miss in de toekomst eens wat leuks proberen
ik weet hoe je de kap van de achterlichten van een e10 krijg
ModeratorCOLON Moderator
-
A.F.C.A
- Senior member

- BerichtenCOLON 332
- GeregistreerdCOLON Ma Aug 27, 2007 20:49
Re: ik weet hoe je de kap van de achterlichten van een e10 krijg
wow dat leuk echt super mooi,
Geef Mij Maar AMSTERDAM, Dat Is Mooier Dan Parijs!!
-
mennodepuh
- Newbie

- BerichtenCOLON 19
- GeregistreerdCOLON Ma Mrt 24, 2008 21:53
zo vandaag ff geprobeerd wat water gekookt schroefjes los gehaald achterichten in het water 5 minuten en los zijn ze werkt echt super
bedankt voor de tip en hoop dat iedereen ze nu wel los krijgt zonder te breken
bedankt voor de tip en hoop dat iedereen ze nu wel los krijgt zonder te breken
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 17, 2007 16:20
Het werkt ook voor de koplampen..
Had nog een koplamp + stadslicht liggen..
Eerst moet je de vier klemmetjes (onder en boven) er afwippen met een schroevendraaier..
Daarna in een emmer met heet water (heet water uit de kraan + water uit de waterkoker) rond de 80 graden werkt prima..

(ik ben bij de onderkant begonnen omdat hier meer ruimte tussen het kunststof en t glas zat)

(kit verwarmen en eruit schrapen met schroevendraaier)

(en hij is los
)
Steeds een beetje om en om de boel verwarmen (past nl niet helemaal in de emmer die ik had
)
en voorzichttig met schroevendraaier loswrikken.. laat de kit echt warm worden anders vliegen de glasstukjes je om de oren!
Als de boel los is kun je de kit er op de zelfde manier uit schrapen met een schroevendraaier.. dit raad ik wel aan omdat de kit die er bij mij op zat al oud was.. beetje nieuwe kit erin en t zit weer als een huis..
Mocht je de hele unit uit elkaar willen halen:
Stelschroef voor de hoogte eraf schroeven (2 schroefjes op de achterkant) dan blijft er dit over:

(weet niet of t te zien is) voor een rechterkoplamp: linker afstelschroef helemaal naar rechts draaien en de andere helemaal naar links.. hij zit dan nog op 1 punt vast geklikt en dan heb je het binnenste eruit..
\
Als je m weer in elkaar zet kun je deze schroeven beetje invetten zodat t afstellen makkelijker gaat

Ik had de hele unit in ongeveer een uurtje uit elkaar.. Omdat ik t water niet warm genoeg had moet het nog wel sneller kunnen.. Denk er wel om dat je het glas zo min mogelijk beschadigd ivm met vochtvorming later in de koplamp als je m niet goed afkit
Stadslicht heb ik nog niet gedaan maar werkt op de zelfde manier.. zit alleen niet met klemmetjes maar dat wijst zich vanzelf wel..
Ik heb t ff geprobeerd omdat ik LED stadslichten wil inbouwen 'Audi-style' dus rijtje LED's onderin de koplamp.. als dat lukt doe ik de achterlichten ook..
Je kunt ook nog andere dingen doen zoals:
-Achterste deel zwart spuiten
-(heel veel werk
) alle ribbels uit het glas halen (slijpen, schuren, polijsten) om je eigen clear koplamp te maken.. Dit kan t lichtbeeld behoorlijk beïnvloeden dus weet niet of dit verstandig is..
Er zijn een heleboel leuke dingen mogelijk..
Misschien sticky van maken of verplaatsen naar DHZ?
Had nog een koplamp + stadslicht liggen..
Eerst moet je de vier klemmetjes (onder en boven) er afwippen met een schroevendraaier..
Daarna in een emmer met heet water (heet water uit de kraan + water uit de waterkoker) rond de 80 graden werkt prima..

(ik ben bij de onderkant begonnen omdat hier meer ruimte tussen het kunststof en t glas zat)

(kit verwarmen en eruit schrapen met schroevendraaier)

(en hij is los
Steeds een beetje om en om de boel verwarmen (past nl niet helemaal in de emmer die ik had
en voorzichttig met schroevendraaier loswrikken.. laat de kit echt warm worden anders vliegen de glasstukjes je om de oren!
Als de boel los is kun je de kit er op de zelfde manier uit schrapen met een schroevendraaier.. dit raad ik wel aan omdat de kit die er bij mij op zat al oud was.. beetje nieuwe kit erin en t zit weer als een huis..
Mocht je de hele unit uit elkaar willen halen:
Stelschroef voor de hoogte eraf schroeven (2 schroefjes op de achterkant) dan blijft er dit over:

(weet niet of t te zien is) voor een rechterkoplamp: linker afstelschroef helemaal naar rechts draaien en de andere helemaal naar links.. hij zit dan nog op 1 punt vast geklikt en dan heb je het binnenste eruit..
\Als je m weer in elkaar zet kun je deze schroeven beetje invetten zodat t afstellen makkelijker gaat

Ik had de hele unit in ongeveer een uurtje uit elkaar.. Omdat ik t water niet warm genoeg had moet het nog wel sneller kunnen.. Denk er wel om dat je het glas zo min mogelijk beschadigd ivm met vochtvorming later in de koplamp als je m niet goed afkit
Stadslicht heb ik nog niet gedaan maar werkt op de zelfde manier.. zit alleen niet met klemmetjes maar dat wijst zich vanzelf wel..
Ik heb t ff geprobeerd omdat ik LED stadslichten wil inbouwen 'Audi-style' dus rijtje LED's onderin de koplamp.. als dat lukt doe ik de achterlichten ook..
Je kunt ook nog andere dingen doen zoals:
-Achterste deel zwart spuiten
-(heel veel werk
Er zijn een heleboel leuke dingen mogelijk..
Misschien sticky van maken of verplaatsen naar DHZ?
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
- GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52
Goed bezig kerel! Maak maar een leuke reportage en dan bewaren we hem zeker hier op het forum!
-
-nippon-rolla-
- President member

- BerichtenCOLON 1121
- GeregistreerdCOLON Di Jun 06, 2006 12:49
zal het op mijn werk nog eens in de combi steamer gaan proberen
kompleet met foto`s dat werk nog stukken beter 
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Doe ik..
ik zal t in mn project gooien en maak als t af is ook wel een apart topic aan met uitleg hoe en wat.. ben nu nog aan t uitzoeken hoe t met de weerstanden etc. zit
ik neem iig aan dat ik niet zomaar een x aantal LED's aan kan sluiten op de accu.. 
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
Een ding kan ik je wel vertellen.
De heldere kap kan je wel 1 op 1 overzetten, alleen zal je lichtbeeld aanzienlijk minder worden..
je kap bepaalt (keeertje eerder gezegd volgens mij ergens) ook grotendeels je lichtbeeld.
Je kan het echter wel testen.. wie weet verblind je niet iedereen en is het nog te doen..
Je bent iig erg goed bezig geweest zo te zien
De heldere kap kan je wel 1 op 1 overzetten, alleen zal je lichtbeeld aanzienlijk minder worden..
je kap bepaalt (keeertje eerder gezegd volgens mij ergens) ook grotendeels je lichtbeeld.
Je kan het echter wel testen.. wie weet verblind je niet iedereen en is het nog te doen..
Je bent iig erg goed bezig geweest zo te zien
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Als ik iets aanpas dan is het de stadslicht unit, maar dan zorg ik er wel voor dat alle ribbels in het kunststof blijven zitten die het licht sturen.. (niet dat t voor stadslicht veel uitmaakt
) voor de LED's onderin de koplamp zou ik in het glas het onderste stuk kunnen bewerken zodat de LED's beter uitkomen maar dat het lichtbeeld minimaal beïnvloed wordt..
Vooral met de achterlichten weet ik nog niet wat ik wil doen.. mocht er ooit iemand achterop knallen, kunnen ze je aanklagen omdat de lichtsterkte anders in dan standaard..
Als ik iets aanpas wil ik er wel zeker van zijn dat het de veiligheid niet schaadt.. je weet nooit wat voor gedonder je er mee kunt krijgen.. de achterlichten van _mr_K zijn prachtig (ik geloof dan Ferdi ze nu heeft?) maar ik vind ze niet echt duidelijk.. ik zou aparte LED's als remlicht + 3e remlicht gebruiken dat echt duidelijk is dat je op de rem staat..
Maar voorlopig staat dit project op pause.. ik ga eerst alle roest aanpakken..
misschien dat ik dit tegelijk kan doen als de auto toch al uit elkaar ligt..
BTW: de lamp die ik uit elkaar heb gehaald had ik nog liggen.. voordat mensen denken dat de Rolla nu aan 1 oog blind is
Vooral met de achterlichten weet ik nog niet wat ik wil doen.. mocht er ooit iemand achterop knallen, kunnen ze je aanklagen omdat de lichtsterkte anders in dan standaard..
Maar voorlopig staat dit project op pause.. ik ga eerst alle roest aanpakken..
BTW: de lamp die ik uit elkaar heb gehaald had ik nog liggen.. voordat mensen denken dat de Rolla nu aan 1 oog blind is
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
hmm denk dat de onderkant van het originele glas meer invloed zal hebben dan de boven kant wanneer je daar alle structuur uit weg schuurt.
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Dat dacht ik ook al.. ik kan miss beter een stripje poly maken en daar de lampjes inzetten en onder de lamp vast maken.. dan komen ze veel mooier uit en zit ik niet in de lamp zelf te klooien.. (kan ik later ook nog helderen inbouwen zonder alles om te hoeven zetten)
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
Moet je wel weer je bumper verzagen om dat netjes in je bumper te laten vallen of niet?
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Jup..
maar ik heb de bumper die erop zit en ik heb nog een andere liggen.. gaat een soort project worden als Bascarwash maar dan net ff anders.. dus moet m toch spuiten etc.. dan kan ik dit ook inbouwen..
Ik probeer alles zoveel mogelijk in 1 keer aan te pakken als de auto toch stilstaat en uit elkaar ligt om ontroest te worden.. Ik hoop dat t allemaal gaat lukken voor C'day want dan heb ik de auto echt weer nodig.. en kan ik ook meteen alles laten zien..
Ik probeer alles zoveel mogelijk in 1 keer aan te pakken als de auto toch stilstaat en uit elkaar ligt om ontroest te worden.. Ik hoop dat t allemaal gaat lukken voor C'day want dan heb ik de auto echt weer nodig.. en kan ik ook meteen alles laten zien..
-
mark m
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3756
- GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42
Dat zou idd mooi zijn als het voor C'day klaar zou zijn. Anders mag je altijd met mij meerijden
.
Je hebt deze zomer dan behoorlijk veel werk met de Corolla, maarja dan heb je er ook weer jaren plezier van. Ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken.
Je hebt deze zomer dan behoorlijk veel werk met de Corolla, maarja dan heb je er ook weer jaren plezier van. Ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken.
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Haha is goed..
Ik kan zo ff met de trein naar Steenwijk dan kunnen we vanaf daar naar C'day.. maar ik ga ervan uit dat ik zelf kom
Ik kan redelijk vrij mn vakanties plannen dus ik moet met de lasser overleggen wanneer hem het beste uitkomt en dan nog spuiter regelen om alles weer strak te maken.. ik zou dan tegelijk de lampjes kunnen maken.. zit alleen nog met de weerstanden etc.. daar ben ik niet zo thuis in.. ik wil t nl niet rechtstreeks aansluiten.. solderen enzo moet goed komen.. de helft van mn computer heb ik ook gesoldeerd en dat doet t na 3jaar ook nog prima..