Het doek heeft zichzelf zo een beetje gevormd
Werkwijze:
-Met gaten boor (2 ringen van de boor laten zitten) een 3x ring geboord uit een plaat 8mm MDF
-De ringen geïmpregneerd met polyhars
-Originele kapje goed opgeschuurd met name de randen en waar de ring zit (echt doen anders hecht de poly niet

)
-In de auto met tape de ring gefixeerd zoals die moest komen
-Een paar druppen polyhars onder de ring om m vast te zetten op het kapje
-De ring afgetekend zodat ik de andere precies hetzelfde kon plaatsen op het andere kapje
-Stuk badstof afgeknipt (heel ruim zodat je m makkelijk kunt spannen)
-Gat in de stof geknipt iets kleiner formaat dan de buitendiameter van de kunststof ring van de tweeter zelf (zwarte ring om de tweeter)
-De 3e MDF ring om de tweeterring geschoven en daarna de stof tussen deze ring en de ring die op het kapje zit geklemd
-De stof alle richtingen uit trekken tot die mooi valt en evt met karton ondersteunen zoals ik heb gedaan (stof trok zich te ver terug waardoor de inbouwdiepte niet groot genoeg was -doek zakt dan in- heb er zo geen foto van maar als je te hard naar de zijkanten trekt gaat de stof naar het kapje toe trekken en komt er een scherpe rand in vlak na de MDF ring.. dit staat niet zo mooi en de tweeter paste dan niet meer - ik hoop dat je het snapt

)
-De stof aan de achterkant vast gezet met knijpers
Je kunt nu ook meteen het 2e kapje opspannen zodat je van tevoren kun zien of ze gelijk worden.. ik heb gewoon het 1e kapje dat klaar was naast de 2e gehouden toen ik die aan het opspannen was
-Het badstof met polyesterhars laten intrekken (gewoon erop druppelen en uitspreiden)
! Zorg ervoor dat je de buitenrand van de MDF ring wel nat maakt met hars maar de andere ring die de stof klemt niet - die moet er later weer tussenuit

-Na het uitharden de kunststof tweeterring en de MDF klemring verwijderen (voorzichtig evt met platte schroevendraaier)
-Daarna het stukje stof wat onder de klemring zat met poly behandelen en evt de klemring er heel even opdrukken zodat de stof zich naar die ring zet.. zo krijg je een mooie rand om je tweeter heen ipv dat het kapje meteen na je tweeterrand al weg begint te lopen..
De klemring niet laten zitten, even aandrukken is genoeg
-Als alles uitgehard is kun je het reststof aan de achterkant wat niet behandeld is gewoon met een schaar wegknippen en de rest bijsnijden/vijlen/schuren tot het netjes is
-De binnenring vrijmaken: er komt altijd wat poly aan de binnenkant waardoor je tweeter niet meer past.
(misschien moet je de MDF ring zelf ook wat bijwerken; bij mij was die door de poly en het opspannen wat ovaal geworden)
-Vervolgens alles grof opschuren tot beide kapjes dezelfde vorm hebben
* Wat je daarna doet hangt van je ontwerp af.. als het niet te gek gaat (dus niet zoals die van mij) kun je dmv föhnen het kapje bekleden met skaileer. Als je gaat bekleden hoeft het minder fijn geschuurd te worden natuurlijk

* Wil je het (laten) flocken is opschuren met korrel 60-80 voldoende en als de erste putjes ed er maar uit zijn..
* Ga je spuiten kun je grote verschillen plamuren/schuren en vervolgens afwerken met spuitplamuur en lak..
ohja; om even op je vraag terug te komen
Als je het opspant kun je er voor zorgen dat het doek zich terugtrekt naar het kapje (het inzakken) door op dat stuk de stof meer naar de zijkanten te trekken.. hangt we natuurlijk ook vanaf wat voor soort stof je hebt

Dit was vrij grof dus dit liet zich makkelijk vormen..
Wil je dit niet; dan kun je bijvoorbeeld dmv tandenstokers/satéprikkers/touwtjes/karton etc het doek ondersteunen om bijvoorbeeld een mooiere vorm of grotere inbouwdiepte te verkrijgen
En wat Bertus ook zegt (hij is me net voor

): het zakt altijd nog een beetje meer in door de hars (dit maakt de stof wat zachter doordat het nat wordt

)
Ik weet nog niet of ik mn deurpanelen ga aanpassen.. gaat heel veel tijd inzetten, en de tijd heb ik er nu niet voor..
Ik vind het wel mooi als de speakers in het zicht zitten. Misschien passen de speakers er met een opvulring er zo in.. en dat ik het eerst zo laat... ben er nog niet helemaal over uit...