Versterker werkt niet/slaat soms aan

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
yuki
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON Do Jun 07, 2007 18:11

Versterker werkt niet/slaat soms aan

Bericht door yuki »

Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

Mijn versterker (een kicker 250.2) slaat niet aan. Ook het protect lichtje brand niet. Als ik ga rijden, dan gaat ie af en toe weer aan (als ie eenmaal aan is en ik stop, dan blijft ie ook aan). Als ik weer gas geeft, gaat ie vaak weer uit (niet altijd). De radio is gewoon aan. Ik heb ook geprobeerd om een andere versterker aan te sluiten en die gaat ook niet aan. Het lijkt me alsof hij geen power krijgt, maar als ik alles laat doormeten krijgt ie wel spanning.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn ? Of waar ik het probleem zou moeten zoeken.

Alvast bedankt
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

zou het niet in de aansturing kunnen liggen..
aan de remote kabel... zo klinkt het iig wel..
dan schakelt ie de versterker ook uit.. als je geen remote meer erop hebt..
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

Zitten alle draden nog goed vast, het lijkt wel op een los contact
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

ik dacht los contact van de remote...
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
yuki
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON Do Jun 07, 2007 18:11

Bericht door yuki »

Die zat er goed aan bevestigd bij HU en versterker. De remote zit vast aan de RCA kabels die van HU naar versterker lopen. Zal dit nog een keer checken vanmiddag, bedankt voor de reacties alvast !
Mighty
Special member
Special member
BerichtenCOLON 953
GeregistreerdCOLON Ma Mei 01, 2006 01:51

Bericht door Mighty »

kan inderdaad contactje zijn maar ook een breukje ergens onderweg in de remotekabel. Alles dus even nalopen, mocht 12v en Massa kabels goed zijn aangesloten dan kun je dus misschien nog een losse remote trekken om te kijken of het dan beter is.
Past: Starlet P7, Corolla E10 4EFE, Corolla E12 D4-D, Honda Accord 1.8i, Honda Accord 2.3i ES

Current: Toyota Avensis T25 D4 station !!
Beer SSV
Special member
Special member
BerichtenCOLON 542
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 19:33

Bericht door Beer SSV »

Ik heb hetzelfde probleem een hele tijd geleden ook gehad.
Bij mij was het idd het remotekabeltje wat een breukje oid had waardoor de versterker wel-niet aanging. even een losse remote gelegd en het probleem was over.
7 aug. 2005 staat in mn geheugen gegrift!!
CorollaclubNL/Corollaforum en iedereen die meegewerkt heeft aan/aanwezig is geweest op de "Beer-meeting"
23 maart 2006, WOW!! geweldig!
Als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed.
Als je groot bent komen ze van onder je motorkap.
Jeroen
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 5945
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 19:56

Bericht door Jeroen »

Maar je kunt ook voor TEST even een brugje maken van de constant plus en de remote.
"My software never has bugs. It just develops random features."
brammo
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON Za Jun 10, 2006 13:46

Bericht door brammo »

volgens mij is het de massakabel die niet voldoende contact met de kas van de wagen maakt. heb het ook voor gehad. of idd de remote
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

Ik hoor iedereen over een remote, maar wat dacht je van een constante plus die los kan zitten ???? Wa ook nog kan is een zekering die niet fris meer is, bij glaszekeringen komt het wel eens voor dat er een breuk in zit die niet via het glaasje zichtbaar is omdat deze onder de huls gebroken is, kan je eventueel ook nog naar kijken.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
ILLKIDD
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 242
GeregistreerdCOLON Wo Jun 06, 2007 19:34

Bericht door ILLKIDD »

Hmmzzz alles kan.

Kijk idd of de massa goed in contact is met naakt metaal van je chassis.
Check ook of de kabelschoenen of oogjes aan beide kanten van alle kabels goed zitten. Check of de zekering goed in de zekering houder zit.
Check de aansluiting van de accu. kan ook geen kwaad als je de massa van de accu ook controlleert. Een kennis van mij had ook zo'n vergelijkbare storing. Ik heb alles opnieuw aangesloten en had hij geen last meer van.

Je kan idd de TEST van Jeroen proberen. Indien na opnieuw aansluiten toch de storing houdt. mocht het toch niet helpen kan het ook zijn dat intern de kabeltje van remote los zit van de schroefklem, misschien i.v.m slechte soldeerkwaliteit. maar je moet hier voor idd je kicker open maken. Niet doen als je nog in de garantie periode zit.

Ik hoop dat ik je kon helpen
renéNL
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON Wo Nov 15, 2006 18:06

Bericht door renéNL »

Ik zit met het zelfde probleem en heb hem nu op een schakelaar geplaatst en heb nog steeds het probleem zekering goed en kabel ook helemaal goed maar waarschijnlijkt ligt het probleem bij mijn

accu/dynamo want hij krijgt waarschijnlijk te weinig stroom hij slaat aan als ik een stuk gereden heb dus meer stroom heeft
zal deze week ff voltmeter op zetten en dan kijken
Corolla 2.0D Metalic Blauw
Stefan
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2643
GeregistreerdCOLON Vr Jan 17, 2003 20:59

Bericht door Stefan »

bertus schreefCOLONIk hoor iedereen over een remote, maar wat dacht je van een constante plus die los kan zitten ???? Wa ook nog kan is een zekering die niet fris meer is, bij glaszekeringen komt het wel eens voor dat er een breuk in zit die niet via het glaasje zichtbaar is omdat deze onder de huls gebroken is, kan je eventueel ook nog naar kijken.
Prezies, ik heb het ook eens gehad dat ik een gare zekering had.
Zat ook los in de huls wat je idd niet kon zien.
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

Bertus, helemaal gelijk..

gare glaszekering heb ik ook last van gehad...

en bij doormeten was ie wel vaak goed...
daarom alles nu vervangen door schroefzekeringen...

dus idd check die ook maar eens..

gr roel
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
renéNL
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON Wo Nov 15, 2006 18:06

Bericht door renéNL »

toevallig paar dagen terug met iemand van anwb gepraat die moest bij me vader zijn direct maar even gevraagd bij mij is het geval een dynamo die af is.... dus als het niet de zekering is laat je dynamo en accu even doormeten;)

groetjes rené
Corolla 2.0D Metalic Blauw
BUTTON_POST_REPLY