E9 liftback projects - Update 28/12/2015
Moderator: Moderator
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
E9 liftback projects - Update 28/12/2015
Zo, eindelijk ook maar eens een projecten topic aangemaakt.
Zal eerst eens beginnen met een paar pics zoals de rolla eruit zag toen ik hem kocht.
Zal eerst eens beginnen met een paar pics zoals de rolla eruit zag toen ik hem kocht.
Laatst gewijzigd door MzKzM op ma dec 28, 2015 08:45, 216 keer totaal gewijzigd.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Al snel moesten eer aan aantal dingen varanderd worden.
Het begon met een K&N openluchtfilter dat veel te dich bij de motor geplaats is. (wist ik toen veel)
De tankdop is ooit begonnen als een grap. (had er toen ook 1 op mijn swiffer)
Ik heb echter nooit echt de moeite genomen om deze weer weg te halen.
Via een duitse site ben ik op het idee gekomen om zelf een paar goedkope gasveren in de motorkap te prakken.
Dus ben ik even gaan shoppen op de sloop.
Daar staan toch genoeg golfjes en uit een type2 heb ik 2 gasveren uit de achterklep met de kogelnouten gehaald.
Even meten, ectra plaatje metaal maken en erin boren.
Nu kan die oer-lelijke stang ten minste weg.
Meer kleine en grotere projecten volgen nog, moeteerst nog even de foto's sorteren
Het begon met een K&N openluchtfilter dat veel te dich bij de motor geplaats is. (wist ik toen veel)
De tankdop is ooit begonnen als een grap. (had er toen ook 1 op mijn swiffer)
Ik heb echter nooit echt de moeite genomen om deze weer weg te halen.
Via een duitse site ben ik op het idee gekomen om zelf een paar goedkope gasveren in de motorkap te prakken.
Dus ben ik even gaan shoppen op de sloop.
Daar staan toch genoeg golfjes en uit een type2 heb ik 2 gasveren uit de achterklep met de kogelnouten gehaald.
Even meten, ectra plaatje metaal maken en erin boren.
Nu kan die oer-lelijke stang ten minste weg.
Meer kleine en grotere projecten volgen nog, moeteerst nog even de foto's sorteren
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Na het rondkijken op internet ben ik op de site van http://www.loves.nl gekomen en daar werd beschreven hoe je zelf je witte tellerplaten kon maken.
Dat wou ik natuurlijk ook wel.
Helaas ging dat met de originele XLi tellers (zonder toerenteller) niet zo mooi, vandaar dat ik meteen maar een tellerbak van de sloop heb gehaald. (met toerenteller uiteraard)
In de tallerbak heb ik CCFL lampjes gemaakt zodat ik blauwe verlichting achter de wijzerplaten heb.
Het enigste nadeel aan deze lampjes is dat ze vrij fel licht geven, maar met een dimmer is ook dit verholpen.
En als ik dan toch het dashboard eruit heb dan kan dat net zo goed meteen in een kleurtje worden gespoten toch?
Dat wou ik natuurlijk ook wel.
Helaas ging dat met de originele XLi tellers (zonder toerenteller) niet zo mooi, vandaar dat ik meteen maar een tellerbak van de sloop heb gehaald. (met toerenteller uiteraard)
In de tallerbak heb ik CCFL lampjes gemaakt zodat ik blauwe verlichting achter de wijzerplaten heb.
Het enigste nadeel aan deze lampjes is dat ze vrij fel licht geven, maar met een dimmer is ook dit verholpen.
En als ik dan toch het dashboard eruit heb dan kan dat net zo goed meteen in een kleurtje worden gespoten toch?
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Ja en toen kwam ik een spoiler tegen van de corollaclub site.
Ding opgehaald, netjes ontvet, geschuurd, grondlak gespoten en daarna in kleur gespoten.
Hierna nog blanke lak eroverheen gespoten.
Plaatjes van de auto afgehaald en de auto ook ontvet.
Bij het monteren sprongen alleen de barsten in de lak en heb ik met meeste eraf gehaald.
Waarschijnlijk omdat dit een vrij zachte spoiler is en hierdoor de verf minder flexibel is dan de ondergrond.
Toen heb ik het hele spuit proces herhaald nadat de spoiler gemonteerd was, maar ook hier bleef het niet zitten.
Ik rijd nu dus nog steeds met een zwarte spoiler rond.
Conclusie: regel bij de schilder of verfboer iets waardoor de verf flexibel blijft!
Ding opgehaald, netjes ontvet, geschuurd, grondlak gespoten en daarna in kleur gespoten.
Hierna nog blanke lak eroverheen gespoten.
Plaatjes van de auto afgehaald en de auto ook ontvet.
Bij het monteren sprongen alleen de barsten in de lak en heb ik met meeste eraf gehaald.
Waarschijnlijk omdat dit een vrij zachte spoiler is en hierdoor de verf minder flexibel is dan de ondergrond.
Toen heb ik het hele spuit proces herhaald nadat de spoiler gemonteerd was, maar ook hier bleef het niet zitten.
Ik rijd nu dus nog steeds met een zwarte spoiler rond.
Conclusie: regel bij de schilder of verfboer iets waardoor de verf flexibel blijft!
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- Special member
- Berichten: 591
- Lid geworden op: do jul 01, 2004 17:26
- Type Corolla: Auris
- Type Corolla: FH
- Locatie: Limburg/ Swalmen
- Contacteer:
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Tja en toen kwam de APK er weer aan...
Ik wist dat mijn banden zo goed als vlak waren dus heb ik via het forum een paar nieuwe banden en velgen op de kop getikt.
Zien er beter uit dan die vreselijke wieldoppen.
Bij het verwisselen van de voorwielen zag ik dat het rond het wiellager nogal vet en zwart was dus ben even uitgebreid wezen kijken.
Jahoor.... stofhoes gescheurd.
Blijkbaar was dit al een tijdje zo want hij lag echt in tweën.
Deze ook meteen maar vervangen voor de APK.
Ik wist dat mijn banden zo goed als vlak waren dus heb ik via het forum een paar nieuwe banden en velgen op de kop getikt.
Zien er beter uit dan die vreselijke wieldoppen.
Bij het verwisselen van de voorwielen zag ik dat het rond het wiellager nogal vet en zwart was dus ben even uitgebreid wezen kijken.
Jahoor.... stofhoes gescheurd.
Blijkbaar was dit al een tijdje zo want hij lag echt in tweën.
Deze ook meteen maar vervangen voor de APK.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- CCNL Member
- Berichten: 10295
- Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
- CCNL lidnummer: 580
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 FX 20v
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Goed bezig hoor.
vooral die luchtveren op je motorkap zijn gaaf.
ARco
vooral die luchtveren op je motorkap zijn gaaf.
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
- toyo bob
- Forum Admin
- Berichten: 2865
- Lid geworden op: vr sep 20, 2002 23:12
- CCNL lidnummer: 370
- Type Corolla: AE82
- Locatie: ZO-Drenthe
- Contacteer:
Goed bezig, dat met die gasveren heb ik een tijdje terug ook al gezien bij iemand, ook van een golf2, en is zeker een goed idee.
Had jij mij trouwens niet al eens foto's gestuurd van hoe je tellerplaten zijn geworden? Komt me wel heel bekend voor namelijk. (loves.nl is mijn website).
Had jij mij trouwens niet al eens foto's gestuurd van hoe je tellerplaten zijn geworden? Komt me wel heel bekend voor namelijk. (loves.nl is mijn website).
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
-
- Special member
- Berichten: 696
- Lid geworden op: za mar 13, 2004 20:35
- CCNL lidnummer: 531
- Type Corolla: E11
- Locatie: Well (L)
- Contacteer:
-
- Die-Hard
- Berichten: 5945
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 19:56
- CCNL lidnummer: 239
- Type Corolla: VW Golf
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Ok, op mijn to do lijstje staat al een tijdje het maken van rondom schijfremmen.
Aangezien de donor auto daarvoor niet echt veel op de sloop te vinden is ben ik maar eens begonnen of met mogelijk is de voorremmen van een tikje groter te monteren.
Dus van een sloop E10 (diesel) de remklauwen en schijven gehaald, week later nog eens terug geweest om de stofkappen mee te nemen.
Aangezien ik niet het gereedschap heb om het wiellager uit elkaar te slopen (en zeker niet in de regen) heb ik deze op een wat destructievere manier eraf gekregen.
Heb toen gewoon de beitel op het dunste stuk erin gezet en die stomme dingen eraf getrokken.
Van de week bezig geweest om de klauwen meteen een mooi kleurtje te geven en de sloop schijven van het meeste roest te ontdoen.
Nu heb ik het meeste met de staalborstel eraf gekregen, maar toch was ik bang dat dit zou gaan inslijten in mijn remblokken.
Nu had de witte reus op het forum nog schijven van zijn conversie over dus heb ik die maar overgekocht.
Aangezien de donor auto daarvoor niet echt veel op de sloop te vinden is ben ik maar eens begonnen of met mogelijk is de voorremmen van een tikje groter te monteren.
Dus van een sloop E10 (diesel) de remklauwen en schijven gehaald, week later nog eens terug geweest om de stofkappen mee te nemen.
Aangezien ik niet het gereedschap heb om het wiellager uit elkaar te slopen (en zeker niet in de regen) heb ik deze op een wat destructievere manier eraf gekregen.
Heb toen gewoon de beitel op het dunste stuk erin gezet en die stomme dingen eraf getrokken.
Van de week bezig geweest om de klauwen meteen een mooi kleurtje te geven en de sloop schijven van het meeste roest te ontdoen.
Nu heb ik het meeste met de staalborstel eraf gekregen, maar toch was ik bang dat dit zou gaan inslijten in mijn remblokken.
Nu had de witte reus op het forum nog schijven van zijn conversie over dus heb ik die maar overgekocht.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Ik heb achter mijn blokken en schijven een lading kopervet gedaan omdat ik de anti-squeel shims niet meer kon redden van de sloop. (doorgeroest)
Tussen de schijven en de wielen zit ook nog wat kopervet.
Ik kan alvast vertellen zet ze super remmen.
Vooral bij droog weer merk je het verschil echt.
Tussen de schijven en de wielen zit ook nog wat kopervet.
Ik kan alvast vertellen zet ze super remmen.
Vooral bij droog weer merk je het verschil echt.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Van de week moet ie na de keuring, ben nu bezig alles een beetje op orde voor de APK te krijgen.
Ben d'r niet zo heel erg bang voor, vorige jaren is ie er ook zo doorheen gerold.
In de planning na de keuring staat nu nog:
- Kleine beetje roest wegwerken op achterspatbord DONE
- Sideskirts monteren
- Auto alarm inbouwen DONE
- Neon onder de auto hangen
- De audio een beetje knap wegwerken, zit nu nog in een kale, onbehandelde kist, deze moet nog bekeleed worden en luchtdicht worden gemaakt.
- In-dash TFT en DVD speler in de dubbele din uitsparing plaatsen
- in de klok een VU meter maken met LED's
- 3e remlicht maken van de reflector boven de nummerplaat
- Wellicht andere schokbrekers en veren eronder
- Carputer aangestuurd d.m.v. de autoradio (sony unilink bus)
- Wat overbodige luxe installeren van de sloop. (stuurbekrachtiging, electrische ramen, misschien airco?)
- en heeeeeeeel misschien laat ik de auto over een beste poos overspuiten.
Kleur ben ik nog niet uit,
Ben d'r niet zo heel erg bang voor, vorige jaren is ie er ook zo doorheen gerold.
In de planning na de keuring staat nu nog:
- Kleine beetje roest wegwerken op achterspatbord DONE
- Sideskirts monteren
- Auto alarm inbouwen DONE
- Neon onder de auto hangen
- De audio een beetje knap wegwerken, zit nu nog in een kale, onbehandelde kist, deze moet nog bekeleed worden en luchtdicht worden gemaakt.
- In-dash TFT en DVD speler in de dubbele din uitsparing plaatsen
- in de klok een VU meter maken met LED's
- 3e remlicht maken van de reflector boven de nummerplaat
- Wellicht andere schokbrekers en veren eronder
- Carputer aangestuurd d.m.v. de autoradio (sony unilink bus)
- Wat overbodige luxe installeren van de sloop. (stuurbekrachtiging, electrische ramen, misschien airco?)
- en heeeeeeeel misschien laat ik de auto over een beste poos overspuiten.
Kleur ben ik nog niet uit,
Laatst gewijzigd door MzKzM op za jul 22, 2006 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- President member
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: wo mar 24, 2004 18:51
- Locatie: Assen
- Contacteer:
-
- President member
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Hee Peter!!
Ziet er mooi uit die remklauwen!!!
En die motorkap-opener ben ik ook mee bezig geweest, maar bij mij lukte het niet helemaal....
Maar jouw oplossing heb ik nog niet geprobeerd!! Ik hoop dat je het niet erg vind als ik dat ook eens probeer
Maar word mooi de wagen hoor!!!
Groeten!!!
Ziet er mooi uit die remklauwen!!!
En die motorkap-opener ben ik ook mee bezig geweest, maar bij mij lukte het niet helemaal....
Maar jouw oplossing heb ik nog niet geprobeerd!! Ik hoop dat je het niet erg vind als ik dat ook eens probeer
Maar word mooi de wagen hoor!!!
Groeten!!!
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Yeah thanx, ze komen echt net aan onder de wielen.
Met 13" had het niet meer gepast ben ik bang.
Het remt echt heerlijk, nu nog kijken of ik ergens achter schijven kan vinden.
Ik ben in ieder geval nog wel even zoet ermee, maar eerst maar eens de APK afwachten.
Met 13" had het niet meer gepast ben ik bang.
Het remt echt heerlijk, nu nog kijken of ik ergens achter schijven kan vinden.
Ik ben in ieder geval nog wel even zoet ermee, maar eerst maar eens de APK afwachten.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Nou hij is door de apk heen, maar wel met lichte averij.
De wiellagers heb ik beide vervangen en 2 nieuwe handremkabels erin gezet. (nu was dit beide maar aan 1 kant nodig maar heb het toch meteen aan beide kanten vervangen)
Lagers van de sloop van een rolla met 117.000 op de teller, deze kunnne dus nog even mee.
Voor de handremkabels heb ik wel nieuwe gekozen.
Van de week mijn veerpootbrug opgehaald en gisteren gemonteerd.
Ik moet deze nog even goed spannen maar dat gebeurd wel als ik mijn rode koni's binnen heb.
Je merkt het verschil nu al redelijk.
Het voelt veel directer allemaal, en d'r is een heel brok onderstuur uit verdwenen.
Ik kan het alle E9 rijders zeer aanbevelen.
Ik post alvast een paar pics en dan ga ik verder aan de bumper beunen.
De wiellagers heb ik beide vervangen en 2 nieuwe handremkabels erin gezet. (nu was dit beide maar aan 1 kant nodig maar heb het toch meteen aan beide kanten vervangen)
Lagers van de sloop van een rolla met 117.000 op de teller, deze kunnne dus nog even mee.
Voor de handremkabels heb ik wel nieuwe gekozen.
Van de week mijn veerpootbrug opgehaald en gisteren gemonteerd.
Ik moet deze nog even goed spannen maar dat gebeurd wel als ik mijn rode koni's binnen heb.
Je merkt het verschil nu al redelijk.
Het voelt veel directer allemaal, en d'r is een heel brok onderstuur uit verdwenen.
Ik kan het alle E9 rijders zeer aanbevelen.
Ik post alvast een paar pics en dan ga ik verder aan de bumper beunen.
Laatst gewijzigd door MzKzM op wo jul 18, 2007 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Van de week maar eens mijn luchtfilter schoongemaakt en opnieuw in de olie gezet.
Dat was wel echt nodig, d'r kwam toch een zooitje troep uit!
Zondag heb ik een uitlaat opgehaald in hengelo van het forum en vandaag meteen gemonteerd.
De uitlaat geeft nu een iets dieper geluid, maar het is nog wel vrij beschaaft.
Dat was wel echt nodig, d'r kwam toch een zooitje troep uit!
Zondag heb ik een uitlaat opgehaald in hengelo van het forum en vandaag meteen gemonteerd.
De uitlaat geeft nu een iets dieper geluid, maar het is nog wel vrij beschaaft.
Laatst gewijzigd door MzKzM op vr jul 08, 2005 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- Junior member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: zo jul 18, 2004 16:58
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10
- Locatie: Zoeterwoude
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Zo... even een nieuw stukje aanpassing toegevoegd.
Ik heb in de reflector boven mijn nummerplaat achter een 3e remicht gemaakt, ten minste, dat was ik van plan.
Het werkt nog niet helemaal goed, denk dat ik te dun draad heb gebruikt. Hier kijk ik van de week nog wel even naar.
Ik heb in ieder geval de foto's van de bezigheden die avond.
Ik heb in de reflector boven mijn nummerplaat achter een 3e remicht gemaakt, ten minste, dat was ik van plan.
Het werkt nog niet helemaal goed, denk dat ik te dun draad heb gebruikt. Hier kijk ik van de week nog wel even naar.
Ik heb in ieder geval de foto's van de bezigheden die avond.
- Bijlagen
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Voornamelijk een aantal kleine aanpassingen gedaan en geen foto;s genomen uiteraard.
Wel nog een rolla erbij gekocht!
ook een ae92 liftback 1.6XLi met automatische transmissie.
De auto heeft op 200km na 100000km gelopen en een klein plekje boven de achterwielkast.
De rode rolla had dit mankement ook tot gisteren, (nieuw stuk in gelast, moet enkel nog even nagespoten worden)
Hier wat foto's van de beide wagens nu.
De planning nu is de motoren om te wisselen (ivm km's en stuurbekrachtiging)
En ook de schokbrekers kunnen wel verwisseld worden.
Hierna zal de grijze de verkoop in gaan en komt er plaats vrij voor een (hopelijk) G(z)E-motor voor een swop.
Wel nog een rolla erbij gekocht!
ook een ae92 liftback 1.6XLi met automatische transmissie.
De auto heeft op 200km na 100000km gelopen en een klein plekje boven de achterwielkast.
De rode rolla had dit mankement ook tot gisteren, (nieuw stuk in gelast, moet enkel nog even nagespoten worden)
Hier wat foto's van de beide wagens nu.
De planning nu is de motoren om te wisselen (ivm km's en stuurbekrachtiging)
En ook de schokbrekers kunnen wel verwisseld worden.
Hierna zal de grijze de verkoop in gaan en komt er plaats vrij voor een (hopelijk) G(z)E-motor voor een swop.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...