Onderhoud en tuning aan mijn eerste auto

Over de aandacht...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
CorollaE11G6
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di aug 11, 2020 22:13
Type Corolla: E11
Type Corolla: G6facelift

Onderhoud en tuning aan mijn eerste auto

Bericht door CorollaE11G6 »

Bij deze zou ik me eerst even voorstellen, ik ben Tim, 20 jaar en ik heb sinds kort een Corolla E11 G6 uit 2000.

Ik ben al iets bezig geweest met onderhoud (en een beetje tuning) maar ik heb toch nog een paar vragen.

Als eerste vroeg ik me af of de E11 een interieur filter heeft, zo ja, waar kan ik die vinden?

Ik heb de einddemper verwijderd en vervangen door een sierstuk maar ik ben niet helemaal tevreden over het geluid (klinkt nu een beetje als een natte scheet...). Zijn er leuke (en een beetje betaalbare) einddempers te krijgen?

Als laatste zou ik ook wel iets meer aanzuig geluid willen vanuit het luchtfilter. Een powerfilter werd mij afgeraden maar zijn er verder nog opties om een iets leuker geluid te krijgen?
Corolla E11 G6 Facelift, eerste auto en klaar om vieze handen te krijgen!
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Onderhoud en tuning aan mijn eerste auto

Bericht door Martijn »

Welkom!!

E11 kan een interieurfilter hebben mits je airco hebt. Dan zit die achter het dashboard kastje.

Mooi uitlaatgeluid ga je enkel bereiken met een custom (rvs) uitlaatsysteem.. losse (open) sportluchtfilters, sportdempers etc. is vaak genoegen nemen met wat je ervan krijgt. Heb ooit (ergens in 2006 ofzo) een rvs systeem vanaf katalysator laten maken bij EPS in Hoogezand en tot nu toe zit die nog steeds met volle tevredenheid eronder, al is de uitlaat sindsdien een Corolla en een eigenaar verder.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3052
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Geen
Locatie: Genapium
Contacteer:

Re: Onderhoud en tuning aan mijn eerste auto

Bericht door corollapowerrr »

EPS is top idd, heb er zelf ook 1 van hen. Kost wel wat...
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
Plaats reactie