Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis
Moderator: Moderator
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis
Zo dan, daar is ik weer. Na wat omzwervingen weer terug in het land der Corolla’s.
Yep ik mag de nieuwe eigenaar zijn van de E10 GTSi van Rick.
In een ver verleden al eens een E10 GXi gehad. Geweldige auto, vond ik toen al.
Hierna kwam de E11 facelift G6. Hele leuke auto maar vond um toch iets minder als de E10.
In die tijd reden we ook een Yaris T-sport.
Daarnaast ook nog wat Starletjes versleten….
Maar goed. We ruilen dan de Yaris en E11 in op een Avensis 2.0 T25 Wagon. Iets ruimer en trekt makkelijker een caravan.
Naast de Avensis hebben we dan nog de blauwe Starlet P8.
Het is mei 2013. Bloed kruipt waar het niet gaan kan. We lopen tegen een MR2 zzw30 aan uit het jaar 2000. In die 13 jaar heeft de MR2 pas 18600km op het klokkie. Kan je niet laten staan zo iets.
Cabrio tijdperk is aan gebroken. Caravan eruit. Avensis niet meer nodig. Die ook eruit. Toen al was het de bedoeling om een E10 te gaan zoeken.
Vind maar eens een mooie E10. Erg lastig. Aangezien onze dochter graag de blauwe P8 wilde hebben, wij geen mooie nette E10 konden vinden hebben we maar weer een Starletje erbij gekocht. Ditmaal een P9. Die hebben we nog steeds.
Sinds 2013 toch altijd met een scheef oog blijven uitkijken naar een E10. Liefst een GTSi natuurlijk.
Voor onze vakantie juni 2016 krijg ik van wel twee vrienden een berichtje dat er een mooie zwarte GTSi te koop staat. Ja heel mooi maar we gaan toch eerst op vakantie hoor.
Toch nog maar eens naar de advertentie kijken en dan zie ik dat de advertentie alweer weg is.
Eerst vakantie met de MR2. Weer lekker 2.5 week door Oostenrijk gescheurd.
Ik zei het al, met een scheef oog altijd nog uitkijken naar een E10.
En dan zie ik de GTSi van Rick weer te koop staan. Het is een pracht exemplaar. Tja…nu toehappen? Vind je ooit nog een mooie? Ik zie dan dat Rick hier een project topic heeft. Ik lees dat aandachtig door. We zouden stom zijn als we er niet voor zouden gaan. E10 erin, Starlet P9 eruit, zo besluiten we.
Na contact met Rick te hebben gelegd mogen wij ons sinds woensdag dus de trotse eigenaar noemen van deze mooie zwarte E10 GTSi.
En dan heeft de Starlet z’n plekke af moeten staan. Die staat nu op de straat en de E10 bij ons achterom
Zo dan, een nieuw project is geboren.
Een project? Ga je doen dan?
Tja, ik heb de onhebbelijkheid om van een auto altijd iets van me zelf in te leggen. Zoek altijd wel naar verbeter puntjes. Zijn die er dan? Is een schitterende GTSi.
Nu heb ik gisteren eens wat rond gereden. Tjongejonge…..wat een audio installatie zit daar in zeg. Vind ik dat wel leuk? Leuk genoeg om het te laten zitten???
Om te beginnen heb ik gisteren dat vriendelijke handje van de spiegel af gehaald. En dan de binnen verlichting. Doet het wel, doet het niet. Dat ook maar eens na gekeken. Slecht contactje misschien. Zo te zien is het lampje nog goed. Stroom is er ook. Massa is ook goed. Ander lampje erin….doet het normaal dus oude lampje was toch niet zo goed.
Hahahaha….de eerste stappen zijn gezet.
En die audio. Werkelijk ongelooflijk hoe dat is ingebouwd. Heel professioneel. Maar wil ik dat wel? Welleuk, klinkt als…..een trommelvlies kraker…tjongejonge.
Nee….het is leuk….voor iemand anders ja. Dat gaat er in de toekomst toch echt uit. Beetje muziek in de auto vind ik wel leuk maar heb toch liever wat ruimte.
Toekomstplannen? Terug brengen naar origineel wat audio betreft dus. De hele zwik eruit dus.
Wanneer? Geen idee.
By the way Rick…..der zat nog een cd in de Alpine….zette die per ongeluk aan….kon meteen aan de antidepressiva hahahaha….
Zo dan….weer back ik Corolla land…..
Yep ik mag de nieuwe eigenaar zijn van de E10 GTSi van Rick.
In een ver verleden al eens een E10 GXi gehad. Geweldige auto, vond ik toen al.
Hierna kwam de E11 facelift G6. Hele leuke auto maar vond um toch iets minder als de E10.
In die tijd reden we ook een Yaris T-sport.
Daarnaast ook nog wat Starletjes versleten….
Maar goed. We ruilen dan de Yaris en E11 in op een Avensis 2.0 T25 Wagon. Iets ruimer en trekt makkelijker een caravan.
Naast de Avensis hebben we dan nog de blauwe Starlet P8.
Het is mei 2013. Bloed kruipt waar het niet gaan kan. We lopen tegen een MR2 zzw30 aan uit het jaar 2000. In die 13 jaar heeft de MR2 pas 18600km op het klokkie. Kan je niet laten staan zo iets.
Cabrio tijdperk is aan gebroken. Caravan eruit. Avensis niet meer nodig. Die ook eruit. Toen al was het de bedoeling om een E10 te gaan zoeken.
Vind maar eens een mooie E10. Erg lastig. Aangezien onze dochter graag de blauwe P8 wilde hebben, wij geen mooie nette E10 konden vinden hebben we maar weer een Starletje erbij gekocht. Ditmaal een P9. Die hebben we nog steeds.
Sinds 2013 toch altijd met een scheef oog blijven uitkijken naar een E10. Liefst een GTSi natuurlijk.
Voor onze vakantie juni 2016 krijg ik van wel twee vrienden een berichtje dat er een mooie zwarte GTSi te koop staat. Ja heel mooi maar we gaan toch eerst op vakantie hoor.
Toch nog maar eens naar de advertentie kijken en dan zie ik dat de advertentie alweer weg is.
Eerst vakantie met de MR2. Weer lekker 2.5 week door Oostenrijk gescheurd.
Ik zei het al, met een scheef oog altijd nog uitkijken naar een E10.
En dan zie ik de GTSi van Rick weer te koop staan. Het is een pracht exemplaar. Tja…nu toehappen? Vind je ooit nog een mooie? Ik zie dan dat Rick hier een project topic heeft. Ik lees dat aandachtig door. We zouden stom zijn als we er niet voor zouden gaan. E10 erin, Starlet P9 eruit, zo besluiten we.
Na contact met Rick te hebben gelegd mogen wij ons sinds woensdag dus de trotse eigenaar noemen van deze mooie zwarte E10 GTSi.
En dan heeft de Starlet z’n plekke af moeten staan. Die staat nu op de straat en de E10 bij ons achterom
Zo dan, een nieuw project is geboren.
Een project? Ga je doen dan?
Tja, ik heb de onhebbelijkheid om van een auto altijd iets van me zelf in te leggen. Zoek altijd wel naar verbeter puntjes. Zijn die er dan? Is een schitterende GTSi.
Nu heb ik gisteren eens wat rond gereden. Tjongejonge…..wat een audio installatie zit daar in zeg. Vind ik dat wel leuk? Leuk genoeg om het te laten zitten???
Om te beginnen heb ik gisteren dat vriendelijke handje van de spiegel af gehaald. En dan de binnen verlichting. Doet het wel, doet het niet. Dat ook maar eens na gekeken. Slecht contactje misschien. Zo te zien is het lampje nog goed. Stroom is er ook. Massa is ook goed. Ander lampje erin….doet het normaal dus oude lampje was toch niet zo goed.
Hahahaha….de eerste stappen zijn gezet.
En die audio. Werkelijk ongelooflijk hoe dat is ingebouwd. Heel professioneel. Maar wil ik dat wel? Welleuk, klinkt als…..een trommelvlies kraker…tjongejonge.
Nee….het is leuk….voor iemand anders ja. Dat gaat er in de toekomst toch echt uit. Beetje muziek in de auto vind ik wel leuk maar heb toch liever wat ruimte.
Toekomstplannen? Terug brengen naar origineel wat audio betreft dus. De hele zwik eruit dus.
Wanneer? Geen idee.
By the way Rick…..der zat nog een cd in de Alpine….zette die per ongeluk aan….kon meteen aan de antidepressiva hahahaha….
Zo dan….weer back ik Corolla land…..
Laatst gewijzigd door jaapio op zo mar 08, 2020 06:26, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Special member
- Berichten: 747
- Lid geworden op: di sep 13, 2011 13:10
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: Compressor
- Locatie: Brabant
Re: Jaapio's E10 GTSi
Veel plezier er mee Jaap!
Ik snap dat je de audio eruit gaat halen, maar dat zal een behoorlijke klus zijn haha.
Wat betreft de CD die mag je houden
Ik snap dat je de audio eruit gaat halen, maar dat zal een behoorlijke klus zijn haha.
Wat betreft de CD die mag je houden
[Current] Corolla TS Compressor project:
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
-
- CCNL Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: do okt 31, 2013 20:36
- CCNL lidnummer: 855
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: 4AFE Auto.
- Locatie: Bladel, ZO Brabant
Re: Jaapio's E10 GTSi
Mooi man!
Fijn dat dat pareltje in goede handen is gekomen.
Fijn dat dat pareltje in goede handen is gekomen.
Mijn project : viewtopic.php?f=50&t=48746#p792805
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop..
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop..
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Jaapio's E10 GTSi
Nou Rick….. dan gaat die cd enkeltje mars…..dat is toch geen muziek meer hahaha….of ben ik te oud????
Die audio is, als je ervan houd, werelds hoor. Dacht ik alles al gezien te hebben…egnie…kom ik er vanmorgen achter dat onder de stoelen ook nog van alles zit zeg….. ongelooflijk.
Ga ik even wat de auto pakken gisteravond. Zie ik allemaal troep op het linker wiel. Blllèèèhhhh ergens doorheen gereden zeker. Vies smeuïg vettig goedje. En ik zie het rechter knipperlicht half eruit hangen. Mwah….even goed zetten morgen en het wiel proper maken…..ff dacht ik dus.
Vanmorgen overall aan, dikke trui en hoppa naar buiten.
Eerst maar eens kijken wat er op dat wiel zit. Lijkt wel vet…..ashoes????? zal toch niet??
Opkrikken, wiel eraf en ja hoor, één grote vieze bende. Ashoes kaduuk….nondesju.
Eerst dat wiel maar eens schoon maken. En dan maar een noodoplossing creëren zodat niet nog meer vet eruit wapperd.
Wat dik plastiek erom heen gewikkeld, tairepjes erom heen, dan wat ducktape. Dat houd het wel even.
Knipperlicht…..ff….ook niet. Past niet echt lekker. Dan zie ik dat er toch wat lichte schade is geweest…..zag ik achterwaar het knipperlicht zit. Op zich niet zo erg…..zal alleen iets moeten verzinnen om dat knipperlicht goed passend te krijgen. Verzin ik wel wat op.
Ook nog de motorkap goed sluitend gemaakt. Ligt er wel goed in maar iets speling op de sluiting. Kwestie van de sluiting wat naar beneden afstellen. Done….
Audio gaat er echt uit. Ik vind het maar niks….dus als iemand interesse heeft daarin….let me know.
Fotokes van de eerste GTSi klus dag….
Next klus…..ashoes vervangen.
Die audio is, als je ervan houd, werelds hoor. Dacht ik alles al gezien te hebben…egnie…kom ik er vanmorgen achter dat onder de stoelen ook nog van alles zit zeg….. ongelooflijk.
Ga ik even wat de auto pakken gisteravond. Zie ik allemaal troep op het linker wiel. Blllèèèhhhh ergens doorheen gereden zeker. Vies smeuïg vettig goedje. En ik zie het rechter knipperlicht half eruit hangen. Mwah….even goed zetten morgen en het wiel proper maken…..ff dacht ik dus.
Vanmorgen overall aan, dikke trui en hoppa naar buiten.
Eerst maar eens kijken wat er op dat wiel zit. Lijkt wel vet…..ashoes????? zal toch niet??
Opkrikken, wiel eraf en ja hoor, één grote vieze bende. Ashoes kaduuk….nondesju.
Eerst dat wiel maar eens schoon maken. En dan maar een noodoplossing creëren zodat niet nog meer vet eruit wapperd.
Wat dik plastiek erom heen gewikkeld, tairepjes erom heen, dan wat ducktape. Dat houd het wel even.
Knipperlicht…..ff….ook niet. Past niet echt lekker. Dan zie ik dat er toch wat lichte schade is geweest…..zag ik achterwaar het knipperlicht zit. Op zich niet zo erg…..zal alleen iets moeten verzinnen om dat knipperlicht goed passend te krijgen. Verzin ik wel wat op.
Ook nog de motorkap goed sluitend gemaakt. Ligt er wel goed in maar iets speling op de sluiting. Kwestie van de sluiting wat naar beneden afstellen. Done….
Audio gaat er echt uit. Ik vind het maar niks….dus als iemand interesse heeft daarin….let me know.
Fotokes van de eerste GTSi klus dag….
Next klus…..ashoes vervangen.
Laatst gewijzigd door jaapio op za jul 08, 2017 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Jaapio's E10 GTSi
hey Jaap,
mooie E10, toen RIck hem kocht en aanmeldde hier op het forum was ik altijd al ondersteboven van die auto
en ja die audio die zit er al een tijdje in je moet er van houden, ene kant zonde maar ag jou auto
btw die Emmer ken ik heb volgens mij al een keer staan babbelen in veldhoven op 70s 80s en 90s meeting (stiekemerd die auto is te jong)
zo te zien heeft de auto wel wat aandacht nodig (typisch Corolla slijtage)
veel plezier met de auto en bent er zuinig op
mooie E10, toen RIck hem kocht en aanmeldde hier op het forum was ik altijd al ondersteboven van die auto
en ja die audio die zit er al een tijdje in je moet er van houden, ene kant zonde maar ag jou auto
btw die Emmer ken ik heb volgens mij al een keer staan babbelen in veldhoven op 70s 80s en 90s meeting (stiekemerd die auto is te jong)
zo te zien heeft de auto wel wat aandacht nodig (typisch Corolla slijtage)
veel plezier met de auto en bent er zuinig op
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Jaapio's E10 GTSi
Thanks Bart,
Uuhhh …Veldhoven ben ik één keer geweest inderdaad. Was vorig jaar.
Blijf me verbazen over die audio. Ik heb er alleen niks mee. Dat zal zeker een klusje gaan worden. Hopelijk is er iemand die dit wel leuk vind en het over wilt nemen.
Het is een prachtige GTSi. We zijn er blij mee en al helemaal na al die tijd uitkijken naar een mooi exemplaar. Tja het blijft een auto van 21 jaar oud. Aandacht heeft die zeker nodig en al helemaal om deze naar mijn level te brengen.
Ashoes ligt al klaar. Gaan we komende week even doen.
En dan gaat er nog meergebeuren op korte termijn.
Hoe mooi ik ze ook vind, die koplampen met corner lights heb ik al in de verkoop. Die gaan terug origineel.
Dat hele HKS luchtfilter gedoe…. Gaat ook de verkoop in. Even uitzoeken wat het waard is of mocht ik een mooi bod krijgen…is ook goed. Originele luchtfilterbak er in met een inleg filter van K&N. Heb ik in de MR2 ook zitten.
Koppeling voelt wat schrompend aan. Koppelt wel goed, slipt niet, is net niet wat ik er van verwacht. Dus bak olie gaan we vervangen en koppeling olie (tip van Kees) . We gaan er ook een nieuwe koppelingset in zetten zodat dit weer 100% gaat worden.
Cosmetisch ziet die er super uit. Een pareltje. Zowel van binnen als van buiten. Toch zijn er een paar kleine verbeter puntjes. Een doorn in m’n oog is het roest op de remtrommels en remschijven (daar waar de blokken niet raken dan) Ga ik vandaag denkelijk m e eens mee bezigt houden.
In de toekomst…..
Steenslag op de motorkap. Steenslag houd je niet tegen maar ga het toch proberen wat bij te werken.
Voorbumper in de toekomst even laten spuiten zodat ook die weer perfect is. of misschien wel de hele kop opnieuw spuiten. We zien wel.
Remklauwen een kleurtje geven. Net zoals bij de MR2
Dan denkelijk ook wat ophangrubbers vervangen. Is toch allemaal 21 jaar oud dus kan me voorstellen dat er her en der daardoor een rammeltje zit op een hobbelige ondergrond (hoe ik ben een muggenzifter haha).
Tja…..kan me er voorlopig lekker mee bezig houden hè
Vraag aan Rick: waar dient dat speakertje voor bij de versnellingpook?
Uuhhh …Veldhoven ben ik één keer geweest inderdaad. Was vorig jaar.
Blijf me verbazen over die audio. Ik heb er alleen niks mee. Dat zal zeker een klusje gaan worden. Hopelijk is er iemand die dit wel leuk vind en het over wilt nemen.
Het is een prachtige GTSi. We zijn er blij mee en al helemaal na al die tijd uitkijken naar een mooi exemplaar. Tja het blijft een auto van 21 jaar oud. Aandacht heeft die zeker nodig en al helemaal om deze naar mijn level te brengen.
Ashoes ligt al klaar. Gaan we komende week even doen.
En dan gaat er nog meergebeuren op korte termijn.
Hoe mooi ik ze ook vind, die koplampen met corner lights heb ik al in de verkoop. Die gaan terug origineel.
Dat hele HKS luchtfilter gedoe…. Gaat ook de verkoop in. Even uitzoeken wat het waard is of mocht ik een mooi bod krijgen…is ook goed. Originele luchtfilterbak er in met een inleg filter van K&N. Heb ik in de MR2 ook zitten.
Koppeling voelt wat schrompend aan. Koppelt wel goed, slipt niet, is net niet wat ik er van verwacht. Dus bak olie gaan we vervangen en koppeling olie (tip van Kees) . We gaan er ook een nieuwe koppelingset in zetten zodat dit weer 100% gaat worden.
Cosmetisch ziet die er super uit. Een pareltje. Zowel van binnen als van buiten. Toch zijn er een paar kleine verbeter puntjes. Een doorn in m’n oog is het roest op de remtrommels en remschijven (daar waar de blokken niet raken dan) Ga ik vandaag denkelijk m e eens mee bezigt houden.
In de toekomst…..
Steenslag op de motorkap. Steenslag houd je niet tegen maar ga het toch proberen wat bij te werken.
Voorbumper in de toekomst even laten spuiten zodat ook die weer perfect is. of misschien wel de hele kop opnieuw spuiten. We zien wel.
Remklauwen een kleurtje geven. Net zoals bij de MR2
Dan denkelijk ook wat ophangrubbers vervangen. Is toch allemaal 21 jaar oud dus kan me voorstellen dat er her en der daardoor een rammeltje zit op een hobbelige ondergrond (hoe ik ben een muggenzifter haha).
Tja…..kan me er voorlopig lekker mee bezig houden hè
Vraag aan Rick: waar dient dat speakertje voor bij de versnellingpook?
Laatst gewijzigd door jaapio op za jul 08, 2017 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn
- Forum Admin
- Berichten: 6613
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
- CCNL lidnummer: 1
- Type Corolla: KE70
- Type Corolla: Toyota CHR
- Locatie: Wassenaar
- Contacteer:
Re: Jaapio's E10 GTSi
Originele luchtfilterbak van een facelift heb ik eventueel nog wel liggen.jaapio schreef:...
Dat hele HKS luchtfilter gedoe…. Gaat ook de verkoop in. Even uitzoeken wat het waard is of mocht ik een mooi bod krijgen…is ook goed. Originele luchtfilterbak er in met een inleg filter van K&N. Heb ik in de MR2 ook zitten.
Inlegfilter van Green ook nog wel.
Verder goed bezig zo te lezen!
If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Jaapio's E10 GTSi
Dank U Martijn. Houd dat nog even in gedachten. Ben met nog wat bezig wat dit betreft.....
Wat een mooie dag vandaag. Mooi weer, mooi weer om wat te kloemelen aan de GTSi.
Remtrommels achter roestig, schijven voor zit ook wat roest aan. Vind het altijd mooier als het niet roestig is....toch.
Dat vandaag maar eens opgelost....
Zo dan...dat ziet er ook weer netjes uit
Wat een mooie dag vandaag. Mooi weer, mooi weer om wat te kloemelen aan de GTSi.
Remtrommels achter roestig, schijven voor zit ook wat roest aan. Vind het altijd mooier als het niet roestig is....toch.
Dat vandaag maar eens opgelost....
Zo dan...dat ziet er ook weer netjes uit
Laatst gewijzigd door jaapio op za jul 08, 2017 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Jaapio's E10 GTSi
Asjemenou…operatie “ashoes”.
Gisteren dachten we dit “even” te gaan doen. Uuhhhh vergeet dat “even” dan maar.
Als eerste was de as moer niet los te krijgen. Met een luchthamer niet en zelf met een zware ratel en lange buis niet.
Wiel er weer op en naar een vrachtwagen bandenboer gereden en daar gevraagd of ze die moer los kunnen draaien. En zelfs hun hadden er moeite mee maar uiteindelijk die moer toch los gekregen.
Joepie…..
Terug de brug op. As los aan het wiel en dan de homokineet proberen los te tikken. Gaat niet. As eruit halen dan maar. Tja dan loopt de olie er ook uit hè. As in de bankschroef…meppen en slaan…niet los te krijgen. Enige oplossing op dat moment is zo’n ashoes gebruiken die je eroverheen kunt trekken. Jjeeuuuuu dat is voorlopig opgelost.
Wat ons ook op viel was dat de as al eens vervangen lijkt te zijn. Denk niet dat af fabriek Toyota er nummertje 62 op gaat kalken…of is dat gebruikelijk vraag ik dan hier aan de E10 specialisten
Na verdere inspectie zien we dat de as, waar die de bak in gaat, ook best wat speling heeft. Is dat normaal? Wellicht is een gebruikte as erin gezet die niet geheel 100% is?
We gaan in ieder geval de GTSi zoveel mogelijk terug brengen naar origineel. Het is een schitterende auto, qua exterieur en interieur. Ben ook blij dat we um gekocht hebben en wil dan ook het technische deel 100% hebben. Van onderen is die perfect. Roest niet te zien.
Wat gaat eruit:
De hele audio installatie gaat eruit tot aan de dynamo, accu, bekabeling. Alles terug naar origineel.
Weitecc veren gaan er ook onderuit. Terug naar origineel. Qua verlaging komt er Eibach onder. 3cm vind ik meer als genoeg. Het is me nu net wat te stug voor de Corolla. Dus nieuwe schokbrekers en Eibach veren komen eronder.
Koplampen en cornerlights gaan er ook uit. Heb denkelijk al de originele gevonden, hoor ik vanavond.
Spatbord rechts is niet origineel. Denkelijk ook al gevonden in de kleur zwart. Hopelijk is het dezelfde kleur. Zo niet, ook geen probleem want in de toekomst laat ik de voorbumper opnieuw spuiten en dan kan dat spatbord meteen mee genomen worden.
Wat de “HKS Tom’s air intake en filter” betreft….ook dat gaat er denkelijk uit. Terug naar origineel denk ik.
Ik hoop hier graag wat antwoorden te krijgen wat de as betreft. Wie-o-wie??
Dat gaat me een projectje worden
Gisteren dachten we dit “even” te gaan doen. Uuhhhh vergeet dat “even” dan maar.
Als eerste was de as moer niet los te krijgen. Met een luchthamer niet en zelf met een zware ratel en lange buis niet.
Wiel er weer op en naar een vrachtwagen bandenboer gereden en daar gevraagd of ze die moer los kunnen draaien. En zelfs hun hadden er moeite mee maar uiteindelijk die moer toch los gekregen.
Joepie…..
Terug de brug op. As los aan het wiel en dan de homokineet proberen los te tikken. Gaat niet. As eruit halen dan maar. Tja dan loopt de olie er ook uit hè. As in de bankschroef…meppen en slaan…niet los te krijgen. Enige oplossing op dat moment is zo’n ashoes gebruiken die je eroverheen kunt trekken. Jjeeuuuuu dat is voorlopig opgelost.
Wat ons ook op viel was dat de as al eens vervangen lijkt te zijn. Denk niet dat af fabriek Toyota er nummertje 62 op gaat kalken…of is dat gebruikelijk vraag ik dan hier aan de E10 specialisten
Na verdere inspectie zien we dat de as, waar die de bak in gaat, ook best wat speling heeft. Is dat normaal? Wellicht is een gebruikte as erin gezet die niet geheel 100% is?
We gaan in ieder geval de GTSi zoveel mogelijk terug brengen naar origineel. Het is een schitterende auto, qua exterieur en interieur. Ben ook blij dat we um gekocht hebben en wil dan ook het technische deel 100% hebben. Van onderen is die perfect. Roest niet te zien.
Wat gaat eruit:
De hele audio installatie gaat eruit tot aan de dynamo, accu, bekabeling. Alles terug naar origineel.
Weitecc veren gaan er ook onderuit. Terug naar origineel. Qua verlaging komt er Eibach onder. 3cm vind ik meer als genoeg. Het is me nu net wat te stug voor de Corolla. Dus nieuwe schokbrekers en Eibach veren komen eronder.
Koplampen en cornerlights gaan er ook uit. Heb denkelijk al de originele gevonden, hoor ik vanavond.
Spatbord rechts is niet origineel. Denkelijk ook al gevonden in de kleur zwart. Hopelijk is het dezelfde kleur. Zo niet, ook geen probleem want in de toekomst laat ik de voorbumper opnieuw spuiten en dan kan dat spatbord meteen mee genomen worden.
Wat de “HKS Tom’s air intake en filter” betreft….ook dat gaat er denkelijk uit. Terug naar origineel denk ik.
Ik hoop hier graag wat antwoorden te krijgen wat de as betreft. Wie-o-wie??
Dat gaat me een projectje worden
Laatst gewijzigd door jaapio op za jul 08, 2017 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Jaapio's E10 GTSi
Pb komt er aan voor hks
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
Re: Jaapio's E10 GTSi
de as aan de wielzijde uit elkaar halen is een kutklus van heb ik jou daar, die 'tik' je niet uit elkaar, das vaak zo grof werk dat je hem eerder stuk slaat dan uit elkaar. Ik haal altijd de bakzijde uit elkaar en dan de hoes vanaf die kant eroverheen schuiven.
Speling, wat bedoel je daar mee? Er moet altijd wat speling op zitten, zowiezo in/uit.
Speling, wat bedoel je daar mee? Er moet altijd wat speling op zitten, zowiezo in/uit.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Jaapio's E10 GTSi
Zeg dat wel….k*t klus Ging ook niet.
Met speling bedoel ik niet in de lengte richting van de as….dus niet de in/uit maar….uuhhh…. hoe leg ik dat uit.
Niet de in en uit speling maar van links/rechts zeg maar….als de as in de bak zit kan je er iets mee wiebelen….
Met speling bedoel ik niet in de lengte richting van de as….dus niet de in/uit maar….uuhhh…. hoe leg ik dat uit.
Niet de in en uit speling maar van links/rechts zeg maar….als de as in de bak zit kan je er iets mee wiebelen….
-
- President member
- Berichten: 2293
- Lid geworden op: do jul 27, 2006 17:08
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: Corolla
- Locatie: Het Zonnige Zuiden
- Contacteer:
Re: Jaapio's E10 GTSi
Zonde van die destijds ingebouwde audio door de Toyotadealer. Vandaar die professionele inbouw. Zo was het toch Rick?
Zelf zou ik zoiets dan weer laten zitten. Baal er nog steeds van dat ik in de T-sport nog steeds geen X-ion's heb liggen van Audiosystem à 600 Watt RMS per stuk. Ligt hier gewoon klaar voor inbouw maar nog steeds niet aan toe gekomen. eerlijk gezegd geen zin.
Verder is deze E10 zo te zien gelukkig bij een echte liefhebber gekomen. veel plezier ermee.
Zelf zou ik zoiets dan weer laten zitten. Baal er nog steeds van dat ik in de T-sport nog steeds geen X-ion's heb liggen van Audiosystem à 600 Watt RMS per stuk. Ligt hier gewoon klaar voor inbouw maar nog steeds niet aan toe gekomen. eerlijk gezegd geen zin.
Verder is deze E10 zo te zien gelukkig bij een echte liefhebber gekomen. veel plezier ermee.
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
-
- Full member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: zo jun 21, 2009 11:38
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: G6 20v
- Locatie: Veghel
Re: Jaapio's E10 GTSi
Mooie auto Jaapio! Vind de E10 zelf ook het mooiste model corolla maar kon destijds helaas geen fatsoenlijke te pakken krijgen en wilde ook graag airco dus werd het een E11.
Probleem met de homokineet komt bekend voor Ik moest die van mij vervangen en die zat zo vast dat ik hem kapot heb moeten slijpen toen (uiteraard wel voorzichtig). Was gelukt maar een bult meer werk als dat ik dacht.
Mocht je besluiten die HKS/TOMS intake weg te doen (als die bak er nog omheen zit) moet je het maar even laten weten, heb daar veel intresse in!
Probleem met de homokineet komt bekend voor Ik moest die van mij vervangen en die zat zo vast dat ik hem kapot heb moeten slijpen toen (uiteraard wel voorzichtig). Was gelukt maar een bult meer werk als dat ik dacht.
Mocht je besluiten die HKS/TOMS intake weg te doen (als die bak er nog omheen zit) moet je het maar even laten weten, heb daar veel intresse in!
-
- Freak
- Berichten: 8636
- Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
- CCNL lidnummer: 621
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E 10
- Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
- Contacteer:
Re: Jaapio's E10 GTSi
Heb nog een goede K&N inlegfilter liggen. Vrij recentelijk nog gereinigd en geolied. Dus als je die nog zoekt?
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Freak
- Berichten: 8636
- Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
- CCNL lidnummer: 621
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E 10
- Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
- Contacteer:
Re: Jaapio's E10 GTSi
Heb nog een goede K&N inlegfilter liggen. Vrij recentelijk nog gereinigd en geolied. Dus als je die nog zoekt?
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Jaapio's E10 GTSi
De aandrijfas.
Omdat de ashoes kaduuk was, we de wielkant homokineet niet los kregen, hebben we de hele as eruit gehaald. Daar kwam de monteur de speling aan de bakkant tegen waar ik het over had.
Monteur zegt dat daar geen speling in mag zitten. Wat zal het zijn…een halve cm heen en weer!!
Homokineten is niks aan. Wel vreemd dat met deze km stand er al een andere as in zit.
Ik wil er ook een nieuwe koppelingset in hebben. Niet dat de koppeling slipt of zo maar het pedaal voelt wat schrompend aan en de schakeling is wat hakkerig.
Nu zegt de monteur dat er misschien iets mis is met het dif omdat die as zo’n speling heeft. Kan zelf me haast niet voorstellen dat er iets mis is met het dif maar goed het zou kunnen.
Eerste wat we gaan aanschaffen zijn nieuwe schokbrekers en van 4cm verlaging naar 3cm. Het is me net wat te stug zo. Veren worden die van Eibach. Die behouden nog een beetje comfort.
Ook nu weer niks mis met die weitecc maar wil het nieuw hebben.
Dus nieuwe schokbrekers en Eibach veren halen. Koppelingsetje en dan dit alles ineens vervangen. Dit is het eerste wat gaat gebeuren. Dan ziet dat er allemaal ook weer mooi uit.
Zit alleen te denken welke schokbrekers ik ga halen. Monroe, Nipparts….wat raden jullie me aan???
Koppelingset Nipparts of Sachs??
Zoek ook een net setje koplampen en cornerlights. Had al wel een setje gevonden maar de verkoper wilde niet versturen…jammer genoeg. Liefst natuurlijk iemand die de angeleyes wilt overnemen en zijn koplampen in wilt ruilen. Heeft geen haast uiteraard.
Het hele HKS gebeuren zit er nog in. Mocht ik besluiten het weg te doen dan zijn Bart en Luuk de eerste. Dus dan pas weet ik of ik ook die K&N inlegfilter wil Joseppe
Misschien komt het een beetje zo over dat ik een “kat in de zak” heb gekocht. Dit is zeker niet waar. Ik heb lang er naar uit gekeken om een mooie E10 te vinden….en uiteindelijk gevonden. Deze E10 heeft weinig gelopen, ziet er van onder helemaal gaaf uit. Wat ik wil en ga vervangen ligt er gewoon aan dat ik wat dat betreft een muggezifter ben, het moet perfect.
Wilde we de starlet eerst weg doen, nu besloten deze toch (voorlopig) zelf te houden. Zo kan ik dan lekker op het gemak de dingen die ik wil doen aan de E10.
Omdat de ashoes kaduuk was, we de wielkant homokineet niet los kregen, hebben we de hele as eruit gehaald. Daar kwam de monteur de speling aan de bakkant tegen waar ik het over had.
Monteur zegt dat daar geen speling in mag zitten. Wat zal het zijn…een halve cm heen en weer!!
Homokineten is niks aan. Wel vreemd dat met deze km stand er al een andere as in zit.
Ik wil er ook een nieuwe koppelingset in hebben. Niet dat de koppeling slipt of zo maar het pedaal voelt wat schrompend aan en de schakeling is wat hakkerig.
Nu zegt de monteur dat er misschien iets mis is met het dif omdat die as zo’n speling heeft. Kan zelf me haast niet voorstellen dat er iets mis is met het dif maar goed het zou kunnen.
Eerste wat we gaan aanschaffen zijn nieuwe schokbrekers en van 4cm verlaging naar 3cm. Het is me net wat te stug zo. Veren worden die van Eibach. Die behouden nog een beetje comfort.
Ook nu weer niks mis met die weitecc maar wil het nieuw hebben.
Dus nieuwe schokbrekers en Eibach veren halen. Koppelingsetje en dan dit alles ineens vervangen. Dit is het eerste wat gaat gebeuren. Dan ziet dat er allemaal ook weer mooi uit.
Zit alleen te denken welke schokbrekers ik ga halen. Monroe, Nipparts….wat raden jullie me aan???
Koppelingset Nipparts of Sachs??
Zoek ook een net setje koplampen en cornerlights. Had al wel een setje gevonden maar de verkoper wilde niet versturen…jammer genoeg. Liefst natuurlijk iemand die de angeleyes wilt overnemen en zijn koplampen in wilt ruilen. Heeft geen haast uiteraard.
Het hele HKS gebeuren zit er nog in. Mocht ik besluiten het weg te doen dan zijn Bart en Luuk de eerste. Dus dan pas weet ik of ik ook die K&N inlegfilter wil Joseppe
Misschien komt het een beetje zo over dat ik een “kat in de zak” heb gekocht. Dit is zeker niet waar. Ik heb lang er naar uit gekeken om een mooie E10 te vinden….en uiteindelijk gevonden. Deze E10 heeft weinig gelopen, ziet er van onder helemaal gaaf uit. Wat ik wil en ga vervangen ligt er gewoon aan dat ik wat dat betreft een muggezifter ben, het moet perfect.
Wilde we de starlet eerst weg doen, nu besloten deze toch (voorlopig) zelf te houden. Zo kan ik dan lekker op het gemak de dingen die ik wil doen aan de E10.
Laatst gewijzigd door jaapio op za jul 08, 2017 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: zo jun 21, 2009 11:38
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: G6 20v
- Locatie: Veghel
Re: Jaapio's E10 GTSi
Zou me niet teveel zorgen maken over de as die wat speling heeft. Het is niet zoals het hoort maar zolang er geen problemen zijn tijdens het rijden zou ik er niets aan doen.
Koppelingen pak ik meestal LUK voor, goede ervaring mee. Er is niks mis met Nipparts maar het is toch een beetje een budget gericht merk en zijn soms wat minder compleet of de materiaal samenstelling is wat anders. Zeker met een koppeling zou ik er eigenlijk toch niet op besparen, want het is niet iets wat je zo maar vervangt.
Zelfde verhaal met de schokbrekers, zelf heb ik laatst een setje KYB gemonteerd onder een auto en die zagen er ook kwalitatief goed uit. Dat is ook het merk dat standaard onder subaru's en wat meer japanse auto's zit.
Koppelingen pak ik meestal LUK voor, goede ervaring mee. Er is niks mis met Nipparts maar het is toch een beetje een budget gericht merk en zijn soms wat minder compleet of de materiaal samenstelling is wat anders. Zeker met een koppeling zou ik er eigenlijk toch niet op besparen, want het is niet iets wat je zo maar vervangt.
Zelfde verhaal met de schokbrekers, zelf heb ik laatst een setje KYB gemonteerd onder een auto en die zagen er ook kwalitatief goed uit. Dat is ook het merk dat standaard onder subaru's en wat meer japanse auto's zit.
-
- Newbie
- Berichten: 14
- Lid geworden op: di okt 18, 2016 21:29
Re: Jaapio's E10 GTSi
dikke e10, heb je een mooie koop mee gedaan!
-
- Full member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: za jan 11, 2014 22:44
- Type Corolla: P1 Turbo
- Locatie: Regio Amsterdam
Re: Jaapio's E10 GTSi
Goed terecht gekomen gelukkig! gave kar.
Toyota Yaris T-Sport/Turbo - 166HP & 210NM.
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Jaapio's E10 GTSi
Zo dan, weer een klusje is geklaard. Niks schokkends hoor. Gewoon luxe kentekenplaten. poepoe wat een werk
Vandaag ook de originele koplampen en cornerlights gescoord.
Binnenkort gaat de herrie eruit. Van de ene kant jammer want het is een super geluid wat daaruit komt. hoogstwaarschijnlijk heb ik binnenkort een plekje in een loods waar ik op het gemak de boel eruit kan halen.
Weet iemand of Nipparts schokbrekers goed zijn? Monroe goed is?
Vandaag ook de originele koplampen en cornerlights gescoord.
Binnenkort gaat de herrie eruit. Van de ene kant jammer want het is een super geluid wat daaruit komt. hoogstwaarschijnlijk heb ik binnenkort een plekje in een loods waar ik op het gemak de boel eruit kan halen.
Weet iemand of Nipparts schokbrekers goed zijn? Monroe goed is?
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Jaapio's E10 GTSi
Nipparts is wel rommel als het op oliefilters aan komt
Heb zelf dit jaar monroe schokdempers gemonteerddaar ben ik goed te spreken over
Heb zelf dit jaar monroe schokdempers gemonteerddaar ben ik goed te spreken over
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Jaapio's E10 GTSi
Oliefilter gebruik ik origineel en niks anders
En Monroe it is
Gisteren Monroe en Eibach besteld. Misschien vrijdag monteren.
Tevens heb ik binnenkort een plekje in een loods. Dan kan ik die audio op het gemak eruit halen.
Gisteren was het een mooie dag om de motorruimte eens goed schoon te maken.
Als ik de Corolla start met koude motor dan bleef die qua toerental laag. Het duurt dan even en dan gaat het toerental omhoog om weer te zakken als de motor warm is.
Bij heel langzaam rijden met weinig gas geven viel het me op dat Corolla wel eens wat wilde schokken.
Misschien de gasklep eens reinigen, dacht ik, of een slechte bougiekabel. Iets om eens naar te kijken in de toekomst.
Nu ik gisteren zo de motorruimte schoon aan het maken was viel me iets op. De plaats van de lucht/massa meter. Netjes gemaakt, dat wel, maar volgens mij niet geheel op de juiste plek.
Die Tom’s air intake haalt op twee plekken zijn lucht naar binnen. Bij de gril en bij de zekeringkast. De lucht/massa meter zit in het deel van de gril. Naar mijn bescheiden mening klopt dat toch niet helemaal!! Een deel lucht wordt gemeten (gril kant) en een deel niet (zekeringkast kant).
Welnu, ik heb de lucht/massameter verplaatst naar de aluminium bocht. Mooi gaatje gedremeld, rubbertje erin, LM metertje erin. Zekering eruit…ff wachtuuuuu…..starten maar. Hoppa meteen hoger in de toeren zoals het hoort volgens mij met koude motor. Ook het minimale schokken is weg.
Als toetje de bolide nog maar even gewassen.
De originele koplampen en cornerlights heb ik inmiddels ook al gescoord, liggen op de plank
Tijdje terug hebben we de side skirts op de Starlet gemonteerd. Nu we de Starlet toch zelf houden, die skirts al ruim een jaar op de plank lagen, kunnen ze er ook op hè
En Monroe it is
Gisteren Monroe en Eibach besteld. Misschien vrijdag monteren.
Tevens heb ik binnenkort een plekje in een loods. Dan kan ik die audio op het gemak eruit halen.
Gisteren was het een mooie dag om de motorruimte eens goed schoon te maken.
Als ik de Corolla start met koude motor dan bleef die qua toerental laag. Het duurt dan even en dan gaat het toerental omhoog om weer te zakken als de motor warm is.
Bij heel langzaam rijden met weinig gas geven viel het me op dat Corolla wel eens wat wilde schokken.
Misschien de gasklep eens reinigen, dacht ik, of een slechte bougiekabel. Iets om eens naar te kijken in de toekomst.
Nu ik gisteren zo de motorruimte schoon aan het maken was viel me iets op. De plaats van de lucht/massa meter. Netjes gemaakt, dat wel, maar volgens mij niet geheel op de juiste plek.
Die Tom’s air intake haalt op twee plekken zijn lucht naar binnen. Bij de gril en bij de zekeringkast. De lucht/massa meter zit in het deel van de gril. Naar mijn bescheiden mening klopt dat toch niet helemaal!! Een deel lucht wordt gemeten (gril kant) en een deel niet (zekeringkast kant).
Welnu, ik heb de lucht/massameter verplaatst naar de aluminium bocht. Mooi gaatje gedremeld, rubbertje erin, LM metertje erin. Zekering eruit…ff wachtuuuuu…..starten maar. Hoppa meteen hoger in de toeren zoals het hoort volgens mij met koude motor. Ook het minimale schokken is weg.
Als toetje de bolide nog maar even gewassen.
De originele koplampen en cornerlights heb ik inmiddels ook al gescoord, liggen op de plank
Tijdje terug hebben we de side skirts op de Starlet gemonteerd. Nu we de Starlet toch zelf houden, die skirts al ruim een jaar op de plank lagen, kunnen ze er ook op hè
Laatst gewijzigd door jaapio op za jul 08, 2017 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Jaapio's E10 GTSi
ahum..... Het blijkt dus niet een lucht/massa sensor te zijn maar een lucht temperatuur sensor, meter ding...wat ik heb verplaatst
-
- Special member
- Berichten: 747
- Lid geworden op: di sep 13, 2011 13:10
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: Compressor
- Locatie: Brabant
Re: Jaapio's E10 GTSi
Ja jaap dat klopt, die heeft een e10 niet.
Heb hem bij veel mensen los in de motorruimte zien liggen na het installeren van een openluchtfilter....
Ik vond het netter om hem in de bak te maken
Heb hem bij veel mensen los in de motorruimte zien liggen na het installeren van een openluchtfilter....
Ik vond het netter om hem in de bak te maken
[Current] Corolla TS Compressor project:
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Jaapio's E10 GTSi
Da hedde ge ook zeker netjes gedaan Rick…..
Was altijd in de veronderstelling dat het de luchtmassa meter was… .zo zie je maar nooit te oud om wat te leren hè haha….
Bij koude start bleef die onder de 900rpm lopen. Na een minuut of wat begon die dan harder stationair te lopen. Eenmaal op temperatuur zakte het toerental weer. Verder heb ik er nog niet heel veel mee gereden….wat zal het zijn…kilometertje of 4 á 500.
Denkelijk nu door de EFI zekering er even uit te halen de ecu gereset. Vanmorgen bij koude start mooi zo rond de 12 á 13 toeren en dan zakt die weer langzaam. Dacht echt dat het die sensor was…..oh oh
Vanmorgen ook een stuk wezen rijden ermee. Gisteren maar een blokje. Bij weinig gas geven en langzaam rijden was die een beetje schokkerig. Ik dacht dat het weg was gisteren. Het is wel minder….een beetje doet die nog. Loopt prima hoor…merk je zo weinig van tijdens het rijden.
Toch maar eens de gasklep en zo reinigen, nieuw benzine filtertje erop. Achja…..wil het altijd perfect hebben.
En hoe staat het met je Compressor......???
Was altijd in de veronderstelling dat het de luchtmassa meter was… .zo zie je maar nooit te oud om wat te leren hè haha….
Bij koude start bleef die onder de 900rpm lopen. Na een minuut of wat begon die dan harder stationair te lopen. Eenmaal op temperatuur zakte het toerental weer. Verder heb ik er nog niet heel veel mee gereden….wat zal het zijn…kilometertje of 4 á 500.
Denkelijk nu door de EFI zekering er even uit te halen de ecu gereset. Vanmorgen bij koude start mooi zo rond de 12 á 13 toeren en dan zakt die weer langzaam. Dacht echt dat het die sensor was…..oh oh
Vanmorgen ook een stuk wezen rijden ermee. Gisteren maar een blokje. Bij weinig gas geven en langzaam rijden was die een beetje schokkerig. Ik dacht dat het weg was gisteren. Het is wel minder….een beetje doet die nog. Loopt prima hoor…merk je zo weinig van tijdens het rijden.
Toch maar eens de gasklep en zo reinigen, nieuw benzine filtertje erop. Achja…..wil het altijd perfect hebben.
En hoe staat het met je Compressor......???
-
- Special member
- Berichten: 747
- Lid geworden op: di sep 13, 2011 13:10
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: Compressor
- Locatie: Brabant
Re: Jaapio's E10 GTSi
Staat bij de garage voor de remmen, verwacht hem begin volgende week!
[Current] Corolla TS Compressor project:
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Jaapio's E10 GTSi
Cooolllll nog ff geduld dus
- Martijn
- Forum Admin
- Berichten: 6613
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
- CCNL lidnummer: 1
- Type Corolla: KE70
- Type Corolla: Toyota CHR
- Locatie: Wassenaar
- Contacteer:
Re: Jaapio's E10 GTSi
Heel normaal voor een E10 met 4AFE hoor. Kan bij koude start even duren voor hij hoger gaat lopen.jaapio schreef:
Bij koude start bleef die onder de 900rpm lopen. Na een minuut of wat begon die dan harder stationair te lopen. Eenmaal op temperatuur zakte het toerental weer. Verder heb ik er nog niet heel veel mee gereden….wat zal het zijn…kilometertje of 4 á 500.
Denkelijk nu door de EFI zekering er even uit te halen de ecu gereset. Vanmorgen bij koude start mooi zo rond de 12 á 13 toeren en dan zakt die weer langzaam.
Ook kan hij dan een beetje gaan schommelen met het stationair toerental.
Door je EFI zekering eruit te halen reset je idd de ECU. Dan kan hij even raar lopen. Is met stuk rijden vaak weer weg.
If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Jaapio's E10 GTSi
Eerste spulletjes hebben we binnen.
De Eibach veren en de Monroe Reflex Schokdempers.
Ergens volgende week eens gaan monteren
De Eibach veren en de Monroe Reflex Schokdempers.
Ergens volgende week eens gaan monteren
Laatst gewijzigd door jaapio op za jul 08, 2017 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.