Mazdawrecker E12 terra

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
mazdawrecker
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: za feb 22, 2014 20:11
Type Corolla: E12
Locatie: Amersfoort

Mazdawrecker E12 terra

Bericht door mazdawrecker »

Ik was mijn voorstelpagina kwijtgeraakt, dus nu hier een topic gemaakt voor onze auto, die we inmiddels en jaar in bezit hebben en waar ik hopelijk nog een aantal jaar plezier van zal hebben.
Eind februari 2014 gaf het 1000 cc torretje van onze Yaris de pijp aan Maarten, en omdat we met een schuin oog al aan het zoeken waren naar een iets ruimere auto, was de keus voor een Corolla snel gemaakt.
Haast was bij de aanschaf geboden, want de leenauto die ik meekreeg van C.A.R. kon ik niet tot in de eeuwigheid blijven lenen. Mike gaf nog een acceptabel bedrag terug voor ons Yarisje, dus de jacht werd geopend.
Ik ben niet zo van de poespas op een auto (ik ben iemand met de instelling "wat er niet op zit, kan ook niet stukgaan") dus toen ik deze Terra tegenkwam was de knoop vrij snel doorgehakt. Hij voldeed namelijk aan alle eisen die ik aan een auto stel (5 deuren, en een trekhaak). Hij was alleen iets ouder dan ik had gewild, maar de kilometerstand compenseerde dat ruimschoots. (hij stond bij aanschaf op nog geen 90.000 aantoonbare kilometers)
Inmiddels heb ik de benodigde extra's ook allemaal erop zitten (setje winterwielen, dakdragers, leren pookknop en centrale deurvergrendeling) dus de auto is in principe klaar.
Ik merkte dat ik tot nu toe nog helemaal geen foto's had van de auto. Ik moet nog een keer mooie schieten maar dan moet ik m eerst weer eens poetsen, en het weer mag dan ook meewerken.
In het afgelopen jaar redelijk probleemloos gereden. Onderhoudsbeurt viel wat groter uit dan verwacht, en vorige week een remprobleem gehad wat met andere schijven en nieuwe blokken aan de voorkant is opgelost. Onverwachte kosten zijn nooit leuk, maar het blijft een auto, en auto's kosten nu eenmaal geld..... Echt een projectauto is het niet, maar ik vind het altijd interssant om op dit soort fora mee te lezen, en waar ik kan mijn kennis te delen. Ook zal ik in dit topic bijhouden wat er aan onderhoud en aanpassingen gebeurt. Hoewel het meeste al is gedaan en/of in bezit is.
Oh ja een foto van hoe de auto momenteel voor de deur staat....
Afbeelding
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
mazdawrecker
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: za feb 22, 2014 20:11
Type Corolla: E12
Locatie: Amersfoort

Re: Mazdawrecker E12 terra

Bericht door mazdawrecker »

Binnenkort de zomersloffen er weer onder. Achterband liep altijd al heeeel langzaam leeg (1 keer per maand moet gaat daar wel een klein beetje lucht bij terwijl de andere banden altijd zo goed als op druk zijn als ik dat check)
Vandaag ontdekt dat er in het loopvlak een schroef zit.... Nu maar duimen dat die schroef geen karkasdraden heeft gemold, dan is het hopelijk nog te fiksen met een prop. Anders maar 2 verse banden bestellen en van het andere achterwiel mijn reservewiel maken.. (mijn huidige reservewiel heeft een band die op het randje van versleten is)....

Zo blijf je bezig :lol:
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
PJK
Starting member
Starting member
Berichten: 81
Lid geworden op: ma jun 09, 2014 16:21
Type Corolla: Avensis

Re: Mazdawrecker E12 terra

Bericht door PJK »

Mooie Corolla. Maarre.. je hebt die dakdragers er toch niet altijd op zitten? ;)
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Mazdawrecker E12 terra

Bericht door Leon »

Het is te hopen dat het met de prop gaat lukken, dat is toch wel flink goedkoper dan nieuwe banden te moeten kopen.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
mazdawrecker
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: za feb 22, 2014 20:11
Type Corolla: E12
Locatie: Amersfoort

Re: Mazdawrecker E12 terra

Bericht door mazdawrecker »

PJK schreef:Mooie Corolla. Maarre.. je hebt die dakdragers er toch niet altijd op zitten? ;)
nee, ik moest die dag een bureau ophalen, maar om daarvoor helemaal mijn aanhanger uit de stalling te trekken was meer werk dan de dragers op het dak te zetten.
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Mazdawrecker E12 terra

Bericht door Peet »

Mooie wagentje gozer ,wel makkelijk die dragers op je dak ;)

Gr peet
mazdawrecker
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: za feb 22, 2014 20:11
Type Corolla: E12
Locatie: Amersfoort

Re: Mazdawrecker E12 terra

Bericht door mazdawrecker »

En de dragers er net weer opgezet.. Morgen op het werk een paar meter verzinkte regenpijp meenemen. Materiaal verzamelen voor mijn tuinproject komende zomer. :D Morgen ook weer de aanhangert uit de stalling halen, want die is komend weekend nodig, ook om te tuinieren.. Welkom in de wereld van het bezitten van een eigen huis....
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
pampie
President member
President member
Berichten: 2293
Lid geworden op: do jul 27, 2006 17:08
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Type Corolla: Corolla
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Contacteer:

Re: Mazdawrecker E12 terra

Bericht door pampie »

Ik heb me laten vertellen dat je door die dakdragers wel een USDM look gaat krijgen. 8-)

Tof hoor, die dakdragers. :D
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
mazdawrecker
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: za feb 22, 2014 20:11
Type Corolla: E12
Locatie: Amersfoort

Re: Mazdawrecker E12 terra

Bericht door mazdawrecker »

Gisteren ben ik er eindelijk weer eens aan toe gekomen om de auto schoon te maken en hem te poetsen. Ik heb daar geen high tech spullen voor, alles van de Action. Eerst gewassen, toen de stootstrips en de banden in de bumperblack gespoten, en daarna de hele zooi in de wax gezet. Poetsen doe ik met de microvezeldoekjes van de action. Kleine oneffenheidjes gaan met die wax, een beetje spuug en een duimnagel prima er vanaf. Middagje pielen geweest. Ik ben weer een tevreden mens. :D
Afbeelding

Alleen mijn koplampen zijn me een doorn in het oog... Valt op de foto niet zo op, maar ze zijn zo dof als wat. Met commandant en een beetje wax krijg ik ze nog zoals ze nu zijn, maar komende zomervakantie toch eens zo'n polijstsetje scoren en daarmee aan de slag gaan.
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
Gebruikersavatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 843
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 15:43
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11Station
Locatie: Herenthout België

Re: Mazdawrecker E12 terra

Bericht door Perre »

Geloof me of niet, maar met tandpasta durft het al wel eens lukken je lampen te ontdoffen.
mazdawrecker
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: za feb 22, 2014 20:11
Type Corolla: E12
Locatie: Amersfoort

Re: Mazdawrecker E12 terra

Bericht door mazdawrecker »

De afgelopen 2 weken vakantie gehad, en daarmee eindelijk ook de tijd gehad om de winterbanden te wisselen :oops: :oops: :oops:
In een van de achterbanden van mijn zomerset zat een schroef, en ik was bang dat die band naar de vuilnis kon. Gelukkig konden ze hem bij de bandenhandel nog fiksen. Was nog steeds niet gratis, maar goedkoper dan een nieuwe band. In de tussentijd ook een bezoekje gebracht aan een bedrijf om de auto te laten beletteren voor het bedrijfje van mijn vriendin. Zodra dat is geregeld zal er zeker een foto daarvan hier op het forum verschijnen
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
mazdawrecker
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: za feb 22, 2014 20:11
Type Corolla: E12
Locatie: Amersfoort

Re: Mazdawrecker E12 terra

Bericht door mazdawrecker »

Afbeelding
Afbeelding

Beetje shabby kwaliteit foto´s, mar de strekking is wel duidelijk lijkt me. We zijn dr blij mee! :D
In de afgelopen zomervakantie ook de koplampe aangepakt. Ik had zo´n lens renovator kitje van meguiars gehaald, met van die schuurpadjes erbij, maar die waren na een halve koplamp al versleten. Toen heb ik bij de automaterialenzaak waterproof schuurpapier gehaald in de korrel 1200, 2000, en 2500. Die heb ik erop losgelaten, met als afwerking de plast-x van die meguiars kit. Hij kijkt nu ook weer een stuk helderder uit zn lampjes. Het volgende projectje wordt het netjes maken van de trekhaak, en de wieldoppen een paar tinten donkerder maken. Zo blijven we bezig. :D
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
mazdawrecker
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: za feb 22, 2014 20:11
Type Corolla: E12
Locatie: Amersfoort

Re: Mazdawrecker E12 terra

Bericht door mazdawrecker »

Afbeelding

Ik zie dat bij mijn vorige post de foto niet meer werkt. Reclame op de E12 dus, vanwege het bedrijf dat mijn vriendin heeft.
Deze week is de auto voor de keuring en onderhoud geweest. Geen bijzonderheden te melden, we mogen weer een jaartje! :D
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
mazdawrecker
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: za feb 22, 2014 20:11
Type Corolla: E12
Locatie: Amersfoort

Re: Mazdawrecker E12 terra

Bericht door mazdawrecker »

Mijn straat heeft nieuwe streetview foto's :D :D :D
https://goo.gl/maps/Uy6ntfY6J8H2
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
mazdawrecker
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: za feb 22, 2014 20:11
Type Corolla: E12
Locatie: Amersfoort

Re: Mazdawrecker E12 terra

Bericht door mazdawrecker »

even afstoffen...
Inmiddels staat er 135000 km op de teller. Afgelopen week 4 verse stappertjes eronder, en wat rammelproblemen opgelost door de stabilisatorstangetjes te vervangen.
Ook nog wat fotootjes, want blijkbaar doen de oude het niet meer :(
Afbeelding

En binnenkort weer met de sleurhut erachter :D
Afbeelding

Verder geen noemenswaardige updates, gewoon rijden met die auto, en af en toe een beetje schoonhouden.
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
Plaats reactie