Doc's KE20: Update :)
Moderator: Moderator
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
Doc's KE20: Update :)
Dit was de KE20, toen ik haar voor het eerst ging bekijken in Belgie:
Een Corolla Sedan uit 1974.
Rolkooi, kuipstoelen, sparco stuur, 4 punts gordels, verstralers etc. etc.
Technisch was ie erg goed, maar niets spectaculairs.
Een 3K-H motor, 1200cc met 54 pk
RWD, open diff en een 4 bakje
Ik wilde de auto goed bekijken op een brug, ik wilde geen kat in de zak kopen, dus op de brug gezet in Tilburg
En we vonden bijna geen roest, echt een bijna perfecte auto.
Beetje roest op de schermen, onderaan bij de koker.
En dat was het met de heftige roest, de rest is alleen maar vliegroest 8)
Meteen ff contact gezocht met iemand die bij de RDW werkt, en die zei me dat de lampen, de hoodpins en de noodstroomschakelaar niet mogen voor de kentekenkeuring (scherpe delen voor de voorruit)
Dus die zullen moeten verdwijnen, voor dat ene uur :evil:
Kooi en stoelen moeten geen probleem zijn, en de gordels ook niet zo, maar die vervang ik tijdelijk door de originele heupgordels.
De wachtlijst is kort atm, ik kan 2 augustus al terecht in Rijen.
Een Corolla Sedan uit 1974.
Rolkooi, kuipstoelen, sparco stuur, 4 punts gordels, verstralers etc. etc.
Technisch was ie erg goed, maar niets spectaculairs.
Een 3K-H motor, 1200cc met 54 pk
RWD, open diff en een 4 bakje
Ik wilde de auto goed bekijken op een brug, ik wilde geen kat in de zak kopen, dus op de brug gezet in Tilburg
En we vonden bijna geen roest, echt een bijna perfecte auto.
Beetje roest op de schermen, onderaan bij de koker.
En dat was het met de heftige roest, de rest is alleen maar vliegroest 8)
Meteen ff contact gezocht met iemand die bij de RDW werkt, en die zei me dat de lampen, de hoodpins en de noodstroomschakelaar niet mogen voor de kentekenkeuring (scherpe delen voor de voorruit)
Dus die zullen moeten verdwijnen, voor dat ene uur :evil:
Kooi en stoelen moeten geen probleem zijn, en de gordels ook niet zo, maar die vervang ik tijdelijk door de originele heupgordels.
De wachtlijst is kort atm, ik kan 2 augustus al terecht in Rijen.
Laatst gewijzigd door The Doctor op za mei 19, 2012 16:51, 27 keer totaal gewijzigd.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
En toen stond ie thuis op de stoep:
En uiteindelijk op z'n tijdelijke parkeerplekje:
En ook met de trotse eigenaar erbij
Met wat reserve onderdelen erbij:
En nu gaan beginnen om hem RDW klaar te maken.
Meer updates komen snel!
En uiteindelijk op z'n tijdelijke parkeerplekje:
En ook met de trotse eigenaar erbij
Met wat reserve onderdelen erbij:
En nu gaan beginnen om hem RDW klaar te maken.
Meer updates komen snel!
Laatst gewijzigd door The Doctor op za mei 19, 2012 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
De toekomstplannen zijn om er een 2T-G + 5 bak en sperdiff in te hangen of een 4A-GE op carburateurs, maar de voorkeur gaat uit naar een 2T-G
Misschien dat ik de komende tijd rond blijf rijden met deze 3K-H en dat ik dan ga zoeken naar een setje dubbele carbs van en 3K-B, dan heb ik al 70 pk
Misschien dat ik de komende tijd rond blijf rijden met deze 3K-H en dat ik dan ga zoeken naar een setje dubbele carbs van en 3K-B, dan heb ik al 70 pk
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
- President member
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:55
- CCNL lidnummer: 0
- Locatie: limbaböa
-
- Junior member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: zo jul 18, 2004 16:58
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10
- Locatie: Zoeterwoude
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
Nee, deze heb ik zo gekocht voor 800 euroFrans schreef:Hey kijk, dit cind ik nu vet, mag ik je vragen wat je voor dit betaald hebt?
p.s. ik heb zo een een tijdje gelden op autotrader zien staan voor 1500,- is dat deze?
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
- Special member
- Berichten: 591
- Lid geworden op: do jul 01, 2004 17:26
- Type Corolla: Auris
- Type Corolla: FH
- Locatie: Limburg/ Swalmen
- Contacteer:
-
- Ambassador member
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
- CCNL lidnummer: 495
- Type Corolla: AE86
- Type Corolla: Audi A4
- Locatie: Noviomagum
- Contacteer:
-
- Die-Hard
- Berichten: 7079
- Lid geworden op: za dec 07, 2002 21:45
- CCNL lidnummer: 504
- Type Corolla: Ford Focus
- Locatie: Lopik.
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
de spirituele voorloper van de 4A-GE
http://70.84.190.226/~hachi/Dsc07532.jpg
1.6 8V DOHC met 108 pk.
En een geluid............. 8)
http://70.84.190.226/~hachi/Dsc07532.jpg
1.6 8V DOHC met 108 pk.
En een geluid............. 8)
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
- Freak
- Berichten: 8636
- Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
- CCNL lidnummer: 621
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E 10
- Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
- Contacteer:
mooi blok, zoiets moet je er zeker inzetten, past ook meer bij de auto vind ik
Lekker he die oude modellen, wars van windtunnels en cw waardes gewoon uit de stijl van die tijd en de inbreng van de ontwerper vormgegeven................................
Zie liever zo'n auto rijden dan weer zo'n Jaguar E type cabrio.............
met zon petjes kakstel erin met de air van kijk ons eens een oldtimer rijden
Als deze naar C day komt moet ik zeker ook gaan kijken
Lekker he die oude modellen, wars van windtunnels en cw waardes gewoon uit de stijl van die tijd en de inbreng van de ontwerper vormgegeven................................
Zie liever zo'n auto rijden dan weer zo'n Jaguar E type cabrio.............
met zon petjes kakstel erin met de air van kijk ons eens een oldtimer rijden
Als deze naar C day komt moet ik zeker ook gaan kijken
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
C'Day is wel de bedoeling, maar het ligt eraan hoe snel ie op kenteken staat.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
-
- Die-Hard
- Berichten: 6060
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
- Locatie: Tilburg
Laatst stond er hier ergens een 2T motor te koop geloof ik ??The Doctor schreef:De toekomstplannen zijn om er een 2T-G + 5 bak en sperdiff in te hangen of een 4A-GE op carburateurs, maar de voorkeur gaat uit naar een 2T-G
Misschien dat ik de komende tijd rond blijf rijden met deze 3K-H en dat ik dan ga zoeken naar een setje dubbele carbs van en 3K-B, dan heb ik al 70 pk
Gegroet JO
01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
-
- Die-Hard
- Berichten: 6060
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
- Locatie: Tilburg
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
leuk, maar dit is een 2T-B.
Das moeite doen voor nix, want daar schiet ik bijna niets mee op
De afgelopen dagen zijn we flink bezig geweest om hem keuringsklaar te maken.
Verstralers eraf, hoodpins eraf, wielbout gefixt (was afgebroken).
Tijdens het repareren van de wielbout merkten we dat het lager ook versleten was, dus die maar meteen besteld, komt morgen binnen.
Op het to do lijstje staan nog de noodstroomschakelaar en de spaghetti uit het dashboard halen, het is er echt een bende zag ik vandaag.
Foto's volgen nog, ik heb net een format c: achter de rug en alles komt zo langzaam aan weer op de rails, fotocamera nog niet
Die namen van de ruiten en voorschermen gaan er uiteraard ook nog vanaf.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
En ik heb m'n camera weer werkend
Repareren gebroken wielbout:
Waarbij we dus merkten dat het wiellager stuk was.
Spaghetti achter het metalen plaatje met schakelaars.....
En het eindresultaat van vandaag:
Lamploos, hoodpinloos en een aantal goede wielbouten rijker
Repareren gebroken wielbout:
Waarbij we dus merkten dat het wiellager stuk was.
Spaghetti achter het metalen plaatje met schakelaars.....
En het eindresultaat van vandaag:
Lamploos, hoodpinloos en een aantal goede wielbouten rijker
Laatst gewijzigd door The Doctor op za mei 19, 2012 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
- Freak
- Berichten: 8636
- Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
- CCNL lidnummer: 621
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E 10
- Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
- Contacteer:
zit nog behoorlijk werk aan, voor je het weet gaat het 2tot 3x over de koopprijs heen.............................maar dan rij je wel een auto waar je niet gauw een 2e van ziet rondrijden in Nederland......................mooie wagen hoor, ben er best wel jalours op met mijn eenvoudig E10 die ik dagelijks 10x tegenkom
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Al is het zo een beetje kaal, hij ziet er nog steeds erg goed uit!!! Maar na de keuring komt alles weert erug, toch?The Doctor schreef:...
En het eindresultaat van vandaag:
http://70.84.190.226/~hachi/KE20Rally-17.jpg
Lamploos, hoodpinloos en een aantal goede wielbouten rijker
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
uiteraard
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
netjes bezig Thomas, maar ze komen toch wel terug die mislampen?
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
oh ja, ik zag het ff zo snel niet, haha.
maar ja, ik was het zondag vergeten te vragen toen ik daar was.
maar ja, ik was het zondag vergeten te vragen toen ik daar was.
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
oooh, was JIJ dat?
Vandaag de wiellagers vervangen, weer als nieuw 8)
Vandaag de wiellagers vervangen, weer als nieuw 8)
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
Vandaag weer veel gedaan, de auto is nu nagenoeg keuringsklaar.
Alleen nog wat kleine dingetjes doen, het grote werk is nu klaar 8)
kofferbak bekeken (ook om overbodig geworden bedrading te verwijderen), ziet er nog goed uit:
Nu snap ik ook waarm de wielkassen nog zo hard zijn:
Tectyl en co
De knipperlichten doen het ook weer, bleek een hal kapot lampje te zijn, kwam ik achter nadat ik de hele zooi los had geschroeft:
Dit ziet er niet zo goed uit (maar is geen RDW punt)
Maar gelukkig:
De koker is nog heel hard
Noodstroomschakelaar maar afgezaagd, scherm demonteren leek ons iets te link met die roest (nu is het roest, straks is het misschien een gat en dan is het wel een rdw afkeurpunt, het blijft een dans met de wet )
M'n stoeltjes (t duurt ff voordat je erin zit, maar als je erin zit.... heerlijk )
Het stuur (waar ik nog een snap-off naaf op wil zetten eigenlijk, om ietsjes makkelijker uit te kunnen stappen)
De achterbank (hij is bereikbaar, vraag niet hoe )
Can't do anything then agree :
Alleen nog wat kleine dingetjes doen, het grote werk is nu klaar 8)
kofferbak bekeken (ook om overbodig geworden bedrading te verwijderen), ziet er nog goed uit:
Nu snap ik ook waarm de wielkassen nog zo hard zijn:
Tectyl en co
De knipperlichten doen het ook weer, bleek een hal kapot lampje te zijn, kwam ik achter nadat ik de hele zooi los had geschroeft:
Dit ziet er niet zo goed uit (maar is geen RDW punt)
Maar gelukkig:
De koker is nog heel hard
Noodstroomschakelaar maar afgezaagd, scherm demonteren leek ons iets te link met die roest (nu is het roest, straks is het misschien een gat en dan is het wel een rdw afkeurpunt, het blijft een dans met de wet )
M'n stoeltjes (t duurt ff voordat je erin zit, maar als je erin zit.... heerlijk )
Het stuur (waar ik nog een snap-off naaf op wil zetten eigenlijk, om ietsjes makkelijker uit te kunnen stappen)
De achterbank (hij is bereikbaar, vraag niet hoe )
Can't do anything then agree :
Laatst gewijzigd door The Doctor op za mei 19, 2012 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer: