Versterker werkt niet/slaat soms aan
ModeratorCOLON Moderator
-
yuki
- Newbie

- BerichtenCOLON 2
- GeregistreerdCOLON Do Jun 07, 2007 18:11
Versterker werkt niet/slaat soms aan
Hallo,
Ik heb het volgende probleem:
Mijn versterker (een kicker 250.2) slaat niet aan. Ook het protect lichtje brand niet. Als ik ga rijden, dan gaat ie af en toe weer aan (als ie eenmaal aan is en ik stop, dan blijft ie ook aan). Als ik weer gas geeft, gaat ie vaak weer uit (niet altijd). De radio is gewoon aan. Ik heb ook geprobeerd om een andere versterker aan te sluiten en die gaat ook niet aan. Het lijkt me alsof hij geen power krijgt, maar als ik alles laat doormeten krijgt ie wel spanning.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn ? Of waar ik het probleem zou moeten zoeken.
Alvast bedankt
Ik heb het volgende probleem:
Mijn versterker (een kicker 250.2) slaat niet aan. Ook het protect lichtje brand niet. Als ik ga rijden, dan gaat ie af en toe weer aan (als ie eenmaal aan is en ik stop, dan blijft ie ook aan). Als ik weer gas geeft, gaat ie vaak weer uit (niet altijd). De radio is gewoon aan. Ik heb ook geprobeerd om een andere versterker aan te sluiten en die gaat ook niet aan. Het lijkt me alsof hij geen power krijgt, maar als ik alles laat doormeten krijgt ie wel spanning.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn ? Of waar ik het probleem zou moeten zoeken.
Alvast bedankt
-
Gtsi-R
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 4357
- GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17
zou het niet in de aansturing kunnen liggen..
aan de remote kabel... zo klinkt het iig wel..
dan schakelt ie de versterker ook uit.. als je geen remote meer erop hebt..
aan de remote kabel... zo klinkt het iig wel..
dan schakelt ie de versterker ook uit.. als je geen remote meer erop hebt..
Gtsi- Я®™
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
-
Mighty
- Special member

- BerichtenCOLON 953
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 01, 2006 01:51
kan inderdaad contactje zijn maar ook een breukje ergens onderweg in de remotekabel. Alles dus even nalopen, mocht 12v en Massa kabels goed zijn aangesloten dan kun je dus misschien nog een losse remote trekken om te kijken of het dan beter is.
Past: Starlet P7, Corolla E10 4EFE, Corolla E12 D4-D, Honda Accord 1.8i, Honda Accord 2.3i ES
Current: Toyota Avensis T25 D4 station !!
Current: Toyota Avensis T25 D4 station !!
-
Beer SSV
- Special member

- BerichtenCOLON 542
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 19:33
Ik heb hetzelfde probleem een hele tijd geleden ook gehad.
Bij mij was het idd het remotekabeltje wat een breukje oid had waardoor de versterker wel-niet aanging. even een losse remote gelegd en het probleem was over.
Bij mij was het idd het remotekabeltje wat een breukje oid had waardoor de versterker wel-niet aanging. even een losse remote gelegd en het probleem was over.
7 aug. 2005 staat in mn geheugen gegrift!!
CorollaclubNL/Corollaforum en iedereen die meegewerkt heeft aan/aanwezig is geweest op de "Beer-meeting"
23 maart 2006, WOW!! geweldig!
Als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed.
Als je groot bent komen ze van onder je motorkap.
CorollaclubNL/Corollaforum en iedereen die meegewerkt heeft aan/aanwezig is geweest op de "Beer-meeting"
23 maart 2006, WOW!! geweldig!
Als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed.
Als je groot bent komen ze van onder je motorkap.
-
Bertus
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 7079
- GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45
Ik hoor iedereen over een remote, maar wat dacht je van een constante plus die los kan zitten ???? Wa ook nog kan is een zekering die niet fris meer is, bij glaszekeringen komt het wel eens voor dat er een breuk in zit die niet via het glaasje zichtbaar is omdat deze onder de huls gebroken is, kan je eventueel ook nog naar kijken.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! 
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
-
ILLKIDD
- Senior member

- BerichtenCOLON 242
- GeregistreerdCOLON Wo Jun 06, 2007 19:34
Hmmzzz alles kan.
Kijk idd of de massa goed in contact is met naakt metaal van je chassis.
Check ook of de kabelschoenen of oogjes aan beide kanten van alle kabels goed zitten. Check of de zekering goed in de zekering houder zit.
Check de aansluiting van de accu. kan ook geen kwaad als je de massa van de accu ook controlleert. Een kennis van mij had ook zo'n vergelijkbare storing. Ik heb alles opnieuw aangesloten en had hij geen last meer van.
Je kan idd de TEST van Jeroen proberen. Indien na opnieuw aansluiten toch de storing houdt. mocht het toch niet helpen kan het ook zijn dat intern de kabeltje van remote los zit van de schroefklem, misschien i.v.m slechte soldeerkwaliteit. maar je moet hier voor idd je kicker open maken. Niet doen als je nog in de garantie periode zit.
Ik hoop dat ik je kon helpen
Kijk idd of de massa goed in contact is met naakt metaal van je chassis.
Check ook of de kabelschoenen of oogjes aan beide kanten van alle kabels goed zitten. Check of de zekering goed in de zekering houder zit.
Check de aansluiting van de accu. kan ook geen kwaad als je de massa van de accu ook controlleert. Een kennis van mij had ook zo'n vergelijkbare storing. Ik heb alles opnieuw aangesloten en had hij geen last meer van.
Je kan idd de TEST van Jeroen proberen. Indien na opnieuw aansluiten toch de storing houdt. mocht het toch niet helpen kan het ook zijn dat intern de kabeltje van remote los zit van de schroefklem, misschien i.v.m slechte soldeerkwaliteit. maar je moet hier voor idd je kicker open maken. Niet doen als je nog in de garantie periode zit.
Ik hoop dat ik je kon helpen
-
renéNL
- Starting member

- BerichtenCOLON 72
- GeregistreerdCOLON Wo Nov 15, 2006 18:06
Ik zit met het zelfde probleem en heb hem nu op een schakelaar geplaatst en heb nog steeds het probleem zekering goed en kabel ook helemaal goed maar waarschijnlijkt ligt het probleem bij mijn
accu/dynamo want hij krijgt waarschijnlijk te weinig stroom hij slaat aan als ik een stuk gereden heb dus meer stroom heeft
zal deze week ff voltmeter op zetten en dan kijken
accu/dynamo want hij krijgt waarschijnlijk te weinig stroom hij slaat aan als ik een stuk gereden heb dus meer stroom heeft
zal deze week ff voltmeter op zetten en dan kijken
Corolla 2.0D Metalic Blauw
-
Stefan
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 2643
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 17, 2003 20:59
Prezies, ik heb het ook eens gehad dat ik een gare zekering had.bertus schreefCOLONIk hoor iedereen over een remote, maar wat dacht je van een constante plus die los kan zitten ???? Wa ook nog kan is een zekering die niet fris meer is, bij glaszekeringen komt het wel eens voor dat er een breuk in zit die niet via het glaasje zichtbaar is omdat deze onder de huls gebroken is, kan je eventueel ook nog naar kijken.
Zat ook los in de huls wat je idd niet kon zien.
-
Gtsi-R
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 4357
- GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17
Bertus, helemaal gelijk..
gare glaszekering heb ik ook last van gehad...
en bij doormeten was ie wel vaak goed...
daarom alles nu vervangen door schroefzekeringen...
dus idd check die ook maar eens..
gr roel
gare glaszekering heb ik ook last van gehad...
en bij doormeten was ie wel vaak goed...
daarom alles nu vervangen door schroefzekeringen...
dus idd check die ook maar eens..
gr roel
Gtsi- Я®™
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
-
renéNL
- Starting member

- BerichtenCOLON 72
- GeregistreerdCOLON Wo Nov 15, 2006 18:06