E11 g6 aankoopadvies gevraagd

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
efdeve
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr aug 04, 2017 09:14

E11 g6 aankoopadvies gevraagd

Bericht door efdeve »

Goedemorgen leden,

Zal me eerst maar eens voorstellen, Ik ben Frank 24 jaar en kom uit Groningen. Op het moment rijd ik een saxo 1.6 8v die helaas aan z'n einde is en dus over 8 dagen naar de sloop gaat. Vandaar moet er wat nieuws komen en is mijn oog gevallen op een E11 g6 met 120k op de teller uit 2001. Nu is mijn vraag eigenlijk hebben al deze motoren last van overmatig olieverbruik? ik heb contact gehad met het bedrijf waar hij te koop staat en hun zeggen dat er niks in de boekjes staat van een onderblok wissel, is dit dan ook zeker weten niet gebeurt? en is er een goede manier om te checken of het wel gebeurt is? De groene stip op de pijlstok weet ik kan het alleen niet op de foto's zien dat er een groene stip op zit. Of kan je ook geluk hebben en dat hij weinig tot geen olie verbruikt?

alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: E11 g6 aankoopadvies gevraagd

Bericht door Linea Sol »

Hoi,
ik zou niet van "geluk" uit gaan dat hij géén olie verbruikt als het onderblok niet vervangen is.
zou toch ff naar de groen stip kijken op de peilstok. en als er een onderhoudsboekje aanwezig is de desbetreffende dealer is bellen en kijken of die een antwoord hier op kunnen geven. Of misschien kan de importeur dit ook geven aan de hand van het chassisnummer e/o kenteken.

Mooie auto trouwens en 1e eigenaar ;)

succes
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: E11 g6 aankoopadvies gevraagd

Bericht door onnaj »

Is dat die zwarte in het noorden van het land? Mooi ding zo op de foto in ieder geval. En de prijs lijkt me ook zeer oké. Het is te ver weg voor me anders was ik ook gaan kijken ;-)

Je zou altijd met de verkoper een garantie kunnen bespreken. Bijvoorbeeld als het olieverbruik meer dan 1:2000-2500 is bijvoorbeeld.

Er zijn er genoeg die geen olie verbruiken, maar ook genoeg die wel olie verbruiken. En als die olie verbruikt dan maar de internals en externals van een 1.8 meteen erin ;-)
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Re: E11 g6 aankoopadvies gevraagd

Bericht door Highway »

Zoals gemeld in het ander topic die je hierover heb geopend: deze auto's kosten niet zoveel meer dus als je niet zeker weet dat het onderblok is vervangen, zou ik hem persoonlijk laten staan.

Met het kenteken - neem even contact op met een Toyota dealer mogelijk dat ze in het system kunnen kijken of hier een nieuw onderblok in is gegaan.

Na vervangen van het onderlbok van mijn oude E11 is er ook niets in het onderhouds boekje gezet hierover.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Plaats reactie