Toyota onderdelen doorsnedes! Diverse doorsnedes 26-08-'19

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! 4A-FE film update 15-03-20

Bericht door Blof-fan »

Heb jij van dat spul liggen dan?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3554
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92
Locatie: Purmerend

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! 4A-FE film update 15-03-20

Bericht door MzKzM »

Ach denk dat ik wel een 12V trafo heb liggen in me voorraad. Simpele frequentiedrive is ook wel te maken lijkt me. Blijft een vrij simpele thyristorschakeling.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
2idiot4u
Starting member
Starting member
Berichten: 62
Lid geworden op: ma jul 25, 2011 18:47
Type Corolla: E12
Type Corolla: E12 Sedan

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! 4A-FE film update 15-03-20

Bericht door 2idiot4u »

Erg gave projecten, leuk om te zien hoe alles in werking wordt gezet binnen in het blok en de bak.
Ik deed dit 'doorzagen' vroeger als klein jochie met oude luidsprekers en spiekers, toch iets eenvoudiger. ;)
Purple-G6
General member
General member
Berichten: 153
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 22:16
Type Corolla: E11
Locatie: Arnhem

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! 4A-FE film update 15-03-20

Bericht door Purple-G6 »

MzKzM schreef:Ach denk dat ik wel een 12V trafo heb liggen in me voorraad. Simpele frequentiedrive is ook wel te maken lijkt me. Blijft een vrij simpele thyristorschakeling.

Voor 12v ruitenwisser kun je het beste een PWM schakelingetje maken.

http://www.circuitsonline.net/schakelin ... eling.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ooit keer op summer edition van mn toenmalige autoclub zoeklichten gemaakt met behulp van een ruitenwisser mechaniek/motor.
Ging duidelijk veelste snel... Dit schakelingetje er tussen gepropt en kon je zo heel mooi de snelheid regelen zonder dat hij flink koppel verloor wat je met bijvoorbeeld een lab voeding wel eerder hebt.
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3554
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92
Locatie: Purmerend

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! 4A-FE film update 15-03-20

Bericht door MzKzM »

Hmm blijkt een 24V trafo te zijn. Bruggelijkrichter heb ik zo even niet kunnen vinden, afvlakcondensatoren heb ik wel liggen.

240VA trafo lijkt me genoeg niet?
Bijlagen
IMG_8880.jpg
IMG_8881.jpg
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! 4A-FE film update 15-03-20

Bericht door Blof-fan »

Lees je berichtje nu pas Peter :o

Sinds vandaag is het blokje in ieder geval uit Logeren:
Blok bij dealer2.jpg
Hij staat bij de Toyota dealer in Vlissingen in de showroom :D
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9879
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
CCNL lidnummer: 736
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-sport
Locatie: Gelderland (NL)

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! 4A-FE film update 15-03-20

Bericht door CoupÉter »

GAAAAF :D

Wel met C'day meenemen ;)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! 4A-FE film update 15-03-20

Bericht door Blof-fan »

Oke, het is dan wel geen Toyota onderdeel. Maar zo'n VAG DSG versnellingsbak is toch wel redelijk interessant en behoorlijk actueel.
Ik moet er 1 openmaken voor een technische school hier in de buurt. Misschien dat jullie wat foto's hiervan ook wel leuk vinden?

Het is een 7-versnellings DSG bak uit 2008 (en nu al defect?! :roll: :lol: )

Afbeelding

Omdat ik gewoon eens benieuwd was en ik er nu toch de mogelijkheid toe had wilde ik we eens weten wat zo'n DSG bak weegt.
Dus heb ik 'm even op de weegschaal laten zakken:

Afbeelding

Afbeelding

64kg schoon aan de haak! (mét vloeistoffen welteverstaan)
Da's toch aardig aardig wat meer dan de 45kg van een C52 :shock:

En toen moest het ding uit elkaar. Allereerst de motronic unit maar eens verwijderd:

Afbeelding

En dan kijk je meteen in de bak. Wat mij wel meteen opviel, maar wat helaas minder goed te zien is op deze foto, is al het ijzerschraapsel op de magneetjes (de sensoren die kijken in welke stand de schakelvorken staan). Ik vind het erg veel ijzerschraapsel voor zo'n jonge bak. Ik weet niet precies hoeveel km hij gelopen heeft, maar in die paar jaar zal het vast nog niet zóveel geweest zijn :o

Op bovenstaande foto zie je ook meteen de 2 schakelvorken voor de dubbele koppeling

Afbeelding

Ook de dubbele koppeling verwijderd (Dat ding weegt ook nogal!) en dan zie je meteen de dubbele assen voor de verschillende koppelingen. Op zich is het best een vernuftig systeem :D

Helaas ben ik vandaag nog niet veel verder gekomen omdat ik een poosje heb lopen kloten om de behuizing uit elkaar te krijgen. Ik heb geen tekeningen, handboeken of wat dan ook, dus het is af en toe even klooien voordat ik het voor elkaar heb bij een onbekende bak van een merk waar ik ook nog nooit mee gewerkt heb :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 19-01-2013!

Bericht door Blof-fan »

Na heel wat geworstel om de bak open te krijgen had ik het gisteren dan eindelijk voor elkaar. De behuizing heeft zijn strijd eindelijk opgegeven en de geheimen die hij herbergd prijs gegeven! :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Op de onderste foto is nu beter te zien hoeveel ijzer vijlsel er eigenlijk aan de sensor magneten hangt. De sensoren kunnen vervolgens niet meer zien in welke stand de schakelvorken staan en het hele apparaat raakt van slag. Ook de magneet die in elke v-bak aanwezig is had een 2 mm dikke laag met ijzerprut eraan. De behuizing zelf had ook veel aangekoekte, dikke prut.
En dat in een bak van nog geen 5 jaar oud die misschien maar 3 jaar dienst gedaan heeft! :shock:

Vervolgens kwam ik er ook al snel achter waarom ik de bak niet uit elkaar kreeg en dat was waarschijnlijk ook meteen de reden waarom deze bak vervangen is: Er was 1 lager volledig, finaal in puin gelopen. De kooi van de rollen was gebroken en vervormd en de rollen heb ik bij elkaar moeten zoeken. Maar als ik zag hoe die eruit zagen...Ik was erg blij dat deze bak niet in mijn auto lag :roll:

Afbeelding

De foto spreekt voor zich. Rechts een lagerschaal zoals die hoort te zijn. Schoon, glad en egaal van kleur. Bij de andere zie je dat deze helemaal verkleurd is doordat deze verschrikkelijk warm is gelopen. De olie is plaatselijk aangekoekt, er zitten groeven in de behuizing en zoals gezegd lag het lager in puin.

Afbeelding

Dit waren enkele van de rollen die ik verzameld had. Let even op de kleur en op de vlakke kanten en vervormingen bij sommige. Hier is nog even mee doorgereden en zal waarschijnlijk een kutgeluid gemaakt hebben :roll:

Omdat het kan: De dubbele koppeling. Ik heb het koppelingspakket even gewogen. 11kg voor alleen de koppelingsgroep! :o

Afbeelding

En het binnenwerk van de bak:

Afbeelding

Nu alles schoonmaken en bepalen hoe we het ding open gaan maken.


Al met al ben ik zeker niet onder de indruk van de DSG bak. Ik was al geen VW man, maar na het zien van dit soort dingen ben ik al helemaal blij dat ik geen DSG in de auto heb. Het systeem is mooi en goed bedacht, maar de uitvoering laat wat mij betreft nog wel wat te wensen over :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10295
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 31-01-2013!

Bericht door Co'tje »

leuk projectje hoor..
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikersavatar
J-Corolla
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4385
Lid geworden op: zo aug 22, 2010 18:32
CCNL lidnummer: 802
Type Corolla: ZZE121
Type Corolla: E11 + E12
Locatie: Oosterhout, NB
Contacteer:

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 31-01-2013!

Bericht door J-Corolla »

Mooi projectje weer, is wel interessant om die bak van binnen te zien, fijne schade aan dat ding ook trouwens. :shock:
― ― ― ― ― ― ― ― ― ⁂ COROLLAE12.COM ⁂ ― ― ― ― ― ― ― ― ―


― ― BEST OF PAINT 2013MOOISTE COROLLA VAN NL 2014! ― ―
Project Topic: viewtopic.php?f=50&t=34892
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 31-01-2013!

Bericht door onnaj »

Erg interessant om te zien!

Wel balen als je denkt een 'mooie' :D VW uit de lease te kopen met DSG, kun je onderhand meteen gaan reviseren! :(
En daarna de ketting nog vervangen haha :lol:
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
Guillaume
General member
General member
Berichten: 200
Lid geworden op: ma sep 19, 2011 17:36
Type Corolla: E12
Type Corolla: 1.6 Sol

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 31-01-2013!

Bericht door Guillaume »

Erg interessant om te lezen, ook heldere foto's. Thanks!
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 31-01-2013!

Bericht door Peet »

Heel gaaaaaaaf project ,en mooi foto,s ook ;)

gr Peet
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 31-01-2013!

Bericht door Blof-fan »

Dank u, niet gek voor een 4 jaar oude telefooncamera he :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
CCNL lidnummer: 600
Type Corolla: EE101

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 31-01-2013!

Bericht door Bas Carwash »

Gaaf project Patrieck! Leuk om eens zo'n modern stukje techniek uit elkaar te peuteren.

Die DSG bakken gaan vaker stuk heb ik gehoord. Een collega van mij heeft zo'n bak in zijn Passat. Rijd echt geweldig, want de versnelling is bijna vloeiend, maar ze schijnen erg vaak stuk te gaan door dit soort problemen. De olie die er in gaat is ook niet te betalen. Even bakolie wisselen was hij 6 tot 8 tientjes voor kwijt!
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
mark m
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3756
Lid geworden op: do mar 29, 2007 20:42
CCNL lidnummer: 703
Type Corolla: AE111
Type Corolla: Astra J ST
Locatie: Steenwijk

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 31-01-2013!

Bericht door mark m »

Patrieck, weet je ook in wat voor auto deze bak dienst heeft gedaan??

Ik kan me haast niet voorstellen dat deze bakken, bij normaal gebruik (?), er na 5 jaar zo uitzien... :?


Komt deze bak misschien uit een gekietelde VW? Ik heb wel eens begrepen dat de DSG bakken slecht tegen meer vermogen en koppel kunnen dan standaard (Golf GTI/R).
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
The Doctor
President member
President member
Berichten: 1744
Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE20
Locatie: Goirle

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 31-01-2013!

Bericht door The Doctor »

Mijn buurjongen heeft ook een DSG en helemaal geen bijzondere motor oid erin, ook met een kapotte bak.
Ik denk dat ze te vroeg met die spullen op de markt zijn gekomen, voordat het écht goed getest was.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."

HET KE20 projecttopic
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 31-01-2013!

Bericht door Blof-fan »

Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat ik opgevangen had dat ie uit een transporter kwam...

Dit is een DQ200 bak en die zou tot 250Nm moeten kunnen hebben. Maar dat probleem zit voornamelijk in de koppelingsgroep dan echt in de bak zelf.

Maar er zijn gewoon diverse problemen met dit type bak bekend. Dit zijn dingen die ik op het i-net tegen ben gekomen en die voornamelijk door die 'DSG-dokter' geconstateerd zijn in de loop der tijd:
  • - 1 van de droge koppelingsplaten wordt meer belast dan de 2e en heeft de vervelende gewoonte bovengemiddeld snel te slijten en dan moet het hele pakket vervangen worden. De fabrikant heeft het frictiemateriaal al eens aangepast, maar veel verschil is er nog niet te merken omdat vermoed wordt dat het vooral door de schakelstrategie veroorzaakt wordt.

    - De software van deze 7-bak wordt vaak veranderd (soms zelfs al vóór aflevering aan de klant door de dealers) omdat deze gewoon slecht geprogrammeerd is. Hij schakelt niet vloeiend en schokt veel. En hij wil al heel snel naar z'n hoogste versnelling, ongeacht de motor die eraan hangt.
    Zo zijn er voorbeelden bekend dat ie met 58km/h al doorschakelt naar z'n 7e versnelling. Dat is wel een lekkere manier om je 1.4 TSI een beetje op stang te jagen natuurlijk, want die draait dan nog maar 1200rpm. Dan heb je ook niet veel profijt meer van de turbo natuurlijk :roll:

    - Bij de bakken die geproduceerd zijn tussen 2007 en 2009 is er een verkeerde voorspanning gehanteerd voor de lagers waardoor deze stuk liepen en daarbij ook vervelende geluiden produceerden. Inmiddels schijnt dit aangepast te zijn door VW.

    - Veel metaalschraapsel wat zich dus afzet tegen de magneetjes van de positiesensoren van de schakelstangen. Met als gevolg dat de ECU niet meer weet waar wat staat en helemaal van slag raakt en vreemde foutmeldingen gaat geven. Die DSG dokter noemde zelfs al een voorbeeld dat de diagnosetester aangaf dat de as in de 'wrong direction' zou draaien. Nou, als de motor daar opeens mee begint zou ik me helemáál ernstig zorgen gaan maken :roll: :lol:

    - De laatste ontdekking van die DSG dokter was dat de spelingen bij de koppelingsplaten bij zo'n beetje alle bakken anders was:
    “Alle door ons gedemonteerde koppelingen staan anders opgesteld.
    Ik bedoel dat de speling tussen de ankerplaat en de frictieplaat ongelijk is. Voor de DSG-software
    de uitdaging hier op in te spelen. Dat lukt niet altijd en veroorzaakt dan eenmetalen rammel en onparig
    aangrijpen van de koppeling.
    - En laatst kwamen ze zelfs een ankerplaat tegen die vervormd was door warmteontwikkeling en min of meer scheef was :shock:
    Die dingen schijnen vooral in files loeiheet te worden. Dus de warmtehuishouding zou ook wat beter kunnen. Er zit wel een eigen oliepompje in die bakken, maar een koeler zou dan misschien ook geen overbodige luxe zijn lijkt mij...en voor die koppelingsgroep zou er gewoon een andere schakelstrategie geprogrammeerd moeten worden.

    - De bakken zouden 'onderhoudsvrij' moeten zijn volgens VW. Maar menig dealer etc verwisselt de olie van die bakken al na 60.000km! Nu gaat er maar 1,7 liter in zo'n DQ200, maar toch :roll:
Dus tja...er zijn wel wat probleempjes mee en nu ik zelf die bak open heb kom ik dus zelf ook heel veel van bovenstaande dingen tegen.
Latere generaties schijnen dan wel weer iets beter in elkaar te zitten, maar ik zou er eigenlijk al niet zoveel vertrouwen meer in hebben.
En dan hoe het opgelost wordt. Vaak gaat het wel goed, maar veel dingen worden door de importeur en dealers gewoon afgedaan als 'producteigenschap' :?
Daar sta je dan als klant met je jonge auto...

Dan kun je beter zoals Toyota je verantwoordelijkheid nemen en er 'nog' maar eens een terugroepactie tegenaan gooien dan dit soort praktijken want gegarandeerd dat mensen die zo behandeld worden daarna óf helemaal geen VW meer kopen óf dat je mooie DSG product een klein graf voor zichzelf aan het graven is en de volgende auto weer gewoon een mooie handbak heeft :P
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 31-01-2013!

Bericht door Blof-fan »

En weer een avondje in de loods besteed. De bak en onderdelen moeten nog even een keer goed gereinigd worden en dan even kijken hoe ik 'm het beste open kan maken.
Maar ik kon wel alvast eens naar de koppelingsset kijken.
Die is in principe niet demontabel en zit met proppen in elkaar gestanst. Dus de slijptol maar ter hand genomen en voorzichtig de koppen van die stalen proppen weg geslepen en met een drevel en hamer de boel verder uit elkaar getikt.

Afbeelding

En toen de eerste 'laag' eraf kwam werd er al meteen weer 1 van die problemen uit bovenstaand verhaal bevestigd. De plaat waar de koppelingsplaat tegenaan gedrukt wordt was helemaal paars verkleurd. En op zich is dat best een behoorlijke plaat massief staal, dan moet het toch echt goed warm worden voordat die zo paars verkleurd :shock:

Afbeelding

Ook de plaat die tussen de koppelingsplaten in zit was al aardig verkleurd:

Afbeelding

Wat nou niet demonteerbaar? :roll: :lol:

Afbeelding

En de (dubbele) drukgroep heeft ook al een behandeling met de haakse slijper gehad. 1 voor 1 heb ik de verschillende laagjes eraf 'gepeld' en dat ging gelukkig goed, zonder dat er stukken verenstaal me om de oren vlogen :D

Afbeelding

Afbeelding
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 07-02-2013!

Bericht door Peet »

Heb je weer netjes gedaan meneer Blof fan ;)
Blijf het leuke dingen vinden ,die bakken uit elkaar ,al doende leer ik er van , wie niet :)
Leuke foto,s ook ,wat wil je nog meer als leek zijnde ?

Afgelopen week hebben we een Subaru bak uit elkaar gehaald ,met een monteur
In een half uur zo veel geleerd van die vent ,niet normaal meer

gr Peet
jellebaarda
Special member
Special member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 08:21
CCNL lidnummer: 801
Type Corolla: E10
Type Corolla: corolla
Locatie: de bilt

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 07-02-2013!

Bericht door jellebaarda »

heeel erg leuk zulke dingen zouden vaker gedaan moeten worden
corolla e10 gtsi 4age 20v bt
starlet kp61 4k twincarb 40mm
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAg DSG 07-02-2013!

Bericht door Blof-fan »

Niet direct veel aan te zien, maar toch stiekem nog aardig wat werk om al die lagen open te halen:

Afbeelding

Afbeelding

Het loopt een beetje schuin weg zodat alle verschillende lagen wat beter in beeld komen dan wanneer het allemaal recht afgeslepen zou zijn.
Uiteraard krijgt een en ander nog een kleurtje etc ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Smarty
President member
President member
Berichten: 2493
Lid geworden op: do mei 17, 2007 02:41
CCNL lidnummer: 845
Type Corolla: KE70
Type Corolla: volvo V40T
Contacteer:

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAG DSG 14-02-2013!

Bericht door Smarty »

keal wat'n wark wat'n wark :lol:
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAG DSG 14-02-2013!

Bericht door Blof-fan »

Nogal he :P

De hele boel is intussen ook schoon gemaakt en ontvet, de meeste assen zijn al uit elkaar geperst zodat er wat gestraald kan worden en vervolgens in de verf. Maar eerst wilde ik het moeilijkste karwei maar eens uit de weg hebben: het doorslijpen van de behuizing.

Afbeelding

Afbeelding
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAG DSG 21-02-2013!

Bericht door Blof-fan »

Het is vanwege grote drukte alweer even geleden, maar intussen is dit project ook alweer bijna klaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo op de foto is het een beetje een drukke bedoeling. Het zijn dan ook een hele zooi onderdelen bij elkaar zo bij de Motronic.
Nog een paar details en de display en dan is deze bak ook weer klaar :D
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
CCNL lidnummer: 600
Type Corolla: EE101

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAG DSG 21-02-2013!

Bericht door Bas Carwash »

Patrieck, WAUW!!!
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAG DSG 21-02-2013!

Bericht door Bart-E11 »

Mooi werk patriek
Ziet er al redelijk compleet uit al
Wat moet er nog aan gebeuren ?
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAG DSG 06-06-2013!

Bericht door Blof-fan »

Bas, BEDANKT!!! :lol:

Er moeten nog wat kleine puntjes op de i gezet worden, paar details. En dan nog even een mooi displaytje maken zodat het ding een beetje fatsoenlijk blijft staan. Misschien nog een infosheet erbij ofzo. Een laatste schoonmaakbeurt waar nodig en dan kan ie terug naar de klant :D
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
joostk
Special member
Special member
Berichten: 644
Lid geworden op: zo dec 19, 2010 20:53
Type Corolla: E10
Type Corolla: GTSi
Locatie: Duizel

Re: Toyota onderdelen doorsnedes! VAG DSG 06-06-2013!

Bericht door joostk »

Wauw mooi gemaakt zeg!
Interessant ook, had nog nooit een DSG bak op die manier gezien hehe.
People who say you live only once are wrong.
You live everyday and die once.

"Illuminati, made from light. Illuminates the lesser. Enlightens the Higher."
Plaats reactie