Ik denk dat de seals van de tubo naar de kloten zijn!
Weet iemand of hier een revisie set voor te krijgen is of waar je een ruil turbo kunt krijgen of waar ik hem kan laten reviseren?
Alvast bedankt! groeten de witte....
ModeratorCOLON Moderator

Aha! Dus er zit een overdrukklep op de olie pomp? Dan moet die vervangen worden. Want de dealer heeft al gezegd dat er teveel druk in het carter wordt opgebouwt! En toen mompelde hij iets van nieuwe onderblokdexter schreefCOLONGa ook en olie druk eens laten meten, misschien zit de overdruk klep van de olie
pomp vast.
Wat voor merk olie heb je gebruikt trouwens?

Een grapje mag ik hopen? Ondanks dat je auto goed kapot is ..Witte Reus schreefCOLON Ik heb dus geen vertrouwen in Toyota meer![]()
![]()
![]()

Nee dit meen ik serieus!! Mijn vertrouwen in Toyota is nog maar zeer dun. Vooral hoe ze je behandelen bij de dealer......Marc0 schreefCOLONEen grapje mag ik hopen? Ondanks dat je auto goed kapot is ..Witte Reus schreefCOLON Ik heb dus geen vertrouwen in Toyota meer![]()
![]()
![]()

mark m schreefCOLONWas dit een vaker voorkomend probleem?? Of gewoon domme pech??
Ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord..

Robbie F schreefCOLONhey hallo
motor maakt verder nog geen rare bijgeluiden? want je turbo loopt niet zo maar stuk. wellicht een verstopte oliezeef. en om je carterdruk te controleren of dat de oorzaak is dan moet je je olie dop ff los op het blok laten liggen. want dan kan de eventuele carterdruk wel weg.
Mvg Robbie F

denk dat ik al weet waar die motor van van deijne van is, eind december begin januari stond er een vrij jonge e12 station met voorschade uitgeklapte airbags etc. bij VDB autoservice in oeffelt, motor was nog goed alleen economisch totall loss vanwege de airbags. wilde dat al eerder hier plaatsen als optie voor je wagen. balen dat hij er op deze manier eruit moetWitte Reus schreefCOLONRobbie F schreefCOLONhey hallo
motor maakt verder nog geen rare bijgeluiden? want je turbo loopt niet zo maar stuk. wellicht een verstopte oliezeef. en om je carterdruk te controleren of dat de oorzaak is dan moet je je olie dop ff los op het blok laten liggen. want dan kan de eventuele carterdruk wel weg.
Mvg Robbie F
Ik heb de olie dop losgehad; zit zoveel druk in het carter dat het net lijkt of er een ventilator in zitEr komen zelfs druppeltjes olie mee eruit gevlogen
![]()
Ik ga volgende week naar de dealer om er een handelaar op te laten bieden.
Ik heb ook een motor gevonden bij van Deijne; 1500 euro bij inlevering van mijn oude. Is niet duur, maar aangezien ik werkeloos ben en ik zo snel mogelijk een auto nodig heb weet ik het nog niet.
Volgende week weet ik meer.

Dat kan ik alleen maar beamen, hoewel ik even af moet kloppen. Volgend weekend retourtje Oostenrijk, kan ie zich weer even bewijzen.Marc0 schreefCOLONvvti blokken kapot lopen? Olieverbruik, maar niet 100% stuk (ja, of je vult niet bij).
Verder is de 2.0 d4d an sich geen slechte motor.

Co'tje schreefCOLONbedenk me nu dat ik een tijdje terug ook bij de dealer stond te praten, toen kwam het ook de betrouwbaarheid van toyota ter sprake en zij vertelde me ook dat ze al meerdere d4d's gereviseerd hadden omdat die problemen hadden..
ARco

Dat was denk ik de 2.2, die zijn idd niet super betrouwbaar...Co'tje schreefCOLONbedenk me nu dat ik een tijdje terug ook bij de dealer stond te praten, toen kwam het ook de betrouwbaarheid van toyota ter sprake en zij vertelde me ook dat ze al meerdere d4d's gereviseerd hadden omdat die problemen hadden..
ARco