Remtrommels achter....
Moderator: Moderator
-
ErwinGtsi
- Special member

- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: IS200
Remtrommels achter....
Wie heeft er tips om de remtrommels achter te verfraaien ?
Ik heb nu net nieuwe velgen onder de auto, maar nu vallen de trommels achter zo op,
die zijn niet zo netjes meer, ik zou ze het liefst gewoon zwart willen hebben,
maar kon er op 't forum niet veel over vinden ...
wie heeft er tips voor mij ??
Groeten Erwin
Ik heb nu net nieuwe velgen onder de auto, maar nu vallen de trommels achter zo op,
die zijn niet zo netjes meer, ik zou ze het liefst gewoon zwart willen hebben,
maar kon er op 't forum niet veel over vinden ...
wie heeft er tips voor mij ??
Groeten Erwin
"Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC!"
LEXUS IS200
LEXUS IS200
-
BlackE10
- Freak

- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
Re: Remtrommels achter....
gewoon goed opschuren (staalborstel oid)
dan goed ontvetten en in hittebestendige verf zetten
dan goed ontvetten en in hittebestendige verf zetten
-
ErwinGtsi
- Special member

- Type Corolla: IS200
Ze hoeven er niet af ?
"Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC!"
LEXUS IS200
LEXUS IS200
-
Co'tje
- CCNL Member

- CCNL lidnummer: 580
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 FX 20v
- Contacteer:
als je je velg losmaakt kan je je trommel er zo vanaf trekken.
ARco
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
BlackE10
- Freak

- CCNL lidnummer: 439
niet op de handrem zetten als je ze er af wilt halen, want dan komen ze natuurlijk niet los.
Als ze op de auto zitten is het ook goed te doen hoor. Maar dan moet je wel even de lak van de auto beschermen tegen de spuitnevel
Als ze op de auto zitten is het ook goed te doen hoor. Maar dan moet je wel even de lak van de auto beschermen tegen de spuitnevel
-
MzKzM
- CCNL Member

- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
Wielen eraf halen, remtrommels eraf halen, stralen, in de menie zetten en aflakken.
Hierna monteren en showen.
(Of de hele boel ervangen door schijven uiteraard
)
Hierna monteren en showen.
(Of de hele boel ervangen door schijven uiteraard
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
Wegpiraat
- CCNL Crew

- CCNL lidnummer: 494
- Type Corolla: E21
schuren met een bandschuurmachine... dan zijn ze helemaal glad, door ze gewoon te schuren of met een staalborstel lukt je dat niet. Daarna primer erop, en zwart spuiten. Ik zou ze wel demonteren, als de auto niet op de handrem staat is dat zo gedaan. Mijn ervaring is, wanneer je alleen ff met de staalborstel eroverheen gaat, dan komt de roest er na een half jaar alweer doorheen, wanneer je ze helemaal met een bandschuurmachine kaal maakt, dan duurt het een jaar of 2 voordat het er weer doorheen komt.
Corolla TS 2.0 Hybrid Business Plus in Emotional Red
-
MzKzM
- CCNL Member

Med de bandschuurmachine worden we wel meteen een stuk dunner hé
Als je ze straalt heb je dit probleem niet/minder en haal je toch álle roest weg.
Anyway, ik denk dat je genoeg keuze hebt in ieder geval!
Succes!
Als je ze straalt heb je dit probleem niet/minder en haal je toch álle roest weg.
Anyway, ik denk dat je genoeg keuze hebt in ieder geval!
Succes!
-
Witte Reus
- President member

- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: Toyota
- Contacteer:
Zoals al zo vaak door mij aangegeven; HAMERITE!!!
Is goedkoper, makkelijker en beter dan wat dan ook!
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer
!): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer
-
Co'tje
- CCNL Member

- CCNL lidnummer: 580
- Type Corolla: E10 FX 20v
- Contacteer:
hammerrite zit er bij mij idd ook op en het werkt echt perfect.
let er wel even op dat je alles goed laat drogen(en dan bedoel ik ook echt goed)
ik heb een paar dagen later dikke klodders verf van mijn velgen staan schrapen, terwijl de verf toch echt goed droog aanvoelde.
ARco
let er wel even op dat je alles goed laat drogen(en dan bedoel ik ook echt goed)
ik heb een paar dagen later dikke klodders verf van mijn velgen staan schrapen, terwijl de verf toch echt goed droog aanvoelde.
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
-
MzKzM
- CCNL Member

Witte Reus schreef:Zoals al zo vaak door mij aangegeven; HAMERITE!!!
Ben ik het toch niet helemaal mee eens, hammerite zorgt enkel voor een mooi laagje. Hieronder roest het gewoon vrolijk verder. Op het moment dat er nul roest aanwezig is perfect spul maar als er al roest zit dan zou ik het (in tegenstelling tot de reclames e.d.) om mijn dooie verdriet niet willen gebruiken.
Voor tijdelijke oplossing niet zo' n probleem en zeker wat de prijs betreft geen slechte keus (blik met Amercoat kost toch al gauw 5x zo veel). Motip heeft een set 2 componentenverf speciaal voor remklauwen. (27,50 per voor een set, incl remcleaner, e.d.) Deze kan je natuurlijk ook voor de trommels gebruiken maar ook hier geld: eerst zorgen dat de roestplekken echt helemaal verdwenen zijn.
Succes!
-
Frans
- President member

als iets luchtdicht is afgedekt zou het niet meer verder kunnen roesten. voor roest heb je zuurstof nodig.
performance has nothing to do with size
4age & 3sgte power, toyota 4 life
4age & 3sgte power, toyota 4 life
-
MzKzM
- CCNL Member

Frans schreef:als iets luchtdicht is afgedekt zou het niet meer verder kunnen roesten. voor roest heb je zuurstof nodig.
Helaas is het iets minder simpel dat dat.
Niet om je aan te vallen of zo en voor de levensduur van remtrommels kan het op zich ook wel maar toch voor de duidelijkheid ik ik citeer:
" Roest, leren we op school, is geoxideerd ijzer: ijzer dat zich heeft verbonden met zuurstof. Als het zo simpel was, zou je roest effectief kunnen bestrijden door te zorgen dat er geen zuurstof bij het ijzer komt. Maar zo eenvoudig is het niet.
Staal (want daar praten we over, zuiver ijzer wordt nooit gebruikt) is geen homogene stof. Bij staalbereiding wordt schroot aan de ‘smelt’ toegevoegd. Vaak bestaat dat uit samengesperste autowrakken die aluminium en koper bevatten. Staal bevat dus ook andere metalen.
Tussen de kristallen van twee verschillende metalen heerst altijd een klein spanningsverschil, het zogenoemde potentiaalverschil. Zorgt een geleidende vloeistof, bijvoorbeeld zure regen, voor contact tussen de kristallen, dan ontstaat er een elektrisch stroompje. Het gevolg hiervan is dat het minst edele metaal in oplossing gaat. Loopt de stroom bijvoorbeeld tussen een ijzer- en een koperdeeltje, dan gaat het ijzer in oplossing. De opgeloste ijzerdeeltjes verbinden zich met zuurstof en er ontstaat roest, dat altijd water bevat. Dat laatste is funest, want zelfs één molecuul water in de corrosielaag is voldoende om het proces gaande te houden.
Roest overschilderen helpt niet. Onder de laklaag vreet roest gewoon verder. Omdat het volume van een corrosieproduct groter is dan het oorspronkelijke staal, zal de verflaag op den duur barsten. Door de barst kan water dringen, waardoor het proces weer wordt versneld. Om roest te bestrijden moet het metaal dus eerst zeer grondig worden ontroest.
In de praklijk gebeurt dat door het metaal te stralen. Daarna wordt er zo snel mogelijk een hechtende verflaag op aangebracht. Snelheid is geboden, omdat ijzerdeeltjes zich ook zonder water aan zuurstof binden. "
dit en meer op http://www.kennislink.nl/web/show?id=99609
Ik weet het ik ben eigenwijs
komt nog wel iets meer bij kijken maar zelfs als ik wat roestvrij heb gestraalt en ik wacht een dag met schilderen/tectyleren dan zie ik al een dun oxidelaagje zitten en kan ik weer opnieuw beginnen. Bij een echte straler gaat het voorwerp ook meteen door naar de coating afdeling. (Je kan ze ook laten verchromen, chroom oxideert ook een heel dun laagje maar wordt niet dof. Bovendien is de roest bij deze methode (electrolytisch) wel voor de levensduur van je auto verdwenen. Bovendien staat het nog cewl ook
- Blof-fan
- E-team

- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92 GT-S
Vandaar dat ik tegenwoordig een straalcabine heb
Is echt het meest effectieve middel tegen roest.
De onderdelen die ik heb gestraald worden nog even afgeblazen voor het stof en krijgen dan meteen een goeie laag verf! Meeste kans dat het dan niet zo snel meer terugkomt, maar nog altijd geen garantie
Er worden overigens ook vaak genoeg complete carrosseriën en andere onderdelen gegalvaniseerd, dat werkt ook jaren lang goed
(Beetje hetzelfde idee als chromen, echter verander je eigenschappen van het metaal zelf door een verbinding met zink, in plaats van dat je een laagje eroverheen aanbrengt.
Maar voor remtrommels is dit allemaal een beetje té natuurlijk. Ik zou zeggen stralen, maar dat heeft ook niet iedereen tot z'n beschikking, dus dan wordt het schuren en schuren tot je een ons weegt. Haal rustig een toplaagje van het gezonde metaal ook nog af tot het echt alleen nog maar glimmend, goed metaal is en dan zo snel mogelijk een laag verf eroverheen.
Hammerite kan wel, maar bij mij is dat er ook weer een keer af komen bladderen omdat het niet tegen de hitte kon. Ik gebruik dus Motip hittebestendige verf (Uit een spuitbus ziet dat er nog beter en strakker uit ook) en dat gaat bij mij nu al anderhalf jaar goed
Is echt het meest effectieve middel tegen roest.
De onderdelen die ik heb gestraald worden nog even afgeblazen voor het stof en krijgen dan meteen een goeie laag verf! Meeste kans dat het dan niet zo snel meer terugkomt, maar nog altijd geen garantie
Er worden overigens ook vaak genoeg complete carrosseriën en andere onderdelen gegalvaniseerd, dat werkt ook jaren lang goed
Maar voor remtrommels is dit allemaal een beetje té natuurlijk. Ik zou zeggen stralen, maar dat heeft ook niet iedereen tot z'n beschikking, dus dan wordt het schuren en schuren tot je een ons weegt. Haal rustig een toplaagje van het gezonde metaal ook nog af tot het echt alleen nog maar glimmend, goed metaal is en dan zo snel mogelijk een laag verf eroverheen.
Hammerite kan wel, maar bij mij is dat er ook weer een keer af komen bladderen omdat het niet tegen de hitte kon. Ik gebruik dus Motip hittebestendige verf (Uit een spuitbus ziet dat er nog beter en strakker uit ook) en dat gaat bij mij nu al anderhalf jaar goed
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
- Martijn
- Forum Admin

- CCNL lidnummer: 1
- Type Corolla: Toyota CHR
- Contacteer:
Mijn remtrommels zijn in 2002 gestraald en gespoten in de kleur. Na 5 jaar nog niks aan te zien!!

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO