piep motor bij stationair lopen

Over de aandacht...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
petros
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON Ma Sep 26, 2005 18:07

piep motor bij stationair lopen

Bericht door petros »

Zoals de titel vermeld piept mijn motor bij stationair draaien tot ongeveer 1800 rpm. gaat om een 4AFE. Zodra ik meer stroom ga vragen (verlichting aan, electrische ramen) word het gepiep harder en constanter. Zal dit de dynamo kunnen zijn? Heb alvast een riem besteld, maar was benieuwd naar de reacties.
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Re: piep motor bij stationair lopen

Bericht door Co'tje »

klinkt als een slippende multiriem, die kan je strakker zetten door je dynamo iets te verschuiven
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6636
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Bericht door Martijn »

Als de riem niet helemaal goed meer is begint ie vaak zachtjes te piepen.. beetje alsof een lager herrie maakt.
Spuit eens een klein beetje WD40 bij de poelie, is het dan ineens weg dan weet je het zeker. ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6082
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43

Bericht door Linea Sol »

als je al een nieuwe riem besteld hebt zou ik die erop leggen en gelijk ff goed spannen dan moet het piepje ook weg zijn ;)
Gegroet JO

CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024 8-)
petros
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 338

Bericht door petros »

Crap! bij het aandraaien van de spanbout (zo noem ik hem maar, de bout waarmee je de dynamo en stuurbekrachtigings snaar op spanning zet) is finaal afgeknapt. Ik krijg de dynamo er zelf ook niet af. Met de hand krijg ik er niet echt genoeg spanning op. Iemand een suggestie wat in dit geval handig kan zijn?
petros
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 338

Bericht door petros »

Heb er nu twee nieuwe riemen omheen gelegd. Nieuwe bout en blokje voor de dynamo bevestiging en alles redelijk vast gezet. Ik heb een haynes manual waarin staat dat om de snaar op de correcte spanning te krijgen ik de idle pulley moet vastzetten en vervolgens de bout van deze pulley moet verdraaien tot de juiste spanning er op staat. Kom er niet echt helemaal uit. Kan iemand mij in een paar stappen uitleggen hoe ik de riemen weer op spanning krijg?
BUTTON_POST_REPLY