How-to: klepje middenconsole E12 repareren

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 514
Lid geworden op: wo jan 04, 2012 09:15
CCNL lidnummer: 826
Type Corolla: E12
Type Corolla: Toyota
Locatie: Den Haag
Contacteer:

How-to: klepje middenconsole E12 repareren

Bericht door nicknameless »

Het welbekende klepje afgebroken bij de E12. Zoeken naar een 'nieuw' 2dehands model dat nog goed is, is zoeken naar de welbekende speld in de hooiberg. En als je er eentje gevonden hebt, vragen ze alsnog de hoofdprijs. En bij de dealer vragen om een nieuwe unit kost je 350 euro....alleen voor de achterkant, dus zonder knoppen, display enz. Dit kan anders...

Hier irriteerde ik me aan...
Afbeelding

Middenconsolde eruit gehaald.
Afbeelding

Draaipunt/pennetje afgebroken.
Afbeelding

Afbeelding

Men neme een kleine inbussleutel (het liefste een ronde) die qua diameter net zo dik is als het pennetje.
Afbeelding

Vijl in de hoek van de unit een stukje uit zodat de inbussleutel hierin past en helemaal in de hoek zit.
Afbeelding

Afbeelding

Knip of zaag de inbussleutel af net zo ver tot het korte gedeelte net in het oogje van het scharnierpunt past.
Afbeelding

Als alles goed past en werkt, de inbussleutel met Bison Kombi vastlijmen.

Resultaat.
Afbeelding

Aangezien ik het veertje niet meer had (kwijt geraakt ondertussen), viel het klepje steeds open tijdens het rijden. Opgelost door er een klein magneetje in te plaatsen, zo'n zelfde soort waarmee ze keukendeurtjes enz. mee dicht houden. Aangezien het toch aan de binnenkant zit en ik de ruimte eigenlijk niet gebruik, werkt deze oplossing prima voor mij.
Zowel de magneet en het plaatje met de Bison Kombi lijm vastgezet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een filmpje dat de klep gewoon weer werkt.
https://youtu.be/QGtHu7i9vow
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
Plaats reactie