[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - The LED project continues...

Bericht door Joseppe »

mart257 schreefCOLONIk kom terug op mijn eerdere mening dat ik de spotjes mooi vond, maar nu vind ik toch de plexiglasvariant mooier...
Net zoals je zelf zegt, het oogt veel rustiger en luxer, de spotjes ogen te 'druk' en te rommelig vind ik en zie je nu pas goed bij deze foto's....
effe niet gekeken hier en al een heel stuk verder ;) , zou inderdaad ook de sptjes eruit houden. met lijkt het net een halve mislukte lexuslooklamp, ze zijn te nadrukkelijk aanwezig en maken het te druk in de unit ;) .

Voor de rest ziet het er goed uit, zou na die sidemarkerings verder niet te veel meer met leds aan de buitenkant doen . Wel kan je als je toch de smaak te pakken hebt nog helemaal in het interieur van de waen aan de gang. 2 jaar geleden stond er op het ITT in venlo een e12 die leds in zijn plafond verwerkt had. laatst een foto van een auto gezien die een compleet planetarium a la sterrenhemel aan leds hierin gemaakt had :D ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7608
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Bericht door Blof-fan »

masterpivo schreefCOLON
Gtsi-R schreefCOLONamerikaans uitgevoerd: (mag volgens mij ook!! )
En dat mag volgens mij juist weer niet... Alleen toegestaan op auto's die daarmee goedgekeurd zijn. (maar ik kan het ook mis hebben.. :P)
Die coupé van mij heeft aan de achterzijde 2 sidemarkers (Rode overigens) en die is er gewoon mee goedgekeurd. Geen aparte vermelding op het kentekenbewijs ofzo :wink:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
pampie
President member
President member
BerichtenCOLON 2293
GeregistreerdCOLON Do Jul 27, 2006 17:08

Bericht door pampie »

Tja, de ene keurmeester is de andere niet. ;)
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Bericht door masterpivo »

Blof-fan schreefCOLON
masterpivo schreefCOLON En dat mag volgens mij juist weer niet... Alleen toegestaan op auto's die daarmee goedgekeurd zijn. (maar ik kan het ook mis hebben.. :P)
Die coupé van mij heeft aan de achterzijde 2 sidemarkers (Rode overigens) en die is er gewoon mee goedgekeurd. Geen aparte vermelding op het kentekenbewijs ofzo :wink:
Sidemarkers is idd ook gewoon toegestaan. Ik doelde op het 'Amerikaans' uitvoeren van het knipperlicht. Dus combinatie maken van stads- en knipperlicht (evt. icm de zijmarkering), Dat is volgens mij niet toegestaan (officieel :P)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Bericht door Joseppe »

ik ken dat dan rij je achter zon wat oudere amerikaan en begint opeens 1 van de achterlichten die eerst gewoon branden te knipperen :?
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583
GeregistreerdCOLON Ma Dec 17, 2007 16:20

Bericht door J3LM3R »

ff heel wat posts door gelezen :P

Ik heb dezelfde oranje leds gekregen (lette niet helemaal op bij de bestelling - mijn fout)
's avonds zijn deze heel erg mooi zichtbaar (die in de achterklep) dus dat zou heel goed kunnen..
Ik ga het gewoon proberen met reflectoren erom ;)

Qua sidemarkers ga ik geen gekke dingen uithalen met mee knipperen enzo.. ik schakel het aan het achterlicht ;)

@BlackE10
Bedankt voor de foto's ;) maakt het eea weer wat duidelijker..

@Roel
Dan kloppen de maten die ik eerder aangaf ook wel aardig.. en anders meet ik wel ff bij de volvo van een klasgenoot en hou ik dat ongeveer aan ;) qua schakeling om ze mee te laten knipperen wordt het idd wat lastiger, ga dat denk ik ook niet doen ;)

@Joseppe
Het interieur is de volgende stap ;) de kofferbak eerst en dan beetje bij beetje de rest.. zou mooi zijn als ik de tellerbak in Landcuiser kleuren zou kunnen maken (strak witte verlichting 8-) )
Foto miss niet zo duidelijk maar in het echt errug mooi..
Afbeelding
Afbeelding

@de rest
Ik denk dat ik de sidemarkers in de lamp rood ga maken ;) omdat het anders dubbel wordt (en dan gewoon oranje op de bumper)
Het mee laten knipperen van het achterlicht/sidemarkers vind ik erg verwarrend en lijkt mij dat het dan idd om een amerikaans type gekeurde auto moet gaan dus dat risico neem ik niet ;)
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

J3LM3R schreefCOLON @Roel
Dan kloppen de maten die ik eerder aangaf ook wel aardig.. en anders meet ik wel ff bij de volvo van een klasgenoot en hou ik dat ongeveer aan ;)

.. zou mooi zijn als ik de tellerbak in Landcuiser kleuren zou kunnen maken (strak witte verlichting 8-) )

@de rest
Ik denk dat ik de sidemarkers in de lamp rood ga maken ;) omdat het anders dubbel wordt (en dan gewoon oranje op de bumper)
Voor de plaatsings posities van de sidemarkers kan ik wel ff voor je opzoeken.. Heb zelf een setje van Hella erin zitten en daar zat in de beschrijving ook de min.+maximale maten uitgelegd.
Tellerbak aanpassen is een kwestie van plasmaglow erin zetten met helder witte LED's erachter?
Begrijp het dus goed dat je in het achterlicht rode sidemarkers verwerkt en dan in de bumper nog oranje?
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

masterpivo schreefCOLON Voor de plaatsings posities van de sidemarkers kan ik wel ff voor je opzoeken.. Heb zelf een setje van Hella erin zitten en daar zat in de beschrijving ook de min.+maximale maten uitgelegd.
Als je dat zou willen doen, heel graag ;)
Tellerbak aanpassen is een kwestie van plasmaglow erin zetten met helder witte LED's erachter?
Het worden geen plasmaglow denk ik.. ik ga er niet op korte termijn aan beginnen dus hoe ik het precies ga doen weet ik nog niet, maar ik zat hier aan te denken:
klikkerdeklik ;)
Begrijp het dus goed dat je in het achterlicht rode sidemarkers verwerkt en dan in de bumper nog oranje?
Precies ;) ik denk dat dat het beste is, minste kans op gedoe, duidelijkst voor overig verkeer etc.. ;)
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

[quote="J3LM3R"
Als je dat zou willen doen, heel graag ;)

Het worden geen plasmaglow denk ik.. ik ga er niet op korte termijn aan beginnen dus hoe ik het precies ga doen weet ik nog niet, maar ik zat hier aan te denken:

Precies ;) ik denk dat dat het beste is, minste kans op gedoe, duidelijkst voor overig verkeer etc.. ;)[/quote]

Zal zometeen het boekje ff opzoeken ;)

Tellerbak ziet er op die manier idd ook mooi uit. Ik wil eigenlijk ook nog eens een keer proberen om de huidige lampjes eens uit te wisselen door LED's in een bepaalde kleur.

Is het dan weer niet een beetje overkill om zowel boven als onder licht te hebben..?
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

masterpivo schreefCOLON Zal zometeen het boekje ff opzoeken ;)

Tellerbak ziet er op die manier idd ook mooi uit. Ik wil eigenlijk ook nog eens een keer proberen om de huidige lampjes eens uit te wisselen door LED's in een bepaalde kleur.

Is het dan weer niet een beetje overkill om zowel boven als onder licht te hebben..?
Thanks! :D

Als je ledvervangers erin doet staat wel mooi maar je hebt veel minder licht omdat LED een kleinere bundel heeft en je donkere plekken in je tellers krijgt ;) Daarom doe ik dan zoals bij de link beschreven per streepje/lampje enz. een ledje ;)

Ik denk het niet, als ik het rood uitvoer hoort het gewoon bij het achterlicht (wettelijk gezien niet maar toch..) ;)
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

J3LM3R schreefCOLON Thanks! :D

Als je ledvervangers erin doet staat wel mooi maar je hebt veel minder licht omdat LED een kleinere bundel heeft en je donkere plekken in je tellers krijgt ;) Daarom doe ik dan zoals bij de link beschreven per streepje/lampje enz. een ledje ;)

Ik denk het niet, als ik het rood uitvoer hoort het gewoon bij het achterlicht (wettelijk gezien niet maar toch..) ;)
Afmetingen gegeven volgens Hella sidemarkers handleiding:
hoogte positie tussen 250mm en 1500mm
vanaf voorzijde voertuig op maximaal 3000mm
vanaf achterzijde voertuig op maximaal 1000mm

LED's ter vervanging van tellerverlichting ga ik nog wel kijken. Wil dan iig wel kijken voor super bright LED's.

Behorende bij het achterlicht ok, maar dan heb je toch op twee plaatsen verlichting aan de zijkant :P Maakt mij verder niet uit, maar zou het ff moeten zien hoe het staat ;)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

De maten die ik al had (zie eerdere post ;) ) komen overeen das dat moet goed komen :D

Roel had het volgens mij ook dus miss staan er nog wat foto's bij zn project ;)

Ik zou geen superbright leds nemen, je moet niet verblind worden.. het hoeft alleen zichtbaar te zijn.. het hoeft ook niets te verlichten ;)
Of je moet een dimmer inbouwen maar dan geef je imo te veel uit aan ledjes want je koopt wel superbrights maar je kunt met veel minder toe ;) (niet dat het zoveel kost hoor)
Maar die keus laat ik aan jou over ;)
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Die maten kloppen idd aardig ;)
Ik zal bij Roel nog eens ff gaan spitten ;)

En ja daar zit ook wat in, moet niet te fel worden. Maar blauw bijv. is er volgens mij alleen als bright LED..?
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Hoe het precies zit met die bright/felle leds moet je even kijken bij de (web)shop waar je ze haalt ;)

foto van de zijmarkering in de achterlichten van Mr K:
Afbeelding

In Roel zn auto:
Afbeelding

Afbeelding

Dus zo te zien wel gewoon rood ;)
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Dat ziet er idd wel netjes uit ja. En ja of je die rood of oranje maakt is je eigen ding natuurlijk ;)
Die achterlichten zelf geven trouwens wel een flinke bak licht als ik dat zo zie! :)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

masterpivo schreefCOLONDat ziet er idd wel netjes uit ja. En ja of je die rood of oranje maakt is je eigen ding natuurlijk ;)
Die achterlichten zelf geven trouwens wel een flinke bak licht als ik dat zo zie! :)
Moet ook :D zolang het maar niet té wordt..
Ik denk er nu over om ze niet te dimmen.. het valt in het totaal best mee :)

Ik ben gister bij de garage geweest:
-Homokineet linksvoor wordt vervangen.. garagehouder regelt een goede 2ehands as een nieuwe gaat wel heel veel kosten volgens hem terwijl een met lage km's net zo goed is..
-Carterpan wordt eraf gehaald en opnieuw gekit omdat ik het oliepeil met de week zie zakken :?
-Beide remmen voor gereviseerd

Dat wordt een duur beurtje :(
Maar gelukkig kan ik er dan wel weer heel wat jaren tegenaan.. als je nagaat dat in 4jaar we er geen kosten aan hebben gehad valt het heel erg mee :D
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

J3LM3R schreefCOLONMoet ook :D zolang het maar niet té wordt..
Ik denk er nu over om ze niet te dimmen.. het valt in het totaal best mee :)

Ik ben gister bij de garage geweest:
-Homokineet linksvoor wordt vervangen.. garagehouder regelt een goede 2ehands as een nieuwe gaat wel heel veel kosten volgens hem terwijl een met lage km's net zo goed is..
-Carterpan wordt eraf gehaald en opnieuw gekit omdat ik het oliepeil met de week zie zakken :?
-Beide remmen voor gereviseerd

Dat wordt een duur beurtje :(
Maar gelukkig kan ik er dan wel weer heel wat jaren tegenaan.. als je nagaat dat in 4jaar we er geen kosten aan hebben gehad valt het heel erg mee :D

Dus toch geen dimmers ertussen, goed bezig zeg ik dan zomaar :P :)
Onderhoud kost altijd wat natuurlijk, maar als je in 4 jaar tijd alleen deze kosten maar hoeft te maken heb je zeker geen klachten neem ik aan! ;)
Maar carterpan kitten?? Daar zit toch gewoon een pakking tussen neem ik aan??
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Volgens mij, de garage en de vraagbaak zit die gekit.. dus dan neem ik dat ook aan ;)
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Bericht door mark m »

J3LM3R schreefCOLONVolgens mij, de garage en de vraagbaak zit die gekit.. dus dan neem ik dat ook aan ;)

Idd met vloeibare (hittebestendige) pakking ;)
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

mark m schreefCOLONIdd met vloeibare (hittebestendige) pakking ;)
Daar ging ik idd ook vanuit, maar wist niet dat die dan vastgekit zat ;)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

En nog met bouten volgens mij ;)
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Bericht door mark m »

J3LM3R schreefCOLONEn nog met bouten volgens mij ;)
jep, een aantal boutjes en een laagje vloeibare pakking.
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Martin B
President member
President member
BerichtenCOLON 1243
GeregistreerdCOLON Wo Jan 09, 2008 22:46

Bericht door Martin B »

En....nog nieuws met je LED lampen...? ;)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Jazeker :lol: ik ben vandaag langs geweest bij de elektro mensen.. de unit trek bijna 2A dus er moet nog wel het eea gedimd worden.. iedereen vond het nogal fel :lol:
Er komt een spanningsregelaar voor en een zekering voor elk licht (rem,dim,mist) zodat de boel heel blijft en bedrijfszeker is.. :D

Ik maak eerst de hele boel af en dan komt er daarna de regelaar en zekeringenboel in ;)
Een kap is nu redelijk ver heen maar het schuren is echt rotwerk :? t schiet maar niet op.. heb zelf gedacht om blanke lak erop te spuiten om het transparant te maken maar ik weet niet in hoeverre dat mooi wordt/ gaat werken. even proberen dus.
Ik neem een unit mee naar de kletsmeeting en zo dat ik ff kan laten zien hoever het nu is ;)

Update: Za 28maart
Ik heb vandaag even geprobeerd met blanke lak en het resultaat (voor zover) ziet er goed uit.. scheelt een hele hoop werk :D
Alleen durf ik zo niet te zeggen wanneer de units af zijn.. als er meer kosten gemaakt moeten worden hiervoor, gaat het project op de lange baan omdat het nu wel erg krap wordt :? Ik wil wel een goed resultaat en dan maar een (paar) maand langer bezig.. ;)
Ik wil ook eigenlijk wel graag andere koplampen omdat ik dit lichtbeeld niet super vind :? Alleen staan deze zo mooi in de auto.. :)
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Je blijft het iig goed (en bedrijfszeker ;) ) aanpakken!
Andere koplampen? Deze staan hem idd zo goed joh.. Kun je niet iets veranderen aan het beeld van deze units?
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

masterpivo schreefCOLONJe blijft het iig goed (en bedrijfszeker ;) ) aanpakken!
Andere koplampen? Deze staan hem idd zo goed joh.. Kun je niet iets veranderen aan het beeld van deze units?
Heb ik ook aan zitten denken.. maar dan zou ik ze open moeten maken en een deel van de binnenste reflector af moeten plakken / zwart spuiten.. en dan moet je maar net weten welk deel..

Deze zouden er anders voor in de plaats komen:
klikkie

Afbeelding
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Ok, dan maakt het niet uit joh! Die set ziet er nog veel beter uit! :D
whiterolla 040
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 301
GeregistreerdCOLON Za Jan 14, 2006 17:20

Bericht door whiterolla 040 »

Mooi dakterras joh ;) :lol:
G6R
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Bericht door CoupÉter »

zag er goed uit gister joh!!

wel een hels karwei 8-)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

ja hè :lol: Ik vroeg me ook al af waarom er niet meer waren die zoiets hadden gedaan :lol:

Ik wil eigenlijk wel heel graag die lampen.. zou m echt zo mooi staan 8-)
BUTTON_POST_REPLY