Overzicht ervaringen met diverse banden
ModeratorCOLON Moderator
-
gerraldkemna
- Senior member

- BerichtenCOLON 266
- GeregistreerdCOLON Do Apr 10, 2008 17:39
Re: Overzicht ervaringen met diverse banden
ik heb er vredestein quatrac 2 banden onder zitten en ik heb overal goed grip en zelfs op zandpaden met nat weer en de banden zijn goed gekeurd als winterband dus voor mij is dit de band 74 eurie per band maat 185/60/r14
als je toyota maar goed zit !
zolang de baas doet alsof hij goed betaald doe ik alsof ik hard werk (hard werken doe ik niet zo vaak)
auto liefde roest niet, auto liefde blijft altijd bestaan
zolang de baas doet alsof hij goed betaald doe ik alsof ik hard werk (hard werken doe ik niet zo vaak)
auto liefde roest niet, auto liefde blijft altijd bestaan
-
Sebastiaan84
- Special member

- BerichtenCOLON 933
- GeregistreerdCOLON Wo Mei 14, 2008 10:26
het in de plensende regen in een bocht op een klinkerweg hier in het dorp even het gas vol ingetrapt, waar de federals gewoon griploos waren hebben de toyo's bergen grip 
Past: Red Evil EP81 a.k.a Whiteline slet, AE111 G6 Zenki, TA22 Avensis Wagon Kouki
Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005.
-
Rinkel
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 4391
- GeregistreerdCOLON Do Sep 29, 2005 17:23
Rij momenteel Michelin Primacy 205/55/R16 rondom en dat bevalt uitstekend.
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
-
Rudi
- Special member

- BerichtenCOLON 504
- GeregistreerdCOLON Ma Apr 28, 2008 09:48
Heeft iemand ervaring met de Falken ZIEX ZE-912, ik heb er op het moment Toyo PROXES T1-R onder zitten maar die zijn nogal duur in de maat 205/45 16''.
De Falken zijn zo'n €20,- goedkoper per band, maar wil niet dat ik dan alle kanten op ga glijden als ik een beetje snel door de bocht ga..
Wat ik ook kan proberen is een maatje smaller 195/45 16'' zit er dan veel verschil tussen qua grip en slijtage etc.?
De Falken zijn zo'n €20,- goedkoper per band, maar wil niet dat ik dan alle kanten op ga glijden als ik een beetje snel door de bocht ga..
Wat ik ook kan proberen is een maatje smaller 195/45 16'' zit er dan veel verschil tussen qua grip en slijtage etc.?
Silver Rolla E10
weitec wegliggings set 40/40
OZ superturismo 16''
Laser einddemper, Sebring soundpipe
OZ superturismo 16''
-
Sebastiaan84
- Special member

- BerichtenCOLON 933
- GeregistreerdCOLON Wo Mei 14, 2008 10:26
Ik rij ook op 205/45/16 Toyo Proxes T1R, kosten bij autobandenmarkt.nl 95 per band geloof ik. en die Falkens bijna 78 euro per band bij hen. 17 euro per band verschil dus. Ik zweer zelf bij proxes T1R.
Grip is suppppeerrrr met die banden, heerlijk gewoon. Met die Falken heb ik geen ervaring maar schijnen geen verkeerde banden te zijn heb ik van horen zeggen.
Grip is suppppeerrrr met die banden, heerlijk gewoon. Met die Falken heb ik geen ervaring maar schijnen geen verkeerde banden te zijn heb ik van horen zeggen.
Past: Red Evil EP81 a.k.a Whiteline slet, AE111 G6 Zenki, TA22 Avensis Wagon Kouki
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
Rudi schreefCOLONHeeft iemand ervaring met de Falken ZIEX ZE-912, ik heb er op het moment Toyo PROXES T1-R onder zitten maar die zijn nogal duur in de maat 205/45 16''.
idd rudi, die nieuwe falken banden zijn super!! de vriendin van mijn broer heeft ze en rijden echt super!! deze band is tevens in amerika uitgeroepen tot band van 2008!
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
toyotafreak
- Special member

- BerichtenCOLON 535
- GeregistreerdCOLON Vr Jul 04, 2003 20:23
Zijn inderdaad super bandjes...CoupÉter schreefCOLONRudi schreefCOLONHeeft iemand ervaring met de Falken ZIEX ZE-912, ik heb er op het moment Toyo PROXES T1-R onder zitten maar die zijn nogal duur in de maat 205/45 16''.
idd rudi, die nieuwe falken banden zijn super!! de vriendin van mijn broer heeft ze en rijden echt super!! deze band is tevens in amerika uitgeroepen tot band van 2008!
BP mobiel--> RIP... Aygo --> daily drive 
-
Rudi
- Special member

- BerichtenCOLON 504
- GeregistreerdCOLON Ma Apr 28, 2008 09:48
ik heb inderdaad ook op autobandenmarkt.nl gekeken naar de prijzen, maar bij de falken banden staat geen commentaar of zoiets bij zodat ik kan kijken of ze goed uit een test zijn gekomen. De toyo's die ik er nu onder heb zaten al op de velgen en zijn in principe nog wel goedSebastian84 schreefCOLONIk rij ook op 205/45/16 Toyo Proxes T1R, kosten bij autobandenmarkt.nl 95 per band geloof ik. en die Falkens bijna 78 euro per band bij hen. 17 euro per band verschil dus. Ik zweer zelf bij proxes T1R.
ok dat is mooi om te horentoyotafreak schreefCOLONZijn inderdaad super bandjes...CoupÉter schreefCOLON idd rudi, die nieuwe falken banden zijn super!! de vriendin van mijn broer heeft ze en rijden echt super!! deze band is tevens in amerika uitgeroepen tot band van 2008!
Maar maakt het nog veel uit als je de banden een maatje smaller besteld, dat ik dan van 205 naar 195 ga ?
Silver Rolla E10
OZ superturismo 16''
OZ superturismo 16''
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
195/45R16 is een iets mooiere maat dan 205/45R16 zelfs. De afwijking tov de standaard maat is nagenoeg 0.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
- White_GTSI
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Zo Jul 02, 2006 22:42
heb net nieuwe banden besteld Nokian H , misschien beetje onbekend voor de meeste ,maar is een hele goede allround (zomer ) band voor een scherpe prijs ,verdiep me eigen er altijd in voordat ik iets aanschaf
heb nu 185/65/15 besteld ,zal men bevindingen wel posten als ik er een tijdje op rijdt ,wil gewoon lekker relaxt en comfortabel rijden
ik had eerst 195/50/15 eronder met michelin pilot exhalto kwa grip en gevoel ontzettend goed
maar was deze banden beetje heel erg zat stuiter de stuiter
met name korte hobbels komen keihard door
heb nu 185/65/15 besteld ,zal men bevindingen wel posten als ik er een tijdje op rijdt ,wil gewoon lekker relaxt en comfortabel rijden
ik had eerst 195/50/15 eronder met michelin pilot exhalto kwa grip en gevoel ontzettend goed
maar was deze banden beetje heel erg zat stuiter de stuiter
Laatst gewijzigd door 1 op White_GTSI, in totaal 0 keer gewijzigd.
-
JoeyGXI
- Special member

- BerichtenCOLON 591
- GeregistreerdCOLON Vr Jul 06, 2007 18:14
Iemand ervaring met banden van het merk falken?
Quote: It is our illusions that create the world. Don't forget that you're just a product in the society, made by laws.
Life is: Waking up|going to work|and going to bed. the same thing everyday.
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
- GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24
JoeyGXI schreefCOLONIemand ervaring met banden van het merk falken?
jups glibberbanden met regen..
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
- White_GTSI
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2866
wat voor band zoek je dan ?JoeyGXI schreefCOLONIemand ervaring met banden van het merk falken?
moet heel lang meegaan , allround , heel sportief
-
JoeyGXI
- Special member

- BerichtenCOLON 591
Sportief rijden hou ik wel vanWhite_GTSI schreefCOLONwat voor band zoek je dan ?JoeyGXI schreefCOLONIemand ervaring met banden van het merk falken?
moet heel lang meegaan , allround , heel sportief
en niet te veel herrie maken.
Quote: It is our illusions that create the world. Don't forget that you're just a product in the society, made by laws.
-
JoeyGXI
- Special member

- BerichtenCOLON 591
ik zie ook best veel mensen die ik ken met wanli banden rijden zegt iemand dit iets, want opzich zienze er wel goed uit?
- White_GTSI
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2866
zegt mij niks dat merk
als je echt van sportief rijden houd zul je eens kunnen kijken voor michelin pilot exhalto echt een geweldige band heel veel grip controle en gevoel ook op nat wegdek en nog redelijk stil ook ,alleen comfort heb je niet echt
na 30.000 km heb ik nog 3/4 mm profiel over en altijd keihard door de bocht rijden
dus slijtage valt erg mee 
als je echt van sportief rijden houd zul je eens kunnen kijken voor michelin pilot exhalto echt een geweldige band heel veel grip controle en gevoel ook op nat wegdek en nog redelijk stil ook ,alleen comfort heb je niet echt
na 30.000 km heb ik nog 3/4 mm profiel over en altijd keihard door de bocht rijden
-
bb4l
- Full member

- BerichtenCOLON 422
- GeregistreerdCOLON Ma Jul 14, 2008 22:21
Haha van die immi chinese banden. Mijn schoonbroer heeft ze op de colt gehad, in de regen een en al drama. Nu rijdt ie rond op interstates xt1, waren beter in de regen volgens hem.JoeyGXI schreefCOLONik zie ook best veel mensen die ik ken met wanli banden rijden zegt iemand dit iets, want opzich zienze er wel goed uit?
Corolla 1.3 G6
viewtopic.php?f=50&t=28245
viewtopic.php?f=50&t=28245
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
- GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52
Wanli is echt een c-merk, een van de meest slechte banden die je kopen kunt
- White_GTSI
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2866
het is wel spectaculair in de regen , ineens is je grip weg je weet nooit hoe het zal aflopen 
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
Wanli zuigt kort gezegd.
Falken is een sportieve band, die ook (afhankelijk van model) grip kan leveren in regen.
Waarom geen Bridgestone RE Joey? Die zijn wel goed
Falken is een sportieve band, die ook (afhankelijk van model) grip kan leveren in regen.
Waarom geen Bridgestone RE Joey? Die zijn wel goed
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
Furr
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6278
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49
Ik heb Clear banden ook niet de duursten maar rijden goed.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
-
redbaron
- Special member

- BerichtenCOLON 740
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 28, 2005 18:13
pirelli zero nero is naar mijn mening een goede band kwalitatief/prijs gezien. Ik heb deze dan wel in 205/40/17
Suzuki afgebrand, back to Toyota. Corolla TS it is!
-
JoeyGXI
- Special member

- BerichtenCOLON 591
ja ik vind die banden allemaal erg duur, en jah lijkt mij als je met regen je rijgedrag aanpast, of zie ik dat nou verkeerd?
echt ervaring met banden heb ik niet dus vandaar.
maar €400 of meer voor banden vind ik wel erg overdreven veel geld
evengoed thnx voor jullie antwoorden
joey
echt ervaring met banden heb ik niet dus vandaar.
evengoed thnx voor jullie antwoorden
joey
-
JoeyGXI
- Special member

- BerichtenCOLON 591
Had trouwens ook de volgende banden gezien
Dunlop SP SPORT 9000 205/40 ZR17 80W Velgbescherming, M0.
zijn dit wel een beetje vertrouwlijke banden met nat en droog weer?
joey
Dunlop SP SPORT 9000 205/40 ZR17 80W Velgbescherming, M0.
zijn dit wel een beetje vertrouwlijke banden met nat en droog weer?
joey
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
De SP9000 zijn best goede banden. Maar dat zijn wel banden die al vele jaren op de markt zijn, de techniek heeft niet stilgestaan. Ondertussen zijn er al heel wat betere banden op de markt gekomen. Dat vind ik wel een puntje om over na te denken.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
- White_GTSI
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2866
nee zie je niet verkeerd in de regen moet je meer uitkijken ,maar een goede band voel je het aankomen wanneer die zijn grip gaat verliezen en heeft die ook zo weer terug nadat jeje grip verliest en kun jeje auto nog corrigerenJoeyGXI schreefCOLONja ik vind die banden allemaal erg duur, en jah lijkt mij als je met regen je rijgedrag aanpast, of zie ik dat nou verkeerd?
joey
die goedkope banden is het gewoon ineens zonder waarschuwing over met de grip en is je auto bijna niet meer onder controle te krijgen en ze hebben veel eerder last van aquplanning als een goede band
ja is ook een hoop geld maar komt ook doordat het een 17 inch band is zijn gewoon duurder
zou een van deze banden eens overwegen als je het niet te duur wilt maken maar heb je toch een goeie band onder je auto
klikkerdeklik
klikkerdeklik
- Kees
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3506
- GeregistreerdCOLON Di Okt 01, 2002 21:12
...en daarom rijd ik liever met 15 inch banden, dan blijft lekker betaalbaar.
Zit er over te denken om onder mn Slet GTT ook 15 inch te doen ipv 14. Die banden zijn veel goedkoper naar verhouding en meer high performance banden verkrijgbaar.
Zit er over te denken om onder mn Slet GTT ook 15 inch te doen ipv 14. Die banden zijn veel goedkoper naar verhouding en meer high performance banden verkrijgbaar.
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- EP82 16v GT Turbo
- ZZW30 1.8 16v
- Kees
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3506
- GeregistreerdCOLON Di Okt 01, 2002 21:12
Nieuwe aanschaf : Ook voor de Slet Turanza RE300 van Bridgetone.
Had ik veeeeeel eerder moeten doen!!!
Had ik veeeeeel eerder moeten doen!!!
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- ZZW30 1.8 16v
- EP82 16v GT Turbo
- ZZW30 1.8 16v
-
vagboy
- Newbie

- BerichtenCOLON 7
- GeregistreerdCOLON Vr Dec 28, 2007 23:57
Ik heb sinds kort 4 nieuwe Vredestein Sportrac 3 banden onder mijn E12. Behalve het feit dat deze er bijzonder mooi uitzien (profiel) rijden ze heerlijk direct, comfortabel en bieden super veel grip op een nat wegdek. Ze maken ietwat meer lawaai maar het comfort en rijplezier maken alles goed, aanrader!
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
-
D-Per4mance
- Newbie

- BerichtenCOLON 20
- GeregistreerdCOLON Za Mrt 07, 2009 11:31
Heb zelf zeer goede ervaringen met Bridgestone Potenza RE-040's. Heb ik altijd onder de Yaris gehad en nu onder de rolla liggen. Maat 185/50 15". Met name als ze op temperatuur zijn (lees rondje nordschleife) plakken ze als seconde lijm. Slijtage valt ook nog heel erg mee. Op de yaris gaat een setje Circa 40.000 km mee (vooras, dan tot 2mm versleten) en daar geef ik best af en toe gas mee! Op nat is de grip ook redelijk tot goed, vooral ook voorspelbaar. Enig nadeel is dat ze een vrij stugge wang hebben. Opzich perfect, maar je levert wel wat comfort in. Weet alleen niet of ze nog geleverd worden, maar als dat zo is komen deze in 17" ook weer onder de rolla.