Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Wat een mooie dag gisteren hè. Kneiter is alweer verbrand….niet zo raar natuurlijk. Je hoeft maar zon te roepen of ut bolleke kleurt al rood.
Anyway, tijd om de Avensis eens onderhanden te nemen. Zag er op zich wel mooi uit hoor maar in het zonnetje ziet het er niet uit. Showroomstaat noemen ze dat. Ja voor aflevering wordt die gepoetst hahaha…. Wordt er snel een goedje opgesmeerd zodat die er netjes uitziet maar na een paar wasbeurten is het bagger en al helemaal in de zon.


Daar moet dus wat aan gebeuren. Als eerste foam gaan halen bij de poetsspeciaalzaakinSusteren…. Custom Car Cleaning. Daar heb ik laatst de binnenkant van de Avensis professioneel laten reinigen en alles laten behandelen.
Dus foam gehaald maar ook een geurtje voor in de auto. Op de een of andere manier ruik in nu als een hond…nee ik stink er niet naar maar het reukvermogen zeg maar. Af en toe komt een aroma voorbij in de Avensis…..daar is vroeger in gerookt. Vrouwlief ruikt niks daarvan. Dus ook een geurtje gekocht….leer geurtje. Tevens was mijn sealant ook op. Hoppa….€83.- aftikken en naar huis.

foam

leer geurtje

sealant

Dan de Avensis lekker inschuimen. Kan al het vuil los weken en tevens haalt dat ook wat van het goedje weg wat de dealer erop heeft laten smeren..afspuiten en wassen maar.

Afbeelding

Afbeelding

En dan aan de polijstslag haha…. Kleien was niet nodig gelukkig. Eerst grog gepolijst, dan fine gepolijst, sealant erop, wax erop en afgewerkt met detailspray….. en dan hebben we 1 zijkant gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zover ziet het er weer schitterend uit…al zeg ik het zelf hahaha….
Geurtje in de auto gespoten. Zelf vind ik het nogal chemisch ruiken. Na kregen we gisten bezoek….ik denk laat hun eens ruiken. “ruikt naar leer” zeggen ze….. ik weet niet wat dat is sinds ik gestopt ben met roken maar ik ruik dingen……..

Maar goed, straks als de zon er weer is ga ik verder met de Avensis. Tis me wel een lap zeg :shock: ……MR2 poetsen is minder werk.
Lone wolf
President member
President member
Berichten: 1055
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 21:31
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E12 Sol
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Lone wolf »

Ziet er goed uit !

Ik ben 11 jaar geleden gestopt met roken en moest ook wennen aan wat ik allemaal ging ruiken en wat het nu precies allemaal was lol.

Dus voor de rokers onder ons : Stop met roken, er gaat een wereld voor je open, het eten is 10x lekkerder en het is nog gezond ook ! ;-).

Denk dat ik straks de avensis ook maar ga wassen als ik dat zo zie :-).
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2012 Yaris 1.0 Active
2013 Auris TS hybrid
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
Alexander
President member
President member
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 18:56
CCNL lidnummer: 590
Type Corolla: Auris
Type Corolla: FH2
Locatie: Heerlen

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Alexander »

Zo dan, ook nog even dit topic doorgelezen in stappen. Wat een verhaal!
Allereerst fijn dat het weer beter gaat Jaap!
Gezondheid is toch niet altijd vanzelfsprekend.
Mooie projecten ook. Toyota de Jonge zijn we ook al vaker geweest. Eind vorig jaar bijna een Auris facelift maar dat is ‘m ivm schadeplekjes op de deuren rechterzijde niet geworden. Dat zou 2 portieren spuiten zijn en dat was (begrijpelijk) niet de bedoeling. Maar wel iedere keer weer allerhartelijkst ontvangen en behandeld.
Je hebt er iig weer mooie auto’s bij.
Daarbij schrijf je ook mooie verhalen die makkelijk wegkeken. Ooit een carrière als schrijver overwogen😊
Sommige mensen hebben een duur horloge, ik heb liever de tijd....
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Dank U meneer Alexander. Moest even nadenken maar weet hjet weer, jullie zijn nog niet zo heel lang geleden in Brunssum eens langs gekomen, kijken naar de MR2. Hoe is dat verder afgelopen? :D :D
Grappig dat jullie ook eens in Goes zijn uitgekomen.....

Avensis gaat lekker. Heerlijke wagen is dat om op het gemakkie mee te rijden....... 8-) 8-) en qua verbruik....sta ik echt van te kijken voor zo'n grote wagen...

Afbeelding

Werkelijke verbruik is 1 op 14.74 wat ik helemaal niet slecht vind 8-)
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Martijn »

Goed bezig Jaap!

Je zal merken dat benzineverbruik jaarlijks zal schelen.. nu valt het vanwege de coronash*t wel mee gezien de lage literprijs..
Maar wij rijden nu 1:20 in laats van 1:10 en 1:13 en dan tikt onverstoord dat best wel aan. Grove schatting is dat we tussen de 1500 en 2000 euro per jaar minder tanken.

Wel altijd BP98 hier en absoluut geen E10.. dat E10 spul schijnt al problemen te gaan geven als je een week stilstaat.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Tom96
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 151
Lid geworden op: za aug 08, 2015 18:27
Type Corolla: E10
Locatie: GLD zuid

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Tom96 »

Ja klopt helemaal Martijn, is gewoon troep dat E10. Een collega van mij heeft een Citroën C5 station, vertrekt meestal op de zondag en is vaak zaterdagochtend weer thuis. Auto start vaak erg moeilijk ondanks nieuwe accu en startmotor..
Groetjes,

Tom
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

E10 tanken doe ik zeker niet Martijn. Is en blijft rommel. Laatst hier in NL V-power erin gegooid omdat we Duitsland niet in mochten. Dan maar wat meer dokken. Alhoewel we nu in de maand april een bak poen over hebben gehouden zeg hahaha…..zo heeft corona ook iets positiefs, hebben alleen met de Avensis getankt. Yvonne werkte hoofdzakelijk vanuit thuis.

Avensis blijft me verbazen. Ondanks geen meter op de snelweg ermee gereden te hebben deze tank, staat die wel op 1 op 17 laatst. Is natuurlijk niet echt een reëel beeld want tank is nog redelijk vol, net rond de 150km met deze tank gereden.

Afbeelding

Niks elektrisch of zo. Gewoon cruisen en als het shift lampie gaat branden, schakelen en op de cruis control waar het gaat. Heel grappig dit.
Maar onze droom is toch wel de nieuwe Corolla ts….. wie weet over een jaartje of twee….

Wat minder auto rijden dan maar he hahaha…. gisteren de nieuwe fietsen gehaald. Jaja, met de Avensis….

Afbeelding

Afbeelding

En nee….ook niet elektrisch…..high power komt vanuit de benen…..hahaha….lekker hoor in het heuvellandschap. Goed voor de conditie. 8-) 8-)
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Martijn »

Heel net verbruik voor zo´n auto hoor. Doe je weer goed. ;)
Sportief hoor, echte oldskool fietsen met benenwagen-aandrijving! :lol:
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Hahaha benenwagen-aandrijving…. Ja inderdaad. Vorige week vrijdag gehaald…..die dag al 22km op het klokkie gezet. Zaterdag niks en zondag zou de laatste mooie dag worden. Laten we een stukje fietsen…..even naar Nuth. Nou dat hebben we geweten ook. We komen op stukken waar de Amstel Goldrace ook komt. We moeten naar rechts, wordt al wat steiler, flauwe bocht naar links en wat we dan zien……. Holyscheisse….. een lange weg bergopwaarts…. En dan heb ik Bertju in zijn wagentje nog achter mijn fiets hangen….in de aller-lichtste versnelling…. ppppffffff die dag 41km omhoog en omlaag.

En dan de dagen erna is het baggerweer hier…..voordeel…..de gele zooi is weg gespoeld.

Ja die Avensis verbaasd me wel. Schreef al, 1 op 17 is niet echt realistisch….. tank is redelijk vol nog.

En dan de GTSi….. meer en meer heb ik zo iets…..ik doe um weg. Helemaal nu, de auto’s staan overwegend stil nu. Afgelopen maand alleen met de Avensis getankt. Met de Corolla al lange tijd niet meer getankt. De cheffin werkt overwegend vanuit huis nu, Yaris wordt nu gebruikt om boodschappen mee te doen en heel af en toe even naar haar werk ermee. MR2….staat ook wat meer stil nu. Alle evenementen zijn afgelast….hopelijk in juli naar duderstadt.
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Kogel is door de kerk......de GTSi staat te koop..... :shock: staat meer stil als wat anders. Laatste keer in januari ermee getankt :shock:
Is toch eigenlijk zonde dan he..... hopelijk komt er een liefhebber op af.

Tja.....dan kruipt het bloed toch ..... :shock: 8-)

Kon het niet laten liggen voor die paar tientjes....hageltje nieuw in de doos....

Afbeelding
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Linea Sol »

Netjes zo'n TMS spoiler 8-)
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Alexander
President member
President member
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 18:56
CCNL lidnummer: 590
Type Corolla: Auris
Type Corolla: FH2
Locatie: Heerlen

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Alexander »

Dat is verrassend zuinig voor die grote Avensis.
Maar ook meteen op de sportieve toer. Respect👍

Wbt de MR2 zoals beloofd zouden we laten weten als we geslaagd waren. Heel lang verhaal kort: nee we zijn niet geslaagd.
Wellicht dat het hele verhaal later nog eens komt😊
Sommige mensen hebben een duur horloge, ik heb liever de tijd....
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Zoooooo de GTSi heeft het nest verlaten :shock: :( als ik het goed heb is de GTSi nu op weg richting Urk.....
Ik denk wel een liefhebber. Want hij had het geld al gestort zonder de GTSi ook maar gezien te hebben. 8-)

Tja...einde Corolla nu dus maar.............. denkelijk komt er wel weer een corolla..... we vinden die nieuwe wel heel erg mooi..... :lol:
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Linea Sol »

Tja je kunt ook niet ALLES bewaren ;)
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Robbie F »

jaapio schreef: do jun 18, 2020 15:46 Zoooooo de GTSi heeft het nest verlaten :shock: :( als ik het goed heb is de GTSi nu op weg richting Urk.....
Ik denk wel een liefhebber. Want hij had het geld al gestort zonder de GTSi ook maar gezien te hebben. 8-)

Tja...einde Corolla nu dus maar.............. denkelijk komt er wel weer een corolla..... we vinden die nieuwe wel heel erg mooi..... :lol:
Zal het eens in de gaten houden of ik hem hier in de buurt zie rijden 8-)
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Robbie F schreef: do jun 18, 2020 18:32
jaapio schreef: do jun 18, 2020 15:46 Zoooooo de GTSi heeft het nest verlaten :shock: :( als ik het goed heb is de GTSi nu op weg richting Urk.....
Ik denk wel een liefhebber. Want hij had het geld al gestort zonder de GTSi ook maar gezien te hebben. 8-)

Tja...einde Corolla nu dus maar.............. denkelijk komt er wel weer een corolla..... we vinden die nieuwe wel heel erg mooi..... :lol:
Zal het eens in de gaten houden of ik hem hier in de buurt zie rijden 8-)
Ik ben eens benieuwd Robbie......

Op zich wel jammer maar van de andere kant..... idd je kunt niet alles bewaren en er werd niet meer in gereden.
Nieuwe eigenaar zal er wel veel plezier van hebben......
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Martijn »

1 ding is zeker, hij heeft een hele nette en goede GTSi gekocht. :D
Hopelijk zien we hem hier op het forum eens voorbij komen.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Ja Martijn, daar heb je wel gelijk in. Is ook een pracht exemplaar. Als ik een plek had gehad om um op te slaan dan had ik um niet verkocht.
Hier stond die maar eigenlijk..... 2x accu leeg..... sta je dan weer als ik de MR2 uit de garage wilde halen :?
Nee, is beter zo......
Laatste foto's die ik gemaakt heb van de laatste wasbeurt.....

Afbeelding
Wat een kilometerstand he

Afbeelding
In top staat

Afbeelding
Taxatie rapporten en complete beschrijving/boekwerk van wat er allemaal aan gedaan is mee geleverd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de laatste foto's......

Binnenkort de kelder eens induiken en kijken wat ik nog heb liggen qua onderdelen en zo...... kan dat de verkoop in.
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Linea Sol »

mooi man 8-)
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Inmiddels ben ik wel klaar met de mannen van SV sportscars. Service staat daar schijnbaar niet hoog in het vaandel. Of ben ik te gemakkelijk?

Op 1februari 2019 is onze MR2 ZZW klaar. SV heeft het eea aan de MR2 gedaan. Waaronder ook een spruitstuk van topspeed. Het advies “je kunt beter de wat duurdere nemen, de goedkopere kan je problemen mee krijgen”. Achja…. €355.- euro alleen al voor een spruitstukje mag je wat van verwachten toch, dan zal het wel goed zitten. In totaal bijna €2000.- daar achter gelaten op die mooie vrijdag in februari 2019.

Al op weg naar huis hoorde ik dat er iets niet goed was. De MR2 maakte toch wel wat meer herrie.
Op maandag 4 februari kan ik op de brug met de MR2. En ja hoor de uitlaat lekt. Zo te zien bij een pakking.
Als eerste ga ik met SV bellen om dit te melden ivm garantie. “vreemd” is het antwoord….. ik mag de pakking er zelf uit gaan halen om te kijken of het de pakking ook is. Toestemming heb je nodig ivm de garantie hè. En ja hoor, er zijn al delen uit de pakking geblazen. Is ook gewoon rommel die pakking.
Ik stuur hen de foto waarop te zien is dat de pakking al ruft is na een ritje Raalte-Brunssum. Ik bel weer. Krijg dan te horen dat ze vaak originele pakkingen er tussen doen. Is wel een priegelklusje.
Waarom hebben ze dat niet meteen gedaan, vraag ik me af. ?????
Hun advies, kijk of je originele pakkingen er tussen kan doen.

Hoezo garantie, hoezo service? Doe het maar zelf.

Ik ga pakkingen halen bij de dealer en als een echte Willie Wortel lukt het me om originele pakkingen te plaatsen.
Ik laat SV dat dan ook weten via whatsapp. Hun reactie…. “zo kan het ook”.
Anyway….weinig zin in gedoe, het is opgelost for the time being. Eigenlijk niet zo netjes van SV aangezien we een paar dagen eerder bijna €2000.- daar achter gelaten hebben.

Maar goed, MR2 rijd lekker en als we de voorgeschreven 500km inrijden achter de kiezen hebben kunnen we langzaam eens wat sneller rijden. De werkzaamheden aan de MR2 hebben hun nut, rijd geweldig. Die zomer is het weer genieten geblazen.

In mei koop ik bij SV een shortshifter. Ondanks het pakking gebeuren niet zo netjes afgehandeld is, toch bij hen besteld. Als ik die binnen krijg gaan we dat inbouwen. Alles volgens de instructies en youtube filmpjes, zo lastig is dat niet. Als die eenmaal ingebouwd is valt er niet mee te schakelen. Wat ik ook doe, hoe vaak ik alles na kijk, goed schakelen doet die niet. Dan ga ik de boel na meten en dan blijkt dat er grote verschillen zitten……. Ook dit meld ik weer aan SV en ook zij vinden het zo te zien dat het niet klopt. Ik hoef die zooi niet meer, stuur het terug. Later krijg ik nog vragen of ik dit of dat wel goed heb gedaan aangezien hun die shifter in een andere auto hebben gezet en het daar prima doet. Tja….maten liegen niet, toch! Wat een gedoe allemaal zeg…

Zomer loopt ten einde. Langzaam tijd om de MR2 op stal te zetten. Althans er wordt steeds minder mee gereden. Het zal zo rond oktober zijn. In die tijd hoorde ik al wel eens een rammeltje. Zo te horen een schotje wat los zit ergens. Zal wel een moertje of boutje wat losser zitten, dacht ik toen. Links en rechts achterin zitten van die schotjes. De linkerkant heeft in het verleden al eens wat gerammeld, resonantie zeg maar. Nadat ik wat spanning op dat schotje had gezet was het weg. Nu leek het erop dat het weer zo iets was. Doe ik wel in het voorjaar dacht ik destijds.

In die tijd is een LED lampje van het remlicht kapot. 1 van de drie doet het niet meer. Ook die led lampjes komen van SV vandaan.
Op hun site staan ze nog, dezelfde led lampjes voor in het remlicht.
Ach wat, ze bieden een heel pakket aan. Voor de remlichten, kenteken, binnenverlichting, knipperlichten etc etc. ik bestel het hele pakket. Als ik dat binnen krijg blijkt dat de lampjes voor in het remlicht hele andere zijn als wat ik erin heb en wat op hun site staan. Sterker nog, ze zijn stukken minder vel als die wat ik had. Op 22 oktober meld ik dat bij SV. Hun antwoord…. “dat type lampje hebben ze niet meer maar andere zijn onderweg. Sturen ze op zodra die binnen zijn”.
Ben ik nu gek….. de juiste staan op hun site en sturen zomaar bagger led lampjes op? Het is dan 27 november. Ik heb nog steeds niks gehoord van SV. Ik stuur maar weer eens een app of ze nog aan die led lampjes gedacht hebben. Antwoord “ik weet niet of ze binnen zijn, ik zal het navragen”. Op 7 december stuur ik weer eens een app. Geen antwoord. Op 9 december weer een app gestuurd of die led binnen zijn. Antwoord….. “verkeerde zijn geleverd”. 13 december krijg ik dan een bericht dat de led lampjes binnen zijn. Zucht……. Ik stuur hun nog wel een foto dat ze prima zijn.

Het is 2020….nieuw jaar, nieuwe zomer, genieten van de MR2. Al wel eens rond de kerk gereden en hoor het rammeltje nog steeds. Als we in mei voornemens zijn naar Zeeland te gaan ga ik eens kijken waar dat rammeltje vandaan komt. De schotjes blijken nog altijd prima te zitten….. en dan vind ik het. Hitteschild zit los. Ooohhhhh als dat alles is. Ik probeer het eerste boutje wat aan te draaien…..er gebeurd niks. Dan besluit ik om het hitteschild te demonteren. Dan zie ik de rammelboosdoeners. Beide bevestigingspunten van het hitteschild zijn afgebroken. Verder valt me op dat het wel heel dun materiaal is zeg. met andere woorden, rotzooi. Logisch dat dit afbreekt na een paar maandjes.
Ik meld dit wederom bij SV mei 2020. Ook dat ik vanaf november 2019 tot dan nog geen 500km met de MR2 gereden heb. Ik stuur foto’s mee.

Hun antwoord op 29 mei….”oke die plaatjes zijn inderdaad ook wel heel dun. Vaak monteren wij ze al zonder hitteschild. Enige is opnieuw vastlassen en misschien wat versterken”.

Ik vraag dan of het de bedoeling is dat de MR2 naar Raalte moet om dit op te lossen.

Hun antwoord kort en bondig …. “wij doen geen laswerk”.

Ik krijg een smerige smaak in de mond en het lijkt of ik afgewimpeld ga worden. Ik vraag of dit niet onder garantie valt. Binnen het jaar kapot en oke iets langer dan een jaar meld ik het.

Hun antwoord….. “als het om garantie gaat dan moet ik bij de fabrikant informeren. Ik durf het even niet te zeggen”

Nu heb ik niks met de fabrikant te maken, ik heb het spruitstuk van SV gekocht, niet van de fabrikant.
Het is me duidelijk dat ik van SV niet veel hoef te verwachten. Ik stel dan ook voor dat zij me de benodigde pakkingen opsturen en dat ik dan zelf wel het spruitstuk demonteer, een lasser ga zoeken die me dat lassen kan.

Hun antwoord…..”spruitstuk hoeft niet los voor de 2 beugeltjes er weer op te lassen”.

Tjesus zeg….. nee las maar als het spruitstuk er nog op zit. Dan beschadig je toch de kop…of in ieder geval laat je sporen na en dat is iets wat ik niet wil. Normaliter haal je het spruitstuk even er af, las je die beugeltjes erop en klaar……. Ik ga er ook niet verder meer op in. Ik wacht het antwoord af wat de fabrikant zegt want ze zouden daar gaan informeren.

Inmiddels is het al juli. Van SV niks meer vernomen. 11 juli maar weer eens een app gestuurd. “al wat gehoord ivm garantie?”
En geen antwoord……

14 juli….antwoord SV
Ja zag wel wat voorbij komen. ze zeiden 2 beugeltjes die afbreken voor een hitteschild, daar doen we niets aan. Gewoon ergens vragen weer vast te lassen als degene perse het hitteschild er weer op wilt.

Mijn reactie….dus eigenlijk staat er……zoek het maar uit?

Verder geen reactie meer gehad van SV.



Dit is dan ook de reden dat ik er nu helemaal klaar mee ben……..met SV. Te triest voor woorden.

Eerst de pakking naar de klote binnen vier dagen….los het zelf maar op.
Dan een shortshifter waarvan de maten niet kloppen. Wel geld terug
Dan led lampjes die niet kloppen. Uiteindelijk de juiste gekregen.
Nu een gammel spruitstuk waarvan de beugels in een paar maanden afbreken. Zoek het maar uit.

Momenteel heb ik wel wat anders aan mijn kop dan dit soort onvriendelijke lui die alleen maar willen verkopen. Kunnen honderd lui tevreden zijn over SV…..dit is mijn ervaring.

Kijk sowieso uit met het spruitstuk van wat SV aanbied. Is gemaakt van waaibomenhout en als er wat aankomt dan mag je het zelf oplossen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Linea Sol »

:? PPPPPPPFFFFFFFFFFFFF wat een gedoe zeg. Daar hoef je je hobbygeld ook niet naar toe te brengen als ik het zo lees :shock:

suc6 ergens anders Jaap
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Peet »

Geen goede reclame voor dat bedrijf zeg .kolere wat een dorps idioten
Sterkte Jaap ,

Gr peet
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Blof-fan »

Hmmmm...foutjes maken kan zelfs de beste gebeuren. De vraag is dan altijd hoe je het uiteindelijk oplost en dat kan je naam maken of breken.

Normaal gesproken ben ik er niet zo van om bedrijven af te fakkelen op het www. Ben meer van de hoor en wederhoor.
Maar als je dergelijke bedragen achter laat bij een bedrijf mag je er natuurlijk ook iets voor terug verwachten. Ben dit soort verhalen niet gewend van die mannen :?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Onee ik ben er ook nog voor om bedrijven af te fakkelen. Vaak gebeurt dat te snel of om belachelijke dingen. Het is ook wat je zegt…..niks menselijker als een foutje maken en dan komt het aan op de communicatie en hoe fouten worden opgelost.
Het begint al op de rit naar huis. Een rit van ongeveer 240km. Een uitlaat pakking al naar de klote.
Om te beginnen hoort zo’n pakking er niet tussen. Maar goed, die zit bij het door hun genoemde beter spruitstuk.
Na 240km ziet die er er al zo uit.

Afbeelding

Kan gebeuren zo iets. Ik ga bellen. Ik krijg al de kriebels als ik te horen krijg “wat vreemd, dit hebben we nog nooit mee gemaakt” Komt een beetje over van….. Ik krijg toestemming om de pakking eruit te halen. Zo heb ik dan ook die foto kunnen maken. Ik ga weer bellen. Dan hoor ik “normaal zetten we originele pakkingen er tussen. Twee van die ringen”. Tjonge waarom doen ze dat dan niet meteen hè, vraag ik me af. “probeer of je die er tussen krijgt” hoor ik dan.
Bedenk dat ik 3 dagen eerder daar bijna €2000.- heb achtergelaten hè.
Juridisch hadden zij dit op moeten lossen. Theoretisch had ik terug moeten gaan naar hun.
Ik ben de beroerdste niet, kan zelf ook wel het eea en heb de mogelijkheid om op een brug te gaan.
Bij de dealer haal ik twee van die ringen en een tube uitlaat pasta.

Afbeelding

Aangezien in het spruitstuk geen uitsparingen zitten voor die twee pakkingen moet ik wat anders verzinnen. De gaten die ontstaan zijn in de pakking van het spruitstuk smeer ik weer dicht. Buitenkanten smeer ik in met die pasta. Die twee ringen plak ik dan daar op en zo probeer ik die pakking op zijn plek te krijgen wat dan uiteindelijk ook gelukt is.

Stel ik had zelf niks gekund, ik had geen mogelijkheid om op een brug te gaan. Wat dan? Dan had ik naar een bedrijf moeten gaan of 500km heen en weer rijden. Ik heb het zelf op kunnen lossen gelukkig maar hun hadden op z’n minst kunnen zeggen…..vervelend, kom naar en we lossen het op of….als je het zelf kunt dan sturen we je die pakkingen op en pasta…..bijvoorbeeld.
Ik heb hier verder ook geen punt van gemaakt. Ik heb ze nergens afgefakkeld. Netjes…..tja?

Wat je zegt, waar gewerkt wordt vallen spaanders.

Het is mei 2019.
Een shortshifter lijkt me leuk. Ik bestel er eentje bij wederom SV. Als ik die binnen heb kan ik die in gaan bouwen. Van te voren al enkele instructie filmpjes bekeken. Is een makkie.
Precies volgens de instructies bouw ik dat ding in. Ermee schakelen is niet te doen. Sterker nog, mijn vrouw kan er helemaal niet mee overweg. Het gaat rete zwaar. Hier kan iets niet kloppen.
Ik demonteer de boel, zoek naar het probleem….kortom ik probeer van alles. Dan ga ik meten en, ja hoor ik vind het eufel. De maten kloppen niet.
Wederom bellen met SV. Ik stuur ze foto’s.
Hun reactie “dat is heel raar die lengte verschil”….. “ik ga het aankaarten. Wat lijkt niet te kloppen inderdaad. Meerdere sets verkocht en ingebouwd en dit niet mee gemaakt”
Dit shortshifter verhaal is uiteindelijk wel goed opgelost. Terug gestuurd en geld terug gekregen.

In het derde remlicht heb ik drie led lampjes zitten die ook van SV komen. Één led lampje daarvan gaat kapot. Dan heb je een nieuwe nodig hè. Ze komen van SV dus ik ga daar één nieuwe bestellen. Of….. ik zie dat ze een heel pakketje aanbieden. Derde remlicht, knipperlicht, interieurverlichting….een heel pakketje.

Afbeelding

Och ik bestel die gewoon, heb ik meteen reserve derde remlicht led lampjes voor als nog eens ene kaduuk gaat.
Als ik dan eindelijk het led pakketje binnen krijg klopt er iets niet. De lampjes voor in het remlicht zijn verschillend.

Afbeelding
Links wat erin zit en rechts wat ik geleverd krijg.

Die zijn al verschillend. En dan krijg je dit….kan toch niet

Afbeelding

Dit meld ik op 22 oktober vorig jaar.
Reactie SV “hallo Jaap. Dat type lamp hebben we niet meer, maar andere zijn onderweg. Kunnen we zodra ze binnen zijn daarvan 3 opsturen”.
Oke dan, ik vraag of ze de verkeerde terug moeten hebben. Ik mag ze houden.
Het is dan 27 november en altijd nog niks gehoord. Ik stuur maar weer eens een app “hallo SV mannen. Hadden jullie nog gedacht aan de remlicht ledjes”
Reactie SV “ik weet niet of ze binnen zijn. Ik zal eens navragen”. Tja, levering kan wat duren, heb ik alle begrip voor maar dat ik zo achteraan moet zeuren….. ppppfffff….
Inmiddels al 7 december. Ik app maar eens een emoticon

Afbeelding

9 december….ik app maar weer eens “hoi, zijn die drie ledjes al binnen?”
Reactie SV “nee verkeerde zijn geleverd. Rode zijn nog onderweg begreep ik”

Langzaak krijg ik het gevoel dat ik als zeurpiet wordt gezien. Communicatie is best wel belabberd. Maar goed op 13 december zijn de ledjes binnen en wordt naar mijnnieuwe adres gevraagd. Eind goed al goed zullen we maar zeggen. Dag later stuur ik hen nog een foto…..

Afbeelding

28 mei 2020
Dan stuur ik hun het verhaal van het losse hitteschild en de afgebroken beugeltjes.
Ze vinden het materiaal zelf ook wel heel dun. En dan zeggen ze dat ze dat spruitstuk monteren zonder hitteschild. Toen we dat kochten heb ik aangegeven dat het hitteschild erop moet. Zit er niet voor niks. Verder adviseren ze letterlijk “enige is opnieuw vastlassen en misschien versterken”.
Mooi advies dus mijn vraag is dan
“…..bedoel je dat de MR2 naar jullie moet om te lassen en zo…..”
Reactie SV “wij doen geen laswerk”
Ik “ohw….valt dit niet onder garantie, is net een jaar en drie maanden oud. Was ook geen goedkoop spruitstuk”
Reactie SV “als het om garantie gaat dan moet ik bij de fabrikant informeren. Ik durf het even niet te zeggen”
Is natuurlijk klinkklare onzin. Ik heb niks met de fabrikant te maken, ik heb dat ding van hun gekocht en niet van de fabrikant. Het is me duidelijk dat sv me probeert af te wimpelen en ze hun verantwoordelijkheid niet willen nemen.
Ik stel ze voor om dat ze me een spruitstukpakking opsturen en die twee ringen. Dat ik zelf wel een lasser zoek en zelf de werkzaamheden doe.
Reactie SV “uitlaat hoeft niet los voor de 2 beugeltjes er weer op te lassen”

Ik ben wel een beetje klaar met die mannen van SV. Als je gaat lassen met spuitstuk nog op het blok dan ga je dat zien en dat wil ik niet. Geen gepruts aan de mr2. Ik zeg verder niks en wacht tot ik bericht krijg ivm garantie

Het is inmiddels 11 juli
“al wat gehoord ivm garantie” app ik.

14 juli
Reactie SV “ja zag wel wat voorbij komen. ze zeiden 2 beugeltjes die afbreken voor een hitteschild, daar doen ze niets aan. Gewoon ergens vragen weer vast te lassen als degene perse het hitteschild er weer op wilt.
Mijn reactie daarop “dus eigenlijk staat er….zoek het maar uit”

Hierop heb ik niks meer vernomen van SV. Ik heb niks met de fabrikant te maken, alleen maar met SV. Ze verschuilen zich achter de fabrikant wat zoveel bedrijven doen. Als ik een bak geld neer leg mag ik er ook wat van verwachten en niet dat beugels afbreken na een paar honderd kilometer. Als ze gewoon die pakkingen hadden opgestuurd was ik er klaar mee geweest, ik had het zelf wel verder opgelost en nooit meer wat gekocht bij hun. Nu ze me zo afpoeieren kunnen ze het krijgen ook. Dan maar affakkelen….ook al vinden 100 andere lui hun fantastisch. Ik zelf ken al nog 2 verhalen in dezelfde strekking van SV……
Te zielig voor woorden dit. Voor mij een principe kwestie. Iemand die niet zo gebekt is laat zich zo afpoeieren door hun.
Ik los het zelf wel op…….

Momenteel heb ik ook wel wat anders aan mijn hoofd dan me druk te maken voor een pakking…..denk je dat mij die paar tientjes wat boeit op dit moment.
Daarbij, mijn Zeeuwse vriend stuurde me gisteren een foto dat hij de nieuwe steverige beugeltjes al klaar heeft liggen.....verrassing :D :D

Afbeelding

Geniet van het leven, het duurt maar even...... elke dag is meer waard dat die paar centen voor een pakking.... 8-)
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Martijn »

Jee zeg dat verwacht je niet.. :o Dunne frut-kwaliteit en die afhandeling achteraf. Jammer hoor. :(
Gelukkig zien die beugeltjes op je laatste foto er stukken beter uit!
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Linea Sol »

:D Daar heb je VRIENDEN voor :toppie:
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Blof-fan »

Die zien er inderdaad wat steviger uit. Op Zeeuwen kun je wel rekenen he :lol: :P
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Bart-E11 »

Ik kan wel begrijpen waarom SV zo reageert
Als handige harrie als ik kijk idd niet om als dat hitteschild afbreekt en zelf weer moet maken, ja ik zal een keer vloeken maar dit is een product was SV inkoopt en heeft niet echt te maken met inbouw kwaliteit van SV. Zo'n pakking vliegt er inderdaad meteen uit dat is toch wel algemeen bekend lijkt me :?

Maar jij jaap laat 2k euro achter dat alles netjes ingebouwd zit mag je wel iets van service verwachten lijkt me

Btw tot donderdag!!!
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Blof-fan schreef: zo jul 19, 2020 20:22 Die zien er inderdaad wat steviger uit. Op Zeeuwen kun je wel rekenen he :lol: :P
Haha nou zeg dat.....staan ze vandaag op de stoep hier hè die Zeeuwen..... :D :D Alles hadden ze mee genomen om het probleem op te lossen. RVS bouten en moeren, las apparaat......zelfs de pakkingen die ze als reserve hebben liggen hadden ze bij hun en kon ik overnemen.
Dus wij aan de sleutelklus. Mazzel dat ik een smeerput heb. Dan hebben we het spruitstuk eruit. We kunnen gaan lassen.....of .....toch niet??
Wat we dan tegenkomen houd ik nog even voor me. :shock: :shock: :shock:

Alle info naar SV geappt om ze als laatste een kans te geven eea alsnog netjes op te lossen.
VVTI-2007
Special member
Special member
Berichten: 825
Lid geworden op: za nov 06, 2004 17:01
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: MR2
Locatie: Tussen Tilburg en Breda

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door VVTI-2007 »

Je hebt betaald voor het duurdere spruitstuk maar ze hebben het goedkope gemonteerd?
IS300H, MR2 en Aygo
Plaats reactie