@Davee:
We doen incidenteel eens een achterraam van een busje ofzo. Dus we zitten nooit met wetgeving en regels omdat, wat we plakken, wettelijk gezien helemaal dicht mag (vanaf de B-stijl
Daarom hebben we ook geen Tintman.
@Playboy:
Ze kunnen me sowieso niet pakken op de folie omdat alleen vanaf de B-stijl geblindeerd is. En ik heb een rechter buitenspiegel dus ik zou er bij wijze van ook gewoon zwarte folie op mogen plakken
@Joseppe:
Je legt de folie aan aan de buitenkant van het achterraam en door het föhnen krimp de folie om het raam heen
Als je dit goed doet krijg je niet de bekende vouwen die je bij veel auto's langs de randen van het raam ziet.
Dat was ook een van de redenen waarom ik dit het gedaan en het helpt ook wel maar ik denk dat meer isolatie in het dak nog meer helpt
@Masterpivo
Dan ben ik denk ik niet helemaal duidelijk geweest
De zijramen achter en achterruit/voorruit kun je over het algemeen gewoon zo doen. Maar de portierruiten kun je er het beste uithalen omdat die in raamgeleiders zitten. Vaak zit daar een rand van vilt aan die vol met stof zit.. als je de folie er dan achter drukt kan de rand vol stof komen waardoor die niet meer goed plakt en dan moet je hem soms afsnijden waardoor je een heldere rand krijgt die langs de randen van het raam loopt; je ziet dus dat het folie is wat ik zelf niet zou willen mocht die ook nog gaan doen
Offtopic over het bootproject:
We doen mee met de Dutch Open Solar Challenge in Zeeland van 15-20 juni
klikkerdeklik
En volgend jaar doen we mee met de Frisian Solar Challenge onze boot staat op de homepage (foto bij die molen)
Om het jaar is het in Zeeland, of in Friesland (11-steden). Ons team (en de meeste) worden om de 2 jaar vernieuwd. Ik ben een 3e jaars en doe hieraan mee tot ik afstudeer; 2 jaar dus. Daarna nemen nieuwe 3e jaars het over tot zij afstuderen
Onze site

audio system does shake things up