Auris

Moderator: Moderator

JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Auris

Bericht door JeroenS »

Ik heb een uitnodiging thuis gekregen voor de voorintroductie op 21 februari 's avonds. Ik heb gelijk bevestigt dat ik kom. Ik wil de Auris wel eens in het echt aanschouwen.

Ik heb nu een E12 diesel van 25-09-2003 2.0L 90PK
donkerblauw metallic
5 deurs Hatchback
(Terra Comfort??)
KM-stand 105.000

Nu heb ik al op de Toyota NL site gekeken voor info, maar ik heb toch nog een paar vragen.

-Standaard zit er onder de Auris 16 inch stalen velgen volgens de specificaties op deToyota NL site. Dit is zeker steek 5x100? Ik vraag dit omdat er onder mijn E12 nu 15 inch stalen velgen met winterbanden zitten. Is nu het 2de seizoen dat ze er onder zitten.

-Ik zie ook dat er net als de E12 facelift er een 1400 diesel beschikbaar is. Qua prijs is een 2L gelijk een stuk duurder dan een 1400. Ik hoef geen caravan o.i.d. te trekken. De vraag is dan wat rijdt/is het beste 1400 of 2L?

-Wat is mijn huidige auto nog waard aan inruil?

Alvast bedankt voor de reacties.
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Leon »

De steek zal inderdaad of 5x100 of 5x114,3 zijn, in ieder geval kan je je huidige set velgen en banden niet overzetten.

Als je geen stevige rijder bent, kun je denk ik dat je met de 1.4 D-4D best vooruit zult kunnen komen. Het prijsverschil is inderdaad behoorlijk. Wat wel voor de 2.0 D-4D spreekt is een standaard roetfilter. Uiteindelijk is de verwachting dat je over een paar jaar diesels zonder roetfilter moeilijker kwijt raakt dan een diesel met filter. Wel iets om te overwegen!!

Carbase geeft de volgende waarden aan voor jouw E12:
- inkoop: €10.700
- verkoop: €12.400
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Jurriuit
President member
President member
Berichten: 2213
Lid geworden op: do feb 23, 2006 19:58
Type Corolla: Renault
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Auris

Bericht door Jurriuit »

JeroenS schreef:Ik heb een uitnodiging thuis gekregen voor de voorintroductie op 21 februari 's avonds. Ik heb gelijk bevestigt dat ik kom. Ik wil de Auris wel eens in het echt aanschouwen.

Ik heb nu een E12 diesel van 25-09-2003 2.0L 90PK
donkerblauw metallic
5 deurs Hatchback
(Terra Comfort??)
KM-stand 105.000

Nu heb ik al op de Toyota NL site gekeken voor info, maar ik heb toch nog een paar vragen.

-Standaard zit er onder de Auris 16 inch stalen velgen volgens de specificaties op deToyota NL site. Dit is zeker steek 5x100? Ik vraag dit omdat er onder mijn E12 nu 15 inch stalen velgen met winterbanden zitten. Is nu het 2de seizoen dat ze er onder zitten.

-Ik zie ook dat er net als de E12 facelift er een 1400 diesel beschikbaar is. Qua prijs is een 2L gelijk een stuk duurder dan een 1400. Ik hoef geen caravan o.i.d. te trekken. De vraag is dan wat rijdt/is het beste 1400 of 2L?

-Wat is mijn huidige auto nog waard aan inruil?

Alvast bedankt voor de reacties.
De steek is inderdaad 5xnogwat, stond me er zaterdag nog over te verbazen :wink:

Wat ik ook al eerder zei, de 1.4 d4-d zal voor normaal dagelijks woon-werkverkeer zeker voldoen, maar zal op vakantie in de bergen wel een zware dobber krijgen aan de 1235 kg zware Auris.

En natuurlijk wat Leon zegt over het roetfilter, dan is een 2.0 wel een pré ja.
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Bericht door JeroenS »

Leon schreef:Carbase geeft de volgende waarden aan voor jouw E12:
- inkoop: €10.700
- verkoop: €12.400
Je laat dan dus gewoon de helft van de nieuwwaarde vallen na 3 jaar en 100.000 duizend kilometer. :shock:

Ik heb bij de occasions op Toyota NL site gekeken en zag de volgende auto's nog.

Corolla E12 diesel 5 deurs 92000 km. Vraagprijs 17.950 :shock: .

Volgens mij komt die auto overeen met de mijne.

Ik hoop dat ik toch nog wat meer kan krijgen dan wat de carbase aangeeft. De mijne heeft 2 bijna nieuwe banden die andere 2 zijn een jaar ouder. Auto krijgt deze week nog een beurt met een nieuwe distributieriem.

Dat ik de velgen niet mee kan nemen is jammer maar dat ik al verwacht.

Ik ga in ieder geval de kosten eens in een excelsheetje zetten.

Een roetfilter kan toch wel achteraf gemonteerd worden?
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4391
Lid geworden op: do sep 29, 2005 17:23
Type Corolla: Polo+Focus
Locatie: Achterhoek / Twente

Bericht door Rinkel »

Dat is wel vraagprijs hè.... geen verkoopprijs...

Laat zo'n auto uiteindelijk voor een 17.000 verkocht worden, wss zit er een nieuwe dis.riem en alles op gezien die km. stand dus ook voor 500 aan onderhoud gehad.

Doe er dan nog wat winst etc. bij, en je kunt wel nagaan wat je terugkrijgt, e.e.a. afhankelijk hoe netjes jou auto er uitziet :)
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
Jurriuit
President member
President member
Berichten: 2213
Lid geworden op: do feb 23, 2006 19:58
Type Corolla: Renault
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Bericht door Jurriuit »

JeroenS schreef: Een roetfilter kan toch wel achteraf gemonteerd worden?
Een universeel roetfilter is nooit zo goed als een af-fabriek roetfilter, en ik durf niet te zeggen of ze achteraf nog een ori-filter kunnen monteren.....
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Leon »

JeroenS schreef:Corolla E12 diesel 5 deurs 92000 km. Vraagprijs 17.950 :shock: .

Volgens mij komt die auto overeen met de mijne.

Ik hoop dat ik toch nog wat meer kan krijgen dan wat de carbase aangeeft. De mijne heeft 2 bijna nieuwe banden die andere 2 zijn een jaar ouder. Auto krijgt deze week nog een beurt met een nieuwe distributieriem.

Dat ik de velgen niet mee kan nemen is jammer maar dat ik al verwacht.

Ik ga in ieder geval de kosten eens in een excelsheetje zetten.

Een roetfilter kan toch wel achteraf gemonteerd worden?
Die vraagprijs is ook niet realistisch in mijn ogen; het is Jacob van Kooijman Tiel in z'n bol geslagen zeker... (ken die garage, heb er ooit een auto gekocht) ;)

Een roetfilter kan achteraf gemonteerd worden, maar is nog niet voor alle diesels te krijgen. En dan praat je natuurlijk ook nog over een behoorlijke extra kostenpost. En een retrofit filter zou minder effectief zijn dan een filter dat af fabriek is ingebouwd.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Sexiejbeest
President member
President member
Berichten: 2382
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 23:49
CCNL lidnummer: 652
Type Corolla: New Ibatsa
Contacteer:

Bericht door Sexiejbeest »

Tja..

je kan natuurlijk ook lekker zonder roetfilter gaan rijden, en is kijken wat je in de loop der tijd bespaart.
Ik geloof dat je met roetfilter zon 5% meer verbruik hebt. + dat die krengen ook kapot gaan / schoongemaakt moeten worden.

In het extreemste geval rijd je tijden zonder en klus je er 1 onder als je die weer verkoopt. Heb je en een roetfilter, en goedkoop gereden :)
-'s Avonds een vent, 's Ochtends absent!
-Team S Power!
- www.filedumper.nl : om lekker je files te dumpen
- www.waariseen.nl?
nis-
Full member
Full member
Berichten: 393
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 16:20
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E11 G6
Locatie: Grolle

Bericht door nis- »

Behoorlijk ineffectief, ja. Die dingen zitten na 20.000 km dicht. Sommige autofabrikanten hebben via de testkast een programma, dat waanzinnig veel brandstof in de uitlaat gooit, zodat deze hopelijk de roet d'r uit brand.. en gigantisch veel NOx en CO2 uitstoot. (Vrij omslachtig ook nog)

Maar als de fabrikant zoiets niet heeft.... Then you're doomed..
Pass aside, comin' trough!
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Leon »

nis- schreef:Behoorlijk ineffectief, ja. Die dingen zitten na 20.000 km dicht. Sommige autofabrikanten hebben via de testkast een programma, dat waanzinnig veel brandstof in de uitlaat gooit, zodat deze hopelijk de roet d'r uit brand.. en gigantisch veel NOx en CO2 uitstoot. (Vrij omslachtig ook nog)

Maar als de fabrikant zoiets niet heeft.... Then you're doomed..
Volgens mij doet het motormanagement van auto met een standaard roetfilter dit ook eens in de zoveel tijd. :wink:
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Sexiejbeest
President member
President member
Berichten: 2382
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 23:49
CCNL lidnummer: 652
Type Corolla: New Ibatsa
Contacteer:

Bericht door Sexiejbeest »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Roetfilter

daar staat het ongeveer..
-'s Avonds een vent, 's Ochtends absent!
-Team S Power!
- www.filedumper.nl : om lekker je files te dumpen
- www.waariseen.nl?
nis-
Full member
Full member
Berichten: 393
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 16:20
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E11 G6
Locatie: Grolle

Bericht door nis- »

Dat klopt, maar gaat veel geleidelijker. Ik praat trouwens over de Naderhand ingebouwde (Retro)roetfilters. Kan verwarrend overkomen :>
Pass aside, comin' trough!
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Bericht door JeroenS »

Ik heb gisteravond de Auris mogen aanschouwen tijdens de voorintroductie. Ik moet zeggen dat het een hele leuke auto is geworden. Wat ook op viel was de middenconsole, je hebt nu alles onder handbereik.

Het lijkt ook of de voorruit verder naar voren is geplaatst.

Mijn voorkeur gaat nu toch uit naar de 2L o.a. vanwege het roetfilter. En je heb iets meer luxe.

Binnenkort maar eens langs de dealer om een prijs te laten maken.
franzz
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: di jan 30, 2007 23:01
Locatie: Rijssen

Bericht door franzz »

en tog 127 pk. ben dr gister ook geweest (in Nijverdal) mooie bak maar k'mis wel een paar dingen die in de e12 wel aanwezig waren
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Bericht door JeroenS »

Welke dingen zijn dat dan? Ik had gister niets iets van dat mis ik. Maar jah door de drukte misschien niet gezien/opgevallen.

Wat mij opviel dat het vakje in de middenconsole onder de radio weg is, maar daar voor in de plaats heb je boven het dasboardkastje een kastje. Dat vindt ik toch mooier, omdat in het vakje wat nu onder de radio zit ook niet veel in kan. Links van de bestuurder zit een bekerhouder in het dashboard verwerkt.
Silvertoppie
President member
President member
Berichten: 1512
Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
Type Corolla: Subaru
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

Bericht door Silvertoppie »

Roetfilters zijn k*tdingen!! Idd meer brandstofverbruik, en ze hebben onderhoud nodig... Ik heb al eens gehoord als je een D-CAT rijd, je dit ding er NIET onderweg kunt slopen om meer vermogen te krijgen!!! Die roetkat is 'geregeld' en gecontroleerd!
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM
BlackE10
Freak
Freak
Berichten: 8846
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
CCNL lidnummer: 439
Type Corolla: KE70

Bericht door BlackE10 »

hmmm das mooi zuur dan..
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Leon »

Silvertoppie schreef:Roetfilters zijn k*tdingen!! Idd meer brandstofverbruik, en ze hebben onderhoud nodig... Ik heb al eens gehoord als je een D-CAT rijd, je dit ding er NIET onderweg kunt slopen om meer vermogen te krijgen!!! Die roetkat is 'geregeld' en gecontroleerd!
Da's logisch, bij de D-CAT zijn het roetfilter en de kat zijn onderdeel van het totale motormanagement. :wink:
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
CCNL lidnummer: 495
Type Corolla: AE86
Type Corolla: Audi A4
Locatie: Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Gtsi-R »

fabriek af geplaatste roetfilters zijn zelfreinigend ... en de aftermarket dingen hebben onderoud nodig...

dat is wat ik mee kreeg..
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
g6reke
President member
President member
Berichten: 2034
Lid geworden op: di jun 22, 2004 22:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Honda
Locatie: Belgie

Bericht door g6reke »

Ik ben al enige tijd aan het proberen mijn E12 D4-d linea sol (116pk) te verkopen en na 4 maand nog geen enkele echte koper gehad.

In belgie ligt dit model nit zo gemakkelijk om te verkopen .
Mijn dealer wou mij er 11000euro voor geven bij aankoop van een nieuwe.
Maar aangezien ik geen nieuwe wil.....
Honda Accord Tourer 2011

Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Bericht door JeroenS »

Ik heb vanavond een proefrit mogen maken in de Auris 2L diesel Linea Luna Business. 8)

De auto heeft van buiten wel wat van de E12, maar van binnen is hij compleet anders en hij rijdt ook anders. De motor maakt naar mijn idee minder lawaai. En dat je auto kunt openen en starten zonder sleutel is een leuke toevoeging. De proefrit is zeker goed bevallen.

Ik heb eerder in een G6 gereden en daar zat de achteruitversnelling naast de 1. Als je hem er in zette hoor je piepjes. Bij de Auris zit op de versnellingspook een 'hendel' die je omhoog moet trekken en dan kun je hem in de achteruit zetten.

Er is echter ook 1 'minpunt' in de prijslijsten wordt geschreven dat navigatie 1250 euro extra kost. Volgens de verkoper betaalt de dealer voor de navi 500 euro (aan de importeur?). Deze wordt dan van je inruil afgetrokken. Dus eigelijk betaal je 1750 euro.

Ik heb uiteraard e.e.a op papier laten zetten. Naar alle waarschijnlijkheid rijdt ik binnenkort in een 2L diesel Linea Sol Business met full map navigatie in de kleur Titanium Blue.

De verkoper vertelde dat een diesel meer inruilwaarde heeft dan een benzine, omdat de benzine Corolla's veel meer ingeruild worden.

Ik ga nog wel even voor mezelf kijken wat het prijsverschil is tussen een Linea Sol Business en een Linea Luna Business.
Laatst gewijzigd door JeroenS op do mar 01, 2007 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Bericht door JeroenS »

Ik zit nog wel met een vraag. Als je navigatie hebt kun je dan ook dvd's afspelen? Dat je dan geen navigatie hebt is mij bekend.

En ik heb in m'n huidige auto een Sony Xplod mp3cd wisselaar. Weet iemand of er mogelijkheden zijn om aan te sluiten op de audio in de Auris?
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Leon »

Ik zou er niet vanuit gaan dat je DVD Video kan afspelen, dat kon bij de eerdere fullmap navi's ook niet.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
ae82_gt
President member
President member
Berichten: 2430
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:23
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE123
Type Corolla: van alles
Locatie: Het mooie oosten

Bericht door ae82_gt »

nee, je kunt geen dvd kijken, je kunt wel een multiemediaset inbouwen achteraf.
Laatst gewijzigd door ae82_gt op do mar 01, 2007 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Member of the GT Owners Group!
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Bericht door luca »

JeroenS schreef:Ik zit nog wel met een vraag. Als je navigatie hebt kun je dan ook dvd's afspelen? Dat je dan geen navigatie hebt is mij bekend.

En ik heb in m'n huidige auto een Sony Xplod mp3cd wisselaar. Weet iemand of er mogelijkheden zijn om aan te sluiten op de audio in de Auris?
in een lexus kan je dvd's afspelen,bij toyota nog niet gezien.
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Bericht door JeroenS »

Als je geen dvd's kunt afspelen dan is 't niet anders. Ik zat aan mp3dvd's te denken.

Ik hoop alleen dat mijn huidige cdwisselaar overgebouwd kan worden.
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
CCNL lidnummer: 495
Type Corolla: AE86
Type Corolla: Audi A4
Locatie: Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Gtsi-R »

JeroenS schreef:Als je geen dvd's kunt afspelen dan is 't niet anders. Ik zat aan mp3dvd's te denken.

Ik hoop alleen dat mijn huidige cdwisselaar overgebouwd kan worden.
maar dan moet de dvd ook weer mp3 kunnen lezen..
kan mijn dvd speler iig niet :?
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Bericht door JeroenS »

Vandaag is de Auris besteld. Het is de 2.0 D4D-F 5 deurs Linea Sol Business geworden in de kleur titanium blue. :D

De levertijd is ± juli :(

Afbeelding
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Leon »

Gefeliciteerd! Heb je de 2.0 D-4D ook al gereden?
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Bericht door JeroenS »

Dank u.

Afgelopen donderdagavond heb ik een proefrit gemaakt in de Luna Business D4D-F, maar dat had ik hier in dit topic trouwens ook al vermeld :wink:

En nu maar wachten.....
Plaats reactie