Osram Cool Blue of Philips Power2Night
ModeratorCOLON Moderator
-
Christophe Lebon
- Special member

- BerichtenCOLON 591
- GeregistreerdCOLON Do Jul 01, 2004 17:26
Osram Cool Blue of Philips Power2Night
We hebben al zoveel topics gehad over lampen en nu heb ik een lamp kapot.
Ik heb afgelopen zomer 2 nieuwe Osram Cool Blue lampen gekocht à 5,= EURO. Ik was er best tevreden over maar nu er 1 kapot is vraag ik me af wat wijsheid is.
Ik heb namelijk voor de Osram lampen Philips Ultra Vision lampen gehad en die zijn volgens mij langer meegegaan.
Nu zijn er bij de Heuts (plaatselijke automaterialen zaak) Philips power 2 night lampen te koop voor 21,50 EURO.
Wie wil er advies geven!
Mogelijkheden:
nogmaals 2 lampen van Osram kopen à 5,= EURO en dan over een half jaar weer 2 => 20,= EURO
Of
1 set Philips power2night GT130 à 21,50 en daar langer mee doen?
Ik heb afgelopen zomer 2 nieuwe Osram Cool Blue lampen gekocht à 5,= EURO. Ik was er best tevreden over maar nu er 1 kapot is vraag ik me af wat wijsheid is.
Ik heb namelijk voor de Osram lampen Philips Ultra Vision lampen gehad en die zijn volgens mij langer meegegaan.
Nu zijn er bij de Heuts (plaatselijke automaterialen zaak) Philips power 2 night lampen te koop voor 21,50 EURO.
Wie wil er advies geven!
Mogelijkheden:
nogmaals 2 lampen van Osram kopen à 5,= EURO en dan over een half jaar weer 2 => 20,= EURO
Of
1 set Philips power2night GT130 à 21,50 en daar langer mee doen?
Laatst gewijzigd door 2 op Christophe Lebon, in totaal 0 keer gewijzigd.
-
Christophe Lebon
- Special member

- BerichtenCOLON 591
- GeregistreerdCOLON Do Jul 01, 2004 17:26
-
GTSI Fred
- Junior member

- BerichtenCOLON 115
- GeregistreerdCOLON Zo Jul 18, 2004 16:58
ik heb de GT150 en die gaan ongeveer een jaar mee(25000km meestal met verlichting aan)
Verschil tussen GT130 en 150 weet ik niet.
Die GT150 is toch ook rond die prijs?
Verschil tussen GT130 en 150 weet ik niet.
Die GT150 is toch ook rond die prijs?
E10 GTSi zwart metallic 1993
origineel lederen stuur, blauwe dashverlichting, originele dakspoiler, kanteldak, 15" E12(optie) 6 spaaks LMV,heldere bumper- en zijknippers.....
origineel lederen stuur, blauwe dashverlichting, originele dakspoiler, kanteldak, 15" E12(optie) 6 spaaks LMV,heldere bumper- en zijknippers.....
-
Gtsi-R
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 4357
- GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17
oke....
wat ik dan weet van lampen, levensduur en prijs ..
is dat de levensduur en prijs gereltateerd is aan elkaar...
bij de fabriek wordt er door de draad een dot stroom gestuurd ... waardoor deze een flinke optater krijgt.. dit bepaalt de levensduur van de lamp..
meestal klopt dit ook redelijk goed met de opgegeven waarde,
uiteindelijk maakt het niet meer uit welke lamp je koopt... ze blijven verhoudingsgewijs (op diverse eigenschappen daar gelaten) nagenoeg gelijkwaardig..
de winst zit hem hierin.. dat als je een lamp vervangt .. de tweede ook meevervangt... omdat je weer een blauwe type hebt of iets anders... of deze vroegtijdig voor een ander set vervangt vanwege de kleur of lichtopbrengst..
dus ik zou gewoon gaan voor hetgeen wat jij als prettiger licht ervaart..
bij mij was dat xenon...
en als er een lamp kapot gaat.... jammer dan.. is duur... maar tot nu toe rijd ik er al 2,5 jaar mee.. en nog niets aan de hand.. en bijna altijd verlichting aan met 20.000 km per jaar....
gr roel en ik hoop dat je er iets aan hebt..
wat ik dan weet van lampen, levensduur en prijs ..
is dat de levensduur en prijs gereltateerd is aan elkaar...
bij de fabriek wordt er door de draad een dot stroom gestuurd ... waardoor deze een flinke optater krijgt.. dit bepaalt de levensduur van de lamp..
meestal klopt dit ook redelijk goed met de opgegeven waarde,
uiteindelijk maakt het niet meer uit welke lamp je koopt... ze blijven verhoudingsgewijs (op diverse eigenschappen daar gelaten) nagenoeg gelijkwaardig..
de winst zit hem hierin.. dat als je een lamp vervangt .. de tweede ook meevervangt... omdat je weer een blauwe type hebt of iets anders... of deze vroegtijdig voor een ander set vervangt vanwege de kleur of lichtopbrengst..
dus ik zou gewoon gaan voor hetgeen wat jij als prettiger licht ervaart..
bij mij was dat xenon...
en als er een lamp kapot gaat.... jammer dan.. is duur... maar tot nu toe rijd ik er al 2,5 jaar mee.. en nog niets aan de hand.. en bijna altijd verlichting aan met 20.000 km per jaar....
gr roel en ik hoop dat je er iets aan hebt..
Gtsi- Я®™
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
-
Christophe Lebon
- Special member

- BerichtenCOLON 591
- GeregistreerdCOLON Do Jul 01, 2004 17:26
Dat ben ik niet helemaal met je eens Roel. Ik ben zelf in de auto- lampenfabriek van Philips in Aken geweest via mijn stageplaats.Gtsi-R schreefCOLONoke....
wat ik dan weet van lampen, levensduur en prijs ..
is dat de levensduur en prijs gereltateerd is aan elkaar...
bij de fabriek wordt er door de draad een dot stroom gestuurd ... waardoor deze een flinke optater krijgt.. dit bepaalt de levensduur van de lamp.
Ze zetten inderdaad spanning op de lampen gedurende een ingestelde tijd. Op deze manier worden de slechte lampen uit de productie gefiltert.
Echter is de levensduur van de lamp met name te danken aan de gebruikte gloeidraad.
Osram is ook een goed merk op gebied van lampen maar ik weet niet hoe goed ze zijn in de autolampen. Vandaar mijn vraag.
Ik heb er tijdelijk een reserve lamp ingezet en ga donderdag effe nieuwe halen denk ik. Ik ga morgen met een collega mee dus staat de rolla stil.
Reacties mogen natuurlijk altijd
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
Een jaar met een set lampen vind ik wel erg kort, zelfs al zou je altijd de lampen aanhebben.
Als ik moest kiezen, nam ik de Power2Night. Die Osram bestaan alweer een aantal jaren en zijn naar mijn mening meer vergelijkbaar met Philips BlueVision. De Power2Night is een nieuwer type lamp, die ontwikkeld is met de laatste technieken.
Als ik moest kiezen, nam ik de Power2Night. Die Osram bestaan alweer een aantal jaren en zijn naar mijn mening meer vergelijkbaar met Philips BlueVision. De Power2Night is een nieuwer type lamp, die ontwikkeld is met de laatste technieken.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
Christophe Lebon
- Special member

- BerichtenCOLON 591
- GeregistreerdCOLON Do Jul 01, 2004 17:26
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Dat is wel heel weinig.GTSI Fred schreefCOLONik heb de GT150 en die gaan ongeveer een jaar mee(25000km meestal met verlichting aan)
Ik heb ook de GT150 en ze gaan alweer bijna meer dan 2 jaar mee.
Ik had ze al in m'n diesel waarbij van de standaard lampen bijna iedere maand de linker kapot ging (5000 - 8000km). Heb er meer dan 50.000km mee gereden. Ook altijd met de verlichting aan.
De GT130 ken ik niet, maar met de 150 ben ik heel tevreden.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
Mighty
- Special member

- BerichtenCOLON 953
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 01, 2006 01:51
-
luca
- President member

- BerichtenCOLON 1528
- GeregistreerdCOLON Di Sep 17, 2002 00:08
ik heb al een paar jaar blue vision van philips in de auto zitten,van de gt naar de camry overgezet en doen het nog perfect.nu heb ik blue vision xenon gekocht,moet ze alleen nog monteren.
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
-
Christophe Lebon
- Special member

- BerichtenCOLON 591
- GeregistreerdCOLON Do Jul 01, 2004 17:26
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
Overigens ben ik niet helemaal tevreden over de Osrams. Het ging dan wel om de Cool Blue stadslampjes, maar ze waren 2x zo duur als Blue Vision stadslampjes en gingen minstens 2x zo kort mee. En er was geen enkel verschil in lichtopbrengst. 
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
Christophe Lebon
- Special member

- BerichtenCOLON 591
- GeregistreerdCOLON Do Jul 01, 2004 17:26
Ik ben vandaag bij de halfords geweest en toch maar de GT150 genomen => kosten 25,= EURO. Ik ben benieuwd wat hiervan mijn ervaringen zijn. Tot nu toe is dit mijn 3de setje lampen vanaf de aankoop 2,5 jaar geleden.
Ik heb eerst ultra visions gehad (20,= EURO via via gekocht) . Ruim een jaar mee gedaan en best wel tevreden over. Vervolgens heb ik de Osram Cool Blue (10,= EURO Halfords) genomen. Daar heb ik ongeveer een half jaar mee gedaan. En nu de GT150 (25,= EURO) van Philips.
Ik heb eerst ultra visions gehad (20,= EURO via via gekocht) . Ruim een jaar mee gedaan en best wel tevreden over. Vervolgens heb ik de Osram Cool Blue (10,= EURO Halfords) genomen. Daar heb ik ongeveer een half jaar mee gedaan. En nu de GT150 (25,= EURO) van Philips.
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
-
GTSI Fred
- Junior member

- BerichtenCOLON 115
- GeregistreerdCOLON Zo Jul 18, 2004 16:58
ehhh nee uiteraard niet. De bluevisions die ik tot 3 keer toe genomen heb deden het ook ongeveer een jaar.
Altijd zo in juni fikt er 1 door, dan vervang ik die ander ook maar meteen. Aangezien ze er dan ook al behoorlijk uitgeleeft uitzien...
Altijd zo in juni fikt er 1 door, dan vervang ik die ander ook maar meteen. Aangezien ze er dan ook al behoorlijk uitgeleeft uitzien...
E10 GTSi zwart metallic 1993
origineel lederen stuur, blauwe dashverlichting, originele dakspoiler, kanteldak, 15" E12(optie) 6 spaaks LMV,heldere bumper- en zijknippers.....
origineel lederen stuur, blauwe dashverlichting, originele dakspoiler, kanteldak, 15" E12(optie) 6 spaaks LMV,heldere bumper- en zijknippers.....
-
Christophe Lebon
- Special member

- BerichtenCOLON 591
- GeregistreerdCOLON Do Jul 01, 2004 17:26
Met mijn blote handjes aan halogeen lampjes? No way. Alijd netjes bij de fitting pakken en dan in de koplamp unit steken. Dus daar ligt het niet aan.Leon schreefCOLONWat doen jullie kort met die lampen.![]()
Misschien een overbodige vraag, maar je raakt bij het monteren van de lampen het glas niet met je handen aan hé?
En ik wissel er altijd 2 omdat de andere het gelijk aantal branduren heeft en je niet weet wanneer die kapot gaat.
-
Lmno35
- General member

- BerichtenCOLON 166
- GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2004 08:38
Grappig, ik heb die Osram-lampen afgelopen zomer ook gekocht, en heb er ook vorige week eentje kapot 'gereden'... Ook bij de halfords gestaan van 'en nou??' maar toch maar weer die Osrams meegenomen (2 nieuwe erin en de oude bewaren als reserve mocht er over een half jaar weer eentje knappen)
Volgende keer ga ik wel voor duurdere lampjes als ze nu weer zo kort mee gaan, maar dat zie ik dan wel weer :p
hoe bevallen de GT150's??
Volgende keer ga ik wel voor duurdere lampjes als ze nu weer zo kort mee gaan, maar dat zie ik dan wel weer :p
hoe bevallen de GT150's??
~ Een tactvol mens is iemand die weet hoeveel hij te ver kan gaan ~
~ Mijlpaal behaald: 250.000km and running like a zonnetje
~
~ Mijlpaal behaald: 250.000km and running like a zonnetje
-
Christophe Lebon
- Special member

- BerichtenCOLON 591
- GeregistreerdCOLON Do Jul 01, 2004 17:26
-
Toyotaholic
- Special member

- BerichtenCOLON 668
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 28, 2005 22:54
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
En gisteren is de mijne doorgebrand op de terugreis van de wintersport, wederom de linker (voor de accu)toyo bob schreefCOLONDat is wel heel weinig.GTSI Fred schreefCOLONik heb de GT150 en die gaan ongeveer een jaar mee(25000km meestal met verlichting aan)
Ik heb ook de GT150 en ze gaan alweer bijna meer dan 2 jaar mee.
Ik had ze al in m'n diesel waarbij van de standaard lampen bijna iedere maand de linker kapot ging (5000 - 8000km). Heb er meer dan 50.000km mee gereden. Ook altijd met de verlichting aan.
Morgen twee setjes gt150's halen, mijn pa wil het nu ook in de Yaris.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
GTSI Fred
- Junior member

- BerichtenCOLON 115
- GeregistreerdCOLON Zo Jul 18, 2004 16:58
Het scheelt wel hoe vaak je ze aan en uit doet. Dat verkort de levensduur behoorlijk schijnt.
Ik rijd ook best veel kortere stukjes, dat zal wel schelen denk...
Ik rijd ook best veel kortere stukjes, dat zal wel schelen denk...
E10 GTSi zwart metallic 1993
origineel lederen stuur, blauwe dashverlichting, originele dakspoiler, kanteldak, 15" E12(optie) 6 spaaks LMV,heldere bumper- en zijknippers.....
origineel lederen stuur, blauwe dashverlichting, originele dakspoiler, kanteldak, 15" E12(optie) 6 spaaks LMV,heldere bumper- en zijknippers.....
-
Mighty
- Special member

- BerichtenCOLON 953
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 01, 2006 01:51
-
pulles
- Senior member

- BerichtenCOLON 208
- GeregistreerdCOLON Wo Jul 26, 2006 15:06
- Rudin
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 696
- GeregistreerdCOLON Do Mrt 23, 2006 21:22
Vorig jaar bij aanschaf begin april een setje Optiblue van Toyota erbij gekocht. Dit waren trouwens gewoon de Philips Blue Vision. 8)
Dat zijn dan in mijn geval H7 lampen.
Deze week knapte er een kapot (rechts), 16000 km en altijd licht aan.
En jonge wat kun je er rot bij om ze zonder aanraken te vervangen :evil: Ik heb ze inderdaad ook allebei vervangen omdat de ander er over het algemeen kort achteraan komt. € 22.50 p.s. bij Halfords
Bij de E11 G6 gingen Blue Vision en Vision Plus dacht ik ook altijd ongeveer een jaar mee. Dit waren H4 lampen.
Dit soort lampen brandt gewoon feller en hebben daardoor een wat kortere levensduur.
Dat zijn dan in mijn geval H7 lampen.
Deze week knapte er een kapot (rechts), 16000 km en altijd licht aan.
En jonge wat kun je er rot bij om ze zonder aanraken te vervangen :evil: Ik heb ze inderdaad ook allebei vervangen omdat de ander er over het algemeen kort achteraan komt. € 22.50 p.s. bij Halfords
Bij de E11 G6 gingen Blue Vision en Vision Plus dacht ik ook altijd ongeveer een jaar mee. Dit waren H4 lampen.
Dit soort lampen brandt gewoon feller en hebben daardoor een wat kortere levensduur.
HAVE FUN !
-
Mighty
- Special member

- BerichtenCOLON 953
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 01, 2006 01:51

