Corolla T Sport Compressor

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Lennart Driessen
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma nov 02, 2020 21:16

Corolla T Sport Compressor

Bericht door Lennart Driessen »

Goedenavond,

Ik ben nieuw op dit forum, maar als alles meezit ben ik binnenkort de eigenaar van een Corolla T sport compressor
uit 2005. Ik kan deze auto overnemen van een particulier uit Duitsland, maar met een volledige onderhoudshistory bij een Duitse Toyota Dealer. Nadeel van de auto is dat deze 155.000km heeft gelopen.

Ik heb al vanalles gelezen over zwentende distributiekap en liftbouten, maar wat zijn nog meer punten om op te letten? Staan deze blokken bekend om olieverbruik of andere kwalen zoals bijvoorbeeld de versnellingsbak. 155 k schikt wel een beetje af De auto heeft recent een nieuwe koppeling gekregen.

Ik hoop dat het iets wordt en dat ik de auto kan presenteren

Alvast bedankt,
Gr Lennart
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Corolla T Sport Compressor

Bericht door Blof-fan »

Afgezien van de liftbouten is er volgens mij niet heel veel mis met de 2ZZ-GE.
Het olieverbruik waar je bij deze generatie wel eens over leest was niet op dit motorblok van toepassing.

Op zich zijn de T-sport compressors zeker hele leuke auto's en met goed onderhoud kun je er nog jarenlang plezier van hebben. Ik zou in ieder geval niet schrikken van zo'n tellerstand hoor. Vergeet niet dat de auto ook al 15 jaar oud is inmiddels, en dan vind ik de km stand eigenlijk nog best meevallen zelfs ;)

Met zo'n leeftijd mag een auto best eens een beetje olie zweten hier en daar, zolang de druppels er niet aan hangen is dat niet direct een ramp en een kleppendeksel of distributiekap pakking kost je de kop niet en is redelijk eenvoudig te vervangen als je je er echt aan stoort :)

Verder zijn er niet direct specifieke gebreken aan deze Corolla's die veel voorbij komen. Maar dat gezegd hebbende, heb ik zelf ook nooit een T-sport Compressor gehad en degene die er wel ervaring mee hebben zijn helaas niet meer zo actief op het forum.

Ik hoop dat als je 'm koopt, we 'm hier op het forum ook te zien krijgen :D
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: Corolla T Sport Compressor

Bericht door Robbie F »

Goedemorgen,

De 2zzge motoren hebben geen last van olieverbruik over het algemeen. De versnellingsbakken kunnen ook veel hebben.
We hebben een t sport compressor/turbo binnen de club gehad met 300+ pk's en dat ging ook heel goed.
Zwetende distributiedeksel komt voor idd, maar dat is prima te herstellen. De liftboutjes is meer preventief onderhoud, want als ze knappen heb je heel veel werk/moeite om ze er uit te krijgen.

Ik zelf heb al verschillende t sports van hun olielekkage probleem afgeholpen. De onderdelen zijn de kosten niet, werk uren zijn het duurst.
155.000km is niks voor deze motoren, heb ze al gezien met 300.000km en meer. Goed onderhoud is belangrijk, maar aangezien je er 1 kunt kopen met een volledige historie zou ik me daar niet druk om maken.

We zien vast snel de foto's verschijnen.

Mvg Robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Lennart Driessen
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma nov 02, 2020 21:16

Re: Corolla T Sport Compressor

Bericht door Lennart Driessen »

Bedankt voor de reacties, best gaaf dat er weinig kan mankeren aan dit type. Ben heel benieuwd of de auto zo mooi is als omschreven. Voor de zekerheid heb ik nog een lakdikte meter kunnen lenen, dus een mooie controle voor een schadehistorie.
Hou jullie up to date en uiteraard met foto's!
Lennart Driessen
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma nov 02, 2020 21:16

Re: Corolla T Sport Compressor

Bericht door Lennart Driessen »

Nou
Laatst gewijzigd door Lennart Driessen op di nov 10, 2020 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Lennart Driessen
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma nov 02, 2020 21:16

Re: Corolla T Sport Compressor

Bericht door Lennart Driessen »

De Corolla is echt bijna helemaal top. Wat kleine gebruikerssporen, maar wat rijd hij heerlijk! Alleen de RVS uitlaat van Roar vond ik iets te hard. Wellicht kan ik die nog bij iemand kwijt en kijken of ik deze weer origineel kan maken Complete documentatie, bilstein B8 dempers en koppeling 5000km oud! Ga hem kopen! Alleen nog wat kleine dingen uitzoeken. Maak me nog om één ding zorgen en dat waren oliedruppels. Ik heb wat foto's bijgevoegd. Het is de pullyzijde/ rechterzijde. Iemand een idee. Ook vond ik de auto op de snelweg heel zoekerig/ licht sturen. Misschien komt dit door de 15 incl!! winterbanden.
Bijlagen
WhatsApp Image 2020-11-08 at 15.25.16 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-11-08 at 15.25.16.jpeg
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: Corolla T Sport Compressor

Bericht door Robbie F »

Hey hallo

Als ik dit zo zie is het een combinatie kettingspanner en distributiedeksel lekkage.
Dat laatste is wel wat meer werk.
Wellicht kun je er een absorptie demper tussen laten maken zodat het geluid wat minder wordt.
Wellicht makkelijker en goedkoper dan een andere uitlaat.
De supercharger olie verversen waar je over mailde is wellicht ook en goed idee om uit te laten voeren als onderhoud.

Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

Mvg Robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Lennart Driessen
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma nov 02, 2020 21:16

Re: Corolla T Sport Compressor

Bericht door Lennart Driessen »

Hoef ik me dus niet druk over te maken ! Ik wil sowieso te liftbouten gaan vervangen preventief dus volgens mij heb je de distributiekap ook direct te pakken. Ook het mini oliefiltertje van het liftsysteem maar even schoonmaken. Olie van de compressor lijkt me wel veel werk, maar preventief wel goed waarschijnlijk.
Voor de uitlaat inderdaad maar even kijken, ik wil de auto zo origineel mogelijk maken.

Hopelijk is er weer snel een meeting mogelijk, kan niet wachten!
Lennart Driessen
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma nov 02, 2020 21:16

Re: Corolla T Sport Compressor

Bericht door Lennart Driessen »

Nou! De auto is door de RDW keuring! BPM aangifte verstuurd en nu wachten!

Helaas klapte onderweg er de 100 ampere zekering door onder de motorkap. Morgen maar even wisselen. Komt dit vaker voor?

Bij deze alvast een foto!
Bijlagen
IMG-20201121-WA0000.jpg
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Corolla T Sport Compressor

Bericht door Bart-E11 »

2zz staat wel bekend dat die stuk loopt door oil starvation met circuit gebruik
Dus andere carterpandesign is dan wel nodig
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
Plaats reactie