Vervangen 2x gordelslot corolla hatchback 1.6v 200

Over sturen, bekleding, carkits, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Enjoy Corolla
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jun 12, 2020 16:24

Vervangen 2x gordelslot corolla hatchback 1.6v 200

Bericht door Enjoy Corolla »

Beste toyotaliefhebbers,

Ik (vrouw) heb een fijne toyota corolla hatchback uit 2000. Wilde het al een lang tijd, ik ben gek op harchback modellen en afgelopen voorjaar heb ik het eindelijk aangeschaft.
Maar nu heb ik een probleem dat de zwarte plastic beschermhoesjes van de gordelinsteken(sloten) rechtsachter en midden kapot zijn en vervangen moeten worden. Ik heb al op sites een oproep gedaan en gezocht, maar nergens vind ik exact dit model insteek (ECC9270274).
Is het echt dit artnr/ model nodig of kun je ook een een andere gebruiken? De gordels zelf zijn nog prima in orde en technisch gezien zijn de insteken ook nog goed, maar goed zonder hoes is dat natuurlijk toch niet echt veilig, lijkt me.
Heeft iemand anders een tip als ik geen passende insteken kan vinden?
Als ik de volledige gordels vervang, wordt dat heel kostbaar, maar goed. Als dat moet kan ik dan wel een volledig andere (tweedehandse) set zijn van een ander model? En welke bijvoorbeeld?
En kan ik het zelf installeren? De insteken zijn eenvoudig, dat is zijn alleen bouten, maar de gordels zelf lopen helemaal in de wanden. Alvast dank!
Laatst gewijzigd door Enjoy Corolla op vr jan 22, 2021 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Vervangen 2x gordelinsteek corolla hatchback 1.6v 200

Bericht door Martijn »

Welkom!

Het beste is een gebruikt setje van de sloop halen. Je hoeft dan enkel het deel te vervangen wat slecht is.
De metalen insteek zelf zit vast aan de gordel, dat is dus 1 geheel. Het andere deel is het slot met rode knop.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Enjoy Corolla
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jun 12, 2020 16:24

Re: Vervangen 2x gordelinsteek corolla hatchback 1.6v 200

Bericht door Enjoy Corolla »

Dag,

Dank je wel voor je reactie. Ik begrijp de uitleg nog niet helemaal exact. Adviseer je een tweedehands complete set (gordel en slot) aan te schaffen? iK Heb feitelijk alleen 2 nieuwe sloten nodig en dit model is niet te verkrijgen en ik ben benieuwd of een ander slot ook past op de aanwezige gordel?

Alvast dank!
Enjoy Corolla
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jun 12, 2020 16:24

Re: Vervangen 2x gordelslot corolla hatchback 1.6v 200

Bericht door Enjoy Corolla »

ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, maar mijn bericht is nu helemaal verdwenen?
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Vervangen 2x gordelslot corolla hatchback 1.6v 200

Bericht door Martijn »

Enjoy Corolla schreef: vr jan 22, 2021 13:54 ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, maar mijn bericht is nu helemaal verdwenen?
Nee, de eerste paar berichten moeten altijd handmatig goedgekeurd worden. ;)

Als alleen je sloten (die met rode knop) versleten zijn dan hoef je enkel die te vervangen.
De ´klikkers´ van de gordel (met de metalen gesp) is 1 met de gordelband en het oprolsysteem.

Op de sloop is dat wel te vinden. CAR in Nijkerkerveen, van Deijne in Volkel of kijk even online wat Venyard in Roosendaal heeft staan en sloop het er zelf uit voor een schijntje.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Plaats reactie