Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Via de site van phillips staat de T27 niet bij. :shock: :shock: jammer

https://www.philips.nl/c-m-au/autoverli ... lectietool


Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

https://www.ebay.co.uk/itm/8113524160-G ... 2382073560

Wat een oplossing zou kunnen zijn is met een gaten zaag juiste diameter uit de kap zagen waardoor de achterkant van de lamp doorheen kan.
Aan de binnenkant van die in de juiste diameter rubber plakken. Klein gaatje in het rubber maken waardoor de lamp ook kan. Dan lijkt het me dat de boel afgesloten is hè.... :lol: :lol:
Lone wolf
President member
President member
Berichten: 1055
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 21:31
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E12 Sol
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Lone wolf »

Ik heb idd een T25 met H7 lampen.

Ik had ze ook via ebay. Als je zoekt op H11 philips ultinon komen er genoeg tevoorschijn ;-). Even goed lezen dat je origineel philips product hebt en je bent de man.
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2012 Yaris 1.0 Active
2013 Auris TS hybrid
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Zo dan, weer eens een avensis updeetje.
Tijdje geleden al een originele Toyota TMS dakspoiler op de kop getikt.
Gisteren fris gespoten en gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het leuke deel van de dag. De rest was compressor hell of a day……. Tja als er geen weet van hebt hè.

Anyaway…. Na vele jaren luchtslang oprollen met de hand eindelijk eens een luchslanghaspel gekocht. Lange oprit dus ene van 20 meter aangeschaft.
Die gaan we gisteren eens ophangen. Sofar no problem.
Dan wil ik het blaaspistool even gebruiken. Huh….. past niet in de koppeling van de nieuwe slanghaspel. Wtf…is dit nu weer. Ander luchtgereedschap proberen….. past ook niet op de tornardo na.
De oude slang heb ik naar de werkbank geleid zodat ik daar ook lucht heb. Dan heb ik wat koppelingen nodig. Op naar Cranenbroek waar ik de compressor gekocht heb. Blaaspistooltje mee genomen en gaan vragen naar passende koppelingen.
Koppelingen hebben ze wel maar ook daar past niks. Een of andere koekwous begint me van alles te vertellen waar geen mens wat van begrijpt. Vraag je herhaaldelijk “wat bedoel je nou” uiteindelijk zegt hij me dat ik van al het luchtgereedschap de nippel moet vervangen. Ja duhhhhhh…. Dus al die lui wat hier in al die jaren luchtgereedschap heeft gekocht, wat nieuws koopt moet die koppelingen gaan vervangen? Ja ja…. Ja doe fijne kerst zeg.

Dan kom ik er achter. Op de nieuwe haspel zit een euro koppeling. Op mijn luchtgereedschap zitten orion koppelingen. Dat matcht niet. Je moet het maar weten hè.

Simpelste oplossing, orion koppeling kopen voor op de haspel. Weer naar Cranebroek, hebben ze niet, naar Hornbach…hebben ze niet, daar krijg ik info waar ze die koppeling wel hebben. Yesssssss…… €16.- voor een koppelingetje.
En past de tornardo weer niet….. krijg je toch de schijt van zeg.

Nu opgelost met een verlengslang zeg maar. Wat past in de haspel en waar de tornardo ook op past. Aan de werkbank nu ook lucht. Makkelijk is dat als je wat schoon wilt blazen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig nog een plekje vlakbij de garagepoort.
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Linea Sol »

Netjes zo die spoiler 8-)
HBM , daar heb ik mijn luchtslang ook van :turn-l:
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Martijn »

Jeeu... had t ff gezegd, er zijn gewoon universele snelkoppelingen die orion én euro pakken. Lade vol ervan op het werk.. :)

Nette spoiler! 8-) :D
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Blof-fan »

Spoiler staat 'm inderdaad goed!

En heb toevallig eerder dit jaar precies dezelfde haspel gekocht voor aan m'n nieuwe werkbank! :lol:

Afbeelding

Het zijn idd euro koppelingen. Bij HBM heb je zo'n eurokoppeling al voor €1,- per stuk trouwens. Maar voor nu heb je het zo te horen ook al opgelost ;)

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... -uitwendig
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Haha iedereen HBM haspels hier, dan moet het wel goed zijn hè….

Nu ik het eea lees over slangen, euro en orion nippels, luchtdoorlaat etc etc raak ik het spoor bijster.

Euro nippels en aansluitingen zouden meer lucht doorlaten dan Orion.

Nu heb ik de nieuwe haspel aan de garagepoort.
Afbeelding

Compressor staat ruim vier meter de garage in.
Afbeelding

Vanaf de compressor heb ik slang richting de haspel lopen. Aan de waterleiding vast gemaakt.
Die slang heeft een binnendiameter van 6.1mm
Afbeelding

Nu zit ik te denken om een nieuwe slang te kopen van 5 meter met een net wat grotere diameter.
Die slangheeft de euro koppelingen al.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... chtslangen

Op deze manier heb ik aan de haspel de ideale situatie qua luchtdoorlaat.

Dan heb ik via de compressor nog een slang lopen naar de werkbank
Afbeelding

De slang links gaat naar de haspel en rechts naar de werkbank. Op de compressor zitten twee aansluitingen, wel zo makkelijk.
Afbeelding

Die slang is wat mij betreft wel goed genoeg qua lucht doorlaat.

En dan nu Euro versus Orion.
Had er totaal geen idee van tot ik er achter kwam dat eea niet meer past. Beste is om nu naar één systeem te gaan en wel Euro. (heb ik die Orion aansluiting voor aan de haspel voor niks gekocht)

De euro koppeling aan de haspel zet ik terug.
Afbeelding

Afbeelding

Dan gewoon een nieuw setje kopen waar de euro aansluitingen al op zitten.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... schapset-1

Voor wat ik ermee doe denk ik wel dat dit goed genoeg is.

compressorsetje wat ik heb liggen is al oud, versleten zeg maar. Ben ik meteen van al het gedoe met die koppelingen af. Deze hebben de euro koppelingen.
Zag net bv dat die vloeistof spuit helemaal ruft is. Aanzuigmond in de beker verroest.

Dus even een nieuwe 5 meter slang en compressorsetje bestellen….. en klaar.

@Martijn….had ik dat maar geweten zeg…..

@ Blof meneer….. verry nice werkbankje. Vond ik ook handig om lucht bij de werkbank te hebben……

Mijn hobby plekje...... na ruim een jaar dat we hier wonen begint het eindelijk vorm te krijgen :)
Afbeelding
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Linea Sol »

garage ziet er goed Jaap :D
gebruik je geen vochtafscheider/ olievernevelaar?
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Vochtafscheider en olievernevelaar.... nee heb ik niet. :shock:
Ga ik me eens un verdiepen.... hoe, wie en wat.
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Linea Sol »

olie vernevelaar voor je bv je slagmoersleutel te smeren.
:D
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Blof-fan »

Jaap, als je op die foto van mijn werkbankje kijkt heb ik daar aan de zijkant onder het werkblad ook nog van alles hangen wbt lucht.
Ik heb een slang lopen vanaf mijn compressor naar een verdeelblokje. Daarmee heb ik ipv van één slang vanaf de compressor ineens 4 aansluitpunten.

Daarvan heb ik er een naar een luchtreduceer met olievernevelaar en vochtafscheider aan m'n werkbank gaan voor m'n luchtgereedschap. Daarnaast heb ik nog een aparte slang voor m'n luchtpistool (want olie uit de olievernevelaar uit je luchtpistool is niet altijd gewenst :lol: ), een naar de luchthaspel en de laatste loopt met een lange slang, via weer een extra luchtonvochtiger en luchtreduceer naar m'n straalcabine.

Dus als je wat meer mogelijkheden wilt hebben wbt aansluitingen is zo'n verdeelblok ook wel erg handig ;)

Maar je hebt ook een erg mooi ruim werkplekje daar! En jij hebt het zelfs aan huis. Ik moet er eerst voor naar m'n loods rijden :P
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Peet »

Mooi om te lesen dat je lekker bezig ben Jaap ,hoe is het met je eigelijk ?

Mijn lucht gereedschap heb ik bij de Lidl gekocht
Compressor ,lucht slangen en heel de t*r*ng zooi ,koppelingen ,noem maar op ,
Werkt als een speer ,en als er iets kapot is neem ik het van de zaak mee
Ik gebruikt de compressor om te heien op 10 bar ,
Kan ook trouwens zant stralen ,heb ook zo zetje gekocht toen ,
Wereld spul
Gr peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Ben niet met de ziekte bezig Peet. Blijf gewoon doorgaan hè. Morgen de vierde chemo in Leuven.
19 november de scan in en dan weten we meer. Hopelijk is me nog een tijdje gegund. Had ik niks gedaan dan was het ver afgelopen al. Jammer genoeg al 15kg afgevallen. Moet om de twee uur wat eten en dan vooral eiwitten. Ben erg benieuwd morgen of er weer wat af is want vreet me het apezuur.
Laatst nog een vriend geholpen een loods leeg te halen. Dat zijn dingen die ik beter niet kan doen.
Mijn lichaam is bezig een zwaar gevecht te leveren en dan ga ik wat met spullen smijten hahahaha


Ben nu bezig met de garage. Gisteren nieuwe kunststof deur en twee kozijnen besteld. Althans, die laten we erin zetten. Border wordt maandag afgegraven. Folie in de grond en dan weer dicht gooien en dan beklinkeren. Slagregen staat op die muur. Grond is dan zeiknat en trekt de muur in. Dan moet de garagemuur nog geïmpregneerd worden en behandelen met waterglas. Is maar enkel steens muur. Vochtigheidsgraad in de garage is redelijk hoog en dat wil ik naar beneden krijgen. Wellicht een ontvochtiger in de garage zetten. Kacheltje erbij. Eens bekijken allemaal.

4-12-2019 zijn er 12 zonnepanelen op het dak gekomen. Eind augustus 2020 nog eens 10 op de garage. Dus totaal 22 panelen. Zit nu op een opbrengst van 4.8MWh. Tot nu toe verwarmen we met de airco. Werkt super. Inductie kookplaat hebben we ook al. Binnenkort een close-in boilertje in de keuken voor warm water.
Dan hebben we de cv alleen nog nodig om te douchen.

Compressor gebruik ik niet heel erg veel. Laatst wel veel gebruikt om de voegen uit te kappen van de garage. Banden pompen of bij de schoonmaak. Die slagmoersleutel gebruik ik ook zelden. Als het moet heb ik mini olieverneveler wat ik tussen de slang kan zetten. Zat aan de luchtdrukbeitel. Wist eerst niet waar dat voor was hahaha……Zo’n ontvochtiger kan ik er wel eens tussen zetten idd…..
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Peet »

Goed om te lezen dat je blijf onder nemen en door zet
Wens je veel sterkte ,
Lekker bezig man ,word een paleisje dat huis ,jij heb geen stroom meer nodig van de gemeente ,
Je levert terug 😜 ,
Ik blijf je volgen man

Gr peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Thanks man...... gisteren dus van 10 tot 16.00 uur weer in Leuven geweest...... en..... niet afgevallen :new-bday: van 102.7 naar 103kg
Daar was ik wel blij mee....dus dat gevreet zetten we door. :lol: :lol: net alweer een bak brinta achter de kiezen :shock: 8-)

Van die panelen heb ik geen spijt. Mocht het me gegund zijn dat denkelijk in 2013 een accupakket aanschaffen. Eigen stroom opslaan voor de avond uren. Alleen die accu gevallen zijn nog erg duur.

We blijven bezig..... ga echt niet in een hoekje zitten.
Huisarts vertelde ,me dat een patient van hem dezelfde diagnose kreeg maar nog wel te genezen was. vijf dagen later was die man dood..... waarom? Was in een hoekje gaat zitten te jammeren.... (begrijpelijk) maar dat was de doodsteek voor hem. :shock:

Ik ben er niet elk uur van de dag mee bezig hoor..... door blijven gaan en vooral blijven lachen :lol: :lol:
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Hoe gaat die met jou hersenpan Peet?
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Martijn »

Mooie instelling Jaap! Genieten van het leven en op de gezondheid letten.. daarin zit voor ieder de perfecte balans. ;)
Heerlijk om zo´n mooi werkplekje te zien.. moet de mijne ook maar eens opruimen en gaan verbeteren. Plannen zat, de spullen ervoor ook maar de tijd en zin zijn vaak spontaan in quarataine. :lol: :lol:
@Martijn….had ik dat maar geweten zeg…..
Ik werk al ruim 20 jaar in de service en reparatie van gereedschappen dus heb er wel enige kijk op. :D 8-) :lol:

Olienevelaar heb je alleen nodig als je veel of lang achter elkaar met luchtgereedschap werkt. Een drupje (tacker)olie in de nippel doen bij gebruik is ook al voldoende. Of na gebruik drupje erin en even laten lopen voor het de plank weer op gaat.
Luchtgereedschap wat zeiknat van de olie is van binnen kom ik ook op mijn werk tegen. Evenveel als kurkdroog.. of zelfs onder de (slopende) WD40.. :shock:

Ontvochtiger is zeker aan te raden, die kan je vrijwel overal krijgen en liefst zo dicht mogelijk bij de tank zetten.
Bij lange leidingen en als je echt droge lucht nodig hebt (verfspuit pistool bijv.) dan kan een extra ontvochtiger nooit kwaad.
Maar gezien die grote tank van jou slaat de motor niet zo heel vaak aan.. want juist door warmte krijg je dat condenswater in je compressor.

Ontvochtigen gaat overigens heel snel met een gewone mobiele airco. wordt alleen wel frisjes dan. :lol:
Huishoudelijke ontvochtigers zijn leuk voor een kamer maar zijn vaak traag en zijn snel verzadigd. Een bouwdroger is ook optie maar weer zo duur.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Voorheen had ik een kleinere compressor Martijn. Toen we de voegen van de garage gingen uitkappen ging die compressor kapot. Maar nieuwe grotere gekocht met wat meer power. Was makkelijker voor die voegen. Dus klopt wel dat deze niet heel vaak aanspringt. Goeie tip, mocht ik de slagmoersleutel eens gebruiken een drupje olie erin doen.
Ontvochtiger maar wel eens erop gaan zetten.
Komende week eerst het garagevocht probleem oplossen.

Tja, gezondheid. Op 13 juli heb ik de diagnose maag en lever kanker gekregen. Jammer dan, niet te genezen, niet te opereren.
Hier in het ziekenhuis waren ze nogal laconiek, niks meer aan te doen dus deden ze ook niet veel. Vakantie voor hen was belangrijker. Alleen bloed bijzetten. In 4 weken 11 zakken bloed gekregen. Meer deden ze niet. Toen maar Leuven gegaan. Na een week opname zijn ze meteen begonnen met chemo. Krijg nu om de twee weken drie dagen chemo toegediend. Vier keer ben ik al geweest, nog twee keer en dan de scan in. Op deze manier hopen we wat meer tijd te krijgen om op deze aardkloot rond te kachelen.

Wat ik al schreef, het is wat het is en ben er niet de hele dag mee bezig hoor. Blijf gewoon lekker mijn ding doen…….. :D :D
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Linea Sol »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Tja wat moet ik hier op zeggen Jaap??
Dat je het nog maar lang mag volhouden TOYOTA maat :(
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Lone wolf
President member
President member
Berichten: 1055
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 21:31
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E12 Sol
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Lone wolf »

Het zet in ieder geval je eigen situatie weer in perspectief...

Veel sterkte man, we zijn je hier nog lang niet moe ;-)
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2012 Yaris 1.0 Active
2013 Auris TS hybrid
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Martijn »

Best weer ff schrikken Jaap! Sommige dingen weten we niet en andere dingen willen we niet weten.

Heb met mijn moeder gezien dat een simpel onderzoek naar aanleiding van een paar opgezette benen uitmondde in een kanker diagnose en een familie vol ongeloof. Het heeft sindsdien slechts 11 dagen geduurd.. en paar dagen later hebben we haar begraven. :(
Dat is even van heel dichtbij en dat komt aan. Verhalen van plotseling hoor je ook genoeg. Wat de reden ook was..

Kortom, je weet de weg des levens nooit. Jij niet.. ik niet.. jullie, hullie en zullie ook niet. ;)
Veel sterkte uit Wassenaar. :D
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Inderdaad, niemand heeft een glazen bol en kan in de toekomst kijken.
Tjonge Martijn, ook heftig hè. Diagnose krijgen en dan 11 dagen later….bizar. je doet er alleen niks aan. Geld voor mij ook alleen hoop ik wat langer te blijven op deze aardkloot. Ondanks de ongemakken doe ik alsof er niks aan de hand is hoor. Zover dat kan……

Bijvoorbeeld afgelopen week…..

Was me wel een dagje donderdag . Operatie “vocht bestrijding” is in gang gezet.

Onze garage is nogal vochtig. Laatst zo’n hygrometer gekocht. 85% luchtvochtigheid in de garage. Oeps…… is me nogal wat. Niet zo verwonderlijk aangezien op de lange muur (10 meter) de slagregen staat en enkel steens is. Of noem je dat half steens? Neem daarbij de grond van de border (5 meter) gewoon tegen die muur ligt….absorberen maar.
Tja, wat doe je dan hè? Alle planten eruit. Langs de muur afgraven zover het gaat. Nu was ik zelf al eens een stukje gaan graven maar dat was geen al te best idee. Soms wil ik niet weten dat ik ziek ben en wil die dingen zelf doen maar helaas pindakaas….niet doen Jaapio.
Plan de campagne….twee man hulp gisteren. Flinke strook langs de muur uitgegraven (meter). Muur schoon gemaakt. Flink ingespoten met impregneer spul. Zonnetje scheen lekker gelukkig. Dan EPDM folie er tegen geplakt/gekit.
Wil niet zeggen dat ik zelf niks heb gedaan….ooeeehhhh daar kan ik niet tegen hoor, niks doen en alleen maar kijken. Van een vriend een kan impregneer spul gekregen. Dus ik kon mooi de muur, 10 meter, impregneren.
Grond allemaal weer terug, aanharken en klaar, zou je denken. Voor die dag wel. Volgende stap is de muur behandelen met “waterglas” tegen optrekkend vocht. Alhoewel ik nu al het idee heb dat ook dat probleem al ver opgelost is. Toch ga ik dat doen. Hoe droger, hoe beter.
Later in de avond krijgen we hier een strotbui zeg. wel mooi om te zien wat dat impregneer spul doet. Zelfde effect als je je auto net de wax hebt gezet. De druppels zag je zo van de muur af sijpelen…
Op het moment staat een kleine ontvochtiger in de garage. Vochtigheidpercentage is nu tussen de 57% en 60%. Dat is al niet verkeerd toch. Ideaal is tussen de 40% en 60% heb ik gelezen.

Komende week ga ik beginnen met dat waterglas. Onderaan de muur gaatjes beetje schuin naar beneden boren om de 10cm. Dan tuitjes er in en waterglas erin laten lopen. Wat ik me heb laten vertellen is dat waterglas een verbinding aan gaat met de kalk wat in de stenen en voegen zit en zo een waterdichte afscheiding maakt waardoor optrekkend vocht tot het verleden behoort. Hoe verzinnen ze het.

Nog plannen genoeg om te doen. Ik hoop binnenkort te kunnen beginnen met een carpoort te bouwen. Moet nog uitzoeken welke dikte balken ik moet hebben voor een overspanning van 6 meter. Denkelijk 6000x300x75…..zou genoeg moeten zijn.

Voor de Yaris een Fox sportuitlaatje besteld. Is in backorder, 2 weken wachten nog.
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Linea Sol »

Mooi uitlaatje Jaap voor de juiste brom zou ik de middendemper verwijderen had ik toen ook op mijn T-Sport ( lekker beschaafd en niet overdreven) 8-)
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

:D :D goeie tip
Gaan we doen. :lol:

Ik ben benieuwd.
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Linea Sol »

jaapio schreef: zo okt 25, 2020 09:31 :D :D goeie tip
Gaan we doen. :lol:

Ik ben benieuwd.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :toost: :toost: :turn-l:
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Martijn »

Vocht is toch vaak een wedstrijd.. hopelijk helpen de maatregelen. Hou gewoon je hygrometer in de gaten.

Anders toch maar een keer een enkel steens muur ervoor zetten..tussenruimte isoleren en je bent er geheid vanaf. Wel zorgen voor ventilatie! In het verleden zijn door inspuiten van isolatie in spouwmuren de stalen spouwankers gaan roesten door een gebrek aan ventilatie. Dan staat ineens je buitenmuur los... :shock:

Met 6m overspanning zeker flinke balken nemen. Ook voor de stevigheid en toekomst.. op zo´n carport kunnen bijvoorbeeld ook zonnepanelen. ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Alexander
President member
President member
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 18:56
CCNL lidnummer: 590
Type Corolla: Auris
Type Corolla: FH2
Locatie: Heerlen

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Alexander »

Jee Jaap...dat is schrikken.
Ben niet zo vaak op de fora en als je dan je diagnose leest wordt ik er even stil van. Dat zet je wel even aan het denken.
Ik vind net wel een opsteker waard zoals je ermee omgaat, geweldig.
Niet te stoppen maar soms even wat rustiger aan moeten doen.
Optimistisch en niet bij de pakken neerzitten.
Sterkte!

Sigrid en Sander
Sommige mensen hebben een duur horloge, ik heb liever de tijd....
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door Martijn »

Leef, geniet en denk niet al teveel aan dat ´later´... voor je het weet komt er een dag voorbij dat er ff voor je op ENTER of DELETE gedrukt wordt. ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Bericht door jaapio »

Hoe soms de dingen kunnen gaan hè…… heb je net een mooie fris gespoten TMS spoiler op je Avensis laten zetten. Ziet er gaaf uit.
Och laten we de Avensis maar verkopen. En zo heeft de Avensis die we net 10 maanden hebben het veld geruimd gisteren.

Waarom? Je hebt um net?

We hebben soms van die wensen die voor 100% uitkomen. In Januari zouden we eigenlijk gaan voor een T25 Avensis. Een automaat. Tijdens een bezoek aan de dealer in Goes kwamen we deze T27 tegen. Na een proefrit zijn we voor de T27 gegaan. Jammer genoeg geen automaat maar een heerlijke wagen. Verrassend zuinig ook.
In die 10 maanden een kleine 12000km op het klokkie erbij gezet.

Zo af en toe neus je wel eens wat er zo op internet te koop staat. Afgelopen zondag keek ik eens op de dealer site van De Jong in Goes.
Oh…. Ze hebben een Avensis 2.0 Executive Business CVT 7 traps automaat staan met net 50.000km op de teller. Alle toeters en bellen erop. 1ste eigenaar, in Goes gekocht en onderhouden…. Heel wat extra’s erop, zoals chroompakket, afneembare trekhaak, voorkant heeft ook parkeersensoren, drl, xenon verlichting. De duurste uitvoering die in 2013 te krijgen was.

Afgelopen maandag eens gebeld. Ja die is er nog maar staat in Vlissingen. Nou dan komen we eens kijken he hahaha…. moeder de vrouw verlof genomen.
Net over de grens in Maasmechelen de tank vol gegooid en kedengedeng….. als we in Vlissingen aankomen heeft de Avensis een verbruik van 1 op 19.2…… bizar. Gaat die 2.0 niet halen volgens mij.
We zien de Avensis in de showroom staan. Een plaatje is het.

Ja, precies wat we altijd wilde. Automaat, luxe, heel weinig kilometers. Panoramadak, leren bekleding, alles elektrisch…..
Dan het proefritje. Linkervoet maar even goed aan de kant gezet hè haha….. nou dat rijd wat anders als de 1.8, en gaaf, flippers aan het stuur. Schakelen voel je bijna niet. Eens aan een flipper trekken…..
Uuuhhh verkocht, we gaan er voor.

Oude Avensis inruilen. Tja op die 10 maanden verlies je wel wat maar je leeft maar één keer hè.

Ik zet deze belevenissen op mijn fb pagina. Dinsdag krijg ik een berichtje van een fb vriend. Goh had ik dat maar geweten dat je de Avensis weg ging doen. Hij was wat rond aan het kijken naar een Avensis station. Van mij mag je hem hebben hoor las je betaald waar ik hem voor heb ingeruild. Maakt mij niks uit. Mits de dealer het goed vind. Diezelfde avond is hij komen kijken. Hij was er weg van. Wilde wel overleggen met zijn vriendin. Één ding, zeg ik, die TMS spoiler gaat er vanaf.
Woensdag bericht dat ze de Avensis willen hebben. Gisteren zijn ze de Avensis komen halen.
Hoe snel kan het gaan. Dus de oude Avensis heeft het nest verlaten.

Straks met de Yaris naar Leuven.

Nu moeten we zelf even wachten tot we de nieuwe Avensis kunnen gaan halen. Misschien vandaag, of morgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie