intermitterend knarsend / schraapgeluid van achterwiel

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Scroobiuspip
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di nov 05, 2019 12:37
Type Corolla: ZZE112

intermitterend knarsend / schraapgeluid van achterwiel

Bericht door Scroobiuspip »

Hallo allemaal, smerig geluid van één wiel van mijn e11 G6-facelift, zie video in de link. Het is vervelend omdat het maar zelden gebeurt, misschien in 5 minuten van een uur rijden, en vaak op dezelfde locatie, langzaam rechts gevolgd door langzaam links dat me naar mijn buurt brengt.

https://youtu.be/EmUuYVhPw-U

Soms hoor je het op de snelweg, meestal hoor je het alleen onder de 40 km / u. De toon lijkt niet te veranderen met de snelheid, en hij lijkt weg te gaan als je wat harder remt.

Het geluid komt van het achterwiel aan de bestuurderskant, ik zie geen ribbel op de remschijf en de buitenste remblokken lijken nog minstens 3-5 mm te hebben voordat ze de slijtage-indicator raken. Ook na een rit geen overtollige warmte op een naaf.

De auto heeft een paar maanden in de winter en de lente gestaan ​​en heeft wat roest op de schijven opgepikt, maar ik zie geen dikke roestplekken achter, en ik heb ook de stofkappen eruit geduwd zodat ze geen contact mogen maken. Voorste cv-laarzen zijn in goede staat en er is geen teken van verloren vet.

Een versleten wiellagergeluid is toch constanter en verandert met de snelheid, en een aan de indicator versleten pad is toch ook een constant geluid?
Plaats reactie