Goede adressen chippen/ remappen.

Over de rest...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Tom de Jonge
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do feb 06, 2014 15:23

Goede adressen chippen/ remappen.

Bericht door Tom de Jonge »

Hallo leden, ik heb een perfect rijdende 2.0 d4d met 110 pk. Ik wil echter zuiniger rijden aangezien deze auto mij op 50 liter slechts 750 kilometer wil vervoeren. In mijn vw reed ik op 45 liter 800 km.. En het zal wellicht marginaal zijn wat ik bespaar maar met mijn km's per jaar kan een verbetering van 5% al snel uit. En mijn zwager heeft een eigen bedrijf en die zei dat bij een d4d uit 2002 het best zou kunnen dat remappen veel uit zou maken aangezien de laatste afstelling in 2002 was en er nog geen slijtage oid had plaats gevonden.
Dus wat is wijsheid en wat is een gerenommeerd adres. Mobiele tuning geloof ik niet in aangezien er een rollerbank nodig is om de prestaties te meten.......

Groeten Tom
Gilian85
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: vr jan 24, 2014 16:14
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-Sport

Re: Goede adressen chippen/ remappen.

Bericht door Gilian85 »

Hoi Tom,

Bij lang niet alle bedrijven gaat je auto na het chippen op de bank, na het chippen kun je betalen en dat was het. En de bank is ook niet nodig als deze "standaard" gechipt wordt, het blijft n.l. binnen de veilige waardes.
Tom de Jonge
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do feb 06, 2014 15:23

Re: Goede adressen chippen/ remappen.

Bericht door Tom de Jonge »

Nee maar voor een goede afstelling heb je meer nodig dan computerwaarden dus compressiedata, emissiegegevens en temp. Als het louter flashen van de computer was zou het wel een standaard te laden binary zijn. Toch? Ik wil niet voor goedkoop dichtbij gaan maar wil gewoon naar een goede zaak die de mogelijkheid heeft om een testrapport uit te draaien. Anders blijft het natte vingerwerk.
Gilian85
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: vr jan 24, 2014 16:14
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-Sport

Re: Goede adressen chippen/ remappen.

Bericht door Gilian85 »

Op maat chippen, dan komt ie inderdaad op de bank :). Maar waarom laten chippen? En niet gewoon een andere auto met "betere" motor? Tenminste zo denk ik er over, chippen o.i.d is niet beter voor de motor, aandrijflijn etc.
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Goede adressen chippen/ remappen.

Bericht door Bart-E11 »

de 2.2 dcat bijvoorbeeld met 177 pk
uit een turbo diesel kan je nog wel wat vermogen winst halen je moet alleen niet bij een chipje blijven
de uitlaat valt bij een turbo motor veel winst te halen icm een chip ;)
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
corollad4d
Full member
Full member
Berichten: 446
Lid geworden op: zo jun 22, 2008 09:24
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Locatie: Oude-Pekela

Re: Goede adressen chippen/ remappen.

Bericht door corollad4d »

Ten eerste,

Deze auto heeft een denso computer, en voor zo ver ik weet ie deze niet te herprogrammeren. Ik nederland niet, in europa niet, en helaas op het www nog nergens gevonden. Mocht het ondertussen wel kunnen houd ik me aanbevolen.

Verder rijd ik met best sportief rijden 1:17 met gemak , 765 op 45 liter. Komt al dichter in de buurt.

Heb je je lmm al eens schoon gemaakt, deze is van grote invloed op je verbruik.
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Gilian85
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: vr jan 24, 2014 16:14
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-Sport

Re: Goede adressen chippen/ remappen.

Bericht door Gilian85 »

Als je de lmm gaat reinigen, niet met remmenreiniger!! Hoewel dit bij de meeste wel bekend is hoor ik nog vaak dat mensen dit met remmenreiniger doen. Pak hiervoor bijv. een MAF cleaner. Ook heb ik goede verhalen gehoord over het reinigen met thinner. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Jilly
Full member
Full member
Berichten: 393
Lid geworden op: do sep 23, 2010 21:49
Type Corolla: E12

Re: Goede adressen chippen/ remappen.

Bericht door Jilly »

Net als "corollad4d" haal ik met mijn verbruik 1:17 , bij pijn aan mijn voet haal ik ook wel 1 op 18 ;) .

Ik ben wel een site tegengekomen die wel de 2.0d4d kan chippen, althans dat adverteren ze. Als ze het echt kunnen is nog maar de vraag :o.

Anders moet je marktplaats in de gaten houden, daar komen af en toe wel de originele Toyota chipboxen voorbij.
corollad4d schreef:Ten eerste,

Deze auto heeft een denso computer, en voor zo ver ik weet ie deze niet te herprogrammeren. Ik nederland niet, in europa niet, en helaas op het www nog nergens gevonden. Mocht het ondertussen wel kunnen houd ik me aanbevolen.

Verder rijd ik met best sportief rijden 1:17 met gemak , 765 op 45 liter. Komt al dichter in de buurt.

Heb je je lmm al eens schoon gemaakt, deze is van grote invloed op je verbruik.
Corolla E12 facelift 2.0D-4D 116pk Anniversary

Mijn projectje: viewtopic.php?t=39812
corollad4d
Full member
Full member
Berichten: 446
Lid geworden op: zo jun 22, 2008 09:24
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Locatie: Oude-Pekela

Re: Goede adressen chippen/ remappen.

Bericht door corollad4d »

Gilian85 schreef:Als je de lmm gaat reinigen, niet met remmenreiniger!! Hoewel dit bij de meeste wel bekend is hoor ik nog vaak dat mensen dit met remmenreiniger doen. Pak hiervoor bijv. een MAF cleaner. Ook heb ik goede verhalen gehoord over het reinigen met thinner. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Maak die van mij al wel 200.000 km schoon met remmenreiniger, waarom heeft dat volgens jou problemen?
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Gilian85
Starting member
Starting member
Berichten: 98
Lid geworden op: vr jan 24, 2014 16:14
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-Sport

Re: Goede adressen chippen/ remappen.

Bericht door Gilian85 »

corollad4d schreef:
Gilian85 schreef:Als je de lmm gaat reinigen, niet met remmenreiniger!! Hoewel dit bij de meeste wel bekend is hoor ik nog vaak dat mensen dit met remmenreiniger doen. Pak hiervoor bijv. een MAF cleaner. Ook heb ik goede verhalen gehoord over het reinigen met thinner. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Maak die van mij al wel 200.000 km schoon met remmenreiniger, waarom heeft dat volgens jou problemen?
Heb zelf problemen ondervonden tot 2x toe na het reinigen met remmenreiniger. Waarom er problemen zijn ontstaan, geen idee maar remmenreiniger komt bij mij niet meer in de buurt.
Daarbij hoor ik van meer mensen dat deze problemen hebben gekregen, of de problemen werden erger na het reinigen met remmenreiniger. Toeval? Geen idee. Maar voor mij genoeg reden om geen remmenreiniger meer te gebruiken.
Plaats reactie