[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583
GeregistreerdCOLON Ma Dec 17, 2007 16:20

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - ramen geblindeerd

Bericht door J3LM3R »

Ben even niet op het forum en mn project staat vol met reacties :D Bedankt allemaal!

@Davee:
We doen incidenteel eens een achterraam van een busje ofzo. Dus we zitten nooit met wetgeving en regels omdat, wat we plakken, wettelijk gezien helemaal dicht mag (vanaf de B-stijl ;) )
Daarom hebben we ook geen Tintman.

@Playboy:
Ze kunnen me sowieso niet pakken op de folie omdat alleen vanaf de B-stijl geblindeerd is. En ik heb een rechter buitenspiegel dus ik zou er bij wijze van ook gewoon zwarte folie op mogen plakken :P

@Joseppe:
Je legt de folie aan aan de buitenkant van het achterraam en door het föhnen krimp de folie om het raam heen ;)
Als je dit goed doet krijg je niet de bekende vouwen die je bij veel auto's langs de randen van het raam ziet.

Dat was ook een van de redenen waarom ik dit het gedaan en het helpt ook wel maar ik denk dat meer isolatie in het dak nog meer helpt ;)

@Masterpivo
Dan ben ik denk ik niet helemaal duidelijk geweest :P Het is ook een beetje lastig uit te leggen..
De zijramen achter en achterruit/voorruit kun je over het algemeen gewoon zo doen. Maar de portierruiten kun je er het beste uithalen omdat die in raamgeleiders zitten. Vaak zit daar een rand van vilt aan die vol met stof zit.. als je de folie er dan achter drukt kan de rand vol stof komen waardoor die niet meer goed plakt en dan moet je hem soms afsnijden waardoor je een heldere rand krijgt die langs de randen van het raam loopt; je ziet dus dat het folie is wat ik zelf niet zou willen mocht die ook nog gaan doen ;)

Offtopic over het bootproject:
We doen mee met de Dutch Open Solar Challenge in Zeeland van 15-20 juni
klikkerdeklik
En volgend jaar doen we mee met de Frisian Solar Challenge onze boot staat op de homepage (foto bij die molen)

Om het jaar is het in Zeeland, of in Friesland (11-steden). Ons team (en de meeste) worden om de 2 jaar vernieuwd. Ik ben een 3e jaars en doe hieraan mee tot ik afstudeer; 2 jaar dus. Daarna nemen nieuwe 3e jaars het over tot zij afstuderen ;) Het team bestaat uit een aantal werktuigbouwkunde studenten en een paar elektro studenten. Normaal 6 in totaal maar nu zitten we op 5 man. Waarvan ik en nog een de boot om en om besturen.
Onze site
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554
GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45

Bericht door MzKzM »

Ziet er netjes uit moet ik zeggen! Way to go!
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Bericht door masterpivo »

Ok, duidelijk ;) Dan is het dus eigenlijk alleen bij beweegbare ramen 'nodig' om ze eruit te halen om het allemaal netjes te krijgen. Wat dat betreft is het toch jammer dan ik een 5-drs heb... :( :P
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Precies ;)
Zou ik wel doen, dan krijg je het het mooist ;)
Onthoud wel dat je de ramen als ze net geblindeerd hebt het beste goed laat drogen voor je ze monteert
(het mooiste is een week in de zon laten liggen maar dat gaat vaak niet :P ) Druk alles echt goed aan (let op stof want dan kun je de folie kapot drukken) en laat ze in ieder geval een aantal uren/dag drogen. Als ze gemonteerd zitten hou dan de ramen een hele tijd dicht tot ze echt droog zijn.. Ik zou ze zelf een week of meer niet gebruiken zodat je echt zeker bent dat het goed vast zit ;)
Ook als je ze op maat snijdt mogen er geen hoekjes in komen; waar je het mesje opnieuw aanzet bijvoorbeeld - de randen moeten helemaal vloeiend zijn omdat anders de folie langs de randen los kan laten/scheuren. Maar dat is uitgaande van worst case hoor ;)
Als je hier rekening mee houd kun je het zelf prima doen - zijramen zijn over het algemeen niet zo moeilijk ;)
Ik zal de DHZ wel uitbreiden met tips over het blinderen van beweegbare ramen ;)
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Bericht door mark m »

Ziet er erg netjes uit Jelmer!! Misschien dat ik dat ook nog eens ga doen.

Offtopic:
Bij ons op school (Windesheim) doen ze ook mee volgensmij, ze zijn de laatste weken druk met de boot bezig. Ikzelf heb hier niks mee te maken overigens.
klasgenoten van mij doen mee aan een ander project, namelijk de 'betonkanorace'
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Offtopic:

Klopt, maar ze varen mee in de B-klasse volgens mij met 2 'piloten' ;) Wij zitten in de A-klasse met 1 'piloot'
Toen ik nog op Windesheim zat lag de (oude?) boot op de kop op het dak naast de werkplaats :P
Ik kom ze wel tegen op de camping in Zeeland..(zou leuk zijn als het mn oud klasgenoten zijn :lol: - wij varen namelijk sneller 8-) )
De ervaring van de vorige teams is dat Friesland en Windesheim bij elkaar 's avonds altijd een groot feest is :lol: Nu maar hopen dat we de nachten niet hoeven te sleutelen :lol:
Er is in de bus al ruimte gereserveerd voor wat kratten :P
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Als het bij mij gaat gebeuren (wat ik zeker wel verwacht :P), zal ik het zowiezo niet zelf gaan doen. Weet zeker dat ik daartoe niet in staat ben :P Ik laat het dan gewoon bij een profi-bedrijf doen en zorg er dan zelf wel voor dat de beweegbare ramen er volledig uitgaan ;)
J3LM3R schreefCOLONOfftopic:
Er is in de bus al ruimte gereserveerd voor wat kratten :P
Offtopic:
Dan neem ik wel aan dat die kratten niet in de boot terecht komen! :P
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Dan heb je ook vaak garantie dus dat is wel het beste als je het zelf niet vertrouwd ;)

Offtopic:
Hoewel er plaats zou zijn en misschien beter is voor de balans denk ik niet dat ze meegaan op de boot :lol: Ik denk dat aan het eind van de week de boot dan ook een stuk lichter is dan in het begin :lol:

Weer ontopic:
Ben dinsdag even bij de garage geweest en ben zo'n beetje tot de conclusie gekomen dat mn schokdempers bijna op zijn.. De auto ligt achter nogal wat lager dan voor (heb geen audio-install) en rechts meer dan links :? dus van t zomer maar opzoek naar een set schokdempers al dan niet icm veren ;)
Martin B
President member
President member
BerichtenCOLON 1243
GeregistreerdCOLON Wo Jan 09, 2008 22:46

Bericht door Martin B »

J3LM3R schreefCOLON Weer ontopic:
Ben dinsdag even bij de garage geweest en ben zo'n beetje tot de conclusie gekomen dat mn schokdempers bijna op zijn.. De auto ligt achter nogal wat lager dan voor (heb geen audio-install) en rechts meer dan links :? dus van t zomer maar opzoek naar een set schokdempers al dan niet icm veren ;)
Misschien dan gelijk maar zo'n Weitec setje nemen, verlaagd zo'n 3,5-4cm. en kwaliteit is wat ik gehoord heb ook goed... ;)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Was ook mijn plan.. Mark M heeft die destijds ook onder zijn E10 gehad ;)

Schroefset gaat mij wat te ver qua kosten..
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Wat vinden jullie? zwart houden of rood? wou gewoon even kijken of het wat was; grille moet nog afgewerkt worden maar kom er maar nooit aan toe.. Het ding ligt al een paar maand in de garage :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb vandaag wat steenslag weggewerkt en moet zeggen dat het me nog niet eens tegen valt.. het is nog wel zichtbaar maar in ieder geval een stuk beter dan wat het was :D
redbaron
Special member
Special member
BerichtenCOLON 740
GeregistreerdCOLON Vr Jan 28, 2005 18:13

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Andere grille?

Bericht door redbaron »

zwart is op afstand wel mooi maar denk dat rood netter staat....
Suzuki afgebrand, back to Toyota. Corolla TS it is!
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Dat idee had ik zelf ook.. op afstand wordt het wat meer een met de lampen maar anders lijkt het net of moet ik m nog steeds in kleur spuiten.. de originele zit blijft er voorlopig op tot ik de bumperlip ga/laat spuiten ;)
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Yep, van afstand staat het best goed. Maar als je van dichtbij kijkt, dan 'past' het eigenlijk niet; dan is de rode grille toch mooier.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Freeco
Special member
Special member
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON Wo Mei 21, 2003 19:03

Bericht door Freeco »

hou maar op zwart!
staat 'm goed zo :)
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

Ik denk dat die grill mooier staat op een zilveren auto :)

Even zonder gein, ik vind hem mooier als een compleet logoloze grill. In kleur zal hij nog mooier staan. Of je had je motorkap zwart moeten hebben dan zou de grill zwart ook moeten blijven :)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
gerraldkemna
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON Do Apr 10, 2008 17:39

Bericht door gerraldkemna »

mooi zwart houden , heeft zo wel iets weg van een oud type celica
als je toyota maar goed zit !

zolang de baas doet alsof hij goed betaald doe ik alsof ik hard werk (hard werken doe ik niet zo vaak)

auto liefde roest niet, auto liefde blijft altijd bestaan
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

De grille is zeker een stuk netter dan degene met logo! En ik zou hem rood maken, zo in het zwart doet hij teveel afbreuk aan het geheel vind ik.
Ander puntje: je hebt nog van die 'lelijke' oranje bollen in de knippers zitten, ik neem aan dat dat gewoon de lamp is en geen kapje? Zo ja, dan zou ik daar heel snel een paar SilverVisions in gooien!
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

masterpivo schreefCOLON Ander puntje: je hebt nog van die 'lelijke' oranje bollen in de knippers zitten, ik neem aan dat dat gewoon de lamp is en geen kapje? Zo ja, dan zou ik daar heel snel een paar SilverVisions in gooien!
Zijn helaas kapjes maar er zitten ook hele aparte lampjes in.. de dealer was een kwartier aan het zoeken en wist niet wat het kostte dus heb ik ze zo meegekregen :lol:
Ik haal ze denk ik nog open om er zijmarkering in te plaatsen.. als ik silvervisions kan vinden haal ik het oranje kapje eruit (een schroefje zo te zien) Misschien wordt het ook wel full-led en dan hoef ik geen silvervisions meer te zoeken :D Er zijn ook corners die heldere kapjes erin hebben maar ik hoorde dat die nog wel eens willen verkleuren :?

Sander (soestercorolla?) en Stafan hebben de grille ook zo en zo kwam ik op het idee ;) Daar staat het heel mooi maar mijn mening is ook dat het op afstand mooi is maar van dichtbij lijkt het te verschillend. Net of heb ik m van iemand gekocht en niet de moeite genomen om m te spuiten :lol:

Ik ga m eerst zelf spuiten en als het te veel afwijkt laat ik m spuiten, tegelijk met de bumperlip ;)

@Marco:
Hoor ik daar een projectje van jezelf aankomen? :lol:
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Bericht door AudioSystemRolla »

ik heb de zwarte angels dan lijkt het meer een geheel dat zwarte ,maar nu heb ik ff geen grill meer ben bezig met de motorkapverlenging dus denk er een halve grill in te zetten,
maar logoloos zoals jij hem hebt met de middelste spijl is aardig uniek geloof ik
ik heb em nog niet eerder gezien

groeten sander
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Witte Reus was volgens mij de eerste met dit model.. En ik dacht dat Nippon Rolla het ook even zo heeft gehad? dus ik ben niet de eerste ;) Ik vind dit mooier staan dan helemaal logoloos :)
peter_D
President member
President member
BerichtenCOLON 1876
GeregistreerdCOLON Zo Sep 17, 2006 20:07

Bericht door peter_D »

hey vind het wel aardig staan zo moet ik zeggen
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ik kan er natuurlijk ook even zo mee rond rijden.. mocht ik dan nog steeds mn twijfels hebben spuit ik m gewoon :D
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

J3LM3R schreefCOLONIk kan er natuurlijk ook even zo mee rond rijden.. mocht ik dan nog steeds mn twijfels hebben spuit ik m gewoon :D
Hee, das slim! :P
Dennis-gtsi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON Za Mei 12, 2007 17:25

Bericht door Dennis-gtsi »

zwart staat wel goed maar als je dichterbij komt dan is rood toch wel mooier denk ;)
E10 1.6 GTS-I
My fotogallery
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6638
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Bericht door Martijn »

Of spuit m in de kleur op de middelste spijl na. Leuk detail en van beide wat! ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Kan dat altijd even proberen 8-) wie weet staat het wel heel mooi :)
ff een snel idee gemaakt in paint :P
Origineel:
Afbeelding

Rood:
Afbeelding

Zwart:
Afbeelding

Rood en zwart:
Afbeelding
whiterolla 040
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 301
GeregistreerdCOLON Za Jan 14, 2006 17:20

Bericht door whiterolla 040 »

Absoluut niet raar de laatste foto, rood zwart. Maaar dan zeg ik weer op; is het dan niet mooier om de middelste spijl er uit te halen en zwart gaas er achter te doen en de rest rood. Want je ziet het nu van de zijkant maar hoe is het van voren??
G6R
Furr
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6278
GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49

Bericht door Furr »

Gewoon rood :)
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Ik zou denk ik ook voor volledig rood gaan. Volledig zwart geeft een te groot 'gat' in het front. En de optie rood met een zwarte spijl (of zoals gezegd zwart gaas) zou ook een goede optie zijn ;)
BUTTON_POST_REPLY