KE70 groen

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

KE70 groen

Bericht door Mad-Ice »

Hoi allen,

Hier start ik mijn project pagina van mijn Toyota Corolla KE70 in Green Brillance. Na 10 jaar een Nissan Skyline R33 te hebben gereden werd het tijd voor iets anders. Nu de Skyline verkocht is heb ik tijd en geld om te starten met de KE70. Het nieuwe thema is: Low&Slow. De plannen zijn om te starten met andere velgen, daarna verlagen, interieur aanpakken en heel misschien een andere motor met meer vermogen. Voor nu hier mijn KE70.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week heb ik oldskool Advan A3as 13 inch 6J et6 velgen gekocht. De originele wielmoeren pasten helaas niet. Ik moest dus op zoek naar andere moeren. De bolconische nieuwe wielmoeren pasten helaas ook niet. Ik heb nu puntconische wielmoeren besteld. Zodra deze aankomen ga ik verder passen en mooi passende banden erop zetten. Hierbij alvast foto's van de velgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Greetz Mad-Ice
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: KE70 groen

Bericht door Blof-fan »

Ziet er goed uit!

Welke motor ligt er momenteel in en heb je al een idee welke motor je er graag in wilt leggen?

Wel heel wat anders trouwens om van een R33 skyline naar een KE70 Corolla te gaan ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

Re: KE70 groen

Bericht door Mad-Ice »

Hoi Blof-fan,

Bedankt voor jouw reactie en sorry voor mijn late reactie. Het is hier al erg rustig en daar wilde ik een beetje verandering in brengen. Mislukt ;)

Hoe dan ook, ik heb een heerlijke vakantie gehad met het gezin. Een mooie rondreis door Europa van 4 weken van Luxemburg naar Duitsland, Zwitserland, Italië, Kroatië, Slovenië, Oostenrijk, Tsjechië en weer naar huis. Echt prachtig en erg genoten. Ik was eigenlijk bijna mijn Corolla vergeten :shock:

Om nog te antwoorden op jouw vragen: op dit moment ligt er de 1.3 4K motor in met wel 63 hele pk's. De 4AGE of de Beams motor zijn kandidaten, maar afgelopen week heeft roet in het eten gegooid. Ik heb een AE86 Levin gekocht. Dus echt erg is dit natuurlijk niet. Maar nu zit ik wel met dilemma's. Welke auto krijgt de voorkeursbehandeling!!!!?

Ja echt bizar anders om van een R33 Skyline naar een Corolla KE70 te gaan. Maar het was echt tijd voor iets anders. Een turbo auto heeft zoveel zorg nodig en moet altijd goed worden warm gereden en afgekoeld worden. Ik ben blij met minder vermogen, dat geeft rust en kan ik meer genieten van het cruisen.

Hierbij nog foto's van de Advan velgen op de KE70:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: KE70 groen

Bericht door Blof-fan »

Dan ben je een erg mooie collectie aan het opbouwen met een KE70 en een AE86!
Een 4A-GE of een 3S-GE Beams zijn beide leuke motoren voor de auto, maar kan me voorstellen dat je nu even moet kiezen ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

Re: KE70 groen

Bericht door Mad-Ice »

Bedankt Blof-fan,

Ja, het is zeker een erg mooie collectie. Deze twee auto's zijn zo verschillend in rij eigenschappen. In de KE70 kan je echt cruisen, heerlijk rustig genieten. In de AE86 wil de auto gewoon vooruit. Ze vraagt gewoon om het gaspedaal dieper in te drukken en dan moet je echt oppassen dat je niet overal te hard gaat rijden.

Ik heb gisteren een filmpje op youtube gezien over Garage Infinity: https://www.youtube.com/watch?v=zT2i06wnfMk

Hierin heb ik geleerd dat de 4AGE 20v motor de beste set-up is voor de AE86. Ik denk dat dat ook de beste optie zal zijn voor de KE70. Toch heb ik voor nu besloten de auto's zoveel mogelijk origineel te laten.

De KE70 wil ik nog wel iets verlagen met coilovers, maar dan wil ik niets hoeven lassen zodat ze ook weer terug gebouwd naar origineel kan worden.
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

Re: KE70 groen

Bericht door Mad-Ice »

Zoals te lezen is in mijn AE86 project pagina heb ik gekozen om verder te gaan met de KE70. Hierbij de foto's van het verlagen van de KE70 met BC-Racing coilovers, nieuwe Rota BM8 velgen met de maten 15inch 8J et0 en een Wilwood big brake-kit.

Ik ben echt zo blij met het eindresultaat. Dit is precies hoe ik het in mijn hoofd had. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
EeWee
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za aug 20, 2022 08:33
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E150

Re: KE70 groen

Bericht door EeWee »

Ziet er supergaaf uit hoor! :D
Goeie keus om met de KE70 verder te gaan.....ze heeft een boel karakter!

Straks maar weer naar JapFest ;)
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: KE70 groen

Bericht door Blof-fan »

Ziet er goed uit en er wordt zo te zien niet beknibbeld op de kwaliteit van de gebruikte onderdelen! ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

Re: KE70 groen

Bericht door Mad-Ice »

Bedankt. Nee, deze KE70 verdient het beste van het beste. Dit is een blijvertje :) Nu sparen voor de 4age 20v :onfire:
Gebruikersavatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2865
Lid geworden op: vr sep 20, 2002 23:12
CCNL lidnummer: 370
Type Corolla: AE82
Locatie: ZO-Drenthe
Contacteer:

Re: KE70 groen

Bericht door toyo bob »

Ziet er heel gaaf uit. De velgen komen er mooi uit, nu de auto zo laag ligt.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

Re: KE70 groen

Bericht door Mad-Ice »

Hoi Toyobob,

Bedankt. Ik ben zelf ook echt super blij met de verlaging van de KE70 en dat de velgen zo mooi uitkomen.

Half maart ga ik haar weer uit de stalling halen en lekker rijden. Ik heb nog een mooi plaatje van een interieur gevonden uit een filmpje van youtube over een Sema show in Amerika. Dit interieur komt uit een Toyota Starlet en de eigenaar noemt haar een Scarlett Johansson :)

Dit interieur zou ik heel graag willen in mijn KE70, alleen dan alles dat blauw is in de afbeelding natuurlijk groen ;)

Afbeelding

Greetz Mad-Ice
Plaats reactie