Standaard E11 radio vervangen voor AV-8950BT, wat nodig?

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
prprt
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON Di Okt 12, 2010 13:11

Standaard E11 radio vervangen voor AV-8950BT, wat nodig?

Bericht door prprt »

Dit is meteen ook mijn 'hallo! nieuw hier!' berichtje. Sinds een paar weken de trotste bezitter van een mooie zilvergrijze E11 1.6 Linea Luna uit 1999. Ik ben niet weg te slaan uit de rolla, puur voor plezier de eerste week al meteen alle hoeken van het land laten zien... :-)

Ik wil graag de standaard radio vervangen voor een exemplaar waar ik incidenteel mee kan bellen en de muziek vanaf m'n iPhone kan aansluiten. Mijn oog viel op de AV-8950BT van Nederlandse makelij, zie:
- http://www.autovision.nl/autovision/mer ... av8950-bt/" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.autovision.nl/autovision/wp- ... -NL-UA.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan van alles (en nog wat) en kost gelukkig slechts een beetje. Nu heb ik me heb voorgesteld heb ik ook meteen een vraagje: kan je zo'n nieuwe autoradio gewoon zo plaatsen of heb je daar nog tools voor nodig? Ik vond op internet een handleiding voor het verwijderen van de radio wat simpel neer kwam op het weghalen van het bovenste ventilatieroostertje en dan kun je de radio er zo uitduwen. Ik lees her en der ook wat over ISO-stekkertjes, maar snap niet wat er precies nodig is.

Alvast bedankt voor de tips!
Toyota Corolla E11 1.6 Linea Luna Polar Silver
Green Zing E10
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1191
GeregistreerdCOLON Vr Aug 28, 2009 09:04

Re: Standaard E11 radio vervangen voor AV-8950BT, wat nodig?

Bericht door Green Zing E10 »

Hallo en welkom,

Misschien even een topic openen in het gastenboek? Mocht je hier vaker komen ouwehoeren (aanrader! ;) )

Wat betreft je radio, ik ken het merk niet, maar het ziet er wat goedkoop uit. Ik heb zelf de Alpine CDE 104Bti, met geïntegreerd Parrot systeem. Dit is een dijk van een radio voor een zacht prijsje (180 euro) Misschien waard om ook even naar te kijken ;)

Als het goed is zit je radio verbonden met stekkerblokken (de iso-stekkers) Dit is een kwestie van losklikken en je kunt zo je speakers en voeding in 1 keer makkelijk aansluiten. Bij mij was dit niet zo en heb ik alle bekabeling opnieuw getrokken :lol:

De radio is er volgens mij vrij simpel uit te wippen met een klein schroevendraaiertje. Kwestie van die klemmetjes loswippen en de hele unit schuift er zo uit. Of dit ook geldt voor de standaard E11 unit weet ik niet, misschien weten de E11 rijders hier meer over..

In ieder geval succes ermee! :D
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
prprt
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON Di Okt 12, 2010 13:11

Re: Standaard E11 radio vervangen voor AV-8950BT, wat nodig?

Bericht door prprt »

Green Zing E10 schreefCOLONWat betreft je radio, ik ken het merk niet, maar het ziet er wat goedkoop uit. Ik heb zelf de Alpine CDE 104Bti, met geïntegreerd Parrot systeem. Dit is een dijk van een radio voor een zacht prijsje (180 euro) Misschien waard om ook even naar te kijken ;)
Die AV is inderdaad niet erg mooi, maar dat 'ie er goedkoop uitziet maakt 't misschien ook weer minder inbraakgevoelig. ;-) Het liefst heb ik een zeer strakke simpele unit met slechts een paar knoppen (gewoon een verlengde van m'n iPhone), en dan komt de Alpine wel wat dichter in de buurt. Ik neem aan dat jij alleen maar goede ervaringen hebt met de Alpine? Werkt het opladen én muziek afspelen/bedienen én bellen/gebeld worden gewoon goed met de iPhone? Die mic zit dan ingebouwd in de unit?
Als het goed is zit je radio verbonden met stekkerblokken (de iso-stekkers) Dit is een kwestie van losklikken en je kunt zo je speakers en voeding in 1 keer makkelijk aansluiten. Bij mij was dit niet zo en heb ik alle bekabeling opnieuw getrokken :lol:

De radio is er volgens mij vrij simpel uit te wippen met een klein schroevendraaiertje. Kwestie van die klemmetjes loswippen en de hele unit schuift er zo uit. Of dit ook geldt voor de standaard E11 unit weet ik niet, misschien weten de E11 rijders hier meer over..

In ieder geval succes ermee! :D
Klinkt alsof het een kwestie is van oude eruit wippen en nieuwe erin duwen... kan ik vast aan... ;-)
Toyota Corolla E11 1.6 Linea Luna Polar Silver
Green Zing E10
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1191
GeregistreerdCOLON Vr Aug 28, 2009 09:04

Re: Standaard E11 radio vervangen voor AV-8950BT, wat nodig?

Bericht door Green Zing E10 »

Het leuke is dat die Alpine met kabel geleverd wordt om iPod of iPhone aan te sluiten! :D Die heb ik ook nog liggen, mag je wel voor een prikkie hebben ( Ik heb HTC)
Niks dan lof over deze radio, geen onnodige frutseltjes, strak, goed geluid en overzichtelijk! Bellen gaat via een Parrot module en een microfoontje wat je overal in je auto kan installeren. Ik heb hem zelf aan m'n zonnedinges gemaakt, als ik bel, doe ik die een stukje naar beneden en ik heb de mic zo voor m'n neus!

Naar mijn idee is die radio er zo uit te halen. Gouden regel: probeer gewoon wat, maar wees voorzichtig en denk logisch na! Mocht je bang zijn dat je de volgorde vergeet, label alles of schrijf desnoods alles wat je doet op ;) succes!
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
XeroX
Special member
Special member
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON Do Mrt 04, 2010 17:06

Re: Standaard E11 radio vervangen voor AV-8950BT, wat nodig?

Bericht door XeroX »

ik heb dezelfde radio als green zing e10, ik gebruik hem wel met de iPhone via bluetooth en heb een iPod aan de kabel hangen en dit werkt super. het laden naar de radio gaat direct, ik heb playlisten aangemaakt dit navigeert het makelijkst. geen buffer problemen en makelijk te bedienen. via bluetooth de iPhone direct te gebruiken. ook met opzoeken van telefoonnummers.
echt een super radio met een mooi geluid. zeker het geld waard.
Groet,
Jos


It's better to drive a fast car real slow, then to drive a slow car real fast..

'96 E10 gtsi turquoise pearl
[17" OZ Ultraleggera] [8000k Xenon]


Foto's zie je Hier
BUTTON_POST_REPLY