[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4
ModeratorCOLON Moderator
-
Gtsi-R
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 4357
- GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Begonnen met de LED achterlichten pag.13
bij mij waren de ledlichten afkeur.. die fur nu heeft..
want het Ekeur staat er niet meer in. hadden ze bemerkt.. en daar hebben ze gelijk in!!
er moet een Ekeur instaan namelijk.
want het Ekeur staat er niet meer in. hadden ze bemerkt.. en daar hebben ze gelijk in!!
er moet een Ekeur instaan namelijk.
Gtsi- Я®™
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 17, 2007 16:20
Dan moet ik maar heel voorzichtig om het keurmerk heen schuren
maar ze hebben idd gelijk.. 
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
- GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52
Of gewoon lekker ff wisselen met apk. Is zo gedaan als je het toch plug & play maakt.
-
_Mr_K_
- Junior member

- BerichtenCOLON 130
- GeregistreerdCOLON Wo Feb 09, 2005 15:22
idd, zo rond het keurmerk schuren valt veel meer op dan dat je het zo zou laten.
toen ik met de ledlampen 2 jaar geleden naar de apk ging zagen ze ook niet dat het zelfbouw was.
maar ze deden ook enorm moeilijk dat ze geen E keur vonden.
dus mss is mat laten wel de beste optie, heb ik op de swift ook gedaan, en als je de leds dicht genoeg plaatst, komt alles nog heel goed tot z'n recht.
toen ik met de ledlampen 2 jaar geleden naar de apk ging zagen ze ook niet dat het zelfbouw was.
maar ze deden ook enorm moeilijk dat ze geen E keur vonden.
dus mss is mat laten wel de beste optie, heb ik op de swift ook gedaan, en als je de leds dicht genoeg plaatst, komt alles nog heel goed tot z'n recht.
-
Furr
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6278
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49
Das bij mij lastig... moet alle audio eruit en de poly kapBlackE10 schreefCOLONOf gewoon lekker ff wisselen met apk. Is zo gedaan als je het toch plug & play maakt.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Ik ga ze eerst gewoon maken.. zie daarna wel hoe de garage er over denkt 
Heb vandaag nog niet veel gedaan
ff nieuwe poly gehaald en t kapje van de spiegel van de Aygo eraf getrokken.. deze is gebarsten en die moet ook nog gepolyd en gespoten worden.
Zit nu in Groningen en ga vanaaf ff bij de studentenvereniging van mn broer kijken
Hoop dat de auto hier veilig staat.. heb de spiegels maar vast ingeklapt
Voorruit heeft op de heenweg schade opgelopen van steenslag.. op de auto zitten ook een paar plekjes
zal maar ff een afspraak maken met carglass.. t stelt niet veel voor maar wil niet dat het een ster wordt. Tis immers een nieuw ruit.
Heb vandaag nog niet veel gedaan
Zit nu in Groningen en ga vanaaf ff bij de studentenvereniging van mn broer kijken
Hoop dat de auto hier veilig staat.. heb de spiegels maar vast ingeklapt
Voorruit heeft op de heenweg schade opgelopen van steenslag.. op de auto zitten ook een paar plekjes
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
Zonde van de steenslag 
Heb je al een beurtje ingepland bij de garage overigens?
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
- GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18
Ach ja E-keur... wel een puntje van aandacht natuurlijk. Maar als je er dan zo over nadenkt slaat het ook wer nergens op. Je zit een hele lampunit te verbouwen door er de originele gloeilampen uit te halen en de reflectorwerking half weg te halen door het schuren en polijsten. Maar als ze dan maar een E-keur zien staan, vinden ze het wel goed... 
Valt er trouwens door het enkel polijsten van de binnenzijde niet een deel van het effect van de LED's weg? Wat ik bedoel te zeggen is: zie je straks zonder dat de lichten aan zijn ook dat het LEDjes zijn?
Mocht het met APK niet lukken, kun je de units simpel uitwisselen zie ik een paar keer voorbij komen. Is het dan niet zo dat de units gekit zitten..?
Valt er trouwens door het enkel polijsten van de binnenzijde niet een deel van het effect van de LED's weg? Wat ik bedoel te zeggen is: zie je straks zonder dat de lichten aan zijn ook dat het LEDjes zijn?
Mocht het met APK niet lukken, kun je de units simpel uitwisselen zie ik een paar keer voorbij komen. Is het dan niet zo dat de units gekit zitten..?
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Best wel.. er zit een kleine 'chip' (halvemaan van 5mm) uit het glas.. laat t maar wel repareren voor je het weet blijft je ramenkrabber erin hangen en wordt t een ster - van worst case uitgaande natuurlijkMarc0 schreefCOLONZonde van de steenslag
Beurt bij de garage nog niet gepland.. heb voor de rit naar Groningen nog ff gepeild en zat op 3/4 van de peilstok.. als ik een beurt plan wil ik eigenlijk ook remmen voor laten reviseren. Hij begint wat naar links te trekken als ik rem en het klinkt ook niet meer zo gezond..
Tja het is nou eenmaal en keuringseis maar ik zie wel wat ik er mee doe.. maak me er nog niet zo druk om, kan ze altijd omwisselen omdat ik dubbele units heb (zelfde als met de koplampen)masterpivo schreefCOLONAch ja E-keur... wel een puntje van aandacht natuurlijk.
En wat betreft het kitten. De doorzichtige kunststof kappen worden weer op het achterste deel van de lichten gekit maar de leds wil ik wel toegankelijk maken vanaf de achterkant. Voor de APK gebruik ik dan de units die nu in de auto zitten
Als de kap gepolijst is kun je wel zien dat het ledverlichting is, ook al staan ze uit. Je kijkt dan door een stuk helder rood kunststof
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
Niet te lang mee wachten dan, als je remklauw vast komt te zitten dan heb je kans dat je gelijk een nieuw setje blokjes en schijven mag halen..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Is er een km stand waarbij dit vaak voorkomt? ik kan nl niks in de boekjes vinden waarin staat wanneer de blokken/olie etc is vervangen.. er staat alleen aangevinkt in het onderhoudsboekje dat de remvoering voldoende is tot aan de volgende beurt
(alleen staat dit bij de afgelopen 3of 4 beurten er al bij)
En wat kost een gemiddelde remmenrevisie als je het laat doen?
En wat kost een gemiddelde remmenrevisie als je het laat doen?
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Aha, dan ga ik er dus vanuit dat het 'service gedeelte' waar de LED's inzitten vanuit de kofferbak eruit gehaald kan worden en dus niet met weersinvloeden te maken heeftJ3LM3R schreefCOLON
En wat betreft het kitten. De doorzichtige kunststof kappen worden weer op het achterste deel van de lichten gekit maar de leds wil ik wel toegankelijk maken vanaf de achterkant. Voor de APK gebruik ik dan de units die nu in de auto zittendus ik hou gewoon een dubbele set lichten.
Als de kap gepolijst is kun je wel zien dat het ledverlichting is, ook al staan ze uit. Je kijkt dan door een stuk helder rood kunststof
Het zichtbaar zijn van de LED's is me duidelijk geworden. Heb gisteren ff het topic van Mr_K doorgelezen. Die had trouwens ook een prachtexemplaar staan zeg. Zwaar balen dat hij hem kort heeft gereden
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Ik weet niet precies wat je bedoelt ik heb het idee dat je denkt dat het rechtstreeks op de auto gekit wordt. De unit zelf bestaat uit meerdere delen:

De rood/heldere kap die je ziet wordt op de zilver/zwarte achterkant gekit.. daar tussen in komt een plaatje met de ledjes. Mocht het nodig zijn dan wissel ik de hele unit om voor de apk
(stekker los, drie schroeven en de hele unit+kabelboom is los)
In de achterkant van de unit maak ik een klepje zodat ik bij de ledjes kan.

De rood/heldere kap die je ziet wordt op de zilver/zwarte achterkant gekit.. daar tussen in komt een plaatje met de ledjes. Mocht het nodig zijn dan wissel ik de hele unit om voor de apk
In de achterkant van de unit maak ik een klepje zodat ik bij de ledjes kan.
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Ik snap het helemaalJ3LM3R schreefCOLON In de achterkant van de unit maak ik een klepje zodat ik bij de ledjes kan.
Maar uitwisselen van de lichten voor APK, is dat enkel een kweste van 3 schroeven los en unit eruit pakken joh? Had ik dat bij mijn auto ook maar...
-
Furr
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6278
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49
Ohw haha das lekker. Misschien had de vorige eoigenaar last van dat er water achter liep. Dat heb ik ook soms. Maja zolang het de lampen zelf niet raakt is er niks aan de hand
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
Ik heb nog nooit een auto gemaakt waarbij de hele unit zat vastgekit tegen de auto zelf aan. Vrij onlogisch toch?masterpivo schreefCOLONIk snap het helemaalJ3LM3R schreefCOLON In de achterkant van de unit maak ik een klepje zodat ik bij de ledjes kan.![]()
Maar uitwisselen van de lichten voor APK, is dat enkel een kweste van 3 schroeven los en unit eruit pakken joh? Had ik dat bij mijn auto ook maar...De mijne zitten helemaal rondom vastgekit tegen de carroserie joh!
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
yup, de mijne rechtsvoor aan bestuurderszijde ook laten reviseren, had nog 2 mm remblok overMarc0 schreefCOLONNiet te lang mee wachten dan, als je remklauw vast komt te zitten dan heb je kans dat je gelijk een nieuw setje blokjes en schijven mag halen..
over de kosten kan ik simpel zijn, remblokken vervangen + remrevisie rechtsvoor koste me bij een officieele dealer 107 euro. reden was dat ik zelf mijn blokjes bij me had van de TRW en via cradle een revisiesetje voor 1 kant over genomen had, die zijn rond de 60 euro bij de brezan (iets duurder maar je krijgt korting met je clubpas
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Qua remblokken zit er nog genoeg op.. dat heb ik bij het verlagen al bekeken. Het is vooral dat ik meer geschraap hoor dan normaal en hij stuur wat naar links trekt als ik rem.. ook als ik 's ochtends weg rijd hoor ik af en toe eens "snok" en dan schiet de rem los.. ik heb m dan niet op de handrem staan dus dan zit het voor
Ik zal morgen wel ff naar de garage..
T spiegelkapje van de Aygo schiet ook al aardig op.. kan zo meteen beginnen met schuren van de plamuur, de poly zit er al op
Ik zal morgen wel ff naar de garage..
T spiegelkapje van de Aygo schiet ook al aardig op.. kan zo meteen beginnen met schuren van de plamuur, de poly zit er al op
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Furr schreefCOLONMisschien had de vorige eoigenaar last van dat er water achter liep.
Ik heb dus geen Rolla... weet niet of het bij iedere Rolla ongekit zit?Marc0 schreefCOLONIk heb nog nooit een auto gemaakt waarbij de hele unit zat vastgekit tegen de auto zelf aan. Vrij onlogisch toch?
Ik kan er niks aan doen maar bij Almera zitten ze dus wel degelijk helemaal afgekit. (en daarnaast nog vastgeschroefd met 3 boutjes
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Lijkt mij dan eerder dat de vorige eigenaar een vochtprobleem had (water dat door de kabeldoorvoer naar binnen loopt - her er zelf ook een beetje last van) en dat hij daarom de units erop gekit heeft 
Net als wat Ferdi eerst al zei
Wat mij weer op een idee brengt.. ik kan daar ook een rubber achter drukken die het water om de kabeldoorvoer heen leidt.. scheelt weer lekkage
Net als wat Ferdi eerst al zei
Wat mij weer op een idee brengt.. ik kan daar ook een rubber achter drukken die het water om de kabeldoorvoer heen leidt.. scheelt weer lekkage
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
J3LM3R schreefCOLONLijkt mij dan eerder dat de vorige eigenaar een vochtprobleem had (water dat door de kabeldoorvoer naar binnen loopt - her er zelf ook een beetje last van) en dat hij daarom de units erop gekit heeft
Net als wat Ferdi eerst al zei![]()
masterpivo schreefCOLONIk kan er niks aan doen maar bij Almera zitten ze dus wel degelijk helemaal afgekit. (en daarnaast nog vastgeschroefd met 3 boutjes)
Dat is uit voorzorg natuurlijk wel slimJ3LM3R schreefCOLONWat mij weer op een idee brengt.. ik kan daar ook een rubber achter drukken die het water om de kabeldoorvoer heen leidt.. scheelt weer lekkage
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
waarom kitten?, de rand valt toch onder de achterklep die het meeste vocht opvangt/tegenhoud
. Als er geen vocht meer inkan kan er ook niets meer eruit. Vind het een beetje overbodig en geeft altijd zo'n zooi als je erbij moet zijn
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Nou.. al het water vanaf het dak komt achter je klep terecht en gaat langs de rubbers ervan achter je achterlichten langs. Dus een stukje rubber aan de lichten zetten die het wat afdicht (of iig de kabeldoorvoer afschermt) heeft dan alleen maar voordelen en als het goed gemaakt is heb je er geen last van lijkt me 
-
mark m
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3756
- GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42
Goed bezig Jelmer.
Ik heb de laatste pagina's eens even doorgelezen maar ziet er mooi uit. Hopelijk gaat het straks allemaal werken. Ik ben benieuwd!!
Ik heb de laatste pagina's eens even doorgelezen maar ziet er mooi uit. Hopelijk gaat het straks allemaal werken. Ik ben benieuwd!!
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Dankje
Ik probeer nu andere ledjes te regelen met meer lichtopbrengst (10.000mcd ipv 400mcd
)
Dan worden het dezelfden als mr K: overal 5mm ledjes en met reflectoren om de remlichten..
Qua lichtintensiteit zit ik dan ongeveer op hetzelfde als de ledjes die ARco in de motor gezet heeft
Ik probeer nu andere ledjes te regelen met meer lichtopbrengst (10.000mcd ipv 400mcd
Dan worden het dezelfden als mr K: overal 5mm ledjes en met reflectoren om de remlichten..
Qua lichtintensiteit zit ik dan ongeveer op hetzelfde als de ledjes die ARco in de motor gezet heeft
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Daar zal dan wel een bak licht vanaf komen! 
-
peewee
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 689
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 07, 2007 17:15
ff offtopic,
bij een almera zit er een opening in de carosserie achter het achterlicht waardoor je je lampen kan vervangen, en de unit zelf zit gekit zodat er geen water in de kofferbak loopt
( kan het weten, 5 jaar bij nissan dealer gewerkt)
bij een almera zit er een opening in de carosserie achter het achterlicht waardoor je je lampen kan vervangen, en de unit zelf zit gekit zodat er geen water in de kofferbak loopt
groeten van PeeWee
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Dan is dat ook weer duidelijk..
wel makkelijk trouwens.. je hoeft dan niet de hele unit eruit te pakken bij het verwisselen van een lampje.. alleen moet je er geen nieuwe glaasjes in willen hebben na een aanrijding oid
Als ik er zo bij nadenk zie je bij heel veel moderne auto's dat lampjes verwisseld moeten worden vanuit de kofferbak.. Zal dan ook wel ongeveer hetzelfde bevestigd zitten dan..

Liever te veel dan te weinig.. ik heb wat zwaardere weerstanden dus daar kan ik het wat mee dempen wat de levensduur alleen maar verlengt (en alle lampjes branden dan meer op een sterkte) je kunt een ledje altijd afzwakken dmv weerstanden/led dimmer oid maar andersom kan niet..masterpivo schreefCOLONDaar zal dan wel een bak licht vanaf komen!
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Dat is dus precies hetgeen ik bedoelpeewee schreefCOLONff offtopic,
bij een almera zit er een opening in de carosserie achter het achterlicht waardoor je je lampen kan vervangen, en de unit zelf zit gekit zodat er geen water in de kofferbak loopt![]()
En dan begrijp ik dus ook goed dat bij een Rolla (de E10 iig) lampen vervangen worden dmv het volledig demonteren van de gehele unit? Vind ik wel apart, heb ik eigenlijk nooit gezien
-
Denman
- Special member

- BerichtenCOLON 792
- GeregistreerdCOLON Ma Apr 17, 2006 14:35
yepmasterpivo schreefCOLONDat is dus precies hetgeen ik bedoelpeewee schreefCOLONff offtopic,
bij een almera zit er een opening in de carosserie achter het achterlicht waardoor je je lampen kan vervangen, en de unit zelf zit gekit zodat er geen water in de kofferbak loopt![]()
En dan begrijp ik dus ook goed dat bij een Rolla (de E10 iig) lampen vervangen worden dmv het volledig demonteren van de gehele unit? Vind ik wel apart, heb ik eigenlijk nooit gezien
Corolla E12 Sport anniversary
Toyota Aygo
Toyota Aygo