Aankoopadvies T-Sport 1.8 VVTL-i

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Badhabib
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do apr 27, 2017 21:05

Aankoopadvies T-Sport 1.8 VVTL-i

Bericht door Badhabib »

Goedenavond beste medecorolla liefhebbers,

Morgenochtend ga ik kijken bij een T-sport uit 2002 met 172.000km van tweede eigenaar. Auto is netjes, volledige onderhoudshistorie en nette vraagprijs.

Nu lees ik overal dat de liftbouten een belangrijk punt zijn. Ik heb de dealer al gesproken waar hij vanaf nieuw is onderhouden en helaas gaf deze aan hier niets aan vervangen te hebben. Wanneer alles past, zal dat de eerste zaak zijn om aan te pakken.

Maar.... wanneer ik de auto grondig test morgenochtend, en de bout of bouten breken, heb je dan motorschade? Of draait deze vrij?

Ik verneem het graag vanuit jullie ervaring. Alle andere adviezen zijn ook van harte welkom.

Alvast dank!

Met vriendelijke groeten, Rob Severs
Bob.88
Senior member
Senior member
Berichten: 289
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
Type Corolla: ZZE123
Type Corolla: T-Sport FL
Locatie: Eindhoven

Re: Aankoopadvies T-Sport 1.8 VVTL-i

Bericht door Bob.88 »

Als de lift bouten breken heb je geen directe motorschade. De lift wordt dan gewoonweg niet meer ingeschakeld.

Echter is het wel n pest-klus om dit te repareren, gezien de halve cilinderkop dan uit elkaar moet.

Ik zou me er bij een proefrit niet zo druk over maken. Zo snel breken die bouten ook weer niet ;)
SV-Sportscars
Full member
Full member
Berichten: 356
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 21:11
Type Corolla: E12
Type Corolla: Toyota
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Aankoopadvies T-Sport 1.8 VVTL-i

Bericht door SV-Sportscars »

Algemeen zijn ze niets anders dan elke andere Corolla E12, maar motorisch zijn er wel dingen om verder op te letten.
Liftbouten zijn er 1 natuurlijk, maar ook als ze stuk zijn dan loopt de motor verder prima alleen werkt de lift niet en zal daarom de motor niet hogere toeren draaien dan 7000 toeren.

Maar de 2ZZ-GE (T-Sport motor) wil nog wel eens stevig gaan zweten aan de distributiekap en dit is zichtbaar aan de achterkant van de motor.
Hier zit een pakking die door ouderdom vaak wil gaan lekken, ook kan de pakking in de kettingspanner gaan lekken.
Of wel kijk naar lekkages op de motor. Ook is het aan te raden niet met olie onder half vol te rijden, de kans dat de motor dan stuk loopt door olie te kort is bij een T-SPort aanzienlijk groter dan bij normale motoren. Dus zorgen dat de olie altijd netje richting max zit en dan minimaliseer je de kansen op problemen.
Plaats reactie