Noedel - corolla E12 & civic EC9 & civic ED3 sedan

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Re: Corolla E12 van Noedel

Bericht door masterpivo »

Noedel schreefCOLONDus het geeft echt niet dat ik er even mee rondrijd na het verhogen, zonder uit te lijnen? (qua slijtage enzo)
Als ik hem dan exact terug even veel verlaag als tevoren, staat die geometrie dan wel degelijk nog even goed?
Qua slijtage zal dat best wel meevallen. Als je dags voor de keuring omhoog schroeft en dags erna weer terug naar beneden, moet dat geen problemen geven hoor!
Of de geometrie na terugstellen weer 100% hetzelfde/goed is, durf ik niet met zekerheid te zeggen maar ga ik wel vanuit ;) Dit zou iemand die er meer van weet wel kunnen bevestigen.
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
AirWolfe
Special member
Special member
BerichtenCOLON 611
GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2005 13:28

Bericht door AirWolfe »

masterpivo schreefCOLON
Noedel schreefCOLONDus het geeft echt niet dat ik er even mee rondrijd na het verhogen, zonder uit te lijnen? (qua slijtage enzo)
Als ik hem dan exact terug even veel verlaag als tevoren, staat die geometrie dan wel degelijk nog even goed?
Qua slijtage zal dat best wel meevallen. Als je dags voor de keuring omhoog schroeft en dags erna weer terug naar beneden, moet dat geen problemen geven hoor!
Of de geometrie na terugstellen weer 100% hetzelfde/goed is, durf ik niet met zekerheid te zeggen maar ga ik wel vanuit ;) Dit zou iemand die er meer van weet wel kunnen bevestigen.
ik bevestig dit!
...::: whir rocke die kühle scheisse :::...
vlammer
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Ma Aug 10, 2009 13:58

Bericht door vlammer »

schroeft hem binnekort maar een paar cmters naar beneden , die vluchtheuvels in uw straat zijn nog te doen 8-)
enkel mijn uitlaat deed vandaag eens rrrriiiiiiing :lol:

grtz
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Bericht door Noedel »

Hehe, te zien hoe laag ik kan ivm mijn banden he ;)
vlammer
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Ma Aug 10, 2009 13:58

Bericht door vlammer »

Noedel schreefCOLONHehe, te zien hoe laag ik kan ivm mijn banden he ;)
die slijte wel weg :lol:
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747

Bericht door Noedel »

Liever ni :lol: ;)

Vandaag sierstuk eraf gehaald, en originele koplampen en stadslichtjes erin gestoken.
Voor de zekerheid terwijl ook even de hoogte van de bol van de trekhaak gemeten, 35cm en 2 mm, terwijl de minimum 35cm is :D
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Bericht door ORBB »

Noedel schreefCOLONLiever ni :lol: ;)

Vandaag sierstuk eraf gehaald, en originele koplampen en stadslichtjes erin gestoken.
Voor de zekerheid terwijl ook even de hoogte van de bol van de trekhaak gemeten, 35cm en 2 mm, terwijl de minimum 35cm is :D

volgens wat ik heb horen zeggen mag een sierstuk er wel blijven opstaan hoor...

het is nogaltijd dezelfde pot die eronder staat dus kunnen ze er weinig op zeggen ?

mvg, Tim
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747

Bericht door Noedel »

Maar is zo'n los sierstukje, en met de wagen waarin ik leerde rijden werd een toeslag aangerekend van een extra 6 euro, dus neem het zekere voor het onzekere :)
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747

Bericht door Noedel »

Daarnet naar apk keuring geweest, en jawel hoor, mn eerste keuring ging heel goed! :D
Eerst ging die man wat snuffelen, om te zien wat er allemaal "getuned" was, staat nu een hele waslijst op het groene papiertje, onder andere ook de originele toyota sport zijlijsten, achter hoekspoilers, en TTE spoiler (zat er al op bij aankoop, stond toen niet opt groene papiertje) :lol:
Welbepaald:
Kofferspoiler T05
Getinte achterste zijruiten T21
Getinte achterruit T22
Zonneband op voorruit T24
Zijlijsten en emblemen T31
Pedalen - contactoppervlak T47
Audioinstallatie T49
Banden en velgen T76
Verlaging T86
Ook staat erbij geschreven:
Nauwlettend in het oog te houden: verlaging, borging - niet reglementair
Wat willen ze daarmee zeggen? :lol:

Greetzzz 8-)
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Re: Corolla E12 van Noedel, gekeurd!

Gefeli met de verse APK! :) En dat laatste zal wel iets te maken hebben met de borging van de veerpoten oid. Dat zal wel niet helemaal zijn zoals het eigenlijk behoort te zijn. Neem aan dat het wel allemaal veilig gemonteerd zit, anders hadden ze er wel op afgekeurd..
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747

Bericht door Noedel »

Nja, pech, heb de 2 groene papieren lekker op zak 8-)

Owja, wat vinden jullie van deze velgen as eventuele wintervelgen?
Rota Torque
Rota Torque
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337

Bericht door ORBB »

Noedel schreefCOLON
Nauwlettend in het oog te houden: verlaging, borging - niet reglementair
Wat willen ze daarmee zeggen? :lol:

Greetzzz 8-)

volgens wat ik heb horen zeggen is dat op oude schroefkits de schroefdraad geblokeerd zit door een soort 'konter-moer'
blijkbaar zou dit bij nieuwe schroefkits op een andere manier zijn, wellicht verwijzen ze daarop.

but! don't shoot me, I can be wrong ! :p
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747

Bericht door Noedel »

Dus dat de schroef enkel wordt vastgezet met een extra schroefje bedoel je dan, och als het dat maar is ;)
LunaTick
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON Di Nov 18, 2008 19:32

Bericht door LunaTick »

nix vn je neons gezegd? of heb je die er onderuit gehaald?
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Die Rota's zijn zeker een nette optie voor in de winter! :) Maar wil je in de winter wel op lichtmetaal blijven rijden dan..?
LunaTick schreefCOLONnix vn je neons gezegd? of heb je die er onderuit gehaald?
+1 ;) ...
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747

Bericht door Noedel »

LunaTick schreefCOLONnix vn je neons gezegd? of heb je die er onderuit gehaald?
De underglow neon kit hing er nog niet onder he, de foto's die ik toen genomen heb van de neons waren gewoon even om te zien wat het zou geven, stondn los op wat blokjes :)
Schakelaartje van de neons binnenin even gewoon onder de assenbak achter de middenconsole gestoken, de neon buisjes zagen ze wel zitten, maar zolang ze geen schakelaar vinden is er niets aan de hand ;)
masterpivo schreefCOLONDie Rota's zijn zeker een nette optie voor in de winter! :) Maar wil je in de winter wel op lichtmetaal blijven rijden dan..?
Hoe bedoel je?
Dacht dat het enkel niet was aangeraden om in de winter rond te rijden met velgen waar rondom een gepolijste lip zat, of mewoonweg met gepolijste delen.
Dat hebben deze niet.

Of zit ik verkeerd? :?

En nog even een vraagje, als ik de achterste ruitenwisser eraf haal, waar haal ik zo'n dopje om het mooi af te sluiten?

Btw, nu de originele velgen er terug opzitten valt de verlaging echt niet meer op, al is hij nog steeds vooraan 1cm, en achteraan 2cm lager dan standaard...
Terug in wintermodus
Terug in wintermodus
Proper gewassen, terug onder een dekentje in de garage
Proper gewassen, terug onder een dekentje in de garage
Greetzzz
g6reke
President member
President member
BerichtenCOLON 2034
GeregistreerdCOLON Di Jun 22, 2004 22:15

Bericht door g6reke »

Ik rijd winter en zomer met men alu velgen :lol:

Zo een dopje haal je in elke goede autoshop.
Dat dient normaal wel voor een gat in een ruit te dichten en niet in een kofferklep.
De plaats waar de wisser staat bij een E12 is zowat bol dus gaat dat dopje nooit volledig afsluiten.
Honda Accord Tourer 2011

Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747

Bericht door Noedel »

Ja, nu je het zegt...
Aan de binnekant dan maar wat mousse of dichting ofzo steken ;)

Ivm die velgen, die Rota's zijn toch geschikt voor de winter he, of zie ik iets over het hoofd?
Zou iets als die velgen willen als wintervelgen, even zoeken of ik er zo geen tweedehands kan overnemen :)

Greetzzz
g6reke
President member
President member
BerichtenCOLON 2034

Bericht door g6reke »

Elke velg is goed voor de winter.

Alleen met een gepolijste lip en dergelijke worden aangetast door het zout.
Een gewone gelakte velg doorstaat de winter prima,dus ook die rota's.
Honda Accord Tourer 2011

Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747

Bericht door Noedel »

Dacht al zoiets, masterpivo deed me twijfelen :P

Grtz
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Noedel schreefCOLONDacht al zoiets, masterpivo deed me twijfelen :P
Grtz
Dat was niet de bedoeling hoor ;) Maar wil daarmee aangeven dat een lichtmetalen velg wel minder tegen het zout kan dan een stalen velg. Er is natuurlijk prima op LM te rijden in de winter alleen zou ik wel wat beter opletten om niet al te veel door het zout te rijden. En op tijd ff lekker afspoelen, maarja dat moet je met de (onder)body van de auto zelf ook ;)

Noedel schreefCOLON En nog even een vraagje, als ik de achterste ruitenwisser eraf haal, waar haal ik zo'n dopje om het mooi af te sluiten?

Btw, nu de originele velgen er terug opzitten valt de verlaging echt niet meer op, al is hij nog steeds vooraan 1cm, en achteraan 2cm lager dan standaard...
Zo'n dopje kun je wel vinden in een fatsoenlijke autoshop of zelfs in een bouwmarkt of zoiets. Ik weet niet watvoor dopje g6reke bedoelt voor in een raam?? Maar je moet gewoon een rubberen (dus flexibel) dop hebben die je in het gat kan steken en waar dan aan de buitenkant nog een randje overheen valt om het goed af te dekken.

En die verlaging zie je nog zeer zeker wel hoor! :)
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747

Bericht door Noedel »

Ja, maar ben toch al gewoon om de wagen minstens één keer per 2 weken te kuisen, de velgen elke week, of als ze opvallend vuil zijn :)
Morgen moet ik zowiezi voorbij Auto 5, zal daar eens gaan vragen of ze me kunnen helpen met zo'n dopje, indien neen, rijdt ik nog voorbij een doe-het-zelfzaak.

Vandaag even alle interieurverlichting van geel naar wit veranderd, en een nieuw speeltje besteld. ;)
http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2835

Greetzzz
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337

Bericht door ORBB »

Noedel schreefCOLONJa, maar ben toch al gewoon om de wagen minstens één keer per 2 weken te kuisen, de velgen elke week, of als ze opvallend vuil zijn :)
Morgen moet ik zowiezi voorbij Auto 5, zal daar eens gaan vragen of ze me kunnen helpen met zo'n dopje, indien neen, rijdt ik nog voorbij een doe-het-zelfzaak.

Vandaag even alle interieurverlichting van geel naar wit veranderd, en een nieuw speeltje besteld. ;)
http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2835

Greetzzz

nice, wit kleurtje zal de rolla pak beter afgaan :D

btw, laat iets weten wat ge ondervind van die inleg filter, ik twijfel ook al een tijdje die aan te schaffen.

greets, ORBB
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747

Bericht door Noedel »

Ging logischerwijze zowiezo volgen zodra ik hebm heb ;)
Kost wel € 74,- :)
AirWolfe
Special member
Special member
BerichtenCOLON 611
GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2005 13:28

Bericht door AirWolfe »

die borging is dat er normaal gezien de schroefdraad onklaar moet gemaakt worden, zodat je hem niet hoger of lager kan draaien...
maar dit staat er altijd op, want in de wet spreekt dit zichzelf tegen want daar staat ook in dat dit niet mag gedaan worden uit veiligheidsoverwegingen...
maw: zal altijd deze opmerking opstaan, kan geen kwaad, want als je wel borgt dan ben je je garantie van KW kwijt, en dan wordt je wel afgekeurd, niets van aantrekken dus ;)
...::: whir rocke die kühle scheisse :::...
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747

Bericht door Noedel »

Goed goed :D

Nu even dit.
Heb eens gekeken om zo'n dopje te vinden om het gaatje van de achterste wisser dicht te maken,
niet echt een succes.
Het gaatje heeft een diameter van 23mm, de kleinste die hier te krijgen is, heeft diameter 40mm.
En zoals g6rke al zei, de plaats waar dit gat zit is bol, dus sluit helemaal niet goed af, heb het geprobeerd.

Dan maar iets geprobeerd met het rubbertje dat er al in zat, waar de wisser doorzat.
Wat samengeduwd en er een ander zwart stukje bijgestoken ;)
En even terzijde, nu moet die trekhaak er echt wel af :shock:

Resultaat:
Snel fototje genomen, wisser weg
Snel fototje genomen, wisser weg

Nu het volgende.
Het stekkertje dat naar het wisser motortje liep, heeft 3 draadjes. Onderaan een foto.
Weet iemand welke de plus en welke de min is?
Zou het eventueel mogelijk zijn om hier dan volgende lente mijn underglow led kit op aan te sluiten?
Dan heb ik tevens een schakelaartje 8-)

stekkertje, 3 kabels
stekkertje, 3 kabels
waar het stekkertje normaal in zat
waar het stekkertje normaal in zat
Greetzzz!
g6reke
President member
President member
BerichtenCOLON 2034

Re: Corolla E12 van Noedel, achterwisser eraf

Bericht door g6reke »

Wat dat gat betreft,wilt ge dat echt clean hebben dan vind ik dat je het moet dichtlassen en laten strak maken.
Zo een dopje is goed voor in een ruit maar 'willen maar niet kunnen' vind ik op een kofferklep .

No offence,meningen verschillen nu eenmaal ;)

Wat betreft de underbodyglowkit :D zou ik gewoon een nieuwe draad leggen en een schakelaartje ergens wegmoffelen.
De bedrading natuurlijk deftig afzekeren ook.

Je zegt hetzelf al,die trekhaak eraf als je toch aan het 'cleanen' zijt .
Honda Accord Tourer 2011

Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

AirWolfe schreefCOLONdie borging is dat er normaal gezien de schroefdraad onklaar moet gemaakt worden, zodat je hem niet hoger of lager kan draaien...
Helemaal duidelijk, weer zo'n raar Belgische verzinsel dus :P.

Wat betreft dat gat van de wisser, heb je nu dus 2 verschillende rubbertjes erin gestoken? Geeft dat wel voldoende garantie dat het ook echt waterdicht is..? Ik weet zeker dat er dopjes te krijgen zijn die er rechtstreeks in kunnen, heb ik al wel vaker gezien ;)

En over de aansluitdraad.. met behulp van een multimeter kun je binnen enkele senconden zien op welke van de draadjes 12V staat, dat is dus de plus. Meest logische lijkt mij dat het de roze is. De roze met zwarte streep zal wss de 'interval aansturing' zijn en de blauwe de min.
Om deze te gaan gebruiken voor de neon, zou kunnen maar zou ik eerst goed nakijken! Ten eerste met hoeveel Ampere is die ruitenwisser gezekerd? -> is dat voldoende voor de neonbuizen? Anders een zwaardere zekering erin doen. Ten tweede zijn de draadjes dan wel dik genoeg (zo ik zie op de foto denk ik van wel, maar niet zeker)? Ten derde het gaan gebruiken van de achterruitenwisser schakelaar voor de neon, weet ik niet of dat wel gaat werken, gezien het feit dat die altijd met interval werkt (waar dus wss. die derde draad voor is). Kan natuurlijk wel zo zijn als je gewoon de + en - draad aansluit, dat het werkt, maar dat zul je ff moeten proberen.
LunaTick
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON Di Nov 18, 2008 19:32

Bericht door LunaTick »

ma waarom zijt gij eigleijk die schakelaar aan t probere weg te moffelen?? ik heb in mijn console een 8tal schakelaars staan (underglow, interieur leds, strobo's.;.) mag allemaal op je auto staan, maar mag "niet gebruikt worde op de openbare weg"...
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747

Bericht door Noedel »

masterpivo schreefCOLONWat betreft dat gat van de wisser, heb je nu dus 2 verschillende rubbertjes erin gestoken? Geeft dat wel voldoende garantie dat het ook echt waterdicht is..? Ik weet zeker dat er dopjes te krijgen zijn die er rechtstreeks in kunnen, heb ik al wel vaker gezien ;)

En over de aansluitdraad.. met behulp van een multimeter kun je binnen enkele senconden zien op welke van de draadjes 12V staat, dat is dus de plus. Meest logische lijkt mij dat het de roze is. De roze met zwarte streep zal wss de 'interval aansturing' zijn en de blauwe de min.
Om deze te gaan gebruiken voor de neon, zou kunnen maar zou ik eerst goed nakijken! Ten eerste met hoeveel Ampere is die ruitenwisser gezekerd? -> is dat voldoende voor de neonbuizen? Anders een zwaardere zekering erin doen. Ten tweede zijn de draadjes dan wel dik genoeg (zo ik zie op de foto denk ik van wel, maar niet zeker)? Ten derde het gaan gebruiken van de achterruitenwisser schakelaar voor de neon, weet ik niet of dat wel gaat werken, gezien het feit dat die altijd met interval werkt (waar dus wss. die derde draad voor is). Kan natuurlijk wel zo zijn als je gewoon de + en - draad aansluit, dat het werkt, maar dat zul je ff moeten proberen.
In het rubbertje dat er origineel op zat, daar was een gat in, waar de wisser doorzat.
Hierin heb ik een perfect passend zwart kopje gestoken, zit mooi vast, en is zeker en vast waterdicht ;)

Over die neon aansluiting, was gewoon even ter info, als ik het zo lees blijf ik er best met mn brave handjes af, dacht dat het misschien gewoon zonder enige zorgen kon aangesloten worden :lol:

LunaTick schreefCOLONma waarom zijt gij eigleijk die schakelaar aan t probere weg te moffelen?? ik heb in mijn console een 8tal schakelaars staan (underglow, interieur leds, strobo's.;.) mag allemaal op je auto staan, maar mag "niet gebruikt worde op de openbare weg"...
Ik heb ergens gelezen dat het wel in of onder de wagen mag hangen, maar vanaf ze die kunnen aanzetten krijg je ten eerste al een boete, en ten tweede trekken ze er alles direct vanonder (mijn oudste stiefbroer meegemaakt enkele jaren terug) :?

Greetzzz
BUTTON_POST_REPLY