Moderator: Moderator

dus kan ik nog niet meten....

Wegpiraat schreef:is goed!! IK heb nl nog altijd geen multimeteren dan wordt meten erg lastig....

geen nut dus, tijdelijk maar. ik ga dus weer verder zoeken, denk maar bij de koelvloeistofsensor. jullie horen van me als ik wat vind

Don schreef:Dit zelfde euvel heb ik ook gehad met mijn E9-4a-fe.
Ik heb me kapot gezocht en uit eindelijk bleek de koelvloeistoftemperatuurcensor kapot te wezen.
Deze heb ik vervangen en starten en lopen als een zonnetje.![]()
Deze kan je met een Ohm meter meten.

Jeroen schreef:Don schreef:Dit zelfde euvel heb ik ook gehad met mijn E9-4a-fe.
Ik heb me kapot gezocht en uit eindelijk bleek de koelvloeistoftemperatuurcensor kapot te wezen.
Deze heb ik vervangen en starten en lopen als een zonnetje.![]()
Deze kan je met een Ohm meter meten.
Whahaha en Don heeft weer gelijk

corolla1.6 schreef:Hoi, ik had (!!) precies hetzelfde met mijn 1.6 corola uit 97 (model 96). Dus na alle tips te hebben gelezen heb ik een poging gedaan om de koelvloeistoftemperatuursensor door te meten. Dit lukte niet op de sensor zelf (meetpennen te lang), dan maar meten inclusief kabel (de kabel loopt naar het groene kastje onder de gasklep). Ik kwam er toen achter dat de connector niet goed doorgedrukt was op het kastje (gasklep net laten reinigen door garage). Even goed bevestigen , starten (koud) en netjes 1800-2000 toeren langzaam teruglopend. Conclusie: de theorie met de defecte sensor lijkt wel correct.

Jeroen_Gtsi schreef:ik heb gister de beide sensoren vervangen, blijken er 2 in te zitten, en morgenochtend weet ik het resusltaat, kosten? 15 euro voor de 2 sensoren 8)

Keer terug naar Forumoverzicht
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast