PHILIPS BLUEVISION

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

ik bedoel ook eigenlijk dat die night visions gewoon niet wit zijn maar geel, en naarmate ze er langer inzitten worden ze geeler.

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Ok even samenvatten

Night visions geven een geler licht op bepaalde punten en na verloop van tijd compleet gelig.

Blue visions zijn vanaf een bepaalde hoek als je in de koplamp kijkt blauwig maar schijnen helder wit licht op de weg.

heb ik dan gelijk of zit ik nu te liegen?
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

als ik idd de reacties van iedereen met bluevisions lees dan zou ik dat idd ook zeggen je.

en van die night visions is dat idd mijn ervaring ja.

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

dan weet ik waarschijnlijk voldoende.
oh ja wat kost dat spul?
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

blue visions volgens mij iets van 14.95 per stuk bij de gamma

night visions heb ik toen geloof ik ook iets van 30 euro de 2 voor betaald

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Worden die blue visions per stuk verkocht? Wat is dat voor iets vreemds..
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

is trouwens niks aparts bedenk ik me net, wij verkopen lampen op de benzinepompen ook los....
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Tegenwoordig kun je die BlueVisions inderdaad los krijgen Jonas.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

denk dat dat 4 stuks kopen word binnenkort.
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Bart GTSI+
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON Ma Okt 17, 2005 21:54

Bericht door Bart GTSI+ »

4?
corolla simply the best

corolla E10 GTSI+
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

kga morgenochtend als k vroeg gnoeg naar sgool moet :gaap: ff fotootjes make hoe het eruitziet..kweet onderhand al wel hoe t normale licht eruitzag ( ook van binne in stoel zittend) dus kzal mn ervaringen wel vermelden :)..
Wegpiraat
CCNL Crew
CCNL Crew
BerichtenCOLON 1466
GeregistreerdCOLON Do Mei 08, 2003 17:33

Bericht door Wegpiraat »

Bart GTSI+ schreefCOLON4?
lillytjuh zal ze ook wel willen :P
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Bart GTSI+ schreefCOLON4?
2 voor Jonasje (ikke) en 2 voor Lillytjuh
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Frank
Full member
Full member
BerichtenCOLON 367
GeregistreerdCOLON Za Mei 07, 2005 22:49

Bericht door Frank »

Jonas, als de looks je niet boeit, kun je nog beter voor vision plus gaan. 50% meer ligt en daardoor 30 meter verder zicht. Deze zijn weer vergelijkbaar met de Silverstar lampen van Osram. Als je daar aan kunt komen is dat een nog betere keuze (hier in de omgeving bijna niet te krijgen). De GT-150 lampen waar Leon het over had blijken nog iets meer licht te geven dan de vision plus. Prijzen liggen allemaal wel bij elkaar met uitzondering van de Night vision want die zijn niet te betalen.

Samengevat:

Voor de Look's, witter ligt en redelijk betaalbaar: Blue Vision van Philips
Puur optimaal zicht en geel achtig licht maar duur: Night vision van Philips
Helder wit licht zonder blauwe gloed en 30 meter meer zicht. Vision plus van Philips of Silverstar van Osram (langere levensduur).
E11 G6 4AFE 8L5
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Dus dat is dan philips vision plus? niet blue vision plus?
En prijs is dus ook zo rond de 30 euri per 2?
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Frank
Full member
Full member
BerichtenCOLON 367
GeregistreerdCOLON Za Mei 07, 2005 22:49

Bericht door Frank »

Jep. VisionPlus en niet BlueVision. prijs rond de 25 euro voor een set.

De dure lamp heet trouwens NightGuide en niet Night Vision zoals ik eerder zei.

Even voor de duidelijkheid.


Nightguide
BlueVision
VisionPlus
Laatst gewijzigd door 1 op Frank, in totaal 0 keer gewijzigd.
E11 G6 4AFE 8L5
Frank
Full member
Full member
BerichtenCOLON 367
GeregistreerdCOLON Za Mei 07, 2005 22:49

Bericht door Frank »

Ik heb zelf trouwens de BlueVision erin zitten inclusief de stadslichten. Dit was een set van 4 lampen (2 x H4 en 2 x steeklampjes) en heb er 22 euro bij Brezan voor betaald. De blauwe ANWB borden lichten enorm op. Zelfs als er meerdere auto's voor en naast me rijden ben ik degene die de borden op doet lichten (pas even getest door mijn lichten even uit te doen). Waarschijnlijk komt dat door het blauwe glas van de Bluevision lampen dat blauwe dingen in het verkeer extra geaccentueerd worden. Het is even wennen, maar het bevalt me goed. Moet ik weer kiezen dan ga ik waarschijnlijk voor de Silverstar van Osram. Nog meer licht en een langere levensduur.
E11 G6 4AFE 8L5
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

die 2 kleine stadslichtjes heb k nog niet eringedaan..komt nog wel x
eerst ff deze testen.. maar nightguide kon k ook kope maar kben voor bluevision gegaan..goed te betalen en goede verbetering.. morge ff fotos make met gsm :D
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Op de een of andere manier vind ik die blue vision zelf beter/interessanter over komen als die visionplus
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Frank
Full member
Full member
BerichtenCOLON 367
GeregistreerdCOLON Za Mei 07, 2005 22:49

Bericht door Frank »

Is ook logisch. Geen ervaringen tot nu toe met VisionPlus gezien hier.
Ik kan je 1 ding wel zeggen, als je er eenmaal aan gewend bent, is dat oplichten van blauwe dingen niet zo storend meer, maar voordeel heeft het verder absoluut niet. Mijn keuze was ook puur voor de uitstraling en aangezien de blauwe gloed als ze uit staan nihil is, had ik achteraf beter de Visionplus of Silverstar kunnen nemen.

Wil je een bak wit licht en echt goed zicht, dan is VisionPlus of Silverstar de beste keuze. Deze zijn ontworpen om je zicht te verbeteren. Dat zijn de BlueVisions niet.
E11 G6 4AFE 8L5
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Duidelijk, dacht eigenlijk te begrijpen uit de tekst op de site dat de bluevisions ook best veel licht geven. maar heb er maar snel overheen gelezen bij allemaal
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Frank
Full member
Full member
BerichtenCOLON 367
GeregistreerdCOLON Za Mei 07, 2005 22:49

Bericht door Frank »

Ze geven veel meer licht dan de standaard Halogeen lampen. Dat is een feit, maar daar betaal je ook naar. Standaard Halogeen kost ± 7.50 euro per stuk. Maar als je de diverse betere lampen met elkaar vergelijkt, dan zit er voornamelijk verschil in de kleur en niet in de lichtopbrengst.

Een blauwe gloed en oplichtende blauwe objecten geeft ook gauw de optische illusie dat je een bak licht hebt. Persoonlijk heb ik liever dat het asfalt extra goed verlicht wordt en de borden normaal i.p.v. verblindend, maar ja, ze zitten er nu eenmaal in en ze zijn nog niet versleten :D

De prijs van de BlueVision en VisionPlus is trouwens ongeveer gelijk. VisionPlus is een paar euro duurder als ik het goed heb.
E11 G6 4AFE 8L5
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

ok, bedankt voor de info frank!
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Frank
Full member
Full member
BerichtenCOLON 367
GeregistreerdCOLON Za Mei 07, 2005 22:49

Bericht door Frank »

Graag gedaan, succes met je keuze :wink:
E11 G6 4AFE 8L5
Freeze 2k3
Special member
Special member
BerichtenCOLON 659
GeregistreerdCOLON Ma Okt 04, 2004 22:51

Bericht door Freeze 2k3 »

BlackE10 schreefCOLONDuidelijk, dacht eigenlijk te begrijpen uit de tekst op de site dat de bluevisions ook best veel licht geven. maar heb er maar snel overheen gelezen bij allemaal

Bluevisons geven duidelijk meer licht en de bundel rijkt ook een stuk verder dan de normale H4 lampen en door de kleur van het licht een goede(niet verblindende) reflectie van verkeerstekens langs en op de weg. Prijstechnisch de beste keuze als je het mij laat beslissen. Daarbij heb je ook nog eens mooie wit verlichte koplampunits wat goed smoelt.
Intrax Schroefset | BSA ICE 15'' | Japstyle | Toyota Spoilerpaket | Custom grill | Slotted Diskbrakes | Ferrodo DS2500 pads | Clear-lense knipperlichten
Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Bericht door toyo bob »

Ik heb nu de gt150 erin zitten, maar die halen het net niet bij de blue visions die ik heb gehad.

Uiteraard is het zicht stukken beter en witter dan de standaard lampen. Maar ik had met de blue visions toch het idee dat het nog iets feller was.
De blauwe anwb borden lichten bij mij altijd al fel op dus zal meer aan de manier van schijnen van de koplamp liggen dan aan wat erin zit denk ik.

Hier bij de Halfords waren de blue visions inclusief stadslichten trouwens 40 euro, de gt150 zonder stadslichten waren 25 euro.
Losse bluevision h4 15 euro.
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Even offtopic, kreeg je als ccnl lid bij halfords nu ook korting of niet?
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

viewtopic.php?t=8808

hij staat er niet tussen.

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

DON!! Ritsel dat eens :wink: haha nee ik ga wel ff langs de plaatselijk Brezan/besbo
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

De VisionPlus lampen zijn iets later op de markt gekomen dan de BlueVision lampen. Ik meen dat de VisionPlus een doorontwikkeling was van de BlueVision, maar wel met een iets langere levensduur.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
BUTTON_POST_REPLY