E10 projectje (de zoveelste :) )

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is een nooit in Nederland geleverd model. In Japan verkocht als Toyota Windom en in de VS als ES300. Er zit een 1MZ-FE motor in met een 4 traps automaat. Daarnaast climate control, ABS, elektrisch bedienbare ramen en stoelen en schuifdak. en nog een lading meer.
Namssam
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 642
Lid geworden op: do okt 31, 2013 20:36
CCNL lidnummer: 855
Type Corolla: E11
Type Corolla: 4AFE Auto.
Locatie: Bladel, ZO Brabant

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Namssam »

Godddd.

Die is erg hebbelijk.
Wat een mooi ding heb je daar.

Ik vind hm geweldig!!
Mijn project : viewtopic.php?f=50&t=48746#p792805
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop.. :-(
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Namssam schreef: wo jun 20, 2018 12:29 Godddd.

Die is erg hebbelijk.
Wat een mooi ding heb je daar.

Ik vind hm geweldig!!
Thanx! Ben er zelf ook wel blij mee. Vooral die 6 cilinder maakt het een feestje op de snelweg.

Alleen die wegenbelasting is wel redelijk pittig. Maar comfort mag wat kosten :)
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Oh ja, dat folie op de leren stoelen is om de conditioner voor het leer in te laten weken. Het leer op de zetels was nogal hard geworden.
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Blof-fan »

Gaaf ding man! De ES is voorwiel aangedreven toch?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Blof-fan schreef: wo jun 20, 2018 15:20 Gaaf ding man! De ES is voorwiel aangedreven toch?
Klopt! Meeste lexus modellen zijn achterwiel aangedreven, maar deze dus niet. Maar 188pk op de voorwielen met een 4 traps is geen straf. Enige wat misschien handig was geweest was traction control. Hij wil nogal vlot spinnen.

Eigenlijk is het een zwaar gemodificeerde camry, en het best verkochte lexus model in de VS.

Ga komende dagen het leer proberen wat netter te krijgen, even een olie wissel, schakelaartje van het portier links achter fixen (alarm doet nu nogal raar) en raam bijrijderskant voorzijde doet het soms niet. Zit hem denk ik in de kabelboom.

Voor de rest heeft rondom nieuwe dunlop bluesport banden. Deze hoor je bijna niet, en dat is fijn rijden.

Bodem is snaarstrak evenals de dorpels, echt helemaal geen rottigheid. Maar blijft een 22 jaar oud slagschip natuurlijk, en met de komst van de es300h in Nederland in een keer ook weer actueel :)
Gebruikersavatar
R1ck
Starting member
Starting member
Berichten: 52
Lid geworden op: di aug 15, 2017 15:15

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door R1ck »

Heel erg vet! Mooie aanwinst, veel plezier ermee! :D
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Stabirubbers zijn binnen, en portierschakelaar is gefixt.

Was nogal sceptisch over onderdelen voorziening, maar heb een adres gevonden die alle slijtage materialen probleemloos kan leveren. Na de vakantie maar eens nieuwe schijven rondom er onder gooien. 4 schijven plus 8 blokken kwam neer op 250 euro inclusief wat ik best redelijk vind.

Volgende week met het apparaat naar belgie (rock werchter) wat dan meteen de voordoop gaat worden.
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Blof-fan »

Zijn onderdelen niet gewoon via de (Toyota) dealer te krijgen dan?
Ik kan onderdelen voor mijn corolla coupé ook gewoon daar bestellen. Ook de onderdelen die specifiek voor dat model zijn.
Een goedkoper adresje is natuurlijk altijd fijn om achter de hand te hebben natuurlijk :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Kan dat proberen natuurlijk, maar die prijzen liggen wel een stukje hoger denk ik ;)

Nieuwe stabi rubbers zijn gemonteerd, en het is weer lekker stil in de auto.

Nu echter wel een ander probleem, bijrijdersraam gaat makkelijk in een ruk naar beneden maar wil dan niet omhoog. Op beide bedieningsknoppen, dus bij bestuurders kant als bij passagierskant. Hoor wel een relais klikken achter deur paneel.

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Blof-fan »

Denk dat je het beste even bij het raam motortje kunt meten wat daar aan voltages enz aankomt. Dan kun je in ieder geval uitsluiten of het toch niet het motortje zelf is dat een kant niet meer op wilt ofzo
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Check! Heb ik gedaan zie linkje voor https://youtu.be/JyMESr2xkTs toelichting.

Volgende probleem: motor is matig als in rechtstreeks op de accu vertoont ie dezelfde kuren. Dit mechaniek kan ik alleen in de vs bestellen en niet bij japoto oid krijgen. Zijn die motoren uitwisselbaar op de een of andere manier? Of is het hele mechaniek 1 onderdeelnummer?
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Nou, weer wat verder. Zonder raam gaat hij keurig op en neer. Hou ik het raam tegen dan gaat ie uit. Daarna krijg je hem met geen mogelijkheid omhoog of omlaag. Volgens mij schiet er een kinder beveiliging in werking. En ik denk dat die beveiliging er te vroeg in schiet. Dus bij normale weerstand gaat ie aan. Wacht ik een paar minuten dan werkt het weer. Ben bang dat ik via ebay wat moet gaan regelen.
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Opgelost :D kost dan wel een dag maar dan heb je ook wat. Blijkt in de motor een thermische weerstand te zitten. Die is er eigenlijk voor dat de zekering niet doorslaat zodra die vastloopt. Heb hem doorgelust met een koperdraadje en het werkt weer zoals het hoort. Bij open en dicht niet te lang aan die knop hangen als ie helemaal omhoog of omlaag staat en dan zou het goed moeten gaan.

Anyways problem solved.

Nu de lederen bekleding wat netter krijgen en dan is het wat mij betreft klaar :)
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Blof-fan »

Is er geen nieuw motortje ergens te scoren? Dat soort dingen overbruggen zou ik me in ieder geval nooit zo lekker bij voelen 😉
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Heb je gelijk in maar morgen ga ik op vakantie mwt de auto, dus het moest even snel. Kijk als ik over drie weken terug ben wel even naar een betere oplossing. Maar voor nu ben ik even uit de brand geholpen :)
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Blof-fan »

Zonder meer, dan moet je soms even iets. Zolang het dan geen permanente oplossing isen je zelf op de hoogte bent en er zolang rekening mee kunt houden zal het ook wel gaan. 😉
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Tijdelijke oplossingen verworden permanente oplossingen als je niet oppast :) corolla motortje er naast gehad maar die is wel anders. Heb via ebay een compleet mechaniek voor 60 dollar gescoord. Zal met invoer wel 100 euro worden.

En kom ik er 1 dag voor mijn trip achter dat mijn aansteker socket niet werkt. Doormeten, wel 12 volt. De hele bekerhouder unit plus asbak er uit (die is wat overdreven complex) en de socket van een corolla er in gedrukt. Binnenwerk was van die lexus zodanig dat de plus niet fatsoenlijk om de lader heen klemde. 2 uur aan het kloten geweest maar het werkt.

In ieder geval weer een klein ding opgelost.

Wil tzt ook de voorruit laten polijsten, ding is nog origineel en vol spikkels. Nieuw raam is 1500 euro inclusief import uit vs, denk niet dat mijn verzekeraar daarmee akkoord gaat.

Weet iemand nog een adresje voor de voorruit polijsten?
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Blof-fan »

Ik heb de voor en achterruit van mijn Coupé gewoon bij de dealer kunnen bestellen. De voorruit moest ook uit Japan komen, maar daar heb je geen verzendkosten en import enz van omdat het intern binnen Toyota wordt verzonden.

Waren ook wel duur, maar denk wel goedkoper dan zelf uit de states over laten komen.

Polijsten doen ze volgens mij ook bij carglass
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Nou, terug van vakantie en ik kan melden dat de ES300 de fijnste auto is die ik ooit heb gehad.

Van stad Groningen naar werchter in belgie (rock werchter) en weer terug, om vervolgens naar stockholm te rijden en uiteraard weer terug.

Alleen de accu is dood gegaan, en dat ging van de ene op de andere nacht in stockholm. Was een 8 jaar oude Brega accu, en heb er maar een nagelnieuwe Bosch ingedrukt.

Alles heeft prima gewerkt, van cruise control tot climate control tot alle elektrische gizmoś. De zwakste schakel tijdens de 20 uur durende rit naar stockholm (inclusief rusttijd) was toch echt wel de bestuurder :)

Oh ja, nog even tussen de eemstunnel en de NL grens de 230 aangetikt.

Heb hem vandaag even weg gebracht om de airco bij te vullen/verse olie in airco systeem want zo blijft het spul ook goed.

Heb bij terugkomst ook nog weer even in de rolla gereden, en die rijdt nog snaarstrak en mooi. Is echter wel een aardige stap terug ivm de lexus dus ik denk dat ik de hogere WB voor lief neem en lekker blijf doorsturen in de Lexus. Corolla krijgt tzt nieuw baasje.
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Afbeelding

Ik kreeg de befaamde p401 foutcode ofwel egr error. Na het uit elkaar trekken van de vacuumregulator was me het probleem wel duidelijk. Membraam kaduuk. Eerst maar beun opgelost en nieuwe besteld. Zal voor de prestaties niet veel uitmaken, maar dat checkengine lampje vind ik irritant dus maar even fixen. Nieuwe is 40 euri dus dat valt op zich mee.
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Peet »

wat een kanon van een wage zeg.geloof best dat die lekkerde rijd dan die e10 ,
denk wel dat bij de pomp en je laat hem stationair lopen krijg je hem niet vol :)
mooie wagen gozer. complimenten

gr Peet
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Thanx :)

Mwaah, hij verbruikt onder normale omstandigheden 1 op 11/1 op 12 en dat is voor een 6 cilinder automaat best netjes.

Maar nu met die hitte, korte afstanden met de climatecontrol op standje diepvries wil die wel drinken ja. gaat nu richting 1 op 7.

Anyways,

Heb nog wat plannen:

Distributieriem maakt geluid. Is nog vrij nieuw, alleen is het een gates met een kevlar versteviging en dat wringt blijkbaar op de spanrol. Heb maar een origineel pakketje bij louwman besteld, dus riem, spanrol enz.

Daarnaast wil ik de kleppen stellen. Alleen gaat dit blijkbaar met shims en ik heb daar geen ervaring mee, dus daar moet ik me even in gaan verdiepen.
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Zo, weer even een update. Inmiddels is de distrubutieriem van de lexus door mij vervangen. Best wat werk, maar wel als resultaat dat ie nu muisstil is.

Daarnaast automaat filtervervangen en bak geflushed, en nu schakelt ie ook weer top.

En dan hebben we nog de corolla:

Vandaag nieuwe apk er op tot 20-01-2020, zonder op of aanmerkingen. Bodem was nog goed strak en ook mijn laswerk heeft het goed gehouden.

Stond er wel van te kijken, binnen 10 minuten stond ik weer buiten met mijn apk formulier :lol:
Nigel14
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo dec 19, 2021 18:03

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Nigel14 »

petros schreef: di apr 17, 2018 10:10 Rondom nieuwe bandjes geplaatst en velgen opgeknapt:

Hoi Petros, als je nog actief bent op dit forum: Heb je misschien een tip over hoe ik deze wielen kan bemachtigen?
Op mijn e10 zit een set wieldoppen en ik zou die heel graag vervangen voor zo'n setje. Ik zoek me rot naar die dingen :)
Plaats reactie