Noedel - corolla E12 & civic EC9 & civic ED3 sedan
ModeratorCOLON Moderator
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Re: Corolla E12 van Noedel
Vandaag een groen kaartje in de bus gekregen, van de keuring.
Dacht van whatever, heb toch nog een jaartje.
Iets te snel gelachen dus, snel even keuringsbewijs ingekeken, moet hem tegen 4/11 /'09 opnieuw gekeurd krijgen.
Terwijl ze bij Toyota hadden gezegd dat hij gekeurd was voor 2 jaar...
Dus volgende week woensdag wordt hij opnieuw omhoog geschroefd, en vliegen de originele velgjes er opnieuw op, staat hij terwijl weer goed in wintermodus, dat leuke weertje in België toch
Verder, tja, voor ze zekerheid ook mn witte koplampen en stadslichtjes eruit, originele er terug in,
uitlaat sierstukje er opnieuw af,
schakelaartje van de neon wegsteken (of beter alle neonbars?), ...
Kan het kwaad dat er sparco pedalen en gordelhoesjes zitten trouwens?
En draad naar versterker, moet die ook weggestoken worden?
Grtz
Dacht van whatever, heb toch nog een jaartje.
Iets te snel gelachen dus, snel even keuringsbewijs ingekeken, moet hem tegen 4/11 /'09 opnieuw gekeurd krijgen.
Terwijl ze bij Toyota hadden gezegd dat hij gekeurd was voor 2 jaar...
Dus volgende week woensdag wordt hij opnieuw omhoog geschroefd, en vliegen de originele velgjes er opnieuw op, staat hij terwijl weer goed in wintermodus, dat leuke weertje in België toch
Verder, tja, voor ze zekerheid ook mn witte koplampen en stadslichtjes eruit, originele er terug in,
uitlaat sierstukje er opnieuw af,
schakelaartje van de neon wegsteken (of beter alle neonbars?), ...
Kan het kwaad dat er sparco pedalen en gordelhoesjes zitten trouwens?
En draad naar versterker, moet die ook weggestoken worden?
Grtz
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
- GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18
Re: Corolla E12 van Noedel
Kleine tegenvaller dus.. Maar is je auto nog zo nieuw dan, dat hij evt. voor 2 jaar gekeurd zou zijn?
- Dim- en stadslicht terug wisselen zou best kunnen kloppen, maar in eerste instantie zou ik die moeite niet nemen. Als het geen xenon is, moet het niet zo'n probleem zijn. Als je meer richting blauw licht gaat loop je wel een risico.
- Uitlaat sierstukje?? Waarom zou dat in hemelsnaam niet mogen??
- Schakelaartje zou ik idd ff 'wegwerken'. Kans is dat de neontubes zelf ook weg moeten, maar kan ook geluk hebben als ze geen schakelaar zien om die te schakelen dat ze er weinig van zeggen.
- Sparco pedalen en gordelhoesjes, als ze zelfs dat al afkeuren sporen ze echt niet bij de zuiderburen!...
- Zelfde geldt voor de versterker: je mag toch wel wat geluid in je auto hebben?!
Ik weet natuurlijk niet hoe het met de keuring in Belgie allemaal gaat maar mijn gedachten:Noedel schreefCOLONVerder, tja, voor ze zekerheid ook mn witte koplampen en stadslichtjes eruit, originele er terug in,
uitlaat sierstukje er opnieuw af,
schakelaartje van de neon wegsteken (of beter alle neonbars?), ...
Kan het kwaad dat er sparco pedalen en gordelhoesjes zitten trouwens?
En draad naar versterker, moet die ook weggestoken worden?
- Dim- en stadslicht terug wisselen zou best kunnen kloppen, maar in eerste instantie zou ik die moeite niet nemen. Als het geen xenon is, moet het niet zo'n probleem zijn. Als je meer richting blauw licht gaat loop je wel een risico.
- Uitlaat sierstukje?? Waarom zou dat in hemelsnaam niet mogen??
- Schakelaartje zou ik idd ff 'wegwerken'. Kans is dat de neontubes zelf ook weg moeten, maar kan ook geluk hebben als ze geen schakelaar zien om die te schakelen dat ze er weinig van zeggen.
- Sparco pedalen en gordelhoesjes, als ze zelfs dat al afkeuren sporen ze echt niet bij de zuiderburen!...
- Zelfde geldt voor de versterker: je mag toch wel wat geluid in je auto hebben?!
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
LunaTick
- Junior member

- BerichtenCOLON 129
- GeregistreerdCOLON Di Nov 18, 2008 19:32
Re: Corolla E12 van Noedel
de neons mag je gewoon laten zitten indien deze afgezekerd zijn! dus even nakijken, anders voedingskabel vn je amp zoeken, en daar bij op aankoppelen.
die grodelhoezen is nix, bij mijn grootouders hangt da er ook in, en daar zeggen ze nix van
pedalen moet je wel mee oppasse dat die goed en stevig vastzitten.
draad naar versterker mag je gewoon laten hangen, laat die maar lopen, daar zeggen ze nix van..
ik ben net terug van die keruing...
alles sta op t papier.
van die neon komt er wel (bij mij toch) een melding bij op:
"Lichten niet gebruiken op de openbare weg" =>> als ik het zo lees dan mag ik mijn koplampen niet meer opzetten
voorbumper, achterbumper (met lichte schade), zijdrempels, sierstuk en velgen.
velgen => 18", 8" breed. geen probleem..
en voor die schroefkit kunnen ze ok niets zeggen als deze uitgelijnd is...
schakelaar wegmoffelen? mijn interieur verlichting brande nog (hoewel deze MOET uitstaan op de keur) dieje mens vroeg gewoon om even uit te doen, heb het uit gezet en er was geen probleem.
---
anyway..
succes met den uwe!
die grodelhoezen is nix, bij mijn grootouders hangt da er ook in, en daar zeggen ze nix van
pedalen moet je wel mee oppasse dat die goed en stevig vastzitten.
draad naar versterker mag je gewoon laten hangen, laat die maar lopen, daar zeggen ze nix van..
ik ben net terug van die keruing...
alles sta op t papier.
van die neon komt er wel (bij mij toch) een melding bij op:
"Lichten niet gebruiken op de openbare weg" =>> als ik het zo lees dan mag ik mijn koplampen niet meer opzetten
voorbumper, achterbumper (met lichte schade), zijdrempels, sierstuk en velgen.
velgen => 18", 8" breed. geen probleem..
en voor die schroefkit kunnen ze ok niets zeggen als deze uitgelijnd is...
schakelaar wegmoffelen? mijn interieur verlichting brande nog (hoewel deze MOET uitstaan op de keur) dieje mens vroeg gewoon om even uit te doen, heb het uit gezet en er was geen probleem.
---
anyway..
succes met den uwe!
-
vlammer
- Junior member

- BerichtenCOLON 111
- GeregistreerdCOLON Ma Aug 10, 2009 13:58
Re: Corolla E12 van Noedel
kdenk dat door uwe schroefkit naar boven te vijzen dat je nog niet door de keuring gaat geraken
je moet met een verlaging eerst een geometrie keuring laten doen , als dat in orde is kan je gwn jaarlijks naar de gwne keuring rijden
bij wagens tot een bepaald bouwjaar mag je gwn naar boven vijze en is er geen probleem
maar uwe corolla is net ietske te nieuw daarvoor vrees ik
grtz
je moet met een verlaging eerst een geometrie keuring laten doen , als dat in orde is kan je gwn jaarlijks naar de gwne keuring rijden
bij wagens tot een bepaald bouwjaar mag je gwn naar boven vijze en is er geen probleem
maar uwe corolla is net ietske te nieuw daarvoor vrees ik
grtz
-
Martin B
- President member

- BerichtenCOLON 1243
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 09, 2008 22:46
Re: Corolla E12 van Noedel
Sorry, maar blijf het apart vinden, die autokeuringen in België...
@Noedel: Succes in elk geval met de keuring
@Noedel: Succes in elk geval met de keuring
-
ORBB
- Senior member

- BerichtenCOLON 337
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24
Re: Corolla E12 van Noedel
hehe, laat ons iets weten want ik moet ook tenlaatste in november mn E12 laten keuren 
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Re: Corolla E12 van Noedel
Ok, allemaal bedankt voor de info, is de eerste keer dat ik hem laat keuren, dusja 
De wagen is van 2006.
Grtz
De wagen is van 2006.
Doen ze die test nie terwijl ze hem uitlijnen?vlammer schreefCOLONkdenk dat door uwe schroefkit naar boven te vijzen dat je nog niet door de keuring gaat geraken
je moet met een verlaging eerst een geometrie keuring laten doen , als dat in orde is kan je gwn jaarlijks naar de gwne keuring rijden
bij wagens tot een bepaald bouwjaar mag je gwn naar boven vijze en is er geen probleem
maar uwe corolla is net ietske te nieuw daarvoor vrees ik
grtz
Grtz
-
vlammer
- Junior member

- BerichtenCOLON 111
- GeregistreerdCOLON Ma Aug 10, 2009 13:58
Re: Corolla E12 van Noedel
ge moet een attest hebben van uw vering zelf + een montage attestNoedel schreefCOLONOk, allemaal bedankt voor de info, is de eerste keer dat ik hem laat keuren, dusja
De wagen is van 2006.
Doen ze die test nie terwijl ze hem uitlijnen?vlammer schreefCOLONkdenk dat door uwe schroefkit naar boven te vijzen dat je nog niet door de keuring gaat geraken
je moet met een verlaging eerst een geometrie keuring laten doen , als dat in orde is kan je gwn jaarlijks naar de gwne keuring rijden
bij wagens tot een bepaald bouwjaar mag je gwn naar boven vijze en is er geen probleem
maar uwe corolla is net ietske te nieuw daarvoor vrees ik
grtz
Grtz
dan moet je een afspraak make voor een geometrie keuring
en dan pas ga je op uw keuringspapier verlaagt voortuig krijgen
als dit in orde is kan je gwn jaarlijks naar de keuring
uiteindelijk doen ze gwn op de keuring nog eens die teste of den auto goe uitgelijnt is enzo en binne de fabriekswaardes valt van toyota
velgen enzo is allemaal geen probleem da rekene ze gwn aan bij uw jaarlijkse keuring
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
- GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18
Re: Corolla E12 van Noedel
Wat een apart volk daar in Bels zeg...
Dat van die neon, dat het gewoon zou mogen als het gezekerd zit vind ik nog het meest rare! Dat krijg je hier in Ned niet eens voor elkaar. Hier is het zo dat je de tubes wel onder de auto mag hebben, maar ze mogen niet aangesloten zitten (en geen schakelaar zichtbaar zijn). Dit is om er 'zeker van te zijn' dat ze dus niet gebruikt worden op de openbare weg.
Succ6 ermee!
Dat van die neon, dat het gewoon zou mogen als het gezekerd zit vind ik nog het meest rare! Dat krijg je hier in Ned niet eens voor elkaar. Hier is het zo dat je de tubes wel onder de auto mag hebben, maar ze mogen niet aangesloten zitten (en geen schakelaar zichtbaar zijn). Dit is om er 'zeker van te zijn' dat ze dus niet gebruikt worden op de openbare weg.
Succ6 ermee!
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Re: Corolla E12 van Noedel
Zozo, vandaag staat de corolla (volgens de wet) opnieuw wat hoger om door de keuring te geraken.
Morgen nog laten uitlijnen, en dan later deze week eens een afspraak laten maken om die geometrie dingen in orde te zetten
Daarna de originele velgjes erop, en klaar
Even terzijde, als ik er gewoon kortere veren opsteek, van - 35mm, is geraak ik dan ook gwn door de keuring?
Grtzz
Morgen nog laten uitlijnen, en dan later deze week eens een afspraak laten maken om die geometrie dingen in orde te zetten
Daarna de originele velgjes erop, en klaar
Even terzijde, als ik er gewoon kortere veren opsteek, van - 35mm, is geraak ik dan ook gwn door de keuring?
Grtzz
-
LunaTick
- Junior member

- BerichtenCOLON 129
- GeregistreerdCOLON Di Nov 18, 2008 19:32
Re: Corolla E12 van Noedel
neem een blokje hout van 11cm, of 12 (vr zeker te zijn)
ge past of da eronder geraakt, en als da gaat, dan ist ook in orde
ge past of da eronder geraakt, en als da gaat, dan ist ook in orde
-
AirWolfe
- Special member

- BerichtenCOLON 611
- GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2005 13:28
Re: Corolla E12 van Noedel
andere veren is identiek dezelfde keuring als schroefkit ze, is altijd keuring na verlaging
wat is dit? ze rijden over een balkje van 9cm hoog (ja 9 want je krijgt 2cm speling) is ongeveer een meter lang die balk, wordt achter de bumper geplaatst en rijden ze erover, balkje mag niet vallen (let wel op: bumpers tellen niet mee!!! enkel vaste metalen onderdelen onder de auto mogen het balkje doen vallen)
deze keuring doen ze jaarlijks
wielgeometrie is slechts 1x dat ze die keuring doen.
succes!
wat is dit? ze rijden over een balkje van 9cm hoog (ja 9 want je krijgt 2cm speling) is ongeveer een meter lang die balk, wordt achter de bumper geplaatst en rijden ze erover, balkje mag niet vallen (let wel op: bumpers tellen niet mee!!! enkel vaste metalen onderdelen onder de auto mogen het balkje doen vallen)
deze keuring doen ze jaarlijks
wielgeometrie is slechts 1x dat ze die keuring doen.
succes!
...::: whir rocke die kühle scheisse :::...
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Re: Corolla E12 van Noedel
Wel ja, voor die geometrie ga ik eind deze week of begin volgende week een afspraak maken 
Of ik er dan door geraak, we zien wel, normaal is alles dan in orde.
Merci vo de info.
Grtz
Of ik er dan door geraak, we zien wel, normaal is alles dan in orde.
Merci vo de info.
Grtz
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Re: Corolla E12 van Noedel
Wat ik me afvraag, stel dat ik van de eerste keer door de keuring geraak, en ik wil hem opnieuw verlagen...
Kan ik hem dan zelf niet verlagen?
Anders is dit elke keer tussen de 50 en de 90euro voor het verlagen/verhogen, en dan ook elke keer 38euro voor het uitlijnen... Komt dan op ongeveer 200euro per jaar, telkens 1x verlagen en opnieuw 1x verhogen.
Als ik hem zelf kan verlagen en verhogen zou dat natuurlijk leuk zijn, moet ik enkel het uitlijnen betalen, dus nog geen 80euro
Als ik alles eerst eens goed afspuit met hogedruk, alles mooi opkuis, en wat laat invetten ofzo, kan ik dan niet gewoon lager of hoger schroeven?
Alvast bedankt
Greetzzz
Kan ik hem dan zelf niet verlagen?
Anders is dit elke keer tussen de 50 en de 90euro voor het verlagen/verhogen, en dan ook elke keer 38euro voor het uitlijnen... Komt dan op ongeveer 200euro per jaar, telkens 1x verlagen en opnieuw 1x verhogen.
Als ik hem zelf kan verlagen en verhogen zou dat natuurlijk leuk zijn, moet ik enkel het uitlijnen betalen, dus nog geen 80euro
Als ik alles eerst eens goed afspuit met hogedruk, alles mooi opkuis, en wat laat invetten ofzo, kan ik dan niet gewoon lager of hoger schroeven?
Alvast bedankt
Greetzzz
-
g6reke
- President member

- BerichtenCOLON 2034
- GeregistreerdCOLON Di Jun 22, 2004 22:15
Re: Corolla E12 van Noedel
Waarom zou je hem zelf niet kunnen verlagen/verhogen.
Mijn maatje doet niet anders dan aan die veerpoten draaien
Mijn maatje doet niet anders dan aan die veerpoten draaien
Honda Accord Tourer 2011
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Re: Corolla E12 van Noedel
Hazo, dus, wat ik in gedachten heb kan wel mooi lukken? 
Owja, nog even een andr vraagje, een K&N inleg luchtfilter,
zorgt die voor een lager verbruik?
Heb dat ergens horen zeggen...
Greetzzz
Owja, nog even een andr vraagje, een K&N inleg luchtfilter,
zorgt die voor een lager verbruik?
Heb dat ergens horen zeggen...
Greetzzz
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
Re: Corolla E12 van Noedel
Het kan wel iets zuiniger zijn, mits je niet meer gas gaat geven.
Het geluid van een luchtfilter (zeker een open luchtfilter) wil nog wel eens een tikje verslavend zijn.
Maar verwacht er geen wonderen van.
Maar verwacht er geen wonderen van.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Re: Corolla E12 van Noedel
Maar deze is toch een gesloten dacht ik?
Tis een 1.4 dieseltje
Al bedankt
Tis een 1.4 dieseltje
Al bedankt
-
vlammer
- Junior member

- BerichtenCOLON 111
- GeregistreerdCOLON Ma Aug 10, 2009 13:58
Re: Corolla E12 van Noedel
zelf verlagen en verhogen moete echt ni laten doen
is maar een half uur werk 
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Re: Corolla E12 van Noedel
Hazo, dan kom ik eens bij u op bezoek na die kl*** keuring 
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Re: Corolla E12 van Noedel
Hmm, vandaag gemaild met een lokale bandenspecialist e.d.
Vraag ik of het mogelijk is de wielgeometrie op punt te zetten bij hun, krijg enkel positieve reacties terug.
Dan zet ik er expliciet bij dat het niet om uitlijnen gaat, maar om de geometrie, krijg ik dit terug:

Vraag ik of het mogelijk is de wielgeometrie op punt te zetten bij hun, krijg enkel positieve reacties terug.
Dan zet ik er expliciet bij dat het niet om uitlijnen gaat, maar om de geometrie, krijg ik dit terug:
Dus als de wagen is uitgelijnd is het genoeg?Hallo,
Uitlijnen en geometrie wat is het verschil? In onze termen is dit hetzelfde!!!
mvg,
Van Osselaer Hans
www.interband.eu
tel: 09/348 78 55
-
LunaTick
- Junior member

- BerichtenCOLON 129
- GeregistreerdCOLON Di Nov 18, 2008 19:32
-
g6reke
- President member

- BerichtenCOLON 2034
- GeregistreerdCOLON Di Jun 22, 2004 22:15
Re: Corolla E12 van Noedel
Wat dacht je dan dat ze deden buiten uitlijnen ? 
Honda Accord Tourer 2011
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Re: Corolla E12 van Noedel
ik hoorde overal iets van geometrie, dus dacht ik, dat de wielen schuin gingen staan ofzo na verlagen, soort van camber, die binnen bepaalde toleranties moest liggen, maarja, dus nu staat die goed? 
-
g6reke
- President member

- BerichtenCOLON 2034
- GeregistreerdCOLON Di Jun 22, 2004 22:15
Re: Corolla E12 van Noedel
Als ze u wagen uitlijnen zetten ze u geometrie goed binnen de toleranties van de fabrikant.
Dus ook u camber,caster en die dingen ........
Slaap op u 2 oren
dat komt hier wel goed 
Dus ook u camber,caster en die dingen ........
Slaap op u 2 oren
Honda Accord Tourer 2011
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Re: Corolla E12 van Noedel
Ok, dank u voor de geruststelling
Dus deze week eens alles eraf gooien en wegsteken...
Op hoop van zege!
Greetzzz
Dus deze week eens alles eraf gooien en wegsteken...
Op hoop van zege!
Greetzzz
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
- GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18
Re: Corolla E12 van Noedel
Wat betreft dat zelf lager en hoger draaien moet je zeker zelf doen! Als je de juiste sleutel hebt (en daar ga ik vanuit aangezien die bij een schroefset geleverd wordt), moet dat niet al te moeilijk zijn. Zeker als je het ff een keer doet in bij zijn van iemand die het al vaker gedaan hebt, heb je het zo onder de knie
En je zegt dat je dan nog ieder jaar 2x zou moeten uitlijnen (1x voor en 1x na de keuring). Maar zou dat wel per se nodig zijn... Is het namelijk ook zo dat ze de uitlijning controleren bij de keuring? Zo niet, dan kun je voor de keuring de auto omhoog draaien en na de keuring weer (net zo veel!) naar beneden en moet er geen probleem zijn met de uitlijning.
En idd met uitlijnen wordt juist de geometrie van de wielen op de juiste waardes gezet
Dus uitlijnen = geometrie veranderen 
En je zegt dat je dan nog ieder jaar 2x zou moeten uitlijnen (1x voor en 1x na de keuring). Maar zou dat wel per se nodig zijn... Is het namelijk ook zo dat ze de uitlijning controleren bij de keuring? Zo niet, dan kun je voor de keuring de auto omhoog draaien en na de keuring weer (net zo veel!) naar beneden en moet er geen probleem zijn met de uitlijning.
En idd met uitlijnen wordt juist de geometrie van de wielen op de juiste waardes gezet
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Re: Corolla E12 van Noedel
hehe, dank je wel 
Dus het geeft echt niet dat ik er even mee rondrijd na het verhogen, zonder uit te lijnen? (qua slijtage enzo)
Als ik hem dan exact terug even veel verlaag als tevoren, staat die geometrie dan wel degelijk nog even goed?
Grtz
Dus het geeft echt niet dat ik er even mee rondrijd na het verhogen, zonder uit te lijnen? (qua slijtage enzo)
Als ik hem dan exact terug even veel verlaag als tevoren, staat die geometrie dan wel degelijk nog even goed?
Grtz
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Re: Corolla E12 van Noedel
Maandag om 9u30 wordt die gekeurd
We'll see...
We'll see...