het kapje rond de versnellingspook los. Eerst aan de onderzijde.
Daarna aan de bovenzijde.
Daarna aan de bovenzijde.
Trek daarna de stekkers los van de aansteker.
Trek daarna de stekkers los van de aansteker.
Dan moet je eerst aan de onderzijde van het middenpaneel trekken.
Dan moet je eerst aan de onderzijde van het middenpaneel trekken.
Trek dan aan een kant aan de bovenzijde.
Trek dan aan een kant aan de bovenzijde.
Vervolgens kan je het hele paneel eruit halen.
Vervolgens kan je het hele paneel eruit halen.
Vergeet dan niet het lampje van de asbak los te koppelen.
Vergeet dan niet het lampje van de asbak los te koppelen.
Daarna de 2 kabels uit het paneel halen.
Daarna de 2 kabels uit het paneel halen.
Je kan dan bij de 4 bouten waar de radio mee vast zit.
Je kan dan bij de 4 bouten waar de radio mee vast zit.
Tot slot kan je de radio eruit halen (zit maar met een paar klemmetjes rondom vast) en kan het aftappen beginnen.
Tot slot kan je de radio eruit halen (zit maar met een paar klemmetjes rondom vast) en kan het aftappen beginnen.
Denman
Special member
Special member

Bericht door Denman »

Blijft een mooi karretje... Verrek! Heb exact dezelfde :D
Corolla E12 Sport anniversary
Toyota Aygo
Raymonde12
Special member
Special member

Bericht door Raymonde12 »

ma heb je de versterker op de originele radio aan gesloten? :shock: nee toch?
viewtopic.php?f=50&t=32777

Toyota The Art Of Driving
Plaats reactie