Oef even wat stof wegblazen hier.... is alweer eventjes geleden dat ik wat gepost heb zie k..
tja waar moet ik beginnen..
Rond april heeft de yaris een nogal drastische metamorfose ondergaan, een open hart operatie ofzo?
. Ik hoorde via via dat SV Sportscars een unieke yaris turbo uit België binnen gekregen had die in onderdelen weg ging, helaas had deze auto een tik aan de achterzijde gehad en daardoor was de auto grotendeels nog in top staat waaronder de voorzijde en dus ook het motorblok.
na een tijd toch besloten om maar t een en ander na te gaan vragen bij SV of dit mogelijk bij mij erin gezet kon worden enz enz.. er was uiteraard erg veel interesse voor de turbo ook vanuit het buitenland dus ik kon ook niet te lang wachten anders was deze eenmalige kans gewoon voorbij (er zijn er slechts 400 naar Europa gebracht in die tijd, in Nederland is hij nooit geleverd) dus na heel wat e-mails verder eruit gekomen en mijn auto gebracht bij ze en gingen ze er met veel zin tegenaan!
het was een HELE grote klus omdat het turbo blok uit een facelift model kwam en dus heel veeel dingen aangepast moesten worden waaronder een hoop bedrading, passen en meten enz enz.
mijn t-sport blokje had er inmiddels 207dkm op zitten en dit turbo blokje wat echt gewoon nog in nieuwstaat is, ook aan de binnenkant enz heeft er 135dkm op staan dus daar ga ik ook weer flink mee omlaag.
om over het vermogen nog maar te zwijgen.
ik kon na een tijd mijn yarisje weer ophalen en JEETJE wat een bommetje is het geworden zeg...
er is meteen ook een verse airco condensator in gezet omdat de oude helemaal gaar was en dat ziet er dus ook meteen weer super strak uit, het openluchtfilter van blitz is nu omgedraaid waardoor hij meteen veel meer in het oog zit. Het een en ander is erbij gekomen in de motorruimte en t zit goed vol zo!
ik kan nog hele verhalen erbij typen maargoed aangezien foto's meer zeggen als woorden hieronder de nodige foto's:
De schade turbo yaris:
En dit moet er bij mij in komen???:
Mijn oude blokje:
Oke dan.....:
Kijk het begin is er:
Eindresultaat
:
Tussendoor kwam SV met een dynomeeting, tja dan was het toch wel erg verleidelijk om te kijken hoeveel vermogen het blokje ging opleveren, standaard zou hij 150pk moeten leveren, eindresultaat na de dyno maar liefst: 162PK & 199NM KOPPEL!!
zegt dus hoe goed het blokje nog is + de aanpassing van het compleet andere uitlaatsysteem + openluchtfilter = dus 12PK winst!
Daarna kwam ITM 2016 waar de yaris nog een leuke beker binnen heeft gehaald:
Laatst is de yaris terug geweest richting SV Sportscars, het was toch wel verstandig om wat aanpassingen te doen aan het rem geheel, dus rondom stoptech remschijven/blokken gemonteerd, voorzijde nieuwe ankerplaten(oude waren helemaal gaar)er zijn toen meteen nog wat dingetjes na gekeken, en alles rijd en remt nu echt als een zonnetje! wat is dit een ander auto geworden!
Ruim een week geleden met naar Rising sun finest geweest in Lelystad en erg leuke meeting met voornamelijk extreem getunede japanse auto's, SV stond hier met een stand in samenwerking met clutch masters, de yaris bij de stand gezet en een leuke dag gehad daar!
Eindresultaat dus van:
Naar:
Nu kan ik toch wel zeggen, hij is helemaal af!
Nog een leuk detail is dat het nr 1 van de 400 is!