Pagina 95 van 95

Re: Bart's Black SE111 Turbo: The end of Chapter 3...

Geplaatst: ma aug 03, 2020 09:54
door Bart-E11
masterpivo schreef:
zo aug 02, 2020 01:37
Bart-E11 schreef:
do jul 30, 2020 13:09
Geen sw20 hier, tijd voor iets moderner voor mij
Je wilt de E11 toch nog behouden.. Die is ook zo jong niet meer. Scheelt volgens mij niet zoveel met de laatste serie SW20's.
Maar dan nog: 'iets moderners'? Gaat er naast de E11 nog een andere bijkomen dan, een gezinsbak ofzo? ;)
de E11 is ook niet jong meer nee maar aan die auto is de afgelopen 10 jaar wel alles wel een keer aangeraakt/vervangen en dat merk je wel vergeleken met de Daily ( ja die is er ook nog, 299k and counting)
zzw30 is net een generatie nieuwer en 2zz swap ja lijkt me heel gaaf. heb deze combinatie al eens mogen ervaren en dat is net het laatste beetje wat een standaard zzw30 mist, budget lotus elise 111r is het dan.
ondertussen is er al een gezinsbak, heb in april een Mazda 3 gekocht uit 2004, het is een 2.0 sport met climate control wel zo handig voor de kleine. hij heeft 150 pk maar echt een strepen trekker is het niet rijd goed doet wat hij moet doen: kinderwagen spelen.

Re: Bart's Black SE111 Turbo: The end of Chapter 3S-GTE

Geplaatst: di aug 04, 2020 23:30
door Bart-E11
We zijn ondertussen 2weken verder na het verkopen van de motor en eerlijk gezegd 0 spijt van heb toch knaagt het om de Corolla niet helemaal standaard te maken dus inlaat en iets later ook de einddemper niet standaard te laten

De daily begint ook kuren te vertonen km teller en dag teller hapert
Met een tik op het dashboard hielp het wel maar nee
Klok uit de G6 gehaald en in de daily gezet en ja hoor niks aan de hand
Ik had wel een grote pret toen ik de auto in zijn achteruit zette
Begint die ineens te piepen :lol: Ohja momentje

Vervolgens even olie peilen hey de beruchte green airfilter is afgescheurd (die ooit op Ruud zijn G6R zat) jammer joh gelukkig heb ik een sloper :lol:

Goed tellerbak uit elkaar gehaald niks te zien van scheef zittende asjes enige is dat de aansturing de soldeerverbinding niet vertrouwde en opnieuw gesoldeerd heb
Van de week nog eens kijken of dit geholpen heeft
Want ja die auto staat ook op zijn mijlpaal te wachten namelijk 3 ton!

Re: Bart's Black SE111 Turbo: The end of Chapter 3...

Geplaatst: do aug 13, 2020 09:20
door toyo bob
Bart-E11 schreef:
ma aug 03, 2020 09:54
ondertussen is er al een gezinsbak, heb in april een Mazda 3 gekocht uit 2004, het is een 2.0 sport met climate control wel zo handig voor de kleine. hij heeft 150 pk maar echt een strepen trekker is het niet rijd goed doet wat hij moet doen: kinderwagen spelen.
Aha, een sport active. Erg fijne auto waar ik ook 6 jaar met veel plezier in heb gereden.
Helaas begon er op een gegeven moment het nodige aan onderhoud aan te komen waardoor ik 'm heb ingeruild, de draagarmrubbers waren versleten en hij begon te roesten op verschillende plaatsen. Roest is helaas wel een dingetje bij de 3 (en de 6) van die generatie. Qua onderhoud is het ook geen goedkope auto, maar het rijdt wel heel fijn.
Zie hier mijn topic en nog enkele oude foto's: 1, 2 en 3.

Re: Bart's Black SE111 Turbo: The end of Chapter 3S-GTE

Geplaatst: zo aug 16, 2020 16:41
door Peet
Hee knutsel man ,heb jij nog schokbrekers van een G6r
Veren heb ik nog leggen .

Gr peet

Re: Bart's Black SE111 Turbo: The end of Chapter 3S-GTE

Geplaatst: ma aug 17, 2020 08:39
door Bart-E11
Peet schreef:
zo aug 16, 2020 16:41
Hee knutsel man ,heb jij nog schokbrekers van een G6r
Veren heb ik nog leggen .

Gr peet
sorry peet helaas heb ik ze zelf nog een keer nodig als superstrut er onderuit gaat

Re: Bart's Black SE111 Turbo: The end of Chapter 3S-GTE

Geplaatst: ma aug 17, 2020 17:48
door Peet
Oké geen punt ,kan ook op zoek naar die komplete schokbrekers die je kan af stellen ,zo ring die je kan rond draaien voor de hoogte ,auto lig nu zo laag pfff elke drempel mot ik helemaal schuin nemen .krijg er een dikke P ,,van

Gr peet

Re: Bart's Black SE111 Turbo: The end of Chapter 3S-GTE

Geplaatst: za okt 17, 2020 12:16
door Bart-E11
Swap time

Ondertussen is hier al heel wat werk verzet
3S-GTE is vorigweekend opgehaald
Ik heb nu 2 weken vrij omdat ik van baan wissel (eigen overweging minde rstoringsdienst = meer thuis = meer kind zien = iets inleveren in inkomsten)
Dus heb gelukkig wat meer tijd om de 4afe klaar te maken en de body weer wat op te lappen want een een of andere idioot heeft 6 jaar terug de slijptol rond gezwaaid en de airco radiator beugels weg gesleep. :lol: ik dus.
Gelukkig heb ik van de koprolla (sloper) wat materiaal weg kunnen slijpen en dit passend kunnen maken op de Turbo (ook een nieuwe bijnaam verzinnen) dit moet alleen nog gepuntlast worden.
Gistermiddag kwam de koppeling db riem en waterpomp binnen dit kon ik natuurlijk niet lang laten liggen want mijn handen jeuken dan ineen heel erg om het gelijk er tegenaan te schroeven.
Achteraf bleek dat het allemaal nog wel even mee kon maar toch weer fijn gevoel dat dit weer nieuw is (motor ligt er nu toch naast en gelijk gebruik van maken)

Verder nog te doen: wiellagers persen (gt4 lagers blijkbaar hetzelfde in superstrut)
Blacktop as hoes vervangen ja stiekem toch weer kleine upgrades tegen aan gooien want standaard is zo standaard
Kwam achter dat die as weer net niet origineel past op een 4afe, 1 gat om een bout te monteren zit er niet in dus kon ik zelf er bij tappen, wat me overigens 100% meeviel in gietijzer dacht echt dit wordt een ramp maar had eerst nieuwe boren gekocht voor het geval dat

Ondertussen:
Daily staat op 3ton en de tellerbak van de km stand bleef maar haperen bleek dus een slechte soldeerverbinding te zijn
Maand terug een paaltje onder de auto gekregen met achteruit rijden, zo'n losse rode loper geval die normaal nooit daar staat bij het tankstation voor de deur bleek dus dat de einddemper een flinke tik heeft gekregen, starte de auto van de week en hey das wel diep zwaar geluid, uitlaat net achter de middendemper klem los gekomen kleinigheidje dus

Ook heb ik een nieuw versleten T23/zzw30 stuur op de kopgetikt voor let op 35 euro MET airbag bedoeling is dit opnieuw te laten bekleden Inc G6 pook knop en pookhoes want die uit de koprolla kwamen hadden zen beste tijd wel gehad

Over het G6 interieur wat ik nu heb liggen dat gaat waarschijnlijk toch in de "Turbo" komen en dan is het lijstje G6R onderdelen toch echt bijna compleet

De spec list als die klaar is ziet er alsvolgd uit :

Motor bak:
4afe gen3
Standaard uitlaat en denk middendemper delete na korte tijd als alles klaar is
Cold air intake naast de accu naar beneden op kort termein
C162 bak
Blacktop aandrijfassen met steunlager

Ophanging remmen:
G6 schijfremswap achter
Levin BZR superstrut met twinpod remklauwen en Stoptech remblokken (dit gaat straks echt een anker uitgooi actie worden met 100+ kg minder in de neus)
Staalgevlochten leidingen van brakesafe rondom (uit Australië)
Bc schroefset met veren 7kg voor 4kg achter (kan nog wel eens stug worden)

Foto's ohja nog zoiets die komen wel als alles klaar is

Re: Bart's Black SE111 Turbo: The end of Chapter 3S-GTE

Geplaatst: za okt 17, 2020 15:03
door Tom96
Drukke plannen Bart! Veel succes ermee

Re: Bart's Black SE111 Turbo: The end of Chapter 3S-GTE

Geplaatst: za okt 17, 2020 23:22
door masterpivo
Je zorgt er in ieder geval wel voor dat je aan het werk kan blijven thuis! :)
Ik ben totaal niet bekend met technische specs, maar het toepassen van Blacktop aandrijfassen, wat is daar de reden van? Zijn deze dikker en/of sterker dan de normale assen? Dus in die zin dan meer een levensduur gerelateerde aanpassing? Want ik zou bijna zeggen: Blacktop aandrijfassen zonder Blacktop er aan vast, is als een BH zonder tieten erin.. :P Of zit ik dan helemaal verkeerd?

Re: Bart's Black SE111 Turbo: The end of Chapter 3S-GTE

Geplaatst: zo okt 18, 2020 08:19
door jaapio
tjonge...lekker bezig hoor 8-)

Re: Bart's Black SE111 Turbo: The end of Chapter 3S-GTE

Geplaatst: ma okt 19, 2020 07:26
door Kees
masterpivo schreef:
za okt 17, 2020 23:22
Want ik zou bijna zeggen: Blacktop aandrijfassen zonder Blacktop er aan vast, is als een BH zonder tieten erin.. :P Of zit ik dan helemaal verkeerd?
:lol:

Re: Bart's Black SE111 Turbo: The end of Chapter 3S-GTE

Geplaatst: wo nov 25, 2020 12:46
door Bart-E11
masterpivo schreef:
za okt 17, 2020 23:22
Je zorgt er in ieder geval wel voor dat je aan het werk kan blijven thuis! :)
Ik ben totaal niet bekend met technische specs, maar het toepassen van Blacktop aandrijfassen, wat is daar de reden van? Zijn deze dikker en/of sterker dan de normale assen? Dus in die zin dan meer een levensduur gerelateerde aanpassing? Want ik zou bijna zeggen: Blacktop aandrijfassen zonder Blacktop er aan vast, is als een BH zonder tieten erin.. :P Of zit ik dan helemaal verkeerd?
1 die heeft een steunlager aan de motor dus het bewegend deel is gelijk aan bij de kante
2 die had ik nog liggen

Auto is een heel eind, technisch is die zo goed als apk klaar
Interieur overgezet van de G6 deurpanelen moet nog gebeuren maar op moment is het veel tijd gebrek omdat de vrouw savonds werkt dus het gaat allemaal niet zo snel
DSC_0080_copy_806x454.jpg
DSC_0078_copy_806x454.jpg
DSC_0077_copy_806x454.jpg
Weer een G6(R) dingetje er op dus
Nu is die optisch gelijk aan een G6R

Gisteravond eerste rondje gereden op de weg
verbazingwekkend is de uitlijning nog ok, niet perfect maar dit is prima rijdbaar
Natuurlijk weer een bak kering lek net als de vorige keer met de revisie van de e153 bak dus nu kan weer de zaak los

Ook gisteren getankt voor de 1ste keer dit jaar
IMG-20201125-WA0004.jpg
Tankselfie
Binnenkort apk en de daily komt trouwens te koop als de 'Fake R' goed is

Re: Bart's Black SE111 Turbo: The end of Chapter 3S-GTE

Geplaatst: ma nov 30, 2020 16:37
door Perre
Je gaat die 3S toch nog gaan missen hoor. Ik begrijp waarom je dit doet, dat wel, maar als de voet op de plank gaat op een leuk weggetje dan ga je toch nostalgisch gaan terugkijken naar wat je had.