De Rolla van Iwan
Moderator: Moderator
-
- Starting member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
- Type Corolla: EE90
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Welberg, Noord Brabant
De Rolla van Iwan
Ik vond het onderhand tijd dat ik ook mijn project met jullie ga delen.
Het eerste wat ik heb gedaan toen ik hem had was een goede poetsbeurt zowel van binnen als buiten.
Daarna wilde ik muziek erin hebben en er zat toen geen radio in. Dus een oude radio gepakt en aangesloten en tot de conclusie gekomen dat de standaard 10W Clarion speakers niet heel fris klonken. Heb ze eruitgehaald en en beide de rand gelijmt omdat die los was gekomen van de behuizing. En ja hoor toen had ik zowaar fatsoenlijk geluid.
En ondanks de zwarte 16 inch velgen mooi stonden waren ze te breed voor de auto waardoor hij al schade heeft opgelopen bij de vorige eigenaar. Dus via marktplaats voor 100 piek en net setje kunnen kopen Zijn niet de velgen die ik echt graag wilt maar voor 100 euro kan ik wel weer normaal rond rijden zonder dat de wielkastranden kapot rijd.
Daarna maar eens wat onderdelen gekocht. Een setje Brembo remblokken, Bilstein stabilisatorkoppelstangen en een imitatie voorscherm. De vorige eigenaar had wel nieuwe schokbrekers geplaatst achter maar daar de stabilisatorstangen afgeslepen waardoor er dus geen koppelstangen meer zaten. En achteraf kon je dat best goed merken. Daarna begon ik me eraan te storen dat mijn bendix van de startmotor na het starten bleef hangen. Dus eruit gehaald en uit elkaar. Vervolgens alles goed gesmeerd en nu hoor je hem niet vasthangen. Ook weer gefixt.
Toen heeft Banzaii 2 erg nette koplampen opgestuurd omdat de huidige aan de linkerkant compleet gescheurd was en een stuk van t glas eruit lag. De rechtse had ook flink wat steenslag dusja die dan ook maar gelijk vervangen. Het was nu ook een mooi moment omdat ik er toch bij kon met verwissel van de koplampen om de bumpersteun terug te buigen en de bumper weer recht te zetten. Na een goede 2 uur gedoe is t toch aardig gelukt. Ben erg tevreden met het resultaat.
Nu ben ik van plan deze zondag me wielkastranden achter te behandelen, hier wat foto's ervan:
Ik ga de roest wegschuren, Epoxy primer en dan 2 compentenlak op me autokleur. Denken jullie dat het dan weer een paar jaar goed blijft? Of moet ik het hardnekkiger aanpakken? Heb hier weinig ervaring mee dus tips zijn altijd welkom. Ik zie graag jullie reacties.
Het eerste wat ik heb gedaan toen ik hem had was een goede poetsbeurt zowel van binnen als buiten.
Daarna wilde ik muziek erin hebben en er zat toen geen radio in. Dus een oude radio gepakt en aangesloten en tot de conclusie gekomen dat de standaard 10W Clarion speakers niet heel fris klonken. Heb ze eruitgehaald en en beide de rand gelijmt omdat die los was gekomen van de behuizing. En ja hoor toen had ik zowaar fatsoenlijk geluid.
En ondanks de zwarte 16 inch velgen mooi stonden waren ze te breed voor de auto waardoor hij al schade heeft opgelopen bij de vorige eigenaar. Dus via marktplaats voor 100 piek en net setje kunnen kopen Zijn niet de velgen die ik echt graag wilt maar voor 100 euro kan ik wel weer normaal rond rijden zonder dat de wielkastranden kapot rijd.
Daarna maar eens wat onderdelen gekocht. Een setje Brembo remblokken, Bilstein stabilisatorkoppelstangen en een imitatie voorscherm. De vorige eigenaar had wel nieuwe schokbrekers geplaatst achter maar daar de stabilisatorstangen afgeslepen waardoor er dus geen koppelstangen meer zaten. En achteraf kon je dat best goed merken. Daarna begon ik me eraan te storen dat mijn bendix van de startmotor na het starten bleef hangen. Dus eruit gehaald en uit elkaar. Vervolgens alles goed gesmeerd en nu hoor je hem niet vasthangen. Ook weer gefixt.
Toen heeft Banzaii 2 erg nette koplampen opgestuurd omdat de huidige aan de linkerkant compleet gescheurd was en een stuk van t glas eruit lag. De rechtse had ook flink wat steenslag dusja die dan ook maar gelijk vervangen. Het was nu ook een mooi moment omdat ik er toch bij kon met verwissel van de koplampen om de bumpersteun terug te buigen en de bumper weer recht te zetten. Na een goede 2 uur gedoe is t toch aardig gelukt. Ben erg tevreden met het resultaat.
Nu ben ik van plan deze zondag me wielkastranden achter te behandelen, hier wat foto's ervan:
Ik ga de roest wegschuren, Epoxy primer en dan 2 compentenlak op me autokleur. Denken jullie dat het dan weer een paar jaar goed blijft? Of moet ik het hardnekkiger aanpakken? Heb hier weinig ervaring mee dus tips zijn altijd welkom. Ik zie graag jullie reacties.
-
- Starting member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
- Type Corolla: EE90
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Welberg, Noord Brabant
Re: De Rolla van Iwan
En excuses als de fotos niet direct bij de tekst pas, ik krijg dit op de een of andere manier niet goed
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: De Rolla van Iwan
Mooi dat je zo lekker bezig bent. Goed om te zien dat er weer een E9'tje behouden blijft!
Wat betreft die roest. Ik heb bij mijn oude E9 'tje ook vaak lapwerk gedaan omdat ik ook nog maar weinig ervaring had en het echt goed aanpakken gewoon ontzag. Maar ik kan je dus uit ervaring zeggen dat er maar 1 echte remedie is tegen roest: Weghalen en vers metaal erin.
Lapwerk helpt wel voor eventjes, maar het komt altijd weer terug en vaak is het dan nog erger als eerst.
Misschien ben je nu nog niet bereid om dat te doen, maar hou er rekening mee dat als je nog jaren plezier wilt hebben van deze auto (en technisch gezien is dat geen enkel probleem) dan zul je er een keer aan moeten geloven
Blijf in ieder geval lekker bezig zo, dan komt het vast wel goed met deze E9
Wat betreft die roest. Ik heb bij mijn oude E9 'tje ook vaak lapwerk gedaan omdat ik ook nog maar weinig ervaring had en het echt goed aanpakken gewoon ontzag. Maar ik kan je dus uit ervaring zeggen dat er maar 1 echte remedie is tegen roest: Weghalen en vers metaal erin.
Lapwerk helpt wel voor eventjes, maar het komt altijd weer terug en vaak is het dan nog erger als eerst.
Misschien ben je nu nog niet bereid om dat te doen, maar hou er rekening mee dat als je nog jaren plezier wilt hebben van deze auto (en technisch gezien is dat geen enkel probleem) dan zul je er een keer aan moeten geloven
Blijf in ieder geval lekker bezig zo, dan komt het vast wel goed met deze E9
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: De Rolla van Iwan
heel de wereld rond gereden met zo wagen e 9
starten en rijden ,en roesten ,bleef er aan lassen
leuk dat je hem redde wil
bij de achter veren hoog in de wielkast rotten ze goed weg
gewoon van af de binne kant (in je wagen dan)wat plaatjes over heen lassen
kan je buiten in de kast alles lekker laten zitten
de beste op lossing ,hou het ff in de gaten
sterkte met je wagen
gr peet
starten en rijden ,en roesten ,bleef er aan lassen
leuk dat je hem redde wil
bij de achter veren hoog in de wielkast rotten ze goed weg
gewoon van af de binne kant (in je wagen dan)wat plaatjes over heen lassen
kan je buiten in de kast alles lekker laten zitten
de beste op lossing ,hou het ff in de gaten
sterkte met je wagen
gr peet
-
- General member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: do jan 14, 2016 20:52
Re: De Rolla van Iwan
weet niet waar je precies woont, maar ik heb evt. wel een adres van iemand die ook mijn schokbreker torens achter heeft gerepareerd. Monsterklus, maar kostte bij hem gelukkig de helft van het bedrag dat een erkend schadebedrijf rekent. En netjes gemaakt.
Leuke Rolla man!
Leuke Rolla man!
1992 Toyota Corolla E9 1.3XLI Soleil 64.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
-
- Starting member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
- Type Corolla: EE90
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Welberg, Noord Brabant
Re: De Rolla van Iwan
Leuk dat jullie reageren. Ik laat binnenkort de roest bij mijn voorscherm weghalen en neem dan wellicht ook me wielkastranden mee. Ik weet dat de torens in goede staat zijn op de bevestiging van de schokbreker. Zijn ook getectyleerd.
Wat ik in de planning heb:
-Ander stuurwiel monteren of deze laten repareren
-Toerenteller, olie tempratuur en accu volt meters inbouwen. Ben hiervoor opzoek naar een bracket die van 2 din naar 1 din gaat en opvergvak. Wat de GTI hadden volgens mij. Waardoor je radio ipv bovenaan komt in het midden van de console. Zo kan ik de meters op de dezelfde hoogte krijgen als me km teller en de rest.
- Nieuwe Pioneer radio met 2 Pioneer voorspeakers en 2 voor op de hoedenplank.
Nog veel meer om te doen maar dat zal tezijner tijd komen. Geld groeit me als student ook niet op me rug haha.
Wat ik in de planning heb:
-Ander stuurwiel monteren of deze laten repareren
-Toerenteller, olie tempratuur en accu volt meters inbouwen. Ben hiervoor opzoek naar een bracket die van 2 din naar 1 din gaat en opvergvak. Wat de GTI hadden volgens mij. Waardoor je radio ipv bovenaan komt in het midden van de console. Zo kan ik de meters op de dezelfde hoogte krijgen als me km teller en de rest.
- Nieuwe Pioneer radio met 2 Pioneer voorspeakers en 2 voor op de hoedenplank.
Nog veel meer om te doen maar dat zal tezijner tijd komen. Geld groeit me als student ook niet op me rug haha.
-
- General member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: do jan 14, 2016 20:52
Re: De Rolla van Iwan
Mijn schokbreker torens waren ook van Tectyl voorzien. Pas als je dit weg krabt, zie je de ellende.
Mijn Corolla heft pas 60.000 km gereden, kun je nagaan.
Tectyl is leuk voor even, maar droogt uit na verloop van tijd. Dan gaat het barsten en komt er vuil en vocht tussen de scheurtjes en rot als gevolg.
dinitrol bijvoorbeeld blijft elastisch en bescherm veel langer. Tectyl moet je veel frequenter bij houden.Wielkasten laten fiksen kan duurder zijn dan nwe schermpjes er op gooien. die kosten geen drol bij menig online automaterialen zaak. Doorgaans is er aan zulke (te) dunne metalen schermen ook weinig te lassen.
Toerenteller, olie temperatuur en accu volt meters zitten in een GTI dashboard, wellicht zo eentje zoeken en overzetten?
Mijn Corolla heft pas 60.000 km gereden, kun je nagaan.
Tectyl is leuk voor even, maar droogt uit na verloop van tijd. Dan gaat het barsten en komt er vuil en vocht tussen de scheurtjes en rot als gevolg.
dinitrol bijvoorbeeld blijft elastisch en bescherm veel langer. Tectyl moet je veel frequenter bij houden.Wielkasten laten fiksen kan duurder zijn dan nwe schermpjes er op gooien. die kosten geen drol bij menig online automaterialen zaak. Doorgaans is er aan zulke (te) dunne metalen schermen ook weinig te lassen.
Toerenteller, olie temperatuur en accu volt meters zitten in een GTI dashboard, wellicht zo eentje zoeken en overzetten?
Laatst gewijzigd door Banzaii op di mei 09, 2017 11:58, 3 keer totaal gewijzigd.
1992 Toyota Corolla E9 1.3XLI Soleil 64.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
-
- Starting member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
- Type Corolla: EE90
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Welberg, Noord Brabant
Re: De Rolla van Iwan
Dan zal ik toch maar eens zelf gaan inspecteren hoe die eruitzien, dan weet ik gelijk dat dat ook gebeurt moet worden. Als je me even een bericht stuurt van je beste man Eelco zou ik op prijs stellen.
De vorige eigenaar heeft nieuwe schokbrekers gemonteerd en opnieuw getectyleerd dus het zal niet rot zijn maar wie weet.
De vorige eigenaar heeft nieuwe schokbrekers gemonteerd en opnieuw getectyleerd dus het zal niet rot zijn maar wie weet.
-
- General member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: do jan 14, 2016 20:52
Re: De Rolla van Iwan
ik stuur het wel ff per email.
1992 Toyota Corolla E9 1.3XLI Soleil 64.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
-
- Starting member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
- Type Corolla: EE90
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Welberg, Noord Brabant
Re: De Rolla van Iwan
Iemand die leuke ideeen hebben voor een ander stuurwiel? Mark had nog wel een stuurtje liggen maar zoek lievers iets wat oldskool van toyota. Zo P7 Starlet stuurtje vind ook wat hebben. Maar dan wel een Corolla stickertje er dan op
-
- General member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: do jan 14, 2016 20:52
Re: De Rolla van Iwan
staat een mooi Levin stuurtje op MP. Past ook op de E9. Van forummer Patrick.
1992 Toyota Corolla E9 1.3XLI Soleil 64.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
-
- Starting member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
- Type Corolla: EE90
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Welberg, Noord Brabant
Re: De Rolla van Iwan
Had die inderdaad gezien maar kan me die prijs op dit moment niet veroorloven.
-
- General member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: do jan 14, 2016 20:52
Re: De Rolla van Iwan
ik had een OEM tweespaaks, maar kwam elke keer onbedoeld op de claxon als ik draaide om in te parkeren. Nu een OEM driespaaks erin van een 1.6 en dat rijd stukken beter moet ik zeggen. CARS in Nijkerk al geprobeerd?
1992 Toyota Corolla E9 1.3XLI Soleil 64.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
-
- Starting member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
- Type Corolla: EE90
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Welberg, Noord Brabant
Re: De Rolla van Iwan
Cars nog niet gebeld maar zit nog te twijfelen of het OEM zoals jouw stuurwiel wordt of toch iets anders?
Trouwens kleine update, ik ga zaterdag ochtend naar ABS Hoppenbrouwers in Bergen op Zoom om te bekijken om de wielkastrand te laten ontroesten en nieuw metaal erin te zetten. Het nieuwe voorscherm wat ik heb ga ik misschien laten spuiten.
Ik ga deze week me interieur aan de achterkant eruit halen om te zien wat de staat van alles is. Ik heb zo voorgevoel dat ik roest ga vinden .
Zaterdag middag naar Autodemontage de Zaag waar een witte Corolla 1.6XL is binnengekomen. Blijkbaar helemaal compleet. Dus als iemand onderdelen nodig heb, misschien kan ik ze meenemen of een foto maken? Laat het even weten.
Trouwens kleine update, ik ga zaterdag ochtend naar ABS Hoppenbrouwers in Bergen op Zoom om te bekijken om de wielkastrand te laten ontroesten en nieuw metaal erin te zetten. Het nieuwe voorscherm wat ik heb ga ik misschien laten spuiten.
Ik ga deze week me interieur aan de achterkant eruit halen om te zien wat de staat van alles is. Ik heb zo voorgevoel dat ik roest ga vinden .
Zaterdag middag naar Autodemontage de Zaag waar een witte Corolla 1.6XL is binnengekomen. Blijkbaar helemaal compleet. Dus als iemand onderdelen nodig heb, misschien kan ik ze meenemen of een foto maken? Laat het even weten.
-
- Starting member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
- Type Corolla: EE90
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Welberg, Noord Brabant
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: De Rolla van Iwan
Een S zelfs. Leuk ding man, sideskirts, spoiler, interieur zou ik allemaal meenemen. Die stoelen zitten een stuk beter dan die in de jouwe
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- toyo bob
- Forum Admin
- Berichten: 2865
- Lid geworden op: vr sep 20, 2002 23:12
- CCNL lidnummer: 370
- Type Corolla: AE82
- Locatie: ZO-Drenthe
- Contacteer:
Re: De Rolla van Iwan
Zondag op Japfest in het echt gezien, zag er goed uit en leuke plannen.
Die gts is zeker leuk om spullen vanaf te halen, ik heb destijds mijn xli ook helemaal omgebouwd m.b.v. een donor gts.
Net wat Patrieck zegt, spoiler, sideskirts en volledige interieur overzetten, maar ik zou de tellerbak ook meenemen, deze heeft een toerenteller en ziet er net wat sportiever uit.
Die gts is zeker leuk om spullen vanaf te halen, ik heb destijds mijn xli ook helemaal omgebouwd m.b.v. een donor gts.
Net wat Patrieck zegt, spoiler, sideskirts en volledige interieur overzetten, maar ik zou de tellerbak ook meenemen, deze heeft een toerenteller en ziet er net wat sportiever uit.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
- General member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: do jan 14, 2016 20:52
Re: De Rolla van Iwan
Voorspatborden zijn meestal imitatie. Kwalitatief altijd tikkie minder dan OEM. Zorg er voor dat ook de binnenkant goed geprepareerd is en bestand tegen vuil, water en zout.Iwan schreef: ↑di mei 09, 2017 09:52 Cars nog niet gebeld maar zit nog te twijfelen of het OEM zoals jouw stuurwiel wordt of toch iets anders?
Trouwens kleine update, ik ga zaterdag ochtend naar ABS Hoppenbrouwers in Bergen op Zoom om te bekijken om de wielkastrand te laten ontroesten en nieuw metaal erin te zetten. Het nieuwe voorscherm wat ik heb ga ik misschien laten spuiten.
Ik ga deze week me interieur aan de achterkant eruit halen om te zien wat de staat van alles is. Ik heb zo voorgevoel dat ik roest ga vinden .
Zaterdag middag naar Autodemontage de Zaag waar een witte Corolla 1.6XL is binnengekomen. Blijkbaar helemaal compleet. Dus als iemand onderdelen nodig heb, misschien kan ik ze meenemen of een foto maken? Laat het even weten.
Als ze de achterste wielkasten checken, laat ook even de dorpels nalopen. Het een is meestal niet zonder het ander.
1992 Toyota Corolla E9 1.3XLI Soleil 64.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
-
- Starting member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
- Type Corolla: EE90
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Welberg, Noord Brabant
Re: De Rolla van Iwan
Met het voorscherm ben ik er ook niet helemaal over uit. Maar dat heeft ook niet zo prio. Rot is t toch al en het neemt niks mee. De hele auto wordt gecontroleerd maar zie niks op mijn dorpels. Ook geen blaasjes ofzo.
En vergeten te zeggen maar me achterlicht rechtsachter was lek doordat een gaatje was geboord en heel de binnenkant onder de shit zat. Zag er niet uit.
Op JapFest had Robbie F de tellerbak met toerenteller en het achterlicht meegenomen die ik van Mark heb gekocht. Achterlicht gelijk erop gezet vanuit JapFest, de tellerbak ga ik op mijn gemak naar kijken op een vrije dag ofzo.
En vergeten te zeggen maar me achterlicht rechtsachter was lek doordat een gaatje was geboord en heel de binnenkant onder de shit zat. Zag er niet uit.
Op JapFest had Robbie F de tellerbak met toerenteller en het achterlicht meegenomen die ik van Mark heb gekocht. Achterlicht gelijk erop gezet vanuit JapFest, de tellerbak ga ik op mijn gemak naar kijken op een vrije dag ofzo.
-
- Starting member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
- Type Corolla: EE90
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Welberg, Noord Brabant
Re: De Rolla van Iwan
Zo ook weer ff avondje bezig geweest.
Ook wel blij dat ik geoefent heb op het interieur te verwijderen want zal dat vrijdag op de sloop waarschijnlijk zelf ook moeten doen.
Dus wel wat roest maar valt toch alles wel mee? De 2 plekjes dus onderaan?Ook wel blij dat ik geoefent heb op het interieur te verwijderen want zal dat vrijdag op de sloop waarschijnlijk zelf ook moeten doen.
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: De Rolla van Iwan
Ik zeg.....lekker bezig
-
- General member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: do jan 14, 2016 20:52
Re: De Rolla van Iwan
Super, valt heel erg mee. Goed aanpakken en het komt helemaal goed. Nu alles open ligt, knal gelijk holle ruimte spray bij je achterste paneel op de wielkastranden en dorpel. Scheelt ook weer voor de toekomst.
1992 Toyota Corolla E9 1.3XLI Soleil 64.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: De Rolla van Iwan
Ik zou ook ff in wendig kijke.
Of er niks raars zit aan blazen onder het tektiel
,Gr peet
Of er niks raars zit aan blazen onder het tektiel
,Gr peet
-
- General member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: do jan 14, 2016 20:52
Re: De Rolla van Iwan
Onthoud ook dat de roest die je nu bij de wielkasten ziet...van buitenaf komt. Dat betekent dat het door het metaal heen heeft gevreten zodat je het nu aan de binnenkant ziet. Ofwel...als je gaat krabben.. .word er meer zichtbaar en zit er een gat. Tijdig aanpakken is het advies. Anders krijg je net zo' n project als dat ik gehad heb. En dat loopt aardig in de uren.
1992 Toyota Corolla E9 1.3XLI Soleil 64.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
-
- Starting member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
- Type Corolla: EE90
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Welberg, Noord Brabant
Re: De Rolla van Iwan
Ik ga dus zaterdag ernaar laten kijken hoe het moet worden aangepakt. Met de tectyl bedoelen jullie in wielkast? Als alles gelast is gaat alles ook in dinitrol of ander goed spul en dan bitumen of tectyl.
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: De Rolla van Iwan
Dat zijn de bekende plekjes wel ja. Laat het idd goed aanpakken en dan heb je nog jaren plezier van deze auto.
Mooi dat je alvast wat hebt kunnen oefenen met het verwijderen van het interieur, dan gaat het straks bij die sloop auto een heel stuk sneller
Mooi dat je alvast wat hebt kunnen oefenen met het verwijderen van het interieur, dan gaat het straks bij die sloop auto een heel stuk sneller
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- General member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: do jan 14, 2016 20:52
Re: De Rolla van Iwan
Blijf weg van Tectyl. Word na een tijd hard en gaat barsten. En kruipt er vocht onder en ontstaat er roest. Neem Dinitrol ML als voorbehandeling...trekt helemaal in elk stukje roest...daarna afwerken met Dinitrol Metallic. Blijft flexibel.
1992 Toyota Corolla E9 1.3XLI Soleil 64.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: De Rolla van Iwan
Tectyl wordt niet hard hoor, want het is een op was gebaseerd product en kan prima gebruikt worden voor de bescherming van de binnenzijde van de auto.
Ik denk dat jij bitumen bedoeld. Dat wordt inderdaad hard en kan gaan barsten
Ik denk dat jij bitumen bedoeld. Dat wordt inderdaad hard en kan gaan barsten
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- General member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: do jan 14, 2016 20:52
Re: De Rolla van Iwan
Ik heb auto's gezien (ook bij mijn eigen wagens) die tectyl hebben gehad bij aflevering en na een aantal jaar toch barsten her en der hadden. Bitumen ook, daar heb je gelijk in, maar ik gebruik geen tectyl meer. De tectyl van nu is niet de tectyl van toen. Moet allemaal groen zijn en dergelijke...met altijd slechte gevolgen van dien.
Tectyl is het tegengaan van roest (voorkomen). Het stopt roest niet.Sluit het wel af, maar de roest zal zeker niet verminderen en vrolijk doorgaan.
Dinitrol ML stopt roest, en komt op alle plekken doordat het zo dun is. Dinitrol Metallic is een flexibele coating die erover heen gezet word en niet uitdroogt.
Beiden moeten om de zoveel tijd gecheckt en eventueel herhaald worden, omdat door regen en opspattend vuil de laag kan slijten.
Tectyl is het tegengaan van roest (voorkomen). Het stopt roest niet.Sluit het wel af, maar de roest zal zeker niet verminderen en vrolijk doorgaan.
Dinitrol ML stopt roest, en komt op alle plekken doordat het zo dun is. Dinitrol Metallic is een flexibele coating die erover heen gezet word en niet uitdroogt.
Beiden moeten om de zoveel tijd gecheckt en eventueel herhaald worden, omdat door regen en opspattend vuil de laag kan slijten.
Laatst gewijzigd door Banzaii op vr mei 12, 2017 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
1992 Toyota Corolla E9 1.3XLI Soleil 64.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
1997 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 281.000 km
1968 Renault 4 (R1123 Export) 127.000 km
1999 Yamaha Dragstar 650 Custom 38.000 km
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: De Rolla van Iwan
Ik weet wat het doet en hoe het werkt
Ligt er denk ik ook een beetje aan wat voor tectyl product je gebruikt.
Ik gebruik al langer Valvoline ML amberkleurige tectyl om roest bij blootliggende metaaldelen te voorkomen. Sommige van die onderdelen liggen intussen al bijna 12 jaar op de plank en er mankeert niks aan hoor
Het blijft zelfs een beetje plakkerig, en dus ook flexibel.
Maar er zijn meerdere roestwerende of roestvertragende producten op de markt en ze doen nagenoeg allemaal hetzelfde. Dinitrol, Owatrol, enz, enz.
Net waar de voorkeur naar uitgaat uiteindelijk.
Er zijn ook roestomvormers die de roest chemisch omzetten in een passieve harde stof. Het roesten wordt dan schijnbaar echt gestopt.
Ik zeg hier bewust schijnbaar omdat ik er zelf nog geen ervaring mee heb. Ook hiervan zijn er diverse merken beschikbaar.
Ligt er denk ik ook een beetje aan wat voor tectyl product je gebruikt.
Ik gebruik al langer Valvoline ML amberkleurige tectyl om roest bij blootliggende metaaldelen te voorkomen. Sommige van die onderdelen liggen intussen al bijna 12 jaar op de plank en er mankeert niks aan hoor
Het blijft zelfs een beetje plakkerig, en dus ook flexibel.
Maar er zijn meerdere roestwerende of roestvertragende producten op de markt en ze doen nagenoeg allemaal hetzelfde. Dinitrol, Owatrol, enz, enz.
Net waar de voorkeur naar uitgaat uiteindelijk.
Er zijn ook roestomvormers die de roest chemisch omzetten in een passieve harde stof. Het roesten wordt dan schijnbaar echt gestopt.
Ik zeg hier bewust schijnbaar omdat ik er zelf nog geen ervaring mee heb. Ook hiervan zijn er diverse merken beschikbaar.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site