hulp bij aansluiten Versterker en dergelijke

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
RxPLAY
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON Di Mrt 03, 2009 20:50

hulp bij aansluiten Versterker en dergelijke

Bericht door RxPLAY »

hoi,

ik heb een versterker met een basskist (ook box) gekregen van een vriend, die hij heeft laten instaleren door een garage. ik kon alleen de gegevens van de versterker vinden, alleen ben ik totaal onbekend met het inbouwen van muziek installatie's kan iemand mij helpen?

ik heb een Pioneer radio type: DEH-P65BT
voorin heb ik 2x pioneer boxen van 100 watt
achter een box van 100 w onbekend merk (profesorisch aangesloten)

de versterker is van phillips (DAP 4040) en dit zijn de gegevens die ik heb kunnen vinden:

Output Power at 12V:
4 x 40W @ 4 ohms
4 x 60W @ 2 ohms
2 x 120W @ 4 ohms bridged
S/N Ratio: >100dB
Channel Separation: >70dB
Freq. Response: 5Hz ∼ 100kHz
Fuse: 30A
Dimsensions: 10.5" x 10" x 2.2" (26.7cm x 25cm x 5.6cm)

het moet in een transporter worden in gebouwd (en als het mogelijk is daarna in een "gewone" auto) .

wie ken mij helpen met de instalatie????
mark-E12
Special member
Special member
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON Di Aug 26, 2008 16:13

Re: hulp bij aansluiten Versterker en dergelijke

Bericht door mark-E12 »

http://12vhifi.nl/bekabeling.html" onclick="window.open(this.href);return false;
*Lenso 18" stage 1
*Custom uitlaat
*Eibach -30mm verlaging
*DLS audio
*Booster achter spoiler
viewtopic.php?f=50&t=28739
RxPLAY
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON Di Mrt 03, 2009 20:50

Bericht door RxPLAY »

daar heb ik al gekeken maar kom er niet wijs uit HELAAS :(
corollad4d
Full member
Full member
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON Zo Jun 22, 2008 09:24

Bericht door corollad4d »

Wat is nu precies je vraag, ik snap het even niet helemaal...

verder zou je eens kunnen kijken op forum.showyoursound.nl , dat forum is namelijk compleet toegespits op het car audio gebeuren. Niet dat we je niet willen helpen, alleen misschien doen je daar ideeen op om je verder te helpen met je eigen install...
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

Misschien is het handig aan te geven waar je woont zodat iemand misschien kan komen of jij daar naartoe je even wegwijs te maken met het installeren. Als je de basis weet is het allemaal heel makkelijk en goed te doen.

Misschien heb je hier wat aan;
http://www.carmedia.nl/inbouw/inbouw_versterker.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Forsaken
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON Zo Dec 28, 2008 02:41

Bericht door Forsaken »

je kunt er eigenlijk niet veel fout aan doen :)

pak gewoon een dikke voeding 8mm2 of 10 mm2 rood trek deze vanaf de accu naar je versterker plaats op circa 30 cm vanaf de plus pool van de accu een zweevende zekering. +/- 30 ampere

sluit deze kabel aan op je versterker op de aansluit klem + 12 volt let er wel op dat je niet perongelijk het plusje van de speaker uitgangen pak dit staat op je verserker vermeld

de min pak je eveneens een 10 mm2 kabel voor natuurlijk wel eventjes oogjes of vorkjes op klemmen m4

die sluit je op de min klem van je versterker.
en dan zoek je een aarde punt met het chasies dus niet terug naar je accu maar pak een bout van de stoel oid

daarna pak je de RCA (tulip kabel) die druk je in je versterker rechts op rechts links op links en het kleine pieletje ja nu komt het die sluit je op het klemmetje REM aan op je versterker.

de speakers (ik weet niet wat je wilt) de bassbox in elkgeval gebruged aan sluiten je hebt een 4 kanaals versterker
bruggen betekend dat je 2 kanalen van je versterker in serie zet voor meer vermogen!!!

dit staat ook aan gegeven op je versterker hier staat bridge bij!
je zou er dan voor kunnen kiezen om je achter speakers ook via de versterker te sturen omdat je nog 2 uitgangen over hebt (het is een 4 kanaals versterker) persoonlijk zou ik er zelf voor kiezen om die gewoon samen met je front speakers op de radio te laten spelen of ze moeten van zeer goede kwaliteit zijn maar dat denk ik niet.

dan rest nu nog de radio aan sluiten het enige wat je nog moet doen is de RCA (tulip plugje in de radio steken let op bij pioneer kan het zijn dat je meer rca uitgangen hebt neem dan de uitgang waar subwoofer bij staat dus niet front of rear heb je er 1 dan heb je weinig keus :P
en nu komt het jawel het pieletje die sluit je aan het blauwe draadje aan dat van af je radio komt de zogenaamde Remote of (elektries antenne kabeltje)

en klaar is kees dan rest alleen nog het afstellen let er dan wel effe op dat je je bassbox maximaal 100 hertz laat spelen LPF anders gaat ie op den duur stuk :)
BUTTON_POST_REPLY