Het enige echte BlackE10 project is afgelopen
Geplaatst: vr apr 16, 2004 20:53
Ik vond het wel eens tijd worden om ook eens een topicje aan te maken dus hier komt het levens verhaal van mijn corolla.
Zomer 2002: Groot feest! Mijn eerste eigen auto nadat ik een half jaar m'n rijbewijs had. Het was op aanraden van m'n vader deze zwarte corolla 1.6 GXI uit 1996 geworden. Compleet maar dan ook echt compleet standaard. Dezelfde als op deze foto ongeveer maar dan met gespoten bumpers en wieldoppen van een Toyota Picnic, ook mooi toch?
Ik had bij aankoop al besloten dat er een achterspoiler op moest, en nadat de dealer voor mij had gezocht naar een originele en daar niet in slaagde, ging ik zelf op zoek en kwam ik steeds meer te weten over het tuning en styling gebeuren van de corolla waar ik toen nog van dacht daar ist niet veel mee te doen. Ik kwam Boostertuning tegen die spoiler was het dus geworden. Vlak daarna kwamen ook meteen de 16" Bsa Cobra velgen erop want dat vond ik ook nodig. Ik had ook nog zelf een grilletje in elkaar geknutseld toen ik met dit forum in aanraking kwam en daar over las.
In september 2002 stond m'n corolla er toen ongeveer zo bij:
Let op de gave stickers op de voorruit
Ik had daarna met mezelf afgesproken niets meer aan m'n auto te veranderen maar dan ga je wat meetings en shows af en dan gaan de kriebels vanzelf weer beginnen en dus had ik al snel wat details zoals knipperlichten veranderd. Na veel gezien en gehoord te hebben besloot ik dat er een andere uitlaat onder moest. Ik vond een uitlaat als Remus en Sebring te duur voor wat je ervoor krijgt qua looks en geluid. Toen kwam ik via Belgische tuning forums wat meer te weten over dubbele uitlaten en toen zat er in in maart 2003 een dubbele uitlaat van Skytune (uit België) onder.
Dat zag erbij terugkomst in Nederland zo uit.
Ik had toen ook al besloten om een Booster lip onder m'n voorbumper te doen en zelf een achterbumper te maken na dat ik wat ideëen had op gedaan op de Belgische forums.
En sinds juni vorig jaar staat m'n corolla er dus zo bij:
EDIT: foto's zijn helaas offline
Toen had ik weer met mezelf afgesproken om m'n geld in de portemonne te houden en geen spullen meer te kopen voor de auto, maar dat hield ik dus weer niet vol en zijn er nog wat kleine o.a. interieur veranderingen gebeurt en is er een alarm in gekomen. En nu, bijna een jaar later, is binnen enkele dagen de volgende exterieur update ook weer klaar, maar dat is nog een beetje een verrassing.
Hou dit topic begin volgende week dus in de gaten.
toevoeging:
Een foto reportage van de ontwikkeling van mijn E10 tot nu toe.
Ik heb er lang over nagedacht en lang geroepen dat hij weggaat.
Maar aangezien hij sinds kort over de 2ton is is de kans klein denk ik dat ik er nog een fatsoenlijk bedrag voor krijg ook al is hij van 96 en ziet hij er verder erg goed uit voor die km-stand.
Dus hou ik hem waarschijnlijk nog een jaar of 2, dan ben ik klaar met school en ga ik werken en koop dan iets jongers om mee een compleet ander styling/tuning verhaal mee te doen.
2002
Zo stond hij er ongeveer bij bij aankoop, helemaal standaard dus.
Al snel lichtmetalen velgjes (bsa cobra 16") gekocht en een achterspoiler (booster). En foute stickers op voorruit
Ik was wat rond aan het forummen op belgische sites en al snel had ik een afspraak gemaakt bij Skytune voor het maken van een dubbele rvs uitlaat.
Zo zag de auto eruit bij terugkomst...
Daarbij had ik ook al bedacht zelf een achterbumper te willen maken. waar we een dag later mee begonnen.
een heel eind gevorderd met het aan elkaar maken van 2 bumpers, en ja dat is een grote t*r*ng zooi op die foto
daarbij ook maar een booster tuning voorlip gekocht
Dat zag er vervolgens zo uit nadat alles strak gemaakt was en gespoten, ook meteen de grille maar mee laten spuiten
In 2004 kwam de 2e grote update aan de corolla.
Sideskirts, dakspoiler en de alombekende trd sticker
Ook kwamen er toen de heldere koplampen in.
vlak voor het ITT 2004 hebben we de E10 verlaagd met intrax veren en monroe dempers, wat was ik daarblij mee toen. En nog steeds trouwens!
op wat kleine dingen na is er toen een tijdje niet veel gebeurd.
vlak voor het laatste ITT de auto goed gepoetst met meguiars, en zo stond hij er toen bij.
Ik was toen net terug van vakantie en vond dat ik genoeg geld had om een nieuwe voorbumper te nemen.
Dat werd de NTC voorbumper
en zo staat het beestje er nu dus bij
plasmaglow tellerplaten
klikkie doen!
En ik heb nog steeds de amerikaanse koplampen liggen. Ze kijken toch een stuk gaver he...
een duitser heeft ongeveer dezelfde lampen gekocht. De vorm e.d. is in ieder geval hetzelfde dus hij komt de zelfde problemen tegen. Hij heeft ze al aangesloten e.d. en gaat binnenkort met de grille beginnen wat ook een beetje mijn probleem is. Dus dat duurt nog wel even, maar daar hou ik jullie over op de hoogte.
Omdat de auto nu blijf heb ik ook nog een paar plannen die doorgaan als ik wat geld verdien tijdens stages de komende 1,5 jaar.
veerpootbrug achter (kortere termijn)
lange termijn:
andere achterbumper, ASP ofzo
andere (17 inch) velgen waar ik dan een persoonlijk tintje aan wil geven.
commentaar en ideeën, altijd welkom
Zomer 2002: Groot feest! Mijn eerste eigen auto nadat ik een half jaar m'n rijbewijs had. Het was op aanraden van m'n vader deze zwarte corolla 1.6 GXI uit 1996 geworden. Compleet maar dan ook echt compleet standaard. Dezelfde als op deze foto ongeveer maar dan met gespoten bumpers en wieldoppen van een Toyota Picnic, ook mooi toch?
Ik had bij aankoop al besloten dat er een achterspoiler op moest, en nadat de dealer voor mij had gezocht naar een originele en daar niet in slaagde, ging ik zelf op zoek en kwam ik steeds meer te weten over het tuning en styling gebeuren van de corolla waar ik toen nog van dacht daar ist niet veel mee te doen. Ik kwam Boostertuning tegen die spoiler was het dus geworden. Vlak daarna kwamen ook meteen de 16" Bsa Cobra velgen erop want dat vond ik ook nodig. Ik had ook nog zelf een grilletje in elkaar geknutseld toen ik met dit forum in aanraking kwam en daar over las.
In september 2002 stond m'n corolla er toen ongeveer zo bij:
Let op de gave stickers op de voorruit
Ik had daarna met mezelf afgesproken niets meer aan m'n auto te veranderen maar dan ga je wat meetings en shows af en dan gaan de kriebels vanzelf weer beginnen en dus had ik al snel wat details zoals knipperlichten veranderd. Na veel gezien en gehoord te hebben besloot ik dat er een andere uitlaat onder moest. Ik vond een uitlaat als Remus en Sebring te duur voor wat je ervoor krijgt qua looks en geluid. Toen kwam ik via Belgische tuning forums wat meer te weten over dubbele uitlaten en toen zat er in in maart 2003 een dubbele uitlaat van Skytune (uit België) onder.
Dat zag erbij terugkomst in Nederland zo uit.
Ik had toen ook al besloten om een Booster lip onder m'n voorbumper te doen en zelf een achterbumper te maken na dat ik wat ideëen had op gedaan op de Belgische forums.
En sinds juni vorig jaar staat m'n corolla er dus zo bij:
EDIT: foto's zijn helaas offline
Toen had ik weer met mezelf afgesproken om m'n geld in de portemonne te houden en geen spullen meer te kopen voor de auto, maar dat hield ik dus weer niet vol en zijn er nog wat kleine o.a. interieur veranderingen gebeurt en is er een alarm in gekomen. En nu, bijna een jaar later, is binnen enkele dagen de volgende exterieur update ook weer klaar, maar dat is nog een beetje een verrassing.
Hou dit topic begin volgende week dus in de gaten.
toevoeging:
Een foto reportage van de ontwikkeling van mijn E10 tot nu toe.
Ik heb er lang over nagedacht en lang geroepen dat hij weggaat.
Maar aangezien hij sinds kort over de 2ton is is de kans klein denk ik dat ik er nog een fatsoenlijk bedrag voor krijg ook al is hij van 96 en ziet hij er verder erg goed uit voor die km-stand.
Dus hou ik hem waarschijnlijk nog een jaar of 2, dan ben ik klaar met school en ga ik werken en koop dan iets jongers om mee een compleet ander styling/tuning verhaal mee te doen.
2002
Zo stond hij er ongeveer bij bij aankoop, helemaal standaard dus.
Al snel lichtmetalen velgjes (bsa cobra 16") gekocht en een achterspoiler (booster). En foute stickers op voorruit
Ik was wat rond aan het forummen op belgische sites en al snel had ik een afspraak gemaakt bij Skytune voor het maken van een dubbele rvs uitlaat.
Zo zag de auto eruit bij terugkomst...
Daarbij had ik ook al bedacht zelf een achterbumper te willen maken. waar we een dag later mee begonnen.
een heel eind gevorderd met het aan elkaar maken van 2 bumpers, en ja dat is een grote t*r*ng zooi op die foto
daarbij ook maar een booster tuning voorlip gekocht
Dat zag er vervolgens zo uit nadat alles strak gemaakt was en gespoten, ook meteen de grille maar mee laten spuiten
In 2004 kwam de 2e grote update aan de corolla.
Sideskirts, dakspoiler en de alombekende trd sticker
Ook kwamen er toen de heldere koplampen in.
vlak voor het ITT 2004 hebben we de E10 verlaagd met intrax veren en monroe dempers, wat was ik daarblij mee toen. En nog steeds trouwens!
op wat kleine dingen na is er toen een tijdje niet veel gebeurd.
vlak voor het laatste ITT de auto goed gepoetst met meguiars, en zo stond hij er toen bij.
Ik was toen net terug van vakantie en vond dat ik genoeg geld had om een nieuwe voorbumper te nemen.
Dat werd de NTC voorbumper
en zo staat het beestje er nu dus bij
plasmaglow tellerplaten
klikkie doen!
En ik heb nog steeds de amerikaanse koplampen liggen. Ze kijken toch een stuk gaver he...
een duitser heeft ongeveer dezelfde lampen gekocht. De vorm e.d. is in ieder geval hetzelfde dus hij komt de zelfde problemen tegen. Hij heeft ze al aangesloten e.d. en gaat binnenkort met de grille beginnen wat ook een beetje mijn probleem is. Dus dat duurt nog wel even, maar daar hou ik jullie over op de hoogte.
Omdat de auto nu blijf heb ik ook nog een paar plannen die doorgaan als ik wat geld verdien tijdens stages de komende 1,5 jaar.
veerpootbrug achter (kortere termijn)
lange termijn:
andere achterbumper, ASP ofzo
andere (17 inch) velgen waar ik dan een persoonlijk tintje aan wil geven.
commentaar en ideeën, altijd welkom