[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
arnold_schurink
Special member
Special member
BerichtenCOLON 722
GeregistreerdCOLON Ma Okt 16, 2006 14:26

Re: Corolla E10 GTSI

Bericht door arnold_schurink »

Welkom op het forum
Alexander
President member
President member
BerichtenCOLON 1242
GeregistreerdCOLON Zo Mei 15, 2005 18:56

Bericht door Alexander »

Welkom op het forum :D
Sommige mensen hebben een duur horloge, ik heb liever de tijd....
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583
GeregistreerdCOLON Ma Dec 17, 2007 16:20

Bericht door J3LM3R »

Auto komt net bij de garage weg.. Stuurbekrachtiging is gefixed.. haperend gaspedaal ook.. Monteur kwam alleen ander 'probleem' tegen.. de carter pan moet er de volgende beurt onder weg omdat de kit een beetje lekt.. opnieuw vastkitten en dan was dat ook weer verholpen werd er gezegd.. kon er nog wel gewoon mee blijven rijden..
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Bericht door mark m »

ok. Houd je oliepeil dan goed in de gaten, het zou zonde zijn dat je blok anders kapot loopt door oliegebrek ;) .

Mooi dat de rest weer gefixt is.
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Zal ik doen.. werd bij de garage ook al gezegd.. hij had er al wat bij gedaan.. :D
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

elke 3 dagen even checken, het is zonde idd als je blokje kapot loopt door een kleinigheidje..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Weet niet of ik nu heel erg off topic ga maar ff n vraagje..

Wat vinden jullie mooier..
Originele velgen (miss niet te zien maar zit onder de roest)
Afbeelding
Of deze:
Moeten nog bijgewerkt worden (ff met paint erin geplakt; had geen zin om t met photoshop te doen)
Afbeelding

Verhouding moet ongeveer kloppen.. eerste zijn 14" andere is 17"
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4391
GeregistreerdCOLON Do Sep 29, 2005 17:23

Bericht door Rinkel »

Zijn dat gouden velgen? :o
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Die onderste zijn zowieso al groter, dat staat meteen al een stuk dikker. ;)
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Volgens mij zijn dat BSA velgen of niet?
Ik meen het model te herkennen.
Model zoals op bijgevoegde foto.

Als het deze is dan raad ik ze af, het is een model wat al een aantal jaren mee gaat (mocht je ze nieuw kopen) en ik heb een aantal keren vernomen dat het 'chrome' van BSA erg slecht is en af wil gaan bladderen
Bijlagen
corollacoolfront.jpg
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

T zijn 'zilver' nja gewoon chroom dus.. Lenso velgen.. ik twijfel nog een beetje.. 3 hebben er schade (stoeprand) maar er zitten wel weer vrijwel nieuwe banden onder.. Moet er wel 2uur voor rijden maar dat heb ik er wel voor over.. Of kan ik voor €400 een set andere/betere velgen krijgen (graag internet site vermelden)
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

ik zou die 400 euro lekker in je zak steken en op het gemakkie op zoek gaan naar een mooier setje zonder stoeprandschade..

Arco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846

Bericht door BlackE10 »

Lenso is wel goed, dat is het punt dan niet.
BSA imiteert veel merken, vandaar dat ze mij opvielen.

Stoeprand schade is altijd zonde, als jij daar mee kan leven of je wilt het oplaten knappen kun je het altijd doen als je het verder een mooie velg vind.

Je kunt eens kijken op http://www.tuned-belgium.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar worden veel setjes velgen te koop aangeboden 2e hands.
Mijn oude Corolla GXTSI
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Bericht door Joseppe »

400 in de zak houden, rustig 200 erbij sparen of meer en dan heb je al een aantal leuke andere velgen bijv. bij velgenland.nl.

staat hier ook ergens een link van een man in uden die goedkope en leuke setjes heeft.

stoepschade bijwerken kan nog een cent gaan kosten, zeker met chroom en om heel eerlijk te zeggen vind ik chroom onder rood net iets te lelijk kijken, of ze moeten middenin zwart gespoten zijn dan kan het mooi zijn ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ik ben er inmiddels al zo goed als uit dat ik ze niet doe.. ik twijfelde en: bij twijfel niet doen! dus ik ga lekker op zoek naar een andere set.. als ik ze zou nemen was ik wel van plan om t hart zwart te spuiten maar of dat nou zo mooi zou worden :?

Bedankt voor de reacties :D

nog 1 vraag?
Wat voor velg/bandenmaat kan onder de Corolla zonder dat ik iets hoef te doen aan de auto (kassen uitrollen etc) en dat het nog een beetje comfortabel rijdt?
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Bericht door mark m »

Dat is idd een behoorlijk bedrag.

Ik heb mijn setje vorig jaar ook voor 400/450 euro gekocht. Ik weet het niet precies meer :? .

Dat waren nieuwe velgen (OZ) met hagelnieuwe banden. Kwam uit een faillicement (of hoe je dat ook schrijft). Ik heb toen gekozen voor 15" omdat deze banden stukken goedkoper waren. Als ik opnieuw moet kiezen nam ik minimaal 16" en misschien 17"

Dus kijk rustig rond. 400,- is een behoorlijk bedrag zeker als er nog kosten voor reparatie bijkomen, daarvoor kan je op marktplaats misschien wel wat leuks vinden en hier op het forum wordt ook regelmatig het e.e.a. aangeboden.

Dus als je er zelf ook niet helemaal achter staat zou ik nog ff wachten ;)
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

J3LM3R schreefCOLONWat voor velg/bandenmaat kan onder de Corolla zonder dat ik iets hoef te doen aan de auto (kassen uitrollen etc) en dat het nog een beetje comfortabel rijdt?
Er zijn veel variabelen om daar een duidelijk antwoord op te geven. Kijk eens in dit topic, daar vind je al wel een aantal combinaties die wel of juist niet zonder aanpassingen onder een Corolla passen: viewtopic.php?f=5&t=10547" onclick="window.open(this.href);return false;
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Bedankt :)
Denman
Special member
Special member
BerichtenCOLON 792
GeregistreerdCOLON Ma Apr 17, 2006 14:35

Bericht door Denman »

het zijn wel nette velgen die onder die rolla liggen....
Corolla E12 Sport anniversary
Toyota Aygo
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Die er nu onder liggen zijn zeker niet verkeerd en ik zou ze ook houden als er niks mis mee was.. Helaas is rechtsvoor niet meer goed waardoor de band steeds leegloopt.. Ook zijn beide voorbanden versleten en zitten er allemaal blaasjes in de lak bij alle velgen (roest).. Dus ik moet toch kosten maken aan de banden/velgen en dus heb ik zoiets dat ik t meteen goed moet doen.. (ook een reden waarom ik de set van Cindy toch maar niet neem)

Bedankt voor alle reacties en tips.. ik zal zodra ik tijd heb op zoek naar een mooi setje 16"of 17" ;)
En natuurlijk zal ik dat hier posten ;)

Btw: de auto rijd weer super nadat hij terug komt van de garage.. geen piepende stuurbekrachtiging en t gas kan meteen ingetrapt worden ipv dat t blijft steken..
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Heb nu een setje besteld: 15" ongeveer t zelfde als Joseppe alleen dan zonder het zwarte randje erin..
Omdat de auto nog van mn moeder is en de banden togh vervangen moesten worden betalen mn ouders een deel :) kan ik mn geld weer ergens anders in steken (meguiars :D )
Ik zou graag een grotere maat willen maar er zit nu 14" onder en elke " erbij is er weer een.. T hoeft van mij niet zo groot (komt later miss wel en dan worden dit winterbanden..)

Afbeelding

(die van Joseppe)
Afbeelding

Heb de inschrijving voor CCNL bijna de deur uit.. nog ff onder de motorkap de nummertjes noteren en dan kan die morgen ook weg..

Dakspoiler wordt volgende week naar me gestuurd... dan ff lak halen en overspuiten.. en natuurlijk monteren :D (miss meteen interieur ook over waaieren - lijkt dat ook weer netjes)
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4391
GeregistreerdCOLON Do Sep 29, 2005 17:23

Bericht door Rinkel »

Zijn gewoon nette velgen, en ook nog prima betaalbaar. Je hoeft niet altijd per se "groot" te rijden.
Ik rij ook 15" en bevalt prima. Daarbij is het ook nog wat comfortabeler.

Prima keuze. Veel plezier ervan.
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636

Bericht door Joseppe »

haha je bedoeld de zelfde als Robbie, inderdaad bij mij hebben ze er even er onder gezeten, maar deze waren en zijn nog steeds eigendom van booster. Deze heten oxigin 1 en met korting koste ze me nog voor 16"meer dan 1200 euro................ en helaas dat geld heb ik momenteel niet. ik doe het nu met 15"ietswat verkeerd gespoten bsa phoenix velgen tot ik het geld heb voor anderen 8-) .

welk merk is dit overigens, ziet er ook uit als de oxigin1 maar ik weet dat deze veelvuldig geimiteerd worden :D

p.s. een tip bewaar je oude velgen en gooi er in de zomer (zijn ze goedkoper vaak, wegens uitverkoop voorraad) evt. goedkope of winterbanden erop. dan hou je je gewone set in goede staat. tegen de tijd dat je weer wat anders wil verkoop je je gewone set weer door ;)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ik denk een immitatie.. ik kan ze voor €500 Krijgen: met banden, balanceren, omzetten, toyota naafdoppen etc. + jaar garantie
Denk erover om zelf miss het binnenste 'lijntje' zwart te maken met folie of spray.. eerst ff folie er in föhnen om te zien hoe t lijkt..

Bedankt voor de tip.. de achterbanden zijn nog goed dus ik zou alleen voor hoeven te vervangen.. meteen ff alle roest eraf schuren en spuiten (hoef niet heel netjes als t maar goed gebeurd - dat er geen roest meer kan ontstaan) Ik had zelf al zoiets in gedachten maar kan indd beter wachten tot voorjaar wanneer (winter)banden in uitverkoop zijn..
Laatst gewijzigd door 1 op J3LM3R, in totaal 0 keer gewijzigd.
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636

Bericht door Joseppe »

nette prijs, heb je dan wel een paar goede banden erbij?.
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Bridgestone zomer/regen banden, dus best wel goed... komt vrijwel rechtstreeks bij groothandel weg dus scheelt behoorlijk in prijs (en de verkoper is een oud-collega :) )

-EDIT-
-Woensdag- Zaterdag (woensdag lukte niet) worden ze gemonteerd :D - Ik heb begrepen dat jullie dol zijn op :fotos: dus die zal ik dan meteen posten.
rene
Special member
Special member
BerichtenCOLON 793
GeregistreerdCOLON Di Jan 03, 2006 20:49

Bericht door rene »

ben benieuwd wat je met die zwarte grill wil gaan doen?

ik was even aan het zoeken met je naam. kwam me namelijk iets bekend van voor.

leuke auto zo. veel plezier ervan
Als je ouder wordt, wordt alles minder,ogen, oren, etc. behalve het vergeten.
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ik had ook al ff gekeken.. iemand die een Corolla in onderdelen verkoopt moet bijna wel op dit forum zitten :P

Ik wou de grill die er nu in zit heel houden dus ga ik die zwarte aanpassen (dus dat ie zwart is maakt nix uit - moet m dan toch spuiten)

Of ik ga de tussenbalk eruit halen of ik haal t logo eruit en trek de balk door.. moet nog ff kijken wat ik met de voorbumper doe.. beetje dezelfde stijl aanhouden.. ;) maar dan heb ik iig mn originele nog liggen mocht t misgaan of als ik de auto ga verkopen (wat ik nog lang niet van plan ben :D )

Ik hoop dat ik m snel krijg (net als de dakspoiler) dan kan ik ze aanpassen/spuiten en kunnen ze erop..
Morgen eerst de velgen maar.. :D
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Vandaag de velgen eronder gezet.. :D
Voor (14"):
IMGP0140_1.JPG
Na (15"):
IMGP0641_1.JPG
IMGP0644_forum.jpg
IMGP0643_1.JPG
Dakspoiler en grill zijn vanochtend binnen gekomen
Dakspoiler is inmiddels geschuurd.. morgen primer en lak en dan kijken of ie erop gezet kan worden.. anders volgende week..
Ben nog bezig om na te denken wat ik met de grill ga doen.. wil er wel ff iets unieks van maken.. :)

Is op de foto's al goed te zien dat de remmerij nog ff bijgekleurd moet worden.. weet niet wat ik er het beste op kan smeren/spuiten.. suggesties?
Bijlagen
IMGP0642_forum_1.jpg
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846

Bericht door BlackE10 »

heb je geen centre caps bij je velgen gekregen? Die afdekplaatjes in het hart van de velg zeg maar.
Mijn oude Corolla GXTSI
BUTTON_POST_REPLY