Wisselen van OEM xenon naar OEM halogeen koplampen E15

Over de rest...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Wisselen van OEM xenon naar OEM halogeen koplampen E15

Bericht door masterpivo »

Mijn Auris E15 heeft OEM xenonkoplampen, maar ik vind al langere tijd de lichtopbrengst niet helemaal je van het. Dus ik heb vorig jaar besloten om een andere set koplampen te kopen en daar dan after-market xenon in te zetten. Die aftermarket heb ik ook in mijn vorige auto gehad en had een beduidend betere opbrengst. (daarover wil ik nu de discussie niet aangaan, dat punt ben ik reeds gepasseerd ;) )

Vanwege deze keus heb ik dus een set OEM halogeen koplampen gekocht en omdat ik dan toch aan het knutselen ben, heb ik die in zijn geheel ook gemodificeerd. Uit elkaar gehaald, van binnen zwart gespoten, Angel Eyes erin en losse LEDjes als zij-markering. Nu is dat project helemaal klaar en zijn de koplampen klaar om dus uitgewisseld te worden met de xenon-units.

Mijn vraag is: weet iemand of ik voor het omzetten van xenon naar halogeen nog iets moet doen met de connectoraansluitingen? Ik heb daar verder nog niet naar gekeken, maar kan me heel goed voorstellen dat de connectors op de xenon-units anders zijn, dan die op de halogeen-units. Zijn daar wellicht verloopstekkers voor te krijgen bijvoorbeeld? Als iemand mij hierover kan informeren of tips kan geven, graag!
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Plaats reactie