ISC Klep

Wat je wil doen maar niet weet hoe...

Moderator: Moderator

Gesloten
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Re: ISC Klep

Bericht door Highway »

Ik zou eerst eens op de sloop kijken of ze daar geen ecu hebben. Dingen gaan volgens mij niet zo vaak kapot, dus met een beetje geluk heb je er eentje voor vrij weinig.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Re: ISC Klep

Bericht door Marc0 »

Misschien heeft Robbie F nog een 4A-FE ecu te koop?
Of iemand anders die een 4A-FE naar 4A-GE swap heeft gedaan, en dus de ECU niet meer nodig heeft..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
JanWR
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo apr 06, 2008 21:11
CCNL lidnummer: 0
Locatie: Wieringen

Re: ISC Klep

Bericht door JanWR »

Heb een corolla 1.6 XLI uit 92. Maar stationair loopt ie erg onregelmatig en hoog. Hij schommelt tussen de 1300 en 1400 tpm. Af en toe loopt ie ook weer regelmatig rond de 1000 en een andere keer 1400. Het is allemaal erg onregelmatig. Ook als ie warm is. Weet iemand wat ik hier aan zou kunnen doen? Heb de ecu ook al eens gereset.
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: ISC Klep

Bericht door Robbie F »

ysberg schreef:Heb inmiddels een hoop vervangen maar blijft slecht lopen met een koude start.

-Accu vervangen
-Bougies vervangen
-bougiekabels vervangen (vonkeverslag tussen kabels)
-Verdelerkap vervangen
-Rotor vervangen (ingebrand)
-Gasklephuis vervangen (Dit ivm een kapotte gaskleppositiesensor. Met name de stationairwaardes klopten voor geen meter)

Ik heb alle sensoren onder de motorkap nagemeten en zijn in orde dus denk dat het probleem toch in de ECU zit.
Als ik alleen de draden aansluit op de spoel om de klep te openen loopt deze wel goed met een koude start. Sluit ik alle draden aan gaat deze wel open maar niet ver genoeg en loopt dan dus slecht 800/1000tpm. Na iets meer als een minuut begint deze netjes op te klimmen richting de 1500tpm. Zou dit door de lambda sonde komen die zich ermee gaat bemoeien en de klep verder open zet nadat deze op bedrijfstemp is?

Ik denk dat ik dit simpel ga oplossen door simpelweg een termische schakelaar te plaatsen tussen de draad van spoel sluiten zodat deze onder een bepaalde temp niet geschakeld is en dus wel goed start. Mocht ik goedkoop aan een ECU kunnen komen dan is dat ook nog een optie.

Word vervolgd!
welk bouwjaar is je corolla? ik heb nog een ecu liggen van een 93er corolla. na de facelift loopt hij niet op.
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
ysberg
Newbie
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: ma dec 24, 2007 23:39
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE101

Re: ISC Klep

Bericht door ysberg »

Bouwjaar is 95 en van na de facelift.

Maar het probleem is verholpen!!!!!!

De pakking van de deksel luchtinlaatkamer was lek en zoog valse lucht, hierdoor kreeg de map sensor te weinig onderdruk en sloot daarom de ISC klep. Wanneer het koud was was dit lek veel groter dooor het krimpen van het metaal. Achteraf eigenlijk heel logisch :lol:
Ik heb geen nieuwe pakking erop gezet maar de oude pakking goed schoongemaakt en voorzien van vloeibare pakking.

Na het resetten van de ECU was er in tegenstelling tot voorgaande resets nu een groot verschil, De ECU ging zich helemaal inregelen na het starten, de eerste paar minuten op 1800tpm vervolgens een paar minuten op 1500tpm en daarna naar 1100tpm om uiteindelijk na 10 minuten netjes naar de 800tpm. Ik had er al weleens van gehoord dat de ECU dan een leerproces doormaakt maar voorheen merkte ik daar weinig van. Hier heb ik overgens niemand daarover gehoord, tenminste niet dat dit gewoon bij het leerproces hoort.

Ik ben blij dat eindelijk het probleem verholpen is en dat de rolla weer loopt zoals het hoort!

Ik hoop dat alle andere mensen met dezelfde klacht (ondanks schoonmaken ISC klep) hier wat aan hebben. (kan ook de inlaatpakking zijn)
ae82_gt
President member
President member
Berichten: 2430
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:23
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE123
Type Corolla: van alles
Locatie: Het mooie oosten

Re: ISC Klep

Bericht door ae82_gt »

Hier hebben de mensen weer wat aan, controleer tevens ook de pakking (beide) van het gasklephuis.
Member of the GT Owners Group!
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
CCNL lidnummer: 495
Type Corolla: AE86
Type Corolla: Audi A4
Locatie: Noviomagum
Contacteer:

Re: ISC Klep

Bericht door Gtsi-R »

ysberg schreef:Bouwjaar is 95 en van na de facelift.

Maar het probleem is verholpen!!!!!!

De pakking van de deksel luchtinlaatkamer was lek en zoog valse lucht, hierdoor kreeg de map sensor te weinig onderdruk en sloot daarom de ISC klep. Wanneer het koud was was dit lek veel groter dooor het krimpen van het metaal. Achteraf eigenlijk heel logisch :lol:
Ik heb geen nieuwe pakking erop gezet maar de oude pakking goed schoongemaakt en voorzien van vloeibare pakking.

Na het resetten van de ECU was er in tegenstelling tot voorgaande resets nu een groot verschil, De ECU ging zich helemaal inregelen na het starten, de eerste paar minuten op 1800tpm vervolgens een paar minuten op 1500tpm en daarna naar 1100tpm om uiteindelijk na 10 minuten netjes naar de 800tpm. Ik had er al weleens van gehoord dat de ECU dan een leerproces doormaakt maar voorheen merkte ik daar weinig van. Hier heb ik overgens niemand daarover gehoord, tenminste niet dat dit gewoon bij het leerproces hoort.

Ik ben blij dat eindelijk het probleem verholpen is en dat de rolla weer loopt zoals het hoort!

Ik hoop dat alle andere mensen met dezelfde klacht (ondanks schoonmaken ISC klep) hier wat aan hebben. (kan ook de inlaatpakking zijn)
welke pakking schoongemaakt?? die van je inlaatspruitstuk naar je blok?? of je gasklephuis op je inlaatspruitstuk?
en vervangen door vloeibare ??

fotos :D
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
E10 Wagon
Junior member
Junior member
Berichten: 127
Lid geworden op: vr jul 01, 2005 21:16
Type Corolla: E10
Type Corolla: Wagon
Locatie: Maasbracht

Re: ISC Klep

Bericht door E10 Wagon »

Ik verdacht de verbindingen aan de motorkant van het gasklephuis ook van valse lucht, is een beetje een klote constuctie, omdat er ook nog eens een ophangsteun tussen zit. Dat zijn dus 4 vlakke waarlangs lucht kan lekken. Bij loshalen van het gasklephuyis komen die verbindingen zonder spanning te zitten, waarbij er gemakelijk wat vuil tussen kan gaan zitten. Ik heb zelf de pakkingen laten zitten, en overal een heel dun laagje vloeibare pakking gedaan.
De pakkingen vervangen kan natuurlijk ook, maar het was zaterdag middag laat, en ik reken er niet op dat ze die bij de dealer op voorraad hebben. Je moet ze dan dus vantevoren bestellen. Volgende keer misschien... :)
Daarna liep hij bij mij wel weer goed stationair met warm, hij liep eerst te hoog, zie voorgaande posts.
Gesloten