Noedel - corolla E12 & civic EC9 & civic ED3 sedan
ModeratorCOLON Moderator
-
LunaTick
- Junior member

- BerichtenCOLON 129
- GeregistreerdCOLON Di Nov 18, 2008 19:32
Re: Rolla E12 van Noedel, twister op komst :)
en wat is de +/- kostprijs?
en hoe zit da me die keur hier?
en hoe zit da me die keur hier?
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
@ vlammer: ja staat nu wel vast dat die er afvliegt, maar ga hem dan wel nog houden, wordt namelijk mijn vriendin hare volgende wagen, en zij wil da persé hebben
@ lunatick: de turbo die in deze D4D zit levert zonder fout een beter geluid op. Kga nu niet zeggen dat dat zo is als ge enkel den demper verandert, maar de cat alleen al verander veel. Ivm de keuring, niks gekeurd, maar wordt op maat gemaakt met flenzen, wisselbaar met de originele stukken
@ corollad4d: heb jij ook een 1.4?
Btw, zit met een enorm probleem!
Wou vandaag de rolla binnenzetten in de garage, vind het steeds zonde als die met deze temperaturen moet buiten staan...
Er is enkele maanden geleden in onze garage een nieuwe vloer gelegd, rekening houdend met de verlaagde rolla hebben we er dan ook een kleine helling bijgemaakt, rekening houdend met het hoogteverschil van de 2 delen in de garage (er moet ook nog een toyota picnic bij, en deze is te hoog om de nieuwe vloer op te rijden, dus demijne staat steeds achteraan, foto's zullen tonen wat ik bedoel).
Nu geraak ik zelf dit drempeltje niet meer op
Dus, deze week zal de rolla opnieuw wat hoger komen, zal trouwens ook beter passen bij de uitlaat die eronder komt, meer sportief japans
Greetzzz
@ lunatick: de turbo die in deze D4D zit levert zonder fout een beter geluid op. Kga nu niet zeggen dat dat zo is als ge enkel den demper verandert, maar de cat alleen al verander veel. Ivm de keuring, niks gekeurd, maar wordt op maat gemaakt met flenzen, wisselbaar met de originele stukken
@ corollad4d: heb jij ook een 1.4?
Btw, zit met een enorm probleem!
Wou vandaag de rolla binnenzetten in de garage, vind het steeds zonde als die met deze temperaturen moet buiten staan...
Er is enkele maanden geleden in onze garage een nieuwe vloer gelegd, rekening houdend met de verlaagde rolla hebben we er dan ook een kleine helling bijgemaakt, rekening houdend met het hoogteverschil van de 2 delen in de garage (er moet ook nog een toyota picnic bij, en deze is te hoog om de nieuwe vloer op te rijden, dus demijne staat steeds achteraan, foto's zullen tonen wat ik bedoel).
Nu geraak ik zelf dit drempeltje niet meer op
Dus, deze week zal de rolla opnieuw wat hoger komen, zal trouwens ook beter passen bij de uitlaat die eronder komt, meer sportief japans
Greetzzz
-
Bouloama
- Senior member

- BerichtenCOLON 244
- GeregistreerdCOLON Di Jan 01, 2008 22:44
Erg laaagg! 
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
- GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18
Re: Rolla E12 van Noedel, kan zn garage niet meer in xD
Haha, zo zie je maar weer: wie laag wil moet compromissen aankunnen
Zie ik het nu trouwens goed dat de Rolla op deze manier half binnen en half buiten staat met de garagedeur open..?
Wat betreft sportuitlaat op een diesel: dat geeft idd maar heel weinig effect. Ik heb dit zelf ook ervaren met mijn auto. Heb er sinds een 3 maanden een ronde Raceland demper onder hangen en dat geeft maar weinig verandering van geluid. Bij mij merk ik gewoon dat het motorgeluid te overheersend is en daardoor het lagere geluid van de uitlaat niet echt opvalt. Ik moet dan ook wel zeggen dat ik per se geen overduidelijk aanwezige uitlaat wilde, dus kan niet zeggen wat een 'echte' Japstyle pijp doet, maar ga er iig 100% van uit dat je niet het effect krijgt als bij een bezine motor.
Wat betreft sportuitlaat op een diesel: dat geeft idd maar heel weinig effect. Ik heb dit zelf ook ervaren met mijn auto. Heb er sinds een 3 maanden een ronde Raceland demper onder hangen en dat geeft maar weinig verandering van geluid. Bij mij merk ik gewoon dat het motorgeluid te overheersend is en daardoor het lagere geluid van de uitlaat niet echt opvalt. Ik moet dan ook wel zeggen dat ik per se geen overduidelijk aanwezige uitlaat wilde, dus kan niet zeggen wat een 'echte' Japstyle pijp doet, maar ga er iig 100% van uit dat je niet het effect krijgt als bij een bezine motor.
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
LunaTick
- Junior member

- BerichtenCOLON 129
idd... ben daarstraks kameraad tege gekome die zijn uitlaat heeft veranderd... persoonlijke mening: t rammelt gewoonmasterpivo schreefCOLONmaar ga er iig 100% van uit dat je niet het effect krijgt als bij een bezine motor.
sjah, beetje laag eh.. kom is mee Brussel doorrijde
-
redbaron
- Special member

- BerichtenCOLON 740
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 28, 2005 18:13
Dat is idd laag.
Als je je 17"wielen er weer onder doet ligt de auto weer iets hoger en zul je de garage waarschijnlijk weer in kunnen.
Als je je 17"wielen er weer onder doet ligt de auto weer iets hoger en zul je de garage waarschijnlijk weer in kunnen.
Suzuki afgebrand, back to Toyota. Corolla TS it is!
-
corollad4d
- Full member

- BerichtenCOLON 446
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 22, 2008 09:24
masterpivo schreefCOLONHaha, zo zie je maar weer: wie laag wil moet compromissen aankunnenZie ik het nu trouwens goed dat de Rolla op deze manier half binnen en half buiten staat met de garagedeur open..?
@Noedel, ik heb een 2.0 d4d.
Verder had ik dezelfde eisen als masterpivo, daarom is mijn uitlaat niet in het zicht. En zelfs niet zoals origineel, je moet echt goed kijken wil je hem zien.
Ik heb jammergenoeg geen goede geluidclips van mijn auto, maar als het moet kan ie wel degelijk laten horen dat ie er onder zit. Alleen een eind demper vervangen kom je niet zo heel erg ver me in mijn ogen. Als je eens kijkt wat er allemaal, in mijn ogen, aan overbodige 'troep' onderhangt. Denk dat je het meeste winst maakt op de cat.
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Custom made Exhaust
Bilstein B16
-
Bertus
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 7079
- GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45
Ik ken dat probleem, die van mij kwam bij toyota de brug niet op voor een APK keuring
Ze stonden wel raar te kijken dat ik een paar dagen later de hoogte van de brug op kwam meten en bij de APK zelf gemaakte opritten bij me had welk ik uit een hardhouten (massief) deur heb gezaagd, jammer voor de deur maar ik kon de brug op
Misschien kun je ook iets van houten planken neer leggen voor je wielen zodat je er wel in komt?
Misschien kun je ook iets van houten planken neer leggen voor je wielen zodat je er wel in komt?
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! 
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
-
corollad4d
- Full member

- BerichtenCOLON 446
Bertus schreefCOLONIk ken dat probleem, die van mij kwam bij toyota de brug niet op voor een APK keuringZe stonden wel raar te kijken dat ik een paar dagen later de hoogte van de brug op kwam meten en bij de APK zelf gemaakte opritten bij me had welk ik uit een hardhouten (massief) deur heb gezaagd, jammer voor de deur maar ik kon de brug op
![]()
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Custom made Exhaust
Bilstein B16
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
rubberen tegels van de bouwmarkt werken ook goed, die dingen verkopen ze als je een schommel of glijbaan in de tuin wilt maken voor de kids, zijn massief geperst rubberkorrels. voordeel is dat je je bodem niet ermee bekrast en ze best wel wat kunnen hebben. kennisje van me had er 2 tot 4 standaard achter in zijn auto liggen 
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
@ masterpivo: de rolla staat zeker niet half binnen en half buiten hoor, op de foto met die andere wagen ervoor, in het donkere gedeelte, daar vooraan hangt de poort, het stuk waar de kont van de rolla nu staat is het "dak" van doorzichtige gegolfde plastiek
@ lunatick en corollad4d: ja idd, daarom dat ik ook op zn minst de cat vervang door zo'n twister
@ redbaron: neen hoor, dan hangt hij even hoog, zit slecht 0.2% verschil in de totale omtrek van velg + band met de originele
@ bertus en joseppe: is idd een optie, maar was toch al van plan hem opnieuw te verhogen, wegens het feit dat een japanner, met (nu in mijn geval) de lenso velgen eronder, en binnenkort dan de jap style demper, niet zo mooi zal staan als die zó plat ligt... Dan heb ik liever iets hoger en sportiever, alsook iets minder problemen op de weg en in de garage
Als ik morgen voormiddag een uurtje tijd heb terug verhogen dan maar
Greetzzz
@ lunatick en corollad4d: ja idd, daarom dat ik ook op zn minst de cat vervang door zo'n twister
@ redbaron: neen hoor, dan hangt hij even hoog, zit slecht 0.2% verschil in de totale omtrek van velg + band met de originele
@ bertus en joseppe: is idd een optie, maar was toch al van plan hem opnieuw te verhogen, wegens het feit dat een japanner, met (nu in mijn geval) de lenso velgen eronder, en binnenkort dan de jap style demper, niet zo mooi zal staan als die zó plat ligt... Dan heb ik liever iets hoger en sportiever, alsook iets minder problemen op de weg en in de garage
Als ik morgen voormiddag een uurtje tijd heb terug verhogen dan maar
Greetzzz
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Ik heb ook een japstyle demper onder een E11 2.0 diesel gehad en zonder de silencer (en met green openlucht filter) gaf het een heel zwaar geluid. Er waren mensen bij die dachten dat ik een benzine auto reed
. Een tijdje was leuk maar op grotere afstanden was het niet vol te houden. De uitlaat kwam ver boven het motorgeluid uit. Ook viel het vermogen wat tegen door te weinig tegendruk.
Met de silencer erin (met gaten erin geboord om er nog enigzins geluid uit te krijgen) had de auto zijn normale vermogen en klonk het toch sportiever dan met het standaard pijpje.
Met de silencer erin (met gaten erin geboord om er nog enigzins geluid uit te krijgen) had de auto zijn normale vermogen en klonk het toch sportiever dan met het standaard pijpje.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
Welja, tegendruk zal er zowiezo wel genoeg zijn, die twister als vervanging van de cat is tenslotte geen vlakke open buis
Middendemper blijft zitten, en einddemper wordt dan vervangen door zo'n jap stijl demper.
Kijk al volop uit naar 29 december
Greetzzz
Middendemper blijft zitten, en einddemper wordt dan vervangen door zo'n jap stijl demper.
Kijk al volop uit naar 29 december
Greetzzz
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
Zoals gezegd, deze morgen de rolla opnieuw wat hoger gezet.
Achteraan is er terug 2.5cm bij, en vooraan 1.5cm.
Heb nu achteraan nog 6.5cm schroefdraad over, vooraan 4cm...
Terug geprobeerd om de garage in te rijden, met een plankje lukt het nu wel, net
Even enkele kilometers gedaan om de KW's wat te laten doorzakken, daarna eens gemeten, en links achter staat hij 5mm hoger dan rechts... morgen even aanpassen, moet zo naar het werk
even wat foto's
Greetzzz
Achteraan is er terug 2.5cm bij, en vooraan 1.5cm.
Heb nu achteraan nog 6.5cm schroefdraad over, vooraan 4cm...
Terug geprobeerd om de garage in te rijden, met een plankje lukt het nu wel, net
Even enkele kilometers gedaan om de KW's wat te laten doorzakken, daarna eens gemeten, en links achter staat hij 5mm hoger dan rechts... morgen even aanpassen, moet zo naar het werk
even wat foto's
Greetzzz
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
mooi hoor!!
lekker laag. alleen balen dat je de garage niet in kon! vond het zelf altijd een rot werk dat schroeven.
lekker laag. alleen balen dat je de garage niet in kon! vond het zelf altijd een rot werk dat schroeven.
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Toch weer fijn dat je iig normaal de garage in kan 
Een sport luchtfilter zal idd (tenminste dat hebben ze mij verteld) meer geluid geven, ook bij een diesel.toyo bob schreefCOLONIk heb ook een japstyle demper onder een E11 2.0 diesel gehad en zonder de silencer (en met green openlucht filter) gaf het een heel zwaar geluid.
-
Green Zing E10
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1191
- GeregistreerdCOLON Vr Aug 28, 2009 09:04
Praktisch zo
Is dat snel te doen, omhoog en omlaag schroeven?
Zo te zien alleen opkrikken en dan is het met die stelring gewoon omhoog en omlaag te draaien?
Ik denk dat een sportuitlaat op een diesel weinig zin heeft omdat je vaak in te lage toeren rijdt..? Mijn Japstyle is namelijk oorverdovend tussen 3500-4000 toeren, maar daaronder hoor je hem nauwelijks (ja een zware brom op de achtergrond, maar die komt niet boven de motor uit)
En ik denk dat je een diesel zelden boven de 4000 trekt als je een beetje normaal rijdt
Zo te zien alleen opkrikken en dan is het met die stelring gewoon omhoog en omlaag te draaien?
Ik denk dat een sportuitlaat op een diesel weinig zin heeft omdat je vaak in te lage toeren rijdt..? Mijn Japstyle is namelijk oorverdovend tussen 3500-4000 toeren, maar daaronder hoor je hem nauwelijks (ja een zware brom op de achtergrond, maar die komt niet boven de motor uit)
En ik denk dat je een diesel zelden boven de 4000 trekt als je een beetje normaal rijdt
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
-
corollad4d
- Full member

- BerichtenCOLON 446
origineel heeft de d4d van de rolla zijn max vermogen rond de 4200 toeren. Ik heb juist gemerkt dat met het aangepaste uitlaat systeem dat je je 'dip' boven de 4200 kwijt bent.Green Zing E10 schreefCOLONPraktisch zo![]()
Gebruik mijn auto normaal, maar gaat heus wel eens richting de 4500rpm
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Custom made Exhaust
Bilstein B16
-
LunaTick
- Junior member

- BerichtenCOLON 129
valt ook te zien of ge u fel overslapen hebt ofnietcorollad4d schreefCOLONGreen Zing E10 schreefCOLON En ik denk dat je een diesel zelden boven de 4000 trekt als je een beetje normaal rijdt
Gebruik mijn auto normaal, maar gaat heus wel eens richting de 4500rpm
rond de 2500toeren schakelen.. bij warme auto gaat da toch makkelijk naar de 3400 à 3800
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
Vind het best wel leuk, enkel dat mijn handen vanaf de tweede veer pijn doen van het draaien, want met handschoenen schuif ik wegCoupÉter schreefCOLONmooi hoor!!
Kan dat wel op mijn 1.4? heb nu wel een K&N inlegfilter maarjamasterpivo schreefCOLONEen sport luchtfilter zal idd (tenminste dat hebben ze mij verteld) meer geluid geven, ook bij een diesel.
Opkrikken, wielen eraf, alles heeeeeel goed afblazen en poetsen, dat er zeker geen vuil blijft steken tussen de schroefdraadGreen Zing E10 schreefCOLONPraktisch zo![]()
Dan aan de zijkant van de schroefring een imbus schroefje losdraaien (deze houdt je schroefring mooi vast tegen de veerpoot), en dan draaien en nameten, en draaien en nameten, en draaien...
Imbusje terug vast, wielen erop, en gaan!
Zit nu wel met het volgende. links en rechts staat de KW exact even hoog ingesteld, enkel staat hij de ene kant nog 4 - 5mm hoger dan aan de andere kant...
Moet ik de KW nu ongelijk instellen om hem recht te hangen, of zo laten staan?
Greetzzz
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
Re: E12 van Noedel, 2cm hoger en WEL in de garage geraakt :p
misschien je banden allemaal is oppompen en dan het verschil nog eens kijken 
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
Banden zijn opgepompt geweest net voor ze opnieuw onder de rolla kwamen in wintermodus 
Dus daaraan zal het volgens mij niet liggen..
Dus daaraan zal het volgens mij niet liggen..
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Zorg dat je de hoogte van li+re meet als de wagen op een vlakke ondergrond staat! Als beide kanten dan gelijk zijn is het goed. Als blijkt dat voor het behalen van li+re dezelfde wagenhoogte, de linkse schroefdraad verder uitgedraaid moet worden, moet je dat gewoon doen (al lijkt me dat een beetje raar want de ophanging is nu eenmaal aan beide kanten gelijkNoedel schreefCOLONKan dat wel op mijn 1.4? heb nu wel een K&N inlegfilter maarjamasterpivo schreefCOLONEen sport luchtfilter zal idd (tenminste dat hebben ze mij verteld) meer geluid geven, ook bij een diesel.
Zit nu wel met het volgende. links en rechts staat de KW exact even hoog ingesteld, enkel staat hij de ene kant nog 4 - 5mm hoger dan aan de andere kant...
Moet ik de KW nu ongelijk instellen om hem recht te hangen, of zo laten staan?
En je zegt dat je het instellen met de hand doet? Zat er geen speciale sleutel bij de set dan? Daar wordt het instellen normaal gesproken toch mee gedaan?
En een inlegfilter geeft volgens mij toch ook al een beter geluid dan de standaard filter? En uiteraard kun je je aanzuig luchtfilter wat er standaard in zit vervangen door een sportfilter. Daar zul je wel eea voor aan moeten passen (bijvoorbeeld de aansluiting naar het filter en misschien ook een andere pijp), maar het is zeker mogelijk
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
Hmm, dus dan stel je de buizen zelf samen, enkel de kelk van de filter zelf heb je dan nodig?
Heb mijn KW's van Airwolfe overgekocht, zat geen speciale sleutel bij, maar zou eigenlijk totaal niet weten hoe je daarop een sleutel kan vastklemmen
Edit: mijn fout, de voorwielen stonden gedraaid toen ik het achteraan had gemeten, wieltjes rechtgedraaid, en scheelt nu 1mm, praktisch niets dus.
Maar al bedankt voor de hulp
Heb mijn KW's van Airwolfe overgekocht, zat geen speciale sleutel bij, maar zou eigenlijk totaal niet weten hoe je daarop een sleutel kan vastklemmen
Edit: mijn fout, de voorwielen stonden gedraaid toen ik het achteraan had gemeten, wieltjes rechtgedraaid, en scheelt nu 1mm, praktisch niets dus.
Maar al bedankt voor de hulp
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
Wel, ben eens aan het opzoeken geweest voor zo'n sport luchtfilter.
Heb er eentje gevonden voor 20 euro!
Zodra hij hier is aangekomen eens proberen aan te passen voor de rolla!
En kan toch geen kwaad he zo'n kelk?
Zuigt toch gewoon lucht, niet speciaal slecht voor diesels?
Greetzzz
Greetzzz
-
corollad4d
- Full member

- BerichtenCOLON 446
k denk dat het monteren van het filter geen probleem is. Maar het filter monteren op een goede plek, en dat je je llm ook nog eens fatsoenlijk gemnteerd krijgt is toch een stukje creativiteit denk ik...Noedel schreefCOLONWel, ben eens aan het opzoeken geweest voor zo'n sport luchtfilter.
Greetzzz
Ben benieuwd
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Custom made Exhaust
Bilstein B16
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
Re: E12 van Noedel, sport luchtfilter
Heb er het nodige materiaal en de kennissen voor, dus zal wel goedkomen denk ik 
Edit: Verkoper heeft hem intussen al verkocht aan iemand die 5 euro meer gaf, zonder mij een nieuw bod te laten doen
Moest iemand ergens zo'n kelk zien staan voor een leuke prijs, let me know
Edit: Verkoper heeft hem intussen al verkocht aan iemand die 5 euro meer gaf, zonder mij een nieuw bod te laten doen
Moest iemand ergens zo'n kelk zien staan voor een leuke prijs, let me know
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Je moet idd voor de montage van een after-market filter een beetje creatief zijn
De aansluiting naar het aanzuigdeel van de motor moet aangepast worden voor de filter en daarbij moet je de sportfilter ook wel op een fatsoenlijke plek in de motorruimte monteren, zodat voldoende lucht aangezogen kan worden. Simpelste is gewoon de huidige filterbox te verwijderen en op die plaats de sportfilter te hangen. Van daaruit ga je dan met slangen/buizen naar de aansluiting op de motor toe werken.
-
AirWolfe
- Special member

- BerichtenCOLON 611
- GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2005 13:28
sleutel zat normaal wel in de doos hoor 
maar is niet zo praktisch, met de hand verdraaien veel sneller en praktischer
als je echt exact wil meten voor hoogteverschil: meten van 't center van je naaf tot de kas...maar ja, ook daar zal je zonder laser wel snel een millimeter meer naar links of rechts meten...dus op 1mm zou ik ni kijken Noedel
grts!
maar is niet zo praktisch, met de hand verdraaien veel sneller en praktischer
als je echt exact wil meten voor hoogteverschil: meten van 't center van je naaf tot de kas...maar ja, ook daar zal je zonder laser wel snel een millimeter meer naar links of rechts meten...dus op 1mm zou ik ni kijken Noedel
grts!
...::: whir rocke die kühle scheisse :::...