Pagina 2 van 5

Geplaatst: wo jan 18, 2006 21:50
door Wegpiraat
ik heb hem hier thuis ook ergens liggen... maar geen zin om nu te gaan zoeken... ik kijk morgen even, ben dan toch vrij :D

tekening

Geplaatst: do jan 19, 2006 12:08
door scarfase
misschien dat je hier iets aan hebt.


http://www.celicatech.com/93rmsour/1993 ... /co/co.htm

Geplaatst: do jan 19, 2006 14:15
door Wegpiraat
heb de sensor gevonden, tis een grijze stekker waar een bruine en een witte draad naartoe lopen. Alleen me multimeter is wijlen :mad: dus kan ik nog niet meten....

Geplaatst: do jan 26, 2006 22:11
door Don
Hoe is het afgelopen?

Geplaatst: vr jan 27, 2006 08:11
door Wegpiraat
ik zit op met moment midden in me tentamen week, dus heb nog geen tijd gehad helaas :( en me multimeter is overleden.... IK heb volgende week vrij, dus dan ga ik de sensor doormeten (f multimeter lenen :wink: ) en de luchtomloop schoonmaken. En dan hopen dat het gaat werken, zo niet snap ik er helemaal niks meer van.

Geplaatst: vr jan 27, 2006 12:14
door Beer SSV
Zou dat misschien ook de vlammen uit de uitlaat kunnen verklaren?! :wink:

Geplaatst: vr jan 27, 2006 17:51
door Don
@ Beer, het zou kunnen dat bij jou dus juist de choke er op blijft staan en hij overtollige brandstof door je uitlaat verwijderd.
Hij zuipt dan ook veel benzine.
Als hij een normaal verbruik heeft, dan is het écht wat anders.

Geplaatst: vr jan 27, 2006 17:54
door Beer SSV
@don, dit is niet voor mij hoor, de 20v doet het goed en zuipt wel iets meer dan de afe, maar dat is denk ook grotendeels mn rechtervoet :wink: :twisted: hehehehe
Maar omdat er bij Marcel (wegpiraat) ook vlammen uit zn uitlaat komen en dat bij mijn afe wat minder het geval was, dacht ik dat het misschien hiermee in verband stond.

Geplaatst: wo feb 01, 2006 18:26
door Jeroen_Gtsi
ik ga volgende week mijn koelwatersensor ruilen met een ander blok, en laat ik wel ff weten of er verschil is, dan is dat ook meteen duidelijk :D

Geplaatst: wo feb 01, 2006 18:34
door Wegpiraat
is goed!! IK heb nl nog altijd geen multimeter :? en dan wordt meten erg lastig....

Geplaatst: wo feb 01, 2006 21:30
door Don
Wegpiraat schreef:is goed!! IK heb nl nog altijd geen multimeter :? en dan wordt meten erg lastig....
Metertjes koop je bij de gamma voor 5 euri. :wink:
Heb je geen handige buurman die even zo'n metertje voor je hebt? 8)

Geplaatst: wo feb 01, 2006 21:37
door Marco
Aldi had ze volgens mij ook in de aanbieding voor ng geen 5 Euro :roll:

Geplaatst: wo feb 01, 2006 22:47
door Freeze 2k3
Nog even over welke sensor voor de koelvloeistoftemperatuur is en dat doorgeeft aan de ECU.

Ik heb een sensor zien zitten onder de verdeler bij de thermostaat, eentje iets verder naar achter daar en eentje aan de achterkant van je blok vlakbij de waterpomp. nu nog even weten welke voor wat is.

Ik heb een E10 4A-FE bj '94

Geplaatst: di feb 07, 2006 14:35
door Jeroen_Gtsi
nou ik ben vandaag even bezig geweest, en ben dr uit, met (goedkoop) nieuws! :D het is NIET de koelvloeistofsensor onder je thermostaat, het is de choke. het gaat als volgt;

-demonteer het gasklephuis van je inlaatspruitstuk en neem het geheel in een bankschroef (voorzichtig)

-demonteer het groene kastje (4 schroeven),het gedemonteerde stukje gaat het om, hierin zie je 3 gaten, in 1 daarvan zie je een schuifklepje, en als je last heb van het probleem zoals Wegpiraat en ik, zie je dat het vol zit met roetaanslag.

-reinig dit gedeelte met carburatuerreiniger tot dat het weer goed schoon is, en voor een beter effect, haal het groene dekseltje eraf (2schroeven) zodat je het asje kunt bewegen waar het klepje op zit, zodat je hem helemaal kunt reinigen.

- na dit alles weer in elkaar zetten en terug op de motor plaatsen, resusltaat: 1 tik en lopen, meteen 1500 toeren

succes! :D

Geplaatst: di feb 07, 2006 15:09
door ae82_gt
Zoals al eerder is gezegd dus.....................

Geplaatst: di feb 07, 2006 21:38
door Wegpiraat
owkee, over 3 weken ga ik dat ook f doen... deze week geen tijd, en volgende week wintersport:P thanx!

Geplaatst: wo feb 08, 2006 17:32
door Jeroen_Gtsi
hoe mooi hij gister liep, hoe verrot hij vanmorgen weer koud stationair draaide.... :mad: geen nut dus, tijdelijk maar. ik ga dus weer verder zoeken, denk maar bij de koelvloeistofsensor. jullie horen van me als ik wat vind

Geplaatst: wo feb 08, 2006 17:42
door Jeroen
Don schreef:Dit zelfde euvel heb ik ook gehad met mijn E9-4a-fe.
Ik heb me kapot gezocht en uit eindelijk bleek de koelvloeistoftemperatuurcensor kapot te wezen.
Deze heb ik vervangen en starten en lopen als een zonnetje. :wink:
Deze kan je met een Ohm meter meten.
Whahaha en Don heeft weer gelijk :D

Geplaatst: wo feb 08, 2006 21:08
door Freeze 2k3
Jeroen schreef:
Don schreef:Dit zelfde euvel heb ik ook gehad met mijn E9-4a-fe.
Ik heb me kapot gezocht en uit eindelijk bleek de koelvloeistoftemperatuurcensor kapot te wezen.
Deze heb ik vervangen en starten en lopen als een zonnetje. :wink:
Deze kan je met een Ohm meter meten.
Whahaha en Don heeft weer gelijk :D
Ik zoek het ook nog steeds hier in.

Geplaatst: wo feb 08, 2006 23:23
door Jeroen_Gtsi
ik ben benieuwd, ik ga em volgende week maandag ff doormeten of vervangen, heb er bij me vorige stage nog 1 liggen :D

Geplaatst: zo feb 12, 2006 20:11
door Corolla1.6
Hoi, ik had (!!) precies hetzelfde met mijn 1.6 corola uit 97 (model 96). Dus na alle tips te hebben gelezen heb ik een poging gedaan om de koelvloeistoftemperatuursensor door te meten. Dit lukte niet op de sensor zelf (meetpennen te lang), dan maar meten inclusief kabel (de kabel loopt naar het groene kastje onder de gasklep). Ik kwam er toen achter dat de connector niet goed doorgedrukt was op het kastje (gasklep net laten reinigen door garage). Even goed bevestigen , starten (koud) en netjes 1800-2000 toeren langzaam teruglopend. Conclusie: de theorie met de defecte sensor lijkt wel correct.

Geplaatst: do feb 23, 2006 18:55
door Freeze 2k3
corolla1.6 schreef:Hoi, ik had (!!) precies hetzelfde met mijn 1.6 corola uit 97 (model 96). Dus na alle tips te hebben gelezen heb ik een poging gedaan om de koelvloeistoftemperatuursensor door te meten. Dit lukte niet op de sensor zelf (meetpennen te lang), dan maar meten inclusief kabel (de kabel loopt naar het groene kastje onder de gasklep). Ik kwam er toen achter dat de connector niet goed doorgedrukt was op het kastje (gasklep net laten reinigen door garage). Even goed bevestigen , starten (koud) en netjes 1800-2000 toeren langzaam teruglopend. Conclusie: de theorie met de defecte sensor lijkt wel correct.
Dit ga ik zo nog even uitproberen. Ik heb de temperatuurzender namelijk vervangen, en perfect koud starten.... voor een keer!

Nu is het weer net zo beroerd als er voor.

Geplaatst: za feb 25, 2006 19:08
door Jeroen_Gtsi
heb gister zown sensor besteld bij van Deijne, omdat ik hem niet meer kon vinden, dus hoop hem snel binnen te hebben! is ook overigens me laatste bestelling daaro......

Geplaatst: za feb 25, 2006 19:14
door Corolla1.6
Was blijkbaar te enthousiast :? . Ik had hetzelde fenomeen als Cor-olla. Toch maar de sensor opmeten. De waardes weet ik niet precies maar van een volvo (ca getallen)
0 graden 3500 ohm
20 graden 2500 ohm
80 graden 350 ohm
Wat mischien werkt is een weerstandje proberen op de kabel naar het groene kastje van 3500 ohm (om te testen of de sensor wel of niet defetc is :shock: )

Geplaatst: za feb 25, 2006 19:39
door Robbie F
hey hallo

gisteren morgen heb ik me corolla gestart ivm bevroren ramen. hij liep gelijk naar de start 1200 rpm zoals hij altijd doet maar na 10 minuten kwam ik weer bij de corolla en toen hoorde ik het toerental een beetje schommelen. vanaf 1000 tot 1200 en dat heeft hij nooit gedaan. maar ik maak me er niet druk om. hij rijdt verder goed dus. misschien binnenkort eens me gasklephuisreiniger.

mvg robbie f

Geplaatst: di mar 07, 2006 10:21
door Corolla1.6
Hoi,
ik heb de auto nu een paar keer gestart met een weerstand van 4.5 kohm en dan doet ie het goed. Heb de garage gebeld voor een sensor, kosten 80 euro :evil: , dus wil ik even bij de sloop gaan kijken.
Weet iemand hoe je zo'n sensor vervangt ? Gewoon losdraaien en een nieuwe erin ?

Groet

Geplaatst: di mar 07, 2006 17:54
door Don
Idd, gewoon losdraaien en nieuwe erin.
Je kan wel wat koelvloeistof verliezen dus je moet wel snel de 1 eruit en de ander er in.
Ik heb hem bij CAR gehaald, koste 15 euro.

Geplaatst: di mar 07, 2006 18:39
door Freeze 2k3
ik heb een nieuwe gehaald en die koste me 14 euro. Was geen orginele maar dat maakt niks uit

Geplaatst: di mar 07, 2006 19:17
door Jeroen_Gtsi
ik heb gister de beide sensoren vervangen, blijken er 2 in te zitten, en morgenochtend weet ik het resusltaat, kosten? 15 euro voor de 2 sensoren 8)

Geplaatst: di mar 07, 2006 19:25
door Freeze 2k3
Jeroen_Gtsi schreef:ik heb gister de beide sensoren vervangen, blijken er 2 in te zitten, en morgenochtend weet ik het resusltaat, kosten? 15 euro voor de 2 sensoren 8)
2 sensoren voor het motormanagement?
Welke 2 bedoel je???????