Mijn Toyota Corolla E12 Sports Aniversery Update
Moderator: Moderator
-
- Full member
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: Corolla
Mijn Toyota Corolla E12 Sports Aniversery Update
Ik zit nu enige tijd op het Corollaforum en dacht dat het nu wel eens tijd werd om iets van mezelf te laten zien.
Ik heb eerst een E9 gehad en toen een E11. De E11 heb ik weggedaan omdat ik een dochter kreeg en eigenlijk beter een 5deurs moest hebben en airco. Ik heb er wel een goed baasje voor gevonden, namelijk mijn vader welke zijn oude Carina II ervoor weg heeft gedaan.
Ik rij nu in een Toyota Corolla E12 Sports Aniversery uit 2006. Ik heb hem als demo gekocht bij een dealer toen hij 10 maanden oud was en nog geen 10.00 km op de teller had. Aangezien ik ongeveer 150 km per dag rijd om van/naar mijn werk te gaan is met name comfort voor mij een hoge prioriteit.
Ik heb wel iets aangepast maar heb niet zoveel geld om zover te gaan als sommige hier (jammer genoeg). Ik heb 2 kinderen dus ook andere bestemmingen voor mijn geld.
Wat wil ik nog:
* Van die hoekkapjes zoals ze in de Sol uitvoering zaten. Hier wil ik dan de tweeters van mijn Bostons Acoustics SL60 in verwerken.
UPDATE 27/07/2009: ik heb de tweeterkapjes binnen en ga zodra ik tijd heb de tweeters erin verwerken.
* Nog een set Boston Acoustics SL60. Deze wil ik dan in de hoedenplank verwerken samen met de tweeters van de set die reeds in de achterdeuren zit. De hoedenplank krijgt dan 2 speakers met 4 tweeters. Onder de hoedenplank wil ik dan de 6 scheidingsfilters maken. De verdeling van de kabels wil ik dan ook pas op de hoedenplank maken zodat er maar weinig kabel heen lopen. Ook wil ik dan van die stekkers gebruiken die ik ook bij mijn subwoofer heb gebruikt. De hoedenplank kan er dan toch nog snel uit.
*Alles meer bekleden met bitumen om te zorgen dan mijn geluid beter klinkt en ik minder geluid van buiten krijg.
* Een K&N inlegfilter (geen open air) en daar een slang vanaf voor op aan te sluiten. UPDATE 17/11/2009: De K&N zit erint. Het is een verschil. Nu alleen de slang nog zien te maken.
Ik heb eerst een E9 gehad en toen een E11. De E11 heb ik weggedaan omdat ik een dochter kreeg en eigenlijk beter een 5deurs moest hebben en airco. Ik heb er wel een goed baasje voor gevonden, namelijk mijn vader welke zijn oude Carina II ervoor weg heeft gedaan.
Ik rij nu in een Toyota Corolla E12 Sports Aniversery uit 2006. Ik heb hem als demo gekocht bij een dealer toen hij 10 maanden oud was en nog geen 10.00 km op de teller had. Aangezien ik ongeveer 150 km per dag rijd om van/naar mijn werk te gaan is met name comfort voor mij een hoge prioriteit.
Ik heb wel iets aangepast maar heb niet zoveel geld om zover te gaan als sommige hier (jammer genoeg). Ik heb 2 kinderen dus ook andere bestemmingen voor mijn geld.
Wat wil ik nog:
* Van die hoekkapjes zoals ze in de Sol uitvoering zaten. Hier wil ik dan de tweeters van mijn Bostons Acoustics SL60 in verwerken.
UPDATE 27/07/2009: ik heb de tweeterkapjes binnen en ga zodra ik tijd heb de tweeters erin verwerken.
* Nog een set Boston Acoustics SL60. Deze wil ik dan in de hoedenplank verwerken samen met de tweeters van de set die reeds in de achterdeuren zit. De hoedenplank krijgt dan 2 speakers met 4 tweeters. Onder de hoedenplank wil ik dan de 6 scheidingsfilters maken. De verdeling van de kabels wil ik dan ook pas op de hoedenplank maken zodat er maar weinig kabel heen lopen. Ook wil ik dan van die stekkers gebruiken die ik ook bij mijn subwoofer heb gebruikt. De hoedenplank kan er dan toch nog snel uit.
*Alles meer bekleden met bitumen om te zorgen dan mijn geluid beter klinkt en ik minder geluid van buiten krijg.
* Een K&N inlegfilter (geen open air) en daar een slang vanaf voor op aan te sluiten. UPDATE 17/11/2009: De K&N zit erint. Het is een verschil. Nu alleen de slang nog zien te maken.
- Bijlagen
-
- Het schermpje van de Parrot LS3200 kan ik zo van de Brodit houder afschuiven en in het opbergvakje opbergen zodat niemand hem ziet zitten. Hiervoor heb ik wel in het opbergvakje een gat moeten maken om de kabel van het schermpje er door heen te krijgen. De Brodithouder kan ik er zo af halen, deze zit geklikt.
-
- Achter mijn dashbord heb ik een aparte sigarettenhouder bevestigd welke afgetapt is van de originele sigarettenhouder. Hierin zit de oplader van de Brodithouder. Vervolgens heb ik de kabel achter het middenconsole weggewerkt waardoor je nog maar een klein stukje kabel ziet zitten en niet zoals in veel gevallen een complete kabel.
Laatst gewijzigd door Ikke Niet op zo dec 13, 2009 16:22, 5 keer totaal gewijzigd.
Bekijk mijn vorderingen op: viewtopic.php?f=50&t=30911 en geniet van mijn "gestuntel".
-
- CCNL Member
- CCNL lidnummer: 748
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: Yaris
- Contacteer:
Re: Mijn Toyota Corolla E12 Sports Aniversery
Nette Corolla hoor!
hoe blijft die sub staan als je rijd? zie geen blokjes ofzo waar hij tussen blijft hangen.
hoe blijft die sub staan als je rijd? zie geen blokjes ofzo waar hij tussen blijft hangen.
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
-
- Full member
Vervolg:
Ik heb eerst aan de achterzijde van de bank 18 mm MDF gemaakt en vervolgens daar alles tegenaan gemaakt zodat de apparatuur nooit direct contact kan krijgen met de stalen plaat achteraan de bank.
Ik heb eerst aan de achterzijde van de bank 18 mm MDF gemaakt en vervolgens daar alles tegenaan gemaakt zodat de apparatuur nooit direct contact kan krijgen met de stalen plaat achteraan de bank.
- Bijlagen
-
- Omdat ik de originele radio behouden heb moest ik iets verzinnen om er toch een versterker op aan te kunnen sluiten. Mijn keuze is gevallen op een Audio Controle LC6. Deze zet high om naar low en voegd er ook gelijk een subwooferkanaal bij welke ook direct gefilterd is.
De Audio Controle LC6 is aangesloten op de speakerkabels vanaf mijn carkit (zodat deze blijft functioneren) met 2,5 mm2 Caliber kabels. Deze kabels zijn in een tuinslang gedaan om alle kansen op storingen te minimaliseren.
-
- Nog een voordeel van de Audio Controle LC6 is dat ik in mijn opbergruimte van mijn middenconsole een knop heb kunnen bevestigen waarmee ik het volume van mijn subwoofer kan regelen.
Ik kan dus de subwoofer zo goed als uit schakelen als mijn kinderen meerijden, maar ook extra bass geven als dit haast niet in een nummer zit of juist zachter zetten.
Bekijk mijn vorderingen op: viewtopic.php?f=50&t=30911 en geniet van mijn "gestuntel".
-
- Full member
Als er een beetje klittenband onderzit heb je dat probleem vaak niet...
Ik zie dat je een audiocontrol LC6 gebruikt, bevalt dit?
ik zit er over te denken om een DQL8 te kopen, zodat ik ook een equalizer heb. Het enige wat ik dan nog mis is een ta.
Ik zie dat je een audiocontrol LC6 gebruikt, bevalt dit?
ik zit er over te denken om een DQL8 te kopen, zodat ik ook een equalizer heb. Het enige wat ik dan nog mis is een ta.
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Custom made Exhaust
Bilstein B16
-
- Full member
Merkwaardig genoeg tot nu toe goed. Wellicht omdat dat ding loodje weeg. Ik wil ook geen blokjes maken maar ik wil onder de kist klitteband maken. Dit had ik ook in mijn vorige auto onder mijn kist en dat werkte perfect en je zag er niets van.R-Rolla schreef:Nette Corolla hoor!
-
- Full member
Je was me net voorcorollad4d schreef:Als er een beetje klittenband onderzit heb je dat probleem vaak niet...
-
- Full member
Tot nu toe wel. Er zit wel een piepje in mijn systeem maar dat is er alleen maar als ik mijn carkit gebruik, dus daar komt het volgens mij ook vandaan.corollad4d schreef:Ik zie dat je een audiocontrol LC6 gebruikt, bevalt dit?
Het probleem met Audio Control is wel dat het moeilijk te vinden is. Maar kwaliteit is altijd moeilijk te vinden.
-
- Full member
Wat is ta ???????????????????corollad4d schreef:Het enige wat ik dan nog mis is een ta.
-
- Full member
TA, Time alignment,
om het afstandsverschil van je linker en rechterkanaal op te heffen.
Aangezien je zelf links je speakers dichtbij hebt, en rechts wat verder weg kun je dit corrigeren door het linkerkanaal enkele milliseconden te vertragen. Hierdoor krijg je een beter 'beeld' van het geluid.
Je moet het zien dat je het geluid beter in het çentrum van de auto kunt zetten, en toch een goed stereo beeld hebt, en links en recht gelijke goed hoort
EDIT: helemaal vergeten, nette auto!!
Aangezien je zelf links je speakers dichtbij hebt, en rechts wat verder weg kun je dit corrigeren door het linkerkanaal enkele milliseconden te vertragen. Hierdoor krijg je een beter 'beeld' van het geluid.
Je moet het zien dat je het geluid beter in het çentrum van de auto kunt zetten, en toch een goed stereo beeld hebt, en links en recht gelijke goed hoort
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Custom made Exhaust
Bilstein B16
-
- CCNL Member
- CCNL lidnummer: 182
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11 G6
Mooie auto!
Druk maken moet je aan de de compressor over laten!
-
- Senior member
Verwacht je geen problemen met de Pilot xenon en de nieuwe regels? Ik heb het zelfde kitje met de zelfde lampen (kleur) er in zitten en ga ze binnenkort toch maar uitbouwen!
Erg mooie E12 en de kleur is echt spetterend.. heb je ook een foto met de volle zon er op?
Erg mooie E12 en de kleur is echt spetterend.. heb je ook een foto met de volle zon er op?
-
- President member
- Type Corolla: Honda
De stem in het centrum krijgen beter gezegdcorollad4d schreef:TA, Time alignment,
Honda Accord Tourer 2011
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
- toyo bob
- Forum Admin
- CCNL lidnummer: 370
- Type Corolla: AE82
- Contacteer:
Nette auto en mooi kleurtje.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
- Full member
Dit probleem heb ik niet. Dit is in de filters van mijn speakers en tweeters te stellen. Voordeel van Boston Acoustics.corollad4d schreef:TA, Time alignment,
-
- Full member
Ja, ik verwacht er problemen mee. Het is ook een belachelijke regel. Ik ben alleen iets aan het uitzoeken omdat meerdere wetten elkaar tegenspreken. Als ik meer weet zal ik het posten.Bouloama schreef:Verwacht je geen problemen met de Pilot xenon en de nieuwe regels? Ik heb het zelfde kitje met de zelfde lampen (kleur) er in zitten en ga ze binnenkort toch maar uitbouwen!
-
- Full member
THNX, ik moet de auto eerst oppoetsen met Meguiar's, als ik er een goed adres voor kan vinden. Ik ben namelijk tegen vaste prijzen, vind ik een vorm van monopolipositie (= 3x woordwaarde). Met andere woorden: ik zoek een adres met (veel) korting in de buurt van Rotterdam of Breda.Bouloama schreef:Erg mooie E12 en de kleur is echt spetterend.. heb je ook een foto met de volle zon er op?
-
- President member
- Type Corolla: Honda
Ikke Niet schreef:Dit probleem heb ik niet. Dit is in de filters van mijn speakers en tweeters te stellen. Voordeel van Boston Acoustics.corollad4d schreef:TA, Time alignment,
Dit is iets anders hoor, TA stel je niet op je filters in
Ben erg weg van jou kleur,staat hem perfect.
Honda Accord Tourer 2011
-
- Forum Admin
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Contacteer:
Mooie E12 in een hele mooie kleur!!
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
- Ambassador member
- CCNL lidnummer: 703
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Astra J ST
Ziet er allemaal goed uit hoor! Hele mooie kleur (en uitvoering) ook!
Hoe is het geluid in combinatie met de originele radio?
Laat je deze radio erin of wil je nog iets anders erin zetten, met meer mogelijkheden?
Laat je deze radio erin of wil je nog iets anders erin zetten, met meer mogelijkheden?
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
-
- Full member
Ik dacht dat het wel op mijn filters in te stellen was. Ik kan namelijk iets instellen dat er meer volume uit mijn rechterspeakers komt dan uit mijn linkerspeakers. Dit is dan toch hetzelfde of wordt ik dan echt gek (yes, eindelijk).g6reke schreef:Dit is iets anders hoor, TA stel je niet op je filters in
Ben erg weg van jou kleur,staat hem perfect.
-
- Full member
mark m schreef:Ziet er allemaal goed uit hoor! Hele mooie kleur (en uitvoering) ook!
Voorlopig laat ik deze radio erin zitten. De reden: geld.
Als ik er een andere in ga zetten ben ik zo'n hoop kwijt. Ik heb namelijk teveel wensen. Kunnen aansluiten van schermen achter (voor de kids), draaien op Windows Mobile, TomTom erop, sub uitgang, bluetooth carkit erin (kan de parrot direct weg), aansluiting voor USB of cardreader en dat soort fratsen.
-
- Full member
Kan je voor mij eens kijken op http://mobile.bostonacoustics.com/Manuals/SL60Man.pdf en dan op de 2e pagina. Het heet On-Axis/Off-Axis bij hun. Dat is toch hetzelfde??? Alleen het nadeel is dat de instelling altijd hetzelfde hierbij blijft, bij een Audio Control heeft het als voordeel dat je het handmatig steeds kan bijstellen.g6reke schreef:Dit is iets anders hoor, TA stel je niet op je filters in
-
- Full member
Dat on/off axis heeft te maken met je afstraalgedrag van je speakers. een 6.5 inch zal gemiddeld bij een 1000hz (geloof ik) steiler afvallen dan dat hij on axis doet. Ik denk dat het filter dan dus gecorrigeerd is om dit afval te corrigeren zodat je toch nog een vlakke frequentie response hebt off axis.Ikke Niet schreef:Kan je voor mij eens kijken op http://mobile.bostonacoustics.com/Manuals/SL60Man.pdf en dan op de 2e pagina. Het heet On-Axis/Off-Axis bij hun. Dat is toch hetzelfde??? Alleen het nadeel is dat de instelling altijd hetzelfde hierbij blijft, bij een Audio Control heeft het als voordeel dat je het handmatig steeds kan bijstellen.g6reke schreef:Dit is iets anders hoor, TA stel je niet op je filters in
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Custom made Exhaust
Bilstein B16
-
- Full member
corollad4d schreef: Dat on/off axis heeft te maken met je afstraalgedrag van je speakers. een 6.5 inch zal gemiddeld bij een 1000hz (geloof ik) steiler afvallen dan dat hij on axis doet. Ik denk dat het filter dan dus gecorrigeerd is om dit afval te corrigeren zodat je toch nog een vlakke frequentie response hebt off axis.
Ik dacht het te snappen door de tekening die erbij zit, maar mij maar lek. Ik ben hem weer kwijt.
-
- Full member
Even een korte update.
Ik heb een K&N inlegfilter geplaatst. Deze zouden ze eigenlijk vanaf fabriek al moeten plaatsen (maar dan zullen ze wel te weinig verdienen).
Ik zal er niet harder door gaan rijden, maar hij trek en rijd wel soepeler. Het is echt een verschil.
Ik heb een K&N inlegfilter geplaatst. Deze zouden ze eigenlijk vanaf fabriek al moeten plaatsen (maar dan zullen ze wel te weinig verdienen).
Ik zal er niet harder door gaan rijden, maar hij trek en rijd wel soepeler. Het is echt een verschil.
-
- CCNL Member
- CCNL lidnummer: 775
- Type Corolla: ZZE121
Die van mij werd er ook nog eens wat zuiniger door
Groet van Arno
2005 Corolla 3drs 1.6 VVT-i < project-topic
OZ Ultraleggera | Potenza 215/45/17 | TTE Front Strut Bar
Custom-made Exhaust | Eibach Pro 30mm | Progress Rear Sway Bar
2005 Corolla 3drs 1.6 VVT-i < project-topic
OZ Ultraleggera | Potenza 215/45/17 | TTE Front Strut Bar
Custom-made Exhaust | Eibach Pro 30mm | Progress Rear Sway Bar
-
- Full member
Daar zit ik ook op te hopen. Ik heb pas mijn eerste tank ermee gereden en dat scheelde niets. Maar dat komt omdat ik natuurlijk wel moest uitproberen of hij beter trekte. Dat proberen is dadelijk ook over en dan ben ik wel nieuwsgierig of hij ook zuiniger is.GranTurismo schreef:Die van mij werd er ook nog eens wat zuiniger door
-
- Full member
Re: Mijn Toyota Corolla E12 Sports Aniversery Update: 17/11/2009
Op verzoek: hier een korte handleiding hoe je de radio uit een E12 kan halen.
- Bijlagen
-
- Special member
Blijft een mooi karretje... Verrek! Heb exact dezelfde
Corolla E12 Sport anniversary
Toyota Aygo
Toyota Aygo
-
- Special member
ma heb je de versterker op de originele radio aan gesloten? nee toch?