[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4
ModeratorCOLON Moderator
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 17, 2007 16:20
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Fotoshoot op pg 18
Ik dacht meer aan een kerstboom 
-
playboy
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3402
- GeregistreerdCOLON Do Okt 04, 2007 11:45
Het ziet er echt goed uit, maar wat voor werk doe jij dan dat je zo goed kunt solderen? en goed spullen hebt?
En kun je mij vertellen waar jij die ledjes besteld? heb mr.K ook een mail gestuurd,maar die is er nooit...
Mooie foto's hoor
En kun je mij vertellen waar jij die ledjes besteld? heb mr.K ook een mail gestuurd,maar die is er nooit...
Mooie foto's hoor
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!
Custom ''Playboy'' Rolla Allways in my heart !!!
Custom ''Monster'' G40 Allways in my heart !!!
Custom ''white Pearl'' Skyline R33 Allways in my heart !!!
(never made 2k15 ;( )
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!
Custom ''Playboy'' Rolla Allways in my heart !!!
Custom ''Monster'' G40 Allways in my heart !!!
Custom ''white Pearl'' Skyline R33 Allways in my heart !!!
(never made 2k15 ;( )
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7608
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Ik spreek even voor m'n beurt, maar misschien kan ik je ook helpenplayboy schreefCOLONHet ziet er echt goed uit, maar wat voor werk doe jij dan dat je zo goed kunt solderen? en goed spullen hebt?
Mooie foto's hoor
Solderen stelt echt niks voor als je de juiste spullen hebt hoor. Zorg gewoon voor een goede soldeerbout (een soldeerstation is nog mooier en werkt prettiger) goede soldeerdtin en een potje S-39 (vloeimiddel) Dan kun ook jij hele achterlichten solderen hoor
En waar je het allemaal kunt bestellen? Kijk bijvoorbeeld eens bij http://www.conrad.nl
Bijvoorbeeld Hier! Kies maar uit
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
@Playboy
Dankje
Maar ik heb alles gewoon met een echt Kinzo soldeerbout gedaan (12€ bij de bouwmarkt
) en soldeertin van Griffon met harskern zodat ik geen vloeimiddel nodig heb
de tin kostte me nog meer dan de bout 
Voor mn werk plak ik stickers (zelfde als corollagietje) en mn opleiding is werktuigbouwkunde dus dat heeft er eigenlijk helemaal niks mee te maken
Alle LED's komen bij leds-buy.nl weg.. daar kun je eigenlijk alles wel vinden en zijn ze heel behulpzaam. Snelle levering en goede service
Conrad.nl heeft de reflectoren die ik gebruik en daar kun je ook allerlei schakelaars, ledjes, weerstanden en ga zo maar door krijgen.. daar hebben ze zowat alles wel
Met een beetje gezond boeren verstand kom je een heel eind.. ik 'vlecht' de meeste verbindingen eerst met een stukje gestript koperdraad (gewoon huis tuin en keuken tweelingsnoer met losse kern) zodat de eerste verbinding niet los gaat door de warmte als je met de 2e bezig bent..
en dit maakt de verbinding ook wat sterker.. ik wil nl niet dat de boel na 2 drempels al uitvalt 
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
@ Blof-fan
Ik wist niet dat er een beurten systeem op het forum was
als je wat wilt zeggen mag van mij gewoon hoor 
Dankje
Maar ik heb alles gewoon met een echt Kinzo soldeerbout gedaan (12€ bij de bouwmarkt
Voor mn werk plak ik stickers (zelfde als corollagietje) en mn opleiding is werktuigbouwkunde dus dat heeft er eigenlijk helemaal niks mee te maken
Alle LED's komen bij leds-buy.nl weg.. daar kun je eigenlijk alles wel vinden en zijn ze heel behulpzaam. Snelle levering en goede service
Conrad.nl heeft de reflectoren die ik gebruik en daar kun je ook allerlei schakelaars, ledjes, weerstanden en ga zo maar door krijgen.. daar hebben ze zowat alles wel
Met een beetje gezond boeren verstand kom je een heel eind.. ik 'vlecht' de meeste verbindingen eerst met een stukje gestript koperdraad (gewoon huis tuin en keuken tweelingsnoer met losse kern) zodat de eerste verbinding niet los gaat door de warmte als je met de 2e bezig bent..
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
@ Blof-fan
Ik wist niet dat er een beurten systeem op het forum was
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
- GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18
Die oranje LEDjes in de klep is een leuk detail!
In de deuren zal dat ook goed gaan staan.
Wat ik zelf ook mooi vind voor aan de onderzijde van de deuren een witte LEDstrip (of losse witte LED's natuurlijk) die dan aangaan bij het openen en dienen als 'instapverlichting'.
Wat ik zelf ook mooi vind voor aan de onderzijde van de deuren een witte LEDstrip (of losse witte LED's natuurlijk) die dan aangaan bij het openen en dienen als 'instapverlichting'.
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Dankjemasterpivo schreefCOLONDie oranje LEDjes in de klep is een leuk detail!In de deuren zal dat ook goed gaan staan.
ssssst.. dat was mn volgende idee
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Heb op het mistlicht na 1 unit gesoldeerd 
ff wat foto's van al het soldeerwerk
(some pics of the soldering)

en van het resultaat:

Remlicht / Brake light

Achterlicht/Normal tail light

Alle kapotte leds zijn vervangen (all the broken led's were replaced)
Nu de andere unit + mistlicht nog en dan komt er nog wat polyester werk aan omdat het plaatje niet goed meer in de behuizing past.. het schiet al aardig op zo
I still have to do the other unit and the fog light for this one. After that, I have to modify the rear casing because it doesn't fit in anymore (because of the solderings etc.)
Finally making some progress
ff wat foto's van al het soldeerwerk

en van het resultaat:

Remlicht / Brake light

Achterlicht/Normal tail light

Alle kapotte leds zijn vervangen (all the broken led's were replaced)
Nu de andere unit + mistlicht nog en dan komt er nog wat polyester werk aan omdat het plaatje niet goed meer in de behuizing past.. het schiet al aardig op zo
I still have to do the other unit and the fog light for this one. After that, I have to modify the rear casing because it doesn't fit in anymore (because of the solderings etc.)
Finally making some progress
-
Freeco
- Special member

- BerichtenCOLON 785
- GeregistreerdCOLON Wo Mei 21, 2003 19:03
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7608
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - The LED project continues...
Kijk, ziet er goed uit. Ben benieuwd als het helemaal klaar is en het in de auto zit met gepolijst glas enz 
Sierlijke achterkant zo in ieder geval
Sierlijke achterkant zo in ieder geval
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
-
Fernando
- Newbie

- BerichtenCOLON 37
- GeregistreerdCOLON Do Feb 22, 2007 23:06
Great job!!!
It looks good!!
Keep it going.I whant to see the final look!
It looks good!!
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Een tijdje geleden kwam ik in een autozaak een aparaatje tegen wat je direct aan de accu kon koppelen en wat zorgte voor een constante spanning voor alle electronica in de auto. Dit omdat de spanning inderdaad wel eens kan fluctureren.
Dit ding was instelbaar naar wat me verteld werd en werd vooral gebruikt door jongens die op een parkeerplaatsje met de motoruit keihard muziek wilde spelen maar daarna ook nog voldoende cappaciteit moesten hebben om de motor te starten en alle belangrijke electronische functie's te kunnen gebruiken.
Dacht dat het een duits merk was, koste iets van rond de 4 tientjes wat ik weet mischien is dit iets om de spanning continu op 12v te houden
Dit ding was instelbaar naar wat me verteld werd en werd vooral gebruikt door jongens die op een parkeerplaatsje met de motoruit keihard muziek wilde spelen maar daarna ook nog voldoende cappaciteit moesten hebben om de motor te starten en alle belangrijke electronische functie's te kunnen gebruiken.
Dacht dat het een duits merk was, koste iets van rond de 4 tientjes wat ik weet mischien is dit iets om de spanning continu op 12v te houden
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Marvin
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 2381
- GeregistreerdCOLON Zo Sep 22, 2002 18:25
Jemig! Goed bezig achternaam-genoot! 
Ga zo door!
Zou dat perfectionisme in de achternaam zitten?

Ga zo door!
Zou dat perfectionisme in de achternaam zitten?
Druk maken moet je aan de de compressor over laten!
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Haha.. dat was mij ook al opgevallenMarvin schreefCOLONJemig! Goed bezig achternaam-genoot!
Ga zo door!
Zou dat perfectionisme in de achternaam zitten?![]()
![]()
Ik denk van wel. het is iig wel een kwaaltje wat hier vaker voorkomt
Thanks!
@Joseppe
Bedankt voor de tip.. ik ga eerst proberen wat op school te regelen, omdat ze het ook al hadden over zoiets wat je voor een paar euro zelf kunt maken..
I've almost finished all the solderings.. I only have to do the fog lightsFernando schreefCOLONGreat job!!!
It looks good!!
-
Marvin
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 2381
- GeregistreerdCOLON Zo Sep 22, 2002 18:25
Ja, dat is hier ook al net zo...J3LM3R schreefCOLONHaha.. dat was mij ook al opgevallenMarvin schreefCOLONJemig! Goed bezig achternaam-genoot!
Ga zo door!
Zou dat perfectionisme in de achternaam zitten?![]()
![]()
Ik denk van wel. het is iig wel een kwaaltje wat hier vaker voorkomt
Thanks!
Veel succes met het project en wellicht zie ik je nog een keer op een meeting!
Druk maken moet je aan de de compressor over laten!
-
Martin B
- President member

- BerichtenCOLON 1243
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 09, 2008 22:46
Ziet er al goed uit hoor zo met de brandende ledjes!
Maar een vraag, de foto wat het remlicht moet voorstellen, was het niet mooier geweest als je de ledjes helemaal rondom had gemaakt i.p.v. nu 3 'losse' gedeeltes...?
Maar een vraag, de foto wat het remlicht moet voorstellen, was het niet mooier geweest als je de ledjes helemaal rondom had gemaakt i.p.v. nu 3 'losse' gedeeltes...?
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Je bedoeld beide ringen doortrekken? (dus 2 ringen gewoon licht en 1 ring ertussen remlicht)mart257 schreefCOLONZiet er al goed uit hoor zo met de brandende ledjes!
Dit had ik kunnen doen, maar dan zou ik de reflectoren anders moeten plaatsen.. (in de kapjes onder de lichten of in de bumper bijvoorbeeld)
Ik heb hier wel over nagedacht maar als ik de reflectoren eruit haal worden de kappen veel zwakker en moet ik ook weer nieuwe plaatsen. Daarom heb ik nu hiervoor gekozen
Ik zag op de site van RDW dat het remlicht een geheel moet zijn dus daar zit ik wel mee, maar verwacht er geen problemen mee.. Deze oplossing is het sterkste voor de kappen en bespaard een hoop gedoe.. ik zou er nu ook nog voor kunnen kiezen om rem en dimlicht om te draaien maar weet niet of dat wel zo mooi/duidelijk is..
Ik heb m'n 3e remlicht ook nog. Had die er toen ingezet omdat de bestaande niet duidelijk zijn vind ik.. dus ik ga er hoe dan ook op vooruit
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
psst jelmer ik vond dit, waarom het ei uitvinden
. staat een stukje over zo'n regelaar door iemand die zelf ook ledlights gemaakt heeft. hopenlijk heb je er iets aan
http://www.circuitsonline.net/forum/view/65858/last
http://www.circuitsonline.net/forum/view/65858/last
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Thanks.. de site kende ik al, maar deze topic nog niet gezien.. heb m nog niet doorgespit maar denk dat dit is wat ik bij elektro zou gaan maken 
Kan ik dus zo narekenen en overnemen
Kan ik dus zo narekenen en overnemen
-
Martin B
- President member

- BerichtenCOLON 1243
Ja, dat bedoelde ik, beide ringen doortrekken maar ik vergat de reflectoren natuurlijk en dan is het wel weer logisch dat je voor deze oplossing kiest...J3LM3R schreefCOLONJe bedoeld beide ringen doortrekken? (dus 2 ringen gewoon licht en 1 ring ertussen remlicht)mart257 schreefCOLONZiet er al goed uit hoor zo met de brandende ledjes!
Dit had ik kunnen doen, maar dan zou ik de reflectoren anders moeten plaatsen.. (in de kapjes onder de lichten of in de bumper bijvoorbeeld)
Ik heb hier wel over nagedacht maar als ik de reflectoren eruit haal worden de kappen veel zwakker en moet ik ook weer nieuwe plaatsen. Daarom heb ik nu hiervoor gekozen
Ik zag op de site van RDW dat het remlicht een geheel moet zijn dus daar zit ik wel mee, maar verwacht er geen problemen mee.. Deze oplossing is het sterkste voor de kappen en bespaard een hoop gedoe.. ik zou er nu ook nog voor kunnen kiezen om rem en dimlicht om te draaien maar weet niet of dat wel zo mooi/duidelijk is..![]()
Ik heb m'n 3e remlicht ook nog. Had die er toen ingezet omdat de bestaande niet duidelijk zijn vind ik.. dus ik ga er hoe dan ook op vooruit
Maar ik zou niet kiezen om je rem- en dimlicht om te draaien, dat is niet mooi, dan maar zo...
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Ik kan het me wel voorstellen waarom je het dacht.. ik heb op de foto's de kappen er ook niet voormart257 schreefCOLON Ja, dat bedoelde ik, beide ringen doortrekken maar ik vergat de reflectoren natuurlijk en dan is het wel weer logisch dat je voor deze oplossing kiest...
Maar ik zou niet kiezen om je rem- en dimlicht om te draaien, dat is niet mooi, dan maar zo...
Ik ga ze ook niet omdraaien.. vind dit het mooiste
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Ziet er goed uit joh! Je bent goed bezig!
Het soldeerwerk is een aardig hoogstaand stukje techniek
De combi van achter- en remlicht zou ik idd ook gewoon laten zoals het nu is. RDW moet niet zo zeiken 

Ach ja, kerstboom of niet, ik vind het mooi!J3LM3R schreefCOLONssssst.. dat was mn volgende ideealleen als ik het zou vertellen was ik meteen de kerstboom van CCNL
maar dat zit dus nog wel in de planning
Duits merk is dan misschien JOM geweest? Heeft wel veel van dat soort spul.Joseppe schreefCOLONDacht dat het een duits merk was, koste iets van rond de 4 tientjes wat ik weet mischien is dit iets om de spanning continu op 12v te houden
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Thanks.. alleen ben ik wel van mening dat het echt goed afgewerkt moet zijn omdat het anders juist heel erg goedkoop wordt.. 
Tegen de tijd dat ik het nodig heb zoek ik het wel uit
Ik ga alles stap voor stap aanpakken zodat ik alles goed doe en niet dingen oversla/moet veranderen
Tegen de tijd dat ik het nodig heb zoek ik het wel uit
Ik ga alles stap voor stap aanpakken zodat ik alles goed doe en niet dingen oversla/moet veranderen
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Ik zit nu wat te twijfelen over het knipperlicht gedeelte: 
Opengemaakte halogeen spots met 3leds per spot. de gaten eromheen worden dicht gemaakt

Of helder maar dan moet er ook nog wat bijgewerkt worden..

Wat vinden jullie?
een plaatje met gaatjes zou ook nog kunnen met leds erin.. een lampje erachter doe ik denk t maar niet, ben nog niet echt overtuigd dat dat duidelijk genoeg is ook al heeft Peugot het nu ook in nieuwe modellen zitten..
Ik vind beide wel mooi maar zodra het lampje brandt bij de heldere ziet het er weer minder uit denk ik..
Opengemaakte halogeen spots met 3leds per spot. de gaten eromheen worden dicht gemaakt

Of helder maar dan moet er ook nog wat bijgewerkt worden..

Wat vinden jullie?
een plaatje met gaatjes zou ook nog kunnen met leds erin.. een lampje erachter doe ik denk t maar niet, ben nog niet echt overtuigd dat dat duidelijk genoeg is ook al heeft Peugot het nu ook in nieuwe modellen zitten..
Ik vind beide wel mooi maar zodra het lampje brandt bij de heldere ziet het er weer minder uit denk ik..
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
- GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24
ik zou voor de spotjes gaan, gaat helemaal top staan..
ARco
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Heb net ff gekeken bij gerraldkemna zn topic en vind idd spotjes mooier; anders zie je het hele binnenwerk en de lampjes..
Nu nog een manier vinden om de ledjes erin te monteren maar dat gaat wel goed komen
Ik begin zo meteen met zagen in de achterkant.. dan poly plaatjes erop en dan zijn ze miss volgende week klaar
Gaat al sneller dan ik dacht maar ga het niet afraffelen.. nu komt het juist op afwerking aan 
Nu nog een manier vinden om de ledjes erin te monteren maar dat gaat wel goed komen
Ik begin zo meteen met zagen in de achterkant.. dan poly plaatjes erop en dan zijn ze miss volgende week klaar
-
Martin B
- President member

- BerichtenCOLON 1243
Ik zou ook voor de spotjes gaan maar ik ben zeer benieuwd naar een foto als de lammpjes branden... 
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Begrijp ik het goed dat je per 'spotje' dan een aantal LEDjes monteerd? Dat zal wel mooi staan idd. Maar ik denk dat het nog mooier is om gewoon een plaatje te maken met een stel LED's erop, verdeelt over het knipper oppervlak. Dus op dezelfde manier als bij het achterlicht gedeelte alleen dan met oranje LED's (en witte voor het achteruitrijlicht).
-
Furr
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6278
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49
Bij mij zit er ook gewoon lamp achter... valt wel op.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Ik heb ff zitten proberen met de spotjes.. alleen recht erachter geeft genoeg licht vind ik en ik ben bang dat het miss te veel aandacht trekt.. dat het andere er bij wegvalt zeg maar.. maar ik weet niet of jullie er ook zo over denken? 
Ik heb eigenlijk de volgende mogelijkheden:
-Origineel
-Spotjes
-Plaatje met alleen maar leds
-Plaatje met gaten voor het lampje
-Opgeschuurd plexiglas plaatje voor het lampje
-Helemaal helder en de binnenkant netjes afwerken en silvervisions erin..
ben nu bezig met een plaatje plexiglas.. ff kijken hoe dat is..
Ik heb eigenlijk de volgende mogelijkheden:
-Origineel
-Spotjes
-Plaatje met alleen maar leds
-Plaatje met gaten voor het lampje
-Opgeschuurd plexiglas plaatje voor het lampje
-Helemaal helder en de binnenkant netjes afwerken en silvervisions erin..
ben nu bezig met een plaatje plexiglas.. ff kijken hoe dat is..