E10 projectje (de zoveelste :) )

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Das een best bedrag qua taxatie! Km stand zal ook wel een stuk lager liggen denk ik? En gtsi pakket is best leuk, maar in technisch vlak geen verschil met een andere uitvoering. Importeur vertelde me in geuren en kleuren hoe een duits aangekleed model in nl werden voorzien van gtsi stickers en wat ander spul en ze er een leuke prijssticker op plakten :)

Denk niet dat die van mij op zo'n bedrag zal worden geschat. Aan de andere kant voelt het nu wel allemaal strak en netjes, echt een transformatie met de vermoeide staat zoals ik hem kreeg.

Heb een gtsi opgespeurd, en ga komend weekend eens even op jacht naar kabelboom, vloerkleed, elektrische spiegels en knoppen, voorlip bumper pre facelift en kofferbak spoilert met remlicht.

EN DAN IS HET KLAAR MET DAT GELD GOOIEN! :D

En 1100, tis maar net hoe je het bekijkt. Wat voor de een een half maandloon is is voor de ander een behoorlijke kap euri's. Dacht eerst dat ik hem voor 100 euro aan spul wel klaar zou hebben. Kon wel, maar dan had ik nog steeds een uitgeleefd hok.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat gangbare verkoopwaarde zou zijn van mijn gebakje met al die facturen en dergelijke. Kom ze tegen voor rond de 2000 en hoger maar ook voor rond de 750. Staat nu een nette gtsi eerste lichting in mooi metallic zwart te koop voor 1200. Geen touw aan vast te knopen :P
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door jaapio »

Om eerlijk te zijn was ik wel aangenaam verbaasd over de taxatie waarde temeer omdat het een Fehac gecertificeerd taxateur was. Ja inderdaad van ons heeft een redelijk lage kilometerstand. Net geen 125000km nu.

Het is wat je zegt, de staat waarin die nu verkeerd ten op zichten van hoe je um kreeg. Taxatie bedrag zal zeker hoger liggen als de dagwaarde. Stel er gebeurd wat dan wordt je met een kluitje het riet in gestuurd. Heb het mee gemaakt. Punt gave P7, nog geen ton gelopen. Eerste (rode) lak, in perfecte staat. Krijgt een een hele kleine schade van €600.-. geloof het of niet maar total los verklaard. Kreeg €350.- week later laten taxeren (met schade) en werd op €2750.- getaxeerd.
Je staat altijd sterker met een taxatie rapport mocht er wat gebeuren.
Nu heb je ziel en zaligheid in je E10 gelegd en veel geld eraan uitgegeven. Hoeveel dat is maakt niks uit. Zou jammer zijn dat straks er iemand in knalt en je krijgt een grijpstuiver.
Ik heb iig de MR2 en de Corolla laten taxeren tegen herbouwwaarde. Beide alrisk verzekerd. Louter en alleen om de uitgaven die ik eraan gedaan heb een beetje zeker te stellen. Zoals je zegt, er gaat veel poen in zitten.

Tja, wat is de verkoop waarde? Kan je geen pijl op trekken denk ik. Ze worden langzaam wel steeds meer waard. Maar goed ook dan nog, wat geeft de gek er voor. Voor jou is je E10 heel veel waard en voor een ander misschien niks.

Boeit toch niet eigenlijk. Respect voor jou hoe je in korte tijd je E10 naar een hoger level hebt getild….. jij hebt er plezier aan en dat telt…..toch?

Die van €1200.- heb ik ook zien staan. Als ik op zoek zou zijn dan had ik die wel gekocht…….
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Je hebt daar helemaal gelijk in. Ook al taxeren ze hem op 2K dan heb ik na een schade buiten mijn schuld om tenminste nog iets :)
DIe GTSI van 1200 is al verkocht zag ik dus er zijn nog liefhebbers :D

Zal eens contact opnemen met de FEHAC ivm taxatie, heb ook nog een oldtimer staan en die staat ook te boek als dagwaarde 500 :lol:

rij nu weer even in mijn oude trouwe swift 3 pitter. Was aan het hobbyen met het celica stuur en daarvoor heb ik het corolla stuurtje moeten demonteren en kreeg alles niet echt tijdig af. Zonder stuur is het lastig auto rijden kan ik je verzekeren :P

Wat zijn trouwens de kosten van een taxatie per voertuig?

Net de FEHAC een mail gestuurd mbt de corolla en de Monza, ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door jaapio »

Ik denk dat je jou verzekering eens moet vragen wat zij eisen en of ze überhaupt wel een auto willen verzekeren tegen taxatie waarde. Wat hun eisen zijn.
Mijn verzekering eiste iig dat de Corolla getaxeerd moest zijn door een fehac gecertificeerde taxateur.
Als jou verzekering ook die eis stelt dan op zoek naar een fehac gecertificeerd taxateur.
Ook al woon ik in Brunssum, ik ben in Zeeland geweest voor taxatie. Volgend jaar ga ik weer met de MR2.

succes
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door jaapio »

Oeps..... wat het kost zo'n taxatie??

Ligt er aan. Ga je alleen of met meerdere. Ga je met meerdere kunnen ze wel iets aan de prijs doen.

Ik ben deze taxateur geweest

https://www.zeelandexpertise.nl/taxatie-informatie
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Martijn »

Waardetaxatie op basis van herbouw- of vervangingswaarde is altijd aan te raden!

Casco verzekeren tegen dat taxatiebedrag is aan jezelf.. het hoeft niet per se.
Bij schade veroorzaakt door iemand anders kan een taxatierapport je ook al helpen aan een hogere dagwaarde.

Wil je hem wel tegen taxatiebedrag verzekerd hebben dan zal je even moeten zoeken naar de juiste verzekeraar ervoor.
Kans is dat je nogal wat regeltjes krijgt: Maximaal aantal km, mag geen dagelijkse auto zijn, moet overdekt gestald staan, etc..
En elke 3 jaar moet er een hertaxatie plaatsvinden.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Zal me komende tijd eens wat verdiepen in taxatie.

Verder met de leuke dingen:

Zo staat ie er nu bij
Afbeelding

Stuur is nu helemaal functioneel
Afbeelding

Distributieriem toch maar gechecked

Afbeelding
Deze was behoorlijk slap en verlept

Afbeelding

Alle oude rommel
Afbeelding

Nieuwe riem
Afbeelding

Krukas pulley bij de montage op 0 graden gezet, en de nokkenaspulley stond netjes met gaatje voor streepje van de kop (bij de A aanduiding op de pulley)

MAAR Boel gemonteerd, alles er weer op. Hoopvol starten en nu loopt ie onregelmatig en komt er een rammel bij de krukaspulley vandaan. Nu zat er wat roest in de pulley op de plek waar hij over de krukas schuift. Mijn vermoeden is dat die geperforeerde ring die achter de pulley zit (tussen tandwiel en pulley) los zit omdat die niet goed wordt aangedrukt door de pulley.

Volgens dit plaatje is het de timing belt guide:

http://econtent.autozone.com:24991/znet ... 06f03f.gif
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Domme fout gemaakt. Geperforeerde ring achter de krukaspulley verkeerd om gemonteerd. Daardoor is de d riem weg gevreten. En dan nog de blow by onder de oliedop heeft mij doen besluiten om er een ander blok in te hangen. Wederom een 4afe maar dan uit een e11 met weinig km. Mechanisch zal die wel hetzelfde zijn. Zijn er nog verschillen waar ik op moet letten? Wou graag de kabelboom van mijn huidigr motor gebruiken. Dus oude blok er uit, nieuwe er in en stekkers weer aansluiten. Iemand nog tips and tricks voor mij?
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Blof-fan »

Er kan tussen verschillende bouwjaren verschillen zitten in de kabel bomen. Dus daar wel even op letten.
Volgens mij levert de 4afe uit de e11 trouwens 5pk minder dan die uit de e10 😝

Niet dat je daar in de praktijk veel van zal merken hoor 😉
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Maar mechanisch toch identiek? Gebruik alle stekkers van mijn eigen kabelboom.
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Blof-fan »

Mechanisch zijn het dezelfde blokken. Geloof alleen een ander inlaatspruitstuk als grootste verschil.
Of alle stekkers ook hetzelfde zijn durf ik zo niet te zeggen. Ik neem aan dat je ook de e10 ecu blijft gebruiken?
In het ergste geval kun je dan de oude sensoren nog overzetten op het nieuwe blok als de stekkers niet overeen komen 😉
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Morgen nieuwe blokje ophalen :)

en dit was iets wat je niet wil zien:

Afbeelding

Maargoed, de boel schoon gemaakt goed gemonteerd, en maar gewoon gaan rijden. Als die knapt dan knapt ie :lol:

Nog even bij een kameraad van mij aangewaaid die ook wel van de oude toyotas/lexus is :) Lexus heb ik ook in onderhoud. Distributie bij deze bolide vervangen was iets complexer ;)

Afbeelding

En tot slot nog een afstandsbediening ingebouwd. Helaas was het setje + geschakeld en dat weer opgelost met 2 relaitjes om de cv massa te schakelen. Werkt in ieder geval perfect.

Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door jaapio »

Woohhooooo wat een zooi bij de distributieriem zeg. Lijkt wel of er muis vermaalt is :shock:

Makkelijk hè zo'n afstandsbediening..... heb er sinds kort ook in zitten :D
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Blof-fan »

Dat zijn inderdaad een boel vezeltjes op plekken waar ze eigenlijk niet vandaan komen :lol:
En als ie knapt...ach, nog geen man overboord. Je staat alleen stil, maar het is een non-interference blokje, dus schade zal je er verder niet van hebben.
En het andere blokje heb je al te pakken, dus waarschijnlijk geef je er dan nog niets om :P
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Koe maar bij de hoorns gepakt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er allemaal erg fris uit. Inclusief een pakkingsset en een fotoverslag van de donor E11. 62000 origineel gelopen, en dat is als je de drukgroep en hitteschild bekijkt zeer aannemelijk :)

Oude blokje doet nog steeds zijn werk erg goed, dus ik maak deze even nog iets mooier en dan gaat ie er in. Oh ja, en gelijk maar even een frissere versnellingsbak zoeken. Liefst een 6 bakje uit een G6 en anders maar een 5 bak met maximaal 150.000 op de klok. Huidige is niet slecht, maar kan allemaal wel iets strakker.

In ieder geval erg blij met het blok!
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Blof-fan »

Kijk, ziet er goed uit! ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Peet »

mooi e 11 blokje ,en weinig km zeg
gr Peet
Yessy
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 226
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 17:38
CCNL lidnummer: 769
Type Corolla: E10
Locatie: Brabant

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Yessy »

Voor versnellingbak als je een 6 bak wilt infomeer eens bij Ad van groundspeed.
Zelf heb ik wel 2 orginele 1.6 E10 versnellingsbakken liggen. 1 is ongeveer 10 jaar geleden uit mijn '93 1.6 GTSI gekomen is over gehouden na een enige swap. Heb ik 3 jaar geleden laten reviseren omdat 5e versnelling van mijn andere auto gierde. Is +- 8000KM mee gereden na de revisie. toen heb ik deze eruit gehaald omdat ik mijn andere auto ook maar besloot te swappen. En de bak met de gierende 5e versnelling heb ik nog. zal een kwestie zijn van nieuwe lagers. in het slechtste geval ff een asje draaien en een bus krimpen als de as is ingelopen. Maar ik vermoed dat dit niet nodig is want ik heb deze er op tijd uitgehaald.

groet Mark
Always living the colors of my dreamzzzz
Purple Storm Silvertop, Angel Eyes & Satin Black

http://www.jessyca.nl
viewtopic.php?f=50&t=30412
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Bedankt voor de info!

Mijn huidige bak is niet slecht, alleen wat ruimte op de pook (beetje) en ik vermoed dat dat in de kabel bevestiging op de bak zit.

Contact gehad met Ad, en kon me veel vertellen. Hij doet eigenlijk alleen in korte 6 bakken met LSD, en dat is natuurlijk het allerleukste qua prestatie. Echter ga ik voor zuinigheid, dan is het volgens hem eigenlijk zonde van de investering en kan ik nog zo goed mijn eigen 5 bak behouden. Hoef er geen prius van te maken maar een gecombineerd verbruik van 1 op 12/13 moet toch wel haalbaar zijn. Laatst tank weer vol gegooid en met 1 op 10,7 sprongen de tranen wel even in mijn ogen :shock: Dat komt in de buurt van mijn 6 cilinder 3.0 4 traps automaat antieke opel :lol:

En ik ben geen laagvlieger qua rijstijl, eerder wat beheerst met af en toe wat vlotter bij stoplicht weg trekken.

keuzes....
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door jaapio »

Moet mogelijk het verbruik wat je na streeft.

Hier mijn verbruik van de E10

Afbeelding

In het begin zat er wel audio in aan ruim 100kg. :lol:
Yessy
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 226
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 17:38
CCNL lidnummer: 769
Type Corolla: E10
Locatie: Brabant

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Yessy »

Speling in de pook is eenvoudig op te lossen. Op de bak tussen de schakelgaffels zit een vierkant blokje deze controleren bij veel speling deze vervangen. zijn zeer betaalbaar nieuw bij de dealer. Mocht het toch in schakelkabels of onder bij de pook zitten. ik heb nog een schakeltoren compleet met kabels liggen.

groetjes Mark
Always living the colors of my dreamzzzz
Purple Storm Silvertop, Angel Eyes & Satin Black

http://www.jessyca.nl
viewtopic.php?f=50&t=30412
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Peet »

ik rij met een g6r 6 bak ,langere versnellingen ,
zal je vertellen ,hij zuipt als een ketter
1 op 8 is normaal .half tankje nog geen 200 km (krijg de foto er niet op van de benzine meter ,te groot weer.krijg je ook een dikke lul van)
schiet mij maar lek met die corolla,s zuinig zijn ze niet hoor .pfffff
Zelfs de e10 van me wijfie ,krijg ik bij de pomp niet vol als die stationair loopt :shock:



maar mooi project gozer ,hoe kom je nou aan dat blok als ik vragen mag met zo weinig km (sloperij?)
en bouw je dat zelf in allemaal ?

gr peet
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Kees »

Snap niet hoe jullie dat doen met die 4afe's. Ik rij met de 205 pk beams gewoon 1 op 10 eb dat is met een enorm korte bak. (120 is 4k rpm)
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Tombo
Newbie
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 20:18

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Tombo »

Ik rij best wel door met mijn E11 1.6 (en 5-bak), en rij gewoon netjes 1:13,5, zonder er moeite voor te doen (en het blokje heeft al 330.000 km ervaring). 1:8 is echt niet normaal, het is maar een simpel 1.6 blokje (of kan allen maar digitaal gasgeven, wat zonde is, want snel is een 4AFE nou ook niet :lol:). Zelfs mijn oude Volvo 940 turbo waarvan de boost flink omhoog geschroefd was, liep met stevig doorrijden nog 1:10 (en dan hebben we het over een antiek 2.3 liter 8-kleps blok waarvan de basis stamt uit eind jaren '70 die dik 1400kg aan aan Zweeds staal moest meesleuren met de cW-waarde van een baksteen)
Gebruikersavatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 843
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 15:43
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11Station
Locatie: Herenthout België

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Perre »

Ik haal toch ook steeds tussen de 1:10 en 1:12 hoor. En daarbij zit ik elke dag op de autosnelweg tegen 120/130 op 3800 a 4000 toeren.
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Peet »

mijn zoon zijn e 11 ,met heel weinig km ,zuip ook niet
net zo makkelijk 1 op 14 ,woon werk en stads verkeer door elkaar
zuip echt niet :shock:
maar de mijne is niet normaal meer ,maar ja die gild vaak om zijn voor ouders als ik er mee rijd .
op de rollerbank kwamen ze er achter dat de lucht bezine verhouding uit stekend was
dus dat is oke
had een oude e10 ( verkocht ) zoop ook niet ;)

gr Peet
Toyota_e10
President member
President member
Berichten: 1341
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 18:51
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door Toyota_e10 »

Dit misschien een idee ?
Aangezien je kan lassen en spuiten😉
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (24.02 KiB) 12174 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (29.77 KiB) 12174 keer bekeken
Taberim@..Assen ..::TOYOTA::..>Auris<
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Mwaha, ik heb met dat verbruik een gevoelige snaar geraakt geloof ik :lol:

Bedankt voor dat verbruikslijstje! Die gegevens lijken sprekend op mijn oude gtsi. Ooit met dat ding naar de Jura in frankrijk geweest en dat was 1 op 16 (met constant 110 op de snelweg, had geen haast)

En Peet, ik heb geen idee waar dat blok vandaan komt. Heb hem bij een particulier weggehaald die hem zelf ergens bij een sloop in groningen vandaan had. Hij ging heen voor een zonneklep voor de bijrijderskant van zijn E11 en kwam met een motor terug. Dit was ergens in 2009, en zijn oude blok heeft het 450.000km volgehouden dus had hij deze motor niet nodig. Wel een beetje jammer dat de motor als "kaal" is verkocht. Dus geen ontsteking en gasklephuis. Heeft al die tijd in zijn verwarmde garage gestaan, dus denk wel dat ie het fatsoenlijk gaat doen.

Maar 1 op 8 met een 6bak is best dorstig! dat is letterlijk het verbruik van mijn opel monza GSE 3.0 met automaat :? Dan zou je toch haast denken dat of de lambda niet werkt of dat er ergens een temperatuursensor niet helemaal mee doet.

Bij de APK vorige maand was de uitstoot van mijn corolla perfect, dus ga er maar van uit dat bij alles klopt. Rij nu als een oude opa met vroeg schakelen en dat ding laag in toeren houden. Als ik de meter moet geloven gaat het nu al wat zuiniger.

En blokje ga ik inderdaad zelf inbouwen, heb nu alles nieuw op de plank wat nodig is. Nog even een nieuwe distributieriem gehaald en een druklager voor de bak.
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Yessy schreef: di jan 02, 2018 20:37 Speling in de pook is eenvoudig op te lossen. Op de bak tussen de schakelgaffels zit een vierkant blokje deze controleren bij veel speling deze vervangen. zijn zeer betaalbaar nieuw bij de dealer. Mocht het toch in schakelkabels of onder bij de pook zitten. ik heb nog een schakeltoren compleet met kabels liggen.

groetjes Mark
Nice! relatief een easy fix dus. Heb je ook een onderdelennummer toevallig? waai ik een dezer dagen even bij louwman langs. Moet ook nog even die stabi rubbers achterzijde bestellen, die van mij klapperen nu.

En heeft iemand misschien een tekening van de motor met alle sensoren? Wil bij de motorinbouw alle waarden van de sensoren even meten, en ik weet nu niet welke sensor wat doet :lol:

Heb lang geleden mijn haynes manual naar de kringloop gebracht, dat was achteraf niet zo handig.

En die duitse E10 is mooi, ben alleen niet zo´n fan van het gaas ;)
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: E10 projectje (de zoveelste :) )

Bericht door petros »

Net bij de dealert geweest en dat blokje voor de bak besteld. Daarnaast nog twee rubber blokjes voor de ophanging stabistang achterzijde. Hij klapperde wat bij korte oneffenheden, herkende het geluid meteen van vroegah :P
Plaats reactie